Przetargi.pl
KONSERWACJE ELEMENTÓW STRZELNICY GARNIZONOWEJ TYPU B W BRODNICY, KONSERWACJE POKRYCIA DACHOWEGO WRAZ Z CZĘŚCIOWĄ WYMIANĄ BLACHARKI W BRODNICY, KONSERWACJE MALARSKIE, MURARSKIE I NAPRAWY POSADZEK W GRUDZIĄDZU- SPRAWA NR 80/2013

13 Wojskowy Oddział Gospodarczy (Jednostka Wojskowa 4503 ) ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Czwartaków 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 458 32 90, 458 32 00 , fax. 56 458 32 22
  • Data zamieszczenia: 2013-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 13 Wojskowy Oddział Gospodarczy (Jednostka Wojskowa 4503 )
    ul. Czwartaków 1 1
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 458 32 90, 458 32 00, fax. 56 458 32 22
    REGON: 34090727700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka budżetowa sektora finansów publicznych - wojsko

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KONSERWACJE ELEMENTÓW STRZELNICY GARNIZONOWEJ TYPU B W BRODNICY, KONSERWACJE POKRYCIA DACHOWEGO WRAZ Z CZĘŚCIOWĄ WYMIANĄ BLACHARKI W BRODNICY, KONSERWACJE MALARSKIE, MURARSKIE I NAPRAWY POSADZEK W GRUDZIĄDZU- SPRAWA NR 80/2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są konserwacje elementów strzelnicy garnizonowej typu B w Brodnicy, konserwacje pokrycia dachowego wraz z częściową wymianą blacharki w Brodnicy, konserwacje malarskie, murarskie i naprawy posadzek w Grudziądzu, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale III SIWZ oraz szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Załączniku Nr 1,2,3,4 do SIWZ. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1)ZADANIE NR 1: konserwacja elementów strzelnicy garnizonowej typu B w Brodnicy przy ul. Targowej - opis przedmiotu według Załącznika nr 1 do SIWZ: ROBOTY BUDOWLANE ZEWNĘTRZNE: rozbiórka elementów konstrukcji betonowych zbrojonych i niezbrojonych (skucie betonu z belki stalowej (kładki), skucie betonu na gruncie pod ułożenie kostki betonowej), wypełnienie elementów stalowych betonem (kładki), wymiana desek w przesłonie nr 1, dwukrotna impregnacja grzybobójcza belek i desek, przygotowanie i montaż zbrojenia dla ław fundamentowych na torze napalmowym, wykonanie wykopów dla ław fundamentowych na torze napalmowym wykonanie ław fundamentowych na torze napalmowym, wykonanie podsypki, ułożenie kostki betonowej gr 6 cm. dwukrotne malowanie farba olejną elementów stalowych kładki na torze napalmowym, mechaniczne plantowanie terenu równiarkami samojezdnymi, wymiana deskowania ścianek wiat do ćwiczeń strzeleckich 2 szt. demontaż ściany wykonanej z blachy stalowej gr. 2 mm, utylizacja uzyskanych odpadów, przewiezienie elementów stalowych ze strzelnicy do magazynu SOI, WYSZCZEGÓLNIENIE I OPIS PRAC TOWARZYSZĄCYCH Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na swój koszt: ogrodzenie etapów robót; oświetlenie terenu robót; poręcze, mostki, daszki i zabezpieczenia na terenie robót; znaki ostrzegawcze na terenie robót; wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy; oznaczenie i zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót. Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz zgodnie z Rozporządzeniem prezesa Rady Ministrów z dnia 03.12.2012 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz.U. poz. 1372):KOD CPV:45262300-4 - betonowanie KOD CPV:45112000-5-roboty w zakresie usuwania gleby KOD CPV:45111220-6 -roboty w zakresie usuwania gruzu KOD CPV:45442100-8-roboty malarskie KOD CPV:45450000-6-roboty bud. wykończeniowe pozostałe KOD CPV:45233222-1-roboty w zakresie chodników KOD CPV:90500000-2-utylizacja odpadów 2)ZADANIE NR 2: konserwacja pokrycia dachowego wraz z częściową wymianą blacharki-budynek nr 17 w kompleksie przy ul. Czwartaków 1 w Brodnicy-opis przedmiotu według Załącznika nr 2 do SIWZ:ROBOTY BUDOWLANE ZEWNĘTRZNE: częściowe rozebranie obróbek blacharskich (pasy nadrynnowe, pasy podrynnowe) częściowe rozebranie rynien i rur spustowych z blachy ocynkowanej wykonanie obróbek blacharskich z blachy ocynkowanej (pasów nadrynnowych, pasów podrynnowych) zbicie tynków i otynkowanie kominów z cegły pełnej montaż rynien z blachy ocynkowanej montaż rur spustowych z blachy ocynkowanej krycie starych dachów papą termozgrzewalną wywóz i utylizacja papy odpadowej wywóz i utylizacja gruzu ceglanego WYSZCZEGÓLNIENIE I OPIS PRAC TOWARZYSZĄCYCH Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na swój koszt: ogrodzenie etapów robót; oświetlenie terenu robót; poręcze, mostki, daszki i zabezpieczenia na terenie robót; znaki ostrzegawcze na terenie robót; wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy; oznaczenie i zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót; wykonanie rusztowań niezbędnych do wykonania robót. Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz zgodnie z Rozporządzeniem prezesa Rady Ministrów z dnia 03.12.2012 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz.U. poz. 1372): KOD CPV:45261910-6 - Naprawa dachów KOD CPV:45261400-8 - Pokrywanie KOD CPV: 45261320-3 - Kładzenie rynien KOD CPV: 90500000-2 - Utylizacja odpadów KOD CPV:45324000-4 - Tynkowanie 3)ZADANIE NR 3: konserwacja malarska pomieszczeń oraz naprawa posadzek w budynku nr 4 w kompleksie przy ul. Jagiełły w Grudziądzu - opis przedmiotu według Załącznika nr 3 do SIWZ:ROBOTY BUDOWLANE:konserwacja malarska pomieszczeń; ułożenie płytek na ścianach i podłogach;wymiana wykładziny podłogowej.WYSZCZEGÓLNIENIE I OPIS PRAC TOWARZYSZĄCYCH Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na swój koszt: oświetlenie terenu robót znaki ostrzegawcze na terenie robót;wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy;oznaczenie i zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót. Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz zgodnie z Rozporządzeniem prezesa Rady Ministrów z dnia 03.12.2012 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz.U. poz. 1372):KOD CPV:45442100-8 -Roboty malarskie KOD CPV: 45431000-7-Kładzenie płytek KOD CPV:45432111-5 -Kładzenie wykładzin elastycznych KOD CPV:90500000-2-Utylizacja odpadów 4)ZADANIE NR 4: konserwacja malarska i murarska pomieszczeń w budynku nr 194 w kompleksie przy ul. Dworcowej w Grupie k/Grudziądz -opis przedmiotu według Załącznika nr 4 do SIWZ: ROBOTY BUDOWLANE: uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych kat. III z zaprawy cementowo-wapiennej na stropach, belkach, podciągach, biegach i spocznikach na podłożu z cegły i pustaków (do 2 m2 w 1 miejscu).uzupełnienie tynków zwykłych wewnętrznych kat. III z zaprawy cementowo-wapiennej na ścianach i słupach prostokątnych na podłożu z cegły i pustaków (do 2 m2 w 1 miejscu) demontaż boazerii drewnianych z listewek o pow. powyżej 5.0 m2.zeskrobanie i zmycie starej farby w pomieszczeniach o powierzchni podłogi ponad 5 m2. Tynki (gładzie) jednowarstw.wewn.gr.3 mm z gipsu szpachlow. wyk. ręcz. na stropach na podłożu z tynku. Dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych - podłoży gipsowych z gruntowaniem. zeskrobanie i zmycie starej farby w pomieszczeniach o powierzchni podłogi ponad 5 m2. Tynki (gładzie) jednowarstw.wewn.gr.3 mm z gipsu szpachlow.wyk.ręcz.na ścianach na podłożu z tynku. Dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych - podłoży gipsowych z gruntowaniem. jednokrotne malowanie farbą olejną uprzednio malowanej stolarki drzwiowej, ścianek i szafek o powierzchni ponad 1.0 m2.jednokrotne malowanie farbą olejną grzejników radiatorowych. jednokrotne malowanie farbą olejną rur wodociągowych i gazowych o średnicy do 50 mm.dwukrotne malowanie farbą olejną uprzednio malowanej stolarki okiennej o powierzchni ponad 1.0 m2.uzupełnienie listew przyściennych z drewna liściastego w odcinkach prostych. Dwukrotne malowanie olejne listew przyściennych. jednokrotne malowanie farbą olejną brudników drzwiowych -pasy o szerokości do 20 cm szklenie ram drewnianych zdejmowanych zespolonych na kit podwójny szkłem płaskim ciągnion. gr. 4 mm o powierzchni szyby ponad 0.5 m2.WYSZCZEGÓLNIENIE I OPIS PRAC TOWARZYSZĄCYCH Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie i na swój koszt: oświetlenie terenu robót; znaki ostrzegawcze na terenie robót; wykonanie i utrzymanie zaplecza budowy;oznaczenie i zabezpieczenie instalacji i urządzeń na terenie robót. Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz zgodnie z Rozporządzeniem prezesa Rady Ministrów z dnia 03.12.2012 r. w sprawie wykazu robót budowlanych (Dz.U.poz. 1372): KOD CPV:45421000-4-Roboty w zakresie stolarki budowlanej KOD CPV:45442190-5-Usuwanie warstwy malarskiej KOD CPV:45442100-8-Roboty malarskie KOD CPV:45410000-4-Tynkowanie KOD CPV:90500000-2-Utylizacja odpadów 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają w szczególności, przedmiary robót i specyfikacje techniczna wykonania i odbioru robót (Załączniki nr 1,2,3,4) oraz projekt umowy (Załącznik nr 9 do SIWZ). 4.Budynki, w zakresie których będą wykonywane roboty na czas wykonywania robót będą czynne. Wszystkie prace budowlane należy zorganizować i przeprowadzić tak, aby zagwarantować ciągłość pracy, oraz zapewnić bezpieczeństwo i właściwe warunki pracy, korzystania z obiektów i terenu dla jego użytkowników. 5.Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt oraz zobowiązany jest do stosowania wyrobów budowlanych zgodnych ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz dopuszczonymi do stosowania przez ustawę Prawo budowlane, posiadającymi aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. 6.Użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, nie mogą obniżać wartości użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia ani ujemnie wpływać na wytrzymałość, funkcjonalność i bezpieczeństwo przedmiotu zamówienia. 7.W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu, pochodzenia - należy przyjąć, że wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (podstawa prawna art. 30 ust 4 ustawy). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub wyroby do wykonania przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (podstawa prawna art. 30 ust. 5 ustawy) poprzez złożenie opisu technicznego i podania nazwy produktu i producenta. 8.W przypadku gdy Wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji o zastosowaniu materiałów równoważnych uznaje się, iż kalkulacja ceny obejmuje materiały wskazane w dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 1,2,3,4 do SIWZ. 9.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP.10.Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, opracowanymi jak w Załączniku Nr 1,2,3,4 oraz wytycznymi (poleceniami) Zamawiającego i/lub Inspektora Nadzoru. 11.Wykonawca zobowiązany jest do:1)zapewnienia bezpieczeństwa pracy pracowników wykonujących roboty (w szczególności do przeszkolenia pracowników do prac na wysokościach i wyposażenie ich w sprzęt zabezpieczający) - o ile dotyczy;2)zagwarantowania bezpieczeństwa i ochrony zdrowia osobom korzystającym z budynku i przebywającym w budynku i na jego terenie oraz wokół budynku ze względu na fakt, iż roboty odbywać się będą na obiekcie i terenie czynnym;3)umożliwienia podczas realizacji robót korzystania w sposób bezpieczny i niezakłócony z budynku, terenu przez pracowników, żołnierzy i interesantów danej jednostki wojskowej (m.in. w zakresie komunikacji wewnętrznej budynku itp.);4)zabezpieczenia budynku przed zalaniem i innymi uszkodzeniami w wyniku deszczu, gradu itp. warunków atmosferycznych-o ile dotyczy;5)realizacji robót na terenie wykonywania robót w sposób nieuciążliwy dla użytkowników budynku i terenu. 12.Transport wszelkich materiałów oraz urządzeń na miejsce realizacji robót i ich eksploatacja obciążają Wykonawcę. 13.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruz itp.) zgodnie z przepisami obowiązującymi w tej mierze w szczególności z ustawą o odpadach. 14.Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia w celu przygotowania oferty:1)wizja lokalna będzie mogła mieć miejsce w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-13.00, nie później niż do 3 dnia przed terminem wyznaczonym na składanie ofert;2)o dokonanie wizji lokalnej należy zwracać się pisemnie lub faksem pod nr: 56/ 458 32 22-sprawa numer 80/2013. Zamawiający udzieli telefonicznie lub faksem lub pisemnie odpowiedzi wskazując termin wizji lokalnej.Osoby, które będą okazywać teren budynek są upoważnione do udostępnienia budynku i terenu w zakresie jego okazania. Prowadzenie jakichkolwiek ustaleń z osobami nie jest wiążące. Wszelkie merytoryczne zapytania należy kierować pisemnie bezpośrednio na adres Zamawiającego.3)dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania zamówienia może dokonać przedstawiciel Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia, który udostępni przed rozpoczęciem wizji lokalnej imienne upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, oraz dowód tożsamości;4)z przeprowadzonej wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół (Załącznik nr 17 do SIWZ). 15.Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia określają Ogólne Warunki Umowy, stanowiące Załącznik Nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452623004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 860,00 zł. 2.Wykonawca, który składa ofertę na więcej niż jedno zadanie zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości sumy wadiów tych zadań. 3.Wysokość wadium na poszczególne zadania: Zadanie Nr 1:250,00 zł Zadanie Nr 2:280,00 zł Zadanie Nr 3:250,00 zł Zadanie Nr 4:80,00 zł 4.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą 5.W przypadku nie wniesienia wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie wyrażenia zgody na przedłużenie okresu związania z ofertą Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 6.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 7.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej treści powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego (w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Treść gwarancji nie może zawierać warunku wypłaty wadium, iż żądanie wypłaty Zamawiającego musi być doręczone pod rygorem nieważności za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Beneficjenta gwarancji, który potwierdzi, że podpisy złożone na żądaniu wypłaty należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Beneficjenta gwarancji. 8.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBP ODDZIAŁ OKRĘGOWY W BYDGOSZCZY 25 1010 1078 0105 5913 9120 0000 W przypadku, gdy Wykonawca załącza do składanej oferty dowód wpłaty wadium wówczas składa go w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. O wniesieniu wadium decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 9.Wadium wnoszone w poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 6 pkt 5 Rozdziału IX SIWZ, należy: zdeponować w formie oryginału w kasie Zamawiającego - budynek nr 20 pokój nr 1 przed upływem terminu do składania ofert (Zamawiający dopuszcza przesłanie oryginału dokumentu za pośrednictwem poczty, dokument należy przesłać na adres Zamawiającego z dopiskiem KASA - numer sprawy). Natomiast kopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub inną/e osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy należy załączyć do składanej oferty. Kasa czynna jest: od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 -13.00 (przerwa: 9.00 - 10.15). LUB dołączyć oryginał dokumentu do oferty wraz z kopią potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 10.Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy, numer zadania oraz numer rachunku (dotyczy formy pieniężnej), na który należy zwrócić wadium. 11.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. 12.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie (art. 46 ust. 4a Ustawy). 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Uwaga! Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.11 Rozdziału IX SIWZ, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego (art. 46 ust. 3 Ustawy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.13wog.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach