Przetargi.pl
Konserwacja zabytkowych pojazdów zaprzęgowych

Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu ogłasza przetarg

  • Adres: 18-230 Ciechanowiec, ul. Pałacowa 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2771328 , fax. 086 2771328
  • Data zamieszczenia: 2015-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu
    ul. Pałacowa 5 5
    18-230 Ciechanowiec, woj. podlaskie
    tel. 086 2771328, fax. 086 2771328
    REGON: 00064654100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumrolnictwa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja zabytkowych pojazdów zaprzęgowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje konserwację i usprawnienie techniczne 9 pojazdów zaprzęgowych będących w zbiorach Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu, wyprodukowanych na przełomie XIX i XX w. oraz w XX w. 2. Zakres prac i wykaz pojazdów objętych konserwacją: 2.1. Kareta coupe z przełomu XIX i XX w. (nr inw. III/316) Wymiary: wysokość 201 cm, szerokość 170,5 cm, długość 345 cm. Braki i usterki: uszkodzony zamek w prawych drzwiach; uszkodzone progi i ramy drzwi; spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; ubytki i rozwarstwienia powłok malarskich i gruntowania na całości powozu; korozja elementów metalowych; powóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje; w kilku miejscach uszkodzona tapicerka; zniszczone ogumienie kół. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - zachowanie oryginalnego wyglądu pojazdu (m.in. zachowanie właściwej, opartej o wzory historyczne tapicerki oraz kolorystyki nadwozia i podwozia etc.), - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - wymianę ogumienia kół, - wykonanie odkrywek warstwy malarskiej, na tej podstawie ustalenie pierwotnej kolorystyki obiektu i technologii polichromii, - konserwację zachowanych fragmentów powłok malarskich, gruntowanie i nałożenie polichromii w partiach ubytków, ewentualnie rekonstrukcja warstwy polichromii w oparciu o wzory historyczne, z użyciem materiałów i technologii opartych na wzorach historycznych, - konserwację tapicerki lub jej wymiana na nową zgodnie z wzorami historycznymi, z materiałów odpowiadających wzorom historycznym (pakuły, pasy parciane, skóra naturalna, filc wełniany etc.), - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.2. Kareta coupe z pocz. XX w. (nr inw. C/III/6638) Wymiary: wysokość 184 cm, szerokość 163cm, długość 320 cm. Braki i usterki: uszkodzony tylny resor; brak trzech szyb; brak części zewnętrznej ściany bocznej budy; brak latarni; brak dyszla; brak części metalowej listwy ozdobnej wokół krawędzi dachu; liczne spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; liczne ubytki i rozwarstwienia powłok malarskich i gruntowania na całości powozu; korozja wszystkich elementów metalowych; powóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje; współczesna tapicerka; wtórne uchwyty wewnętrzne do otwierania drzwi; zniszczone ogumienie kół. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu (m.in. przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne kolorystyki nadwozia i podwozia, przywrócenie właściwych, opartych o wzory historyczne okien, przywrócenie właściwego, opartego o wzory historyczne wnętrza budy i kozła z siedzeniem powożącego, uzupełnienie wszystkich braków oraz naprawa uszkodzonych elementów karety etc.), - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - wykonanie brakującego dyszla z okuciem, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - wymianę ogumienia kół, - wykonanie odkrywek warstwy malarskiej, na tej podstawie ustalenie pierwotnej kolorystyki obiektu i technologii polichromii, - konserwacja zachowanych fragmentów powłok malarskich, gruntowanie i nałożenie polichromii w partiach ubytków, ewentualnie rekonstrukcja warstwy polichromii w oparciu o wzory historyczne, z użyciem materiałów i technologii opartych na wzorach historycznych, - wykonanie nowej tapicerki zgodnie z wzorami historycznymi, z materiałów odpowiadających wzorom historycznym (pakuły, pasy parciane, skóra naturalna, filc wełniany etc.), - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.3. Kareta fiakierska z XX w. (nr inw. C/III/6639) Wymiary: wysokość 212 cm, szerokość 179 cm, długość 330 cm. Braki i usterki: spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; korozja elementów metalowych; powóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje; zniszczone ogumienie kół. Podczas ostatniej amatorskiej konserwacji przeprowadzonej przez poprzedniego właściciela, nie użyto materiałów i technologii opartych na wzorach historycznych w wyniku czego kareta ma: niewłaściwą kolorystykę nadwozia i podwozia, niewłaściwą oprawę okien (w tym szyby bez fazowania), współczesną tapicerkę niezgodną z wzorami historycznymi, wtórne klamki i latarnie. Ponadto nowe elementy budy wykonano z niewłaściwych materiałów np. płaty pilśniowej, gazy i dermy. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu (m.in. przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne kolorystyki nadwozia i podwozia, przywrócenie właściwych, opartych o wzory historyczne okien, przywrócenie właściwego, opartego o wzory historyczne wnętrza budy i siedzenia powożącego, uzupełnienie wszystkich braków oraz wymiana wszystkich współczesnych elementów karety niezgodnych z wzorami historycznymi i dawna technologią etc.), - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - usunięcie elementów budy wykonanych z płyty pilśniowej, gazy i dermy oraz zastąpienie ich właściwymi materiałami zgodnymi z technologią oparta na wzorach historycznych (np. płytą drewnianą, skórą naturalną), - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - wymiana ogumienia kół, - wykonanie odkrywek warstwy malarskiej, na tej podstawie ustalenie pierwotnej kolorystyki obiektu i technologii polichromii, - konserwacja zachowanych fragmentów powłok malarskich, gruntowanie i nałożenie polichromii w partiach ubytków, ewentualnie rekonstrukcja warstwy polichromii w oparciu o wzory historyczne, z użyciem materiałów i technologii opartych na wzorach historycznych, - wykonanie nowej tapicerki zgodnie z wzorami historycznymi, z materiałów odpowiadających wzorom historycznym (pakuły, pasy parciane, skóra naturalna, filc wełniany etc.), - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.4. Bryczka z rozkładanym dachem z XX w. (nr inw. C/III/6640) Wymiary: wysokość 225 cm, szerokość 143 cm, długość 273 cm. Braki i usterki: uszkodzone okucie dyszla, wtórne latarnie, współczesna tapicerka i buda brezentowa wykonane niezgodne z historycznymi wzorami, spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; korozja elementów metalowych; powóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu (m.in. przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne kolorystyki nadwozia i podwozia, przywrócenie właściwego, opartego o wzory historyczne obicia budy wykonanego ze skóry naturalnej oraz wymiana wszystkich współczesnych elementów bryczki niezgodnych z wzorami historycznymi i dawna technologią etc.), - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - naprawa dyszla, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - wykonanie odkrywek warstwy malarskiej, na tej podstawie ustalenie pierwotnej kolorystyki obiektu i technologii polichromii, - konserwacja zachowanych fragmentów powłok malarskich, gruntowanie i nałożenie polichromii w partiach ubytków, ewentualnie rekonstrukcja warstwy polichromii w oparciu o wzory historyczne, z użyciem materiałów i technologii opartych na wzorach historycznych, - wykonanie nowej tapicerki zgodnie z wzorami historycznymi, z materiałów odpowiadających wzorom historycznym (pakuły, pasy parciane, skóra naturalna, filc wełniany etc.), - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.5. Wolant półkryty z XX w. (nr inw. C/III/6641) Wymiary: wysokość 190 cm, szerokość 159 cm, długość 291 cm. Braki i usterki: brak latarni, brak dyszla, współczesna tapicerka ze sztucznej skóry, dach brezentowy wykonany niezgodne z historycznymi wzorami, spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; korozja elementów metalowych; powóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu (m.in. przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne kolorystyki nadwozia i podwozia, przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne tapicerki oraz obicia budy ze skóry naturalnej oraz wymiana wszystkich współczesnych elementów powozu niezgodnych z wzorami historycznymi i dawną technologią etc.), - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - wykonanie odkrywek warstwy malarskiej, na tej podstawie ustalenie pierwotnej kolorystyki obiektu i technologii polichromii, - konserwacja zachowanych fragmentów powłok malarskich, gruntowanie i nałożenie polichromii w partiach ubytków, ewentualnie rekonstrukcja warstwy polichromii w oparciu o wzory historyczne, z użyciem materiałów i technologii opartych na wzorach historycznych, - wykonanie nowej tapicerki zgodnie z wzorami historycznymi, z materiałów odpowiadających wzorom historycznym (pakuły, pasy parciane, skóra naturalna, filc wełniany etc.), - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.6. Bryczka z XX w. (nr inw. C/III/6642). Wymiary: wysokość 143 cm, szerokość 128 cm, długość 230 cm. Braki i usterki: brak dyszla, brak tapicerowanych siedzisk, spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; korozja elementów metalowych; bryczka częściowo zaatakowana przez drewnojady i drobnoustroje. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu (m.in. przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne kolorystyki nadwozia i podwozia, przywrócenie właściwej, opartej o wzory historyczne tapicerki oraz wymiana wszystkich współczesnych elementów powozu niezgodnych z wzorami historycznymi i dawną technologią etc.), - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - wykonanie nowych siedzisk tapicerskich zgodnie z wzorami historycznymi, z materiałów odpowiadających wzorom historycznym (pakuły, pasy parciane, skóra naturalna, filc wełniany etc.), - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.7. Wóz krakowski z XX w. (nr inw. A/I/11604). Wymiary: wysokość 120 - 128 cm, szerokość 150 cm, długość 353 cm. Braki i usterki: brak dyszla, spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia; ubytki w części wiklinowej wozu, korozja elementów metalowych, wóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu, - wykonanie nowego dyszla z okuciem, - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych i wiklinowych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - usunięcie wtórnej warstwy malarskiej z nadwozia i podwozia oraz nałożenie nowej zgodnej z wzorami historycznymi, - doprowadzenie wozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.8. Wasąg z XX w. (nr inw. A/I/11606). Wymiary: wysokość 120 - 109 cm, szerokość 143 cm, długość 307 cm. Braki i usterki: brak dyszla, liczne ubytki i uszkodzenia żebrowanie nadwozia, wyłamana kłonica z prawej strony wozu, spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia, korozja elementów metalowych, wóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu, - wykonanie nowego dyszla z okuciem, - wykonanie nowej kłonicy, - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - doprowadzenie wozu do całkowitej sprawności technicznej. 2.9. Wasąg z XX w. (nr inw. A/I/11607). Wymiary: wysokość 114 - 104 cm, szerokość 141 cm, długość 317 cm. Braki i usterki: brak dyszla, liczne ubytki i uszkodzenia żebrowanie nadwozia, wyłamana kłonica z prawej strony wozu, spękania drewna w obrębie podwozia i nadwozia, korozja elementów metalowych, wóz zaatakowany przez drewnojady i drobnoustroje. Zakres prac: pełna renowacja obejmująca: - przywrócenie oryginalnego wyglądu pojazdu, - wykonanie nowego dyszla z okuciem, - wykonanie nowej kłonicy, - dezynsekcję i dezynfekcję powozu, - naprawę, częściową wymianę i uzupełnienie zniszczonych elementów drewnianych, - naprawę uszkodzonych i zniszczonych części metalowych, - wzmocnienie konstrukcji nadwozia i podwozia, - doprowadzenie powozu do całkowitej sprawności technicznej. 3. Wykonawca zamówienia jest zobowiązany do wykonania osobnej dokumentacji konserwatorskiej każdego z pojazdów zaprzęgowych poddanych konserwacji. Każda z dokumentacji konserwatorskich powinna zawierać opis zastosowanych technologii i materiałów oraz dokumentację fotograficzną ukazującą poszczególne etapy konserwacji oraz wygląd obiektu przed i po konserwacji. W przypadku wykonywanych rekonstrukcji dodatkowo dokumentacja konserwatorska powinna zawierać informacje (w tym fotografie) na temat historycznego pierwowzoru będącego podstawą do rekonstrukcji podczas procesu konserwacji powozów. 4. Obiekty do konserwacji zostaną wydane Wykonawcy na terenie siedziby Zamawiającego tj. w Ciechanowcu, przy ul. Pałacowej 5 i ich odbiór po konserwacji nastąpi również na terenie siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewnia załadunek, transport i rozładunek obiektów. 5. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej przed przygotowaniem oferty. Termin wizji należy ustalić telefonicznie z p. Krystyną Bogucką - starszym kustoszem, tel. 86 277 13 28. 6. Gwarancja i rękojmia: Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości oraz rękojmi za wady na przedmiot zamówienia na co najmniej 5 lat. Termin początkowy okresu gwarancji jakości i rękojmi zaczyna się od następnego dnia po dniu protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925221007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc zł) w terminie - przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 31.03.2015 r. do godz. 11.00 2. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu (3a) wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr: 47 8749 0006 0000 1267 2000 0030 Zostanie ono wniesione skutecznie, jeżeli powyższy rachunek bankowy zostanie uznany na kwotę wadium w terminie składania oferty. 5. Wniesienie wadium w innej formie niż pieniężna powinno spełniać poniższe wymagania: a) w formie poręczeń bankowych (3b) - oświadczenie banku poręczyciela powinno być pod rygorem nieważności udzielone na piśmie, treść poręczenia musi określać kto jest poręczycielem, kto dłużnikiem a kto wierzycielem, a także okoliczności wypłaty kwoty poręczenia (zgodne z punktami: 10 i 11 niniejszej części siwz, art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp), termin ważności, b) w formie gwarancji bankowej (3c) - udzielonej na piśmie pod rygorem nieważności, z treści której wynika na czyje zlecenie i na czyją rzecz jest wystawiona, jakich zobowiązań dotyczy, jaką wierzytelność zabezpiecza i w jakiej wysokości oraz w jakim terminie działa. W treści gwarancji musi się znaleźć klauzula, że kwota gwarancyjna zostanie wypłacona na każde pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu banku. Warunki (traktowane rozłącznie jako alternatywa) kiedy wadium zostanie wypłacone przez bank określone są w punkcie 10 i 11 niniejszej części siwz (art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp), c) w formie gwarancji ubezpieczeniowej (3d) - w treści musi określać warunki na jakich jest udzielana (przedmiot gwarancji, kwota gwarancji, okoliczności wypłaty gwarancji - określone w punkcie 10 i 11 niniejszej części siwz, klauzula płatności na pierwsze żądanie bez protestu) określająca kto jest gwarantem, beneficjentem i dłużnikiem, d) w formie poręczenia podmiotu gospodarczego (3e) - wymagania takie jak od poręczeń bankowych. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw (chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie) - art. 46 ust. 4a.Pzp. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy - art. 46 ust. 5 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.muzeumrolnictwa.pl/zamowienia_ponad_30.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach