Przetargi.pl
Konserwacja urządzeń oświetlenia ulic miasta Białegostoku

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2016-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja urządzeń oświetlenia ulic miasta Białegostoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie prac w zakresie konserwacji i utrzymania urządzeń oświetlenia ulic miasta Białegostoku, celem zapewnienia należytej ich eksploatacji. 2.Zakres zamówienia: 1.1.Konserwację urządzeń oświetlenia ulic miasta Białegostoku, która polega na: a)Utrzymaniu świecenia wszystkich opraw świetlnych w ustalonych godzinach, w odniesieniu do czasu wschodu i zachodu słońca określonego w załączniku nr 3 do SIWZ (załącznik nr 4 do umowy) oraz odpowiednich sterowników kompatybilnych z Systemem Sterowania Oświetleniem Miejskim (Zamawiający może odrębnym pismem zmienić czas załączania/wyłączania opraw oświetleniowych), b) Utrzymaniu we właściwym stanie technicznym opraw oświetleniowych tak, aby zabrudzenia lub częściowe uszkodzenia nie powodowały zmniejszenia ich sprawności, c) Utrzymaniu we właściwym stanie technicznym sieci zasilającej urządzenia oświetleniowe tak, aby zapewniona była prawidłowa praca tych urządzeń, d) Utrzymaniu we właściwym stanie estetycznym konstrukcji słupów poprzez usuwanie zbędnych naklejek oraz okolic słupa w odległości do 0,5m poprzez usuwanie zbędnej roślinności, e) Utrzymaniu jednolitego typu wysięgników, opraw, słupów i źródeł światła w określonym ciągu latarń, o ile geometria drogi nie wymusza innego rozwiązania, f) Dokonywaniu systematycznych - 1 raz dziennie, objazdów nocnych związanych z poprawnym funkcjonowaniem opraw oświetleniowych oraz min 1 raz w miesiącu pozostałych urządzeń oświetleniowych, w tym sterujących i zasilających - zapewniając ich poprawne działanie, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa przeciwporażeniowego, wymaganiami dotyczącymi eksploatacji urządzeń energetycznych, obowiązującymi normami oraz przepisami prawa, g) Prowadzeniu dokumentacji technicznej eksploatowanych urządzeń, w tym: ewidencji urządzeń oświetlenia ulicznego, systemu sterowania oświetleniem ulicznym, rejestru otrzymywanych zgłoszeń, dokumentacji i rejestru wykonywanych czynności konserwacyjnych i naprawczych podczas przeprowadzanych objazdów, dzienników operacyjnych, do których będą zapisywane dyspozycje wydawane przez dyżurnego Oddziałowego Centrum Dyspozytorskiego (OdCD) lub Centrum Dyspozytorskiego (CD), oraz innych ewidencji i rejestrów przewidzianych w instrukcjach eksploatacyjnych określonych przez PGE Dystrybucja S.A., wyszczególnionych w rozdz. I pkt. 10, h) realizacji zadań wynikających z planów zadań eksploatacyjnych opracowanych przez PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok w zakresie urządzeń oświetlenia drogowego. Po wykonaniu zabiegów eksploatacyjnych Wykonawca dostarczy w terminie do dnia 5 każdego miesiąca raport z wykonania zadań wraz z dokumentacją eksploatacyjną. Koszty wynikające z przygotowania dokumentacji eksploatacyjnej ponosi Wykonawca, i) Zapewnieniu fachowego, całodobowego pogotowia oświetlenia ulic, wyposażonego w środki łączności, środki transportu i odpowiedni sprzęt specjalistyczny (np. podnośnik samochodowy), umożliwiając natychmiastową reakcję na zgłoszenia o usterkach i awariach, j) Zapewnieniu całodobowego dyżuru umożliwiającego przyjmowanie telefonicznych zgłoszeń (od Zamawiającego i innych osób) o awariach w każdym dniu trwania umowy, telefon musi umożliwić dokonywanie zgłoszeń bezpłatnych, k) Wykonaniu naprawy niesprawnych źródeł światła niezwłocznie, nie później niż w ciągu 48 godzin od czasu zgłoszenia telefonicznego lub faksem przez Zamawiającego bądź osoby postronne, prowadząc przy tym stosowny rejestr, l) Likwidacji zagrożeń dla osób postronnych, wynikłych z losowych (np. wypadek drogowy, wichura, powódź, wandalizm, kradzież, itp.) uszkodzeń urządzeń oświetleniowych (np. złamany, pochylony czy rozbity słup, złamany wysięgnik, zwisający klosz lub cała oprawa, rozbita lub skradziona oprawa, opadnięcie przewodów linii napowietrznej, wyrwane drzwiczki wnęki słupa, zdewastowana wnęka słupowa, otwarta lub rozbita szafka oświetleniowa) w czasie max. 2 godzin od chwili otrzymania zgłoszenia o takim zagrożeniu oraz doprowadzenie uszkodzonych urządzeń do prawidłowego stanu technicznego w ciągu 48 godzin po usunięciu zagrożenia, m) Informowaniu Zamawiającego o zgłoszonych usterkach i awariach sieci zasilającej i urządzeń sterowniczych oraz o dokonywanych likwidacjach ww. usterek, n) Wykonywaniu pomiarów: - skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, - rezystancji uziemień, - natężenia oświetlenia - oraz innych wymaganych pomiarów i przeglądów w sposób i z częstotliwością określoną w szczegółowych przepisach oraz na wniosek Zamawiającego (harmonogram pomiarów wyznacza Inspektor Nadzoru Zamawiającego), o) Bieżącej współpracy z odpowiednim Rejonem Energetycznym PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok w zakresie prawidłowości pracy układów pomiarowych, urządzeń oświetlenia ulicznego podwieszonych na słupach energetycznych (linie napowietrzne), zasilania szaf oświetleniowych, p) Bieżącej współpracy z odpowiednim Rejonem Energetycznym PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok w zakresie prac konserwacyjnych (dot. urządzeń stanowiących własność PGE Dystrybucja S.A.) wg sposobu określonego w Instrukcji Współpracy pomiędzy PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok a Samorządem w zakresie konserwacji oświetlenia drogowego - załącznik nr 10 do SIWZ, q) Natychmiastowym powiadamianiu pogotowia energetycznego PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok i egzekwowaniu niezwłocznego usunięcia awarii zasilania szafy oświetleniowej, w razie jej wystąpienia, r) Obowiązku niezwłocznego powiadamiania Zamawiającego o pracach wymagających włączenia oświetlenia poza ustalonym programem świecenia, s) Dokonywaniu przeglądów sieci i urządzeń zgodnie z zakresem prac opisanych w SIWZ oraz określaniu ich stanu technicznego, z czego należy sporządzać raporty wraz z ewentualnymi wnioskami o potrzebie modernizacji systemu oświetleniowego i przekazywać je Zamawiającemu, t) Uczestnictwie w odbiorach remontowanych i odbiorach nowych urządzeń, u) Niezwłocznym powiadamianiu Zamawiającego o planowanych remontach oświetlenia ulicznego, v) Zabezpieczeniu terenu, w przypadku prac związanych z usuwaniem awarii w pasie drogowym, w odpowiedni sposób, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003r. Nr. 220, poz. 2181 z późn. zmianami) oraz obowiązku przywrócenia terenu do stanu pierwotnego po zakończonych pracach ziemnych, w) Uczestnictwie przy wydawaniu warunków budowy i przebudowy urządzeń oświetlenia drogowego, x) Wyposażeniu we własnym zakresie, w odpowiedni sprzęt i narzędzia do bezpiecznego wykonywania prac przy urządzeniach elektroenergetycznych (także do prac pod napięciem). Sprzęt i narzędzia BHP muszą być użytkowane i sprawdzane zgodnie z obowiązującymi przepisami przez Konserwującego, y) Zapewnieniu dostępu do bezpłatnego numeru telefonu dla mieszkańców w celu zgłaszania awarii oświetlenia ulicznego, z) Potwierdzenie posiadania bezpłatnego numeru telefonu Wykonawca dostarczy i wdroży w ciągu jednego tygodnia od daty zawarcia niniejszej umowy, aa) Zapewnieniu przestrzeni magazynowej na terenie miasta przeznaczonej na przechowywanie zdemontowanych elementów oświetlenia ulicznego - fundamentów, słupów, wysięgników oraz opraw, umożliwiającej przechowanie ich bez uszkodzenia, powierzchnia minimum 200 m2, 1.2.Zamawiający przewiduje do konserwacji następujące urządzenia oświetlenia ulicznego: a) max. 21 000 sztuk, w tym: 11 000 sztuk latarni, 10 000 sztuk punktów świetlnych, b) 295 sztuk szafek sterowniczych, c) 560 km tras kablowych, d) 473 km tras napowietrznych, w tym ok. 35% ww. urządzeń stanowi własność PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok. 1.3. Prace awaryjne/szczątkowe towarzyszące konserwacji: a) wymiana obudowy, wyposażenia lub całej szafy oświetleniowej - w przypadku ich zniszczenia wskutek czynników losowych, np. w wypadku drogowym, b) wymiana kabli zasilających szafy lub odcinków kabli oświetleniowych w przypadkach, gdy kable takie uległy uszkodzeniu bez winy Wykonawcy, c) wymiana lub naprawa słupa oświetleniowego rozbitego lub uszkodzonego w wyniku wypadku drogowego bądź czynników zewnętrznych, niezależnych od Wykonawcy (powódź, wichura, kradzież, wandalizm) oraz uszkodzonych przy tej okazji kabli i przewodów po potwierdzeniu zaistniałego wypadku przed komisją złożoną z przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy, d) wymiana skradzionych lub uszkodzonych elementów wyposażenia szaf oświetleniowych po potwierdzeniu faktu włamania przez ww. komisję, Podstawą do wykonania prac określonych w pkt. 2.4. ppkt. a) - d) stanowić będzie protokół konieczności rozliczany na podstawie cen jednostkowych wskazanych w szczegółowym formularzu ofertowym (załącznik nr 1A do SIWZ) (załącznik nr 2 do umowy). Technologię i dobór materiałów określa Zamawiający. Robocizna oraz środki transportu do 3,5 tony wchodzą w skład konserwacji i objęte są ryczałtem miesięcznym. 3. Szczegółowy zakres prac związanych z konserwacją urządzeń oświetleniowych (linie, słupy, oprawy, szafki) określa załącznik nr 2 do SIWZ (załącznik nr 3 do umowy). 4. W przypadku przekazania do eksploatacji nowo wybudowanego oświetlenia ulicznego, Zamawiający zobowiązany jest powiadomić o tym Wykonawcę. 5. Wykonawca winien posiadać stały dostęp do Internetu oraz posiadać urządzenie (komputer wraz z oprogramowaniem systemowym) umożliwiające poprawną pracę udostępnionego przez Zamawiającego oprogramowania oraz monitorowanie stanu pracy urządzeń oświetlenia ulicznego (System Sterowania Oświetleniem Miejskim). 6. Pracownicy Wykonawcy, podczas wykonywania prac konserwacyjnych na urządzeniach oświetlenia ulicznego (w tym także przy urządzeniach stanowiących własność PGE Dystrybucja S.A.) winni być ubrani w ubrania robocze z widoczną nazwą lub logo firmy. 7. Wykonawca odpowiedzialny jest za stan techniczny i bezpieczne funkcjonowanie urządzeń oświetlenia ulicznego i ponosi odpowiedzialność cywilną wobec osób trzecich włącznie, w szczególności z tytułu zaciemnienia ulicy lub jej odcinka, za wyjątkiem sytuacji losowych, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. 8. Przekazanie dokumentacji oraz urządzeń będących przedmiotem zamówienia nastąpi protokołem przejęcia/przekazania zawartym przez Strony umowy z udziałem przedstawicieli PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok, w ciągu 2 tygodni od daty podpisania umowy. 9. Po okresie obowiązywania umowy Wykonawca przekazuje pełną dokumentację oraz sprawne urządzenia oświetlenia ulicznego kolejnemu wykonawcy, który będzie wykonywał prace konserwacyjne na podstawie protokołu przekazania, przy udziale Zamawiającego. Przekazanie nastąpi w ciągu 2 tygodni od zakończenia terminu obowiązywania umowy. Za czas przekazywania nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 10. W przypadku urządzeń stanowiących własność PGE Dystrybucja S. A. Wykonawca bezwzględnie zobowiązuje się stosować do następujących instrukcji: a) Instrukcji Współpracy pomiędzy PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok a Samorządem w zakresie konserwacji oświetlenia drogowego - załącznik nr 10 do SIWZ, b) Instrukcji Organizacji Bezpiecznej Pracy przy urządzeniach i instalacjach elektroenergetycznych obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok - załącznik nr 11 do SIWZ, c) Instrukcji stanowiskowej wykonywania prac eksploatacyjnych na urządzeniach oświetlenia drogowego obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok - załącznik nr 12 do SIWZ, d) Instrukcji użytkowania samochodu podnośnika koszowego przy pracach eksploatacyjnych obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok - załącznik nr 13 do SIWZ, e) Instrukcji stosowania sprzętu ochronnego przy urządzeniach elektroenergetycznych w PGE Dystrybucja S.A. - załącznik nr 14 do SIWZ, f) Instrukcji przygotowania i realizacji plac planowych - załącznik nr 15 do SIWZ, g) Instrukcji łączeń ruchowych w elektroenergetycznej sieci dystrybucyjnej - załącznik nr 16 do SIWZ, h) Instrukcji organizacji prac w sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. z udziałem firm zewnętrznych - załącznik nr 17 do SIWZ, i) Instrukcji prowadzenia prac pod napięciem przy elektroenergetycznych liniach napowietrznych do 1 kV obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok wraz z aneksem nr 1 i nr 2 - załącznik nr 18 do SIWZ, j) Instrukcji organizacji i wykonywania prac pod napięciem przy urządzeniach rozdzielczych i liniach kablowych o napięciu do 1 kV obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok ?- załącznik nr 19 do SIWZ, k) Instrukcji organizacji i wykonywania prac na wysokości obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok - załącznik nr 20 do SIWZ, l) Instrukcji prowadzenia i oznakowania prac prowadzonych w pasach dróg publicznych obowiązującej w PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok - załącznik nr 21 do SIWZ, 11. Wszystkie instrukcje określone w rozdz. I pkt. 10 Wykonawca wdroży w ciągu dwóch tygodni od daty zawarcia niniejszej umowy a potwierdzenie ich wdrożenia dostarczy do Zamawiającego, 12. Po podpisaniu umowy Wykonawca niezwłocznie prześle do Zamawiającego oraz PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok, listę osób przeszkolonych w zakres instrukcji o których mowa powyżej, 13. Po podpisaniu umowy Wykonawca niezwłocznie prześle do Zamawiającego oraz PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok listę osób zajmujących się konserwacją urządzeń oświetlenia ulicznego wraz z kserokopią zaświadczeń kwalifikacyjnych oraz numerów telefonów, na które należy zgłaszać uszkodzenia urządzeń oświetleniowych. 14. Konserwację, w zakresie poprawnego funkcjonowania punktów świetlnych, uważa się za przeprowadzaną w sposób należyty jeżeli: a) wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy, b) liczba niesprawnych opraw oświetleniowych, w stosunku do ogólnej liczby opraw nie przekracza w odniesieniu do: - ulic, będących trasami komunikacji miejskiej - 5% na danej ulicy, - innych dróg - 10% na danej ulicy, przy maksymalnej ilości kolejnych niesprawnych opraw na danej ulicy - do 3 sztuk, c) czas świecenia (tj. godziny zapalania i wygaszania oświetlenia ulicznego) będzie zgodny z czasem określonym przez Zamawiającego; Zamawiający określa czas zapalania i wygaszania świateł odrębnym pismem w odniesieniu do wschodu i zachodu słońca określonych w załączniku nr 3 do SIWZ (załącznik nr 4 do umowy). 15. Przy określaniu liczby niesprawnych opraw, jeżeli przed rozpoczęciem kontroli powiadomiono Zamawiającego, nie będą uwzględnione oprawy niesprawne ze względu na: a) awarie spowodowane przez: klęski żywiołowe, zerwania lub uszkodzenia kabli oświetleniowych podczas prac ziemnych, zgłoszone przez Wykonawcę kradzieże i akty wandalizmu, potwierdzone złożonym na Policji zgłoszeniem, prowadzone przebudowy lub modernizacje urządzeń oświetlenia ulicznego lub innych elementów sieci elektroenergetycznej, w przypadku wcześniejszego powiadomienia o tym Zamawiającego; b) wyłączenia wskutek ograniczenia źródeł światła na wniosek Zamawiającego. 16. Sprawdzanie ilości niesprawnych opraw oświetlenia ulicznego należy wykonywać w czasie świecenia sterowanego za pomocą cyfrowych programatorów astronomicznych oraz odpowiednich sterowników kompatybilnych z SSOM. 17. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca, wraz z bieżącą miesięczną fakturą, ma obowiązek przekazywać Zamawiającemu sprawozdanie z ilości wykonanych prac wymienionych w załączniku nr 1A i 2 do SIWZ (załącznik nr 2 i 3 do umowy). Zamawiający, w uzgodnieniu z Wykonawcą, dopuści możliwość przedkładania ww. sprawozdania po upływie kwartału. 18. Po zakończeniu roku kalendarzowego Wykonawca ma obowiązek przekazywać Zamawiającemu aktualną dokumentację, o której mowa w rozd. I pkt. 2 ppkt. 2.2. g i n. SIWZ. 19. Wykonawca ponosi wszelkie opłaty związane z dopuszczeniem do pracy na urządzeniach energetyki zawodowej, w której skład wchodzą: a) 5200 opraw oświetleniowych, b) 2890 sztuk słupów elektroenergetycznych i oświetleniowych, c) 100 sztuk szafek oświetleniowych, d) 147 km tras linii kablowych e) 162 km tras linii napowietrznych. 20. Wykonawca ponosi wszelkie opłaty związane z nadzorem, próbnym załączeniem oświetlenia, przestawieniem i wymianą zegarów sterujących na urządzeniach będących na majątku PGE Dystrybucja S.A. oddział Białystok. 21. Koszty (wymienione w punkcie 19) wyliczone zostaną zgodnie z obowiązującą taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej PGE Dystrybucja S.A., cennikiem usług dodatkowych - pozataryfowych PGE Dystrybucja S.A. lub indywidualną kalkulacją kosztów. 22. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania prac konserwacji oświetlenia ulicznego zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami energetycznymi, przepisami drogowymi, instrukcjami obsługi i eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych oraz sztuką budowlaną. 23. Na czas obowiązywania umowy, Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich za skutki i następstwa zdarzeń powstałych na skutek nienależytego wykonania postanowień umowy. 24. Zamawiający jest uprawniony do kontroli realizacji zadań objętych umową, a Wykonawca ma obowiązek udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów, udzielania informacji oraz udostępniania własnego transportu do objazdów miasta celem przeprowadzania kontroli realizacji postanowień umowy. Kontroli podlega całość prac wynikających z zakresu zamówienia. Terminy przeprowadzania kontroli przy udziale Wykonawcy, Zamawiający zgłasza najpóźniej do godz. 1200 w dniu poprzedzającym noc, podczas której będzie przeprowadzana kontrola. 25. Zamawiający ma prawo przeprowadzić kontrolę samodzielnie, bez udziału Wykonawcy z własnej inicjatywy lub w przypadku niestawienia się Wykonawcy na wcześniej zapowiadaną kontrolę. W tym przypadku podstawą do naliczenia potrąceń będą adnotacje o nieprawidłowościach jednostronnie spisanego protokołu. 26. Wykonawca ma obowiązek uczestnictwa w kontrolach okresowych przeprowadzonych przez Zamawiającego minimum raz w miesiącu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 502321001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 2 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 12 000 PLN. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium - konserwacja oświetlenia 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Słonimska 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem) kopię wadium wpiąć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 6. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub informacji o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach