Przetargi.pl
Konserwacja, przeglądy techniczny i serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu, systemów kontroli dostępu, systemów telewizji przemysłowej , wideomofonów oraz radiowej sygnalizacji napadu w obiektach wojskowych.

Jednostka Wojskowa 1248 ogłasza przetarg

  • Adres: 11-200 Bartoszyce, ul. Wojska Polskiego 4
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (089) 762 74 99 w. 242 , fax. (089) 762 74 48
  • Data zamieszczenia: 2012-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Jednostka Wojskowa 1248
    ul. Wojska Polskiego 4 4
    11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (089) 762 74 99 w. 242, fax. (089) 762 74 48
    REGON: 51020342900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja, przeglądy techniczny i serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu, systemów kontroli dostępu, systemów telewizji przemysłowej , wideomofonów oraz radiowej sygnalizacji napadu w obiektach wojskowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest konserwacja, przeglądy techniczne i serwis systemów sygnalizacji włamania i napadu, systemów kontroli dostępu, systemów telewizji przemysłowej , wideomofonów oraz radiowej sygnalizacji napadu w obiektach wojskowych: 1. Jednostki Wojskowej 1248 w Bartoszycach 2. Węzła Łączności w Bartoszycach 3. Placówce Żandarmerii Wojskowej w Bartoszycach 4. Wojskowej Administracji Koszar w Bartoszycach 5. KW w Bartoszycach 6. Jednostki Wojskowej 1248 w Morągu wykonywany z zgodnie z Normą Obronną NO-04-A004-8: 2006 Obiekty Wojskowe - Systemy Alarmowe - Eksploatacja określającą zasady eksploatacji technicznych urządzeń wspomagających ochronę obiektów wojskowych w celu utrzymania wymienionych systemów w stałej sprawności. Konserwacja i przeglądy techniczne systemów obejmują: Czynności podlegające wykonaniu podczas konserwacji systemów alarmowych: I. Wewnętrzne systemy alarmowe: Wysłuchanie uwag użytkownika dotyczących wewnętrznego systemu alarmowego uwagi zapisać i umieścić w notatce służbowej. Uwzględnienie próśb i uwag użytkownika systemu, o ile są zasadne i nie wiążą się z jego modernizacją. Wykonane prace odnotować w dokumentacji systemu. 1. Elementy wykrywające - czujki: Sprawdzenie stanu ilościowego zamontowanych czujek i ich kompletności. Sprawdzenie skuteczności obwodu antysabotażowego poprzez zdjęcie obudowy czujki, a także jej oczyszczenie. Sprawdzenie, czy w dozorowanym pomieszczeniu nie występują czynniki mogące wywołać fałszywe alarmy. Sprawdzenie zasięgu działania, wykonanie próby działania, a także ewentualna korekta ustawienia kata ustawienia czujki. Sprawdzenie wartości napięcia zasilającego dla poszczególnych czujek systemu alarmowego. 2. Przyciski napadowe przewodowe, bezprzewodowe i kontrolne: Sprawdzenie skuteczności działania wszystkich przycisków poprzez kolejne naciśniecie ich i stwierdzenie, czy jest odzwierciedlanie tej czynności w postaci alarmu ćwiekowego(akustycznego) lub optycznego w alarmowym centrum nadzoru. Sprawdzenie wartości napięcia zasilania w przyciskach bezprzewodowych. 3. Elementy decyzyjne - centrala alarmowa: Sprawdzenie centrali alarmowej zgodnie z zaleceniami producenta - przeprowadzenie testu centrali. Sprawdzenie stabilności zamontowania centrali alarmowej oraz jej wszystkich przyłączy. Sprawdzenie zegara centrali i porównanie z czasem rzeczywistym, w przypadku rozbieżności dokonanie korekty czasu. Sprawdzenie zgodności przyporządkowania linii dozorowych z istniejącym opisem systemu. Wykonanie wydruku konfiguracji systemu(gdy centrala ma taką opcję) oraz historii zdarzeń, np. próby działania dla wszystkich czujek. 4. Urządzenia sygnalizacyjne - sygnalizatory: Sprawdzenie poprawności działania każdego sygnalizatora akustycznego, optycznego, akustyczno-optycznego pod względem: czasu działania, źródła pobudzenia, natężenia dźwięku. Sprawdzenie stabilności zamocowania sygnalizatora i jego połączeń. 5. Urządzenia rejestrujące -mechaniczne , elektroniczne: Sprawdzenie czy rejestrowane są wszystkie zdarzenia zaistniałe w systemie (alarmowe, techniczne - awarie, testy). Sprawdzenie czytelności wydruku w przypadku mechanicznych rejestratorów. Sprawdzenie i ustawienie rzeczywistego czasu i daty. Sprawdzenie stabilności połączeń. 6. Urządzenia transmisji alarmu: Sprawdzanie poprawności działania każdego z urządzeń transmisji alarmu. Sprawdzenie wszystkich linii sygnałowych oraz połączeń. 7. Zasilanie: Pomiar napięcia zasilania pochodzącego ze źródła podstawowego (z sieci). Pomiar napięcia pochodzącego ze źródła rezerwowego(UPS, agregaty prądotwórcze, akumulatory). Sprawdzenie, czy po zaniku napięcia sieciowego następuje automatyczne przełączenie na zasilanie rezerwowe. Sprawdzenie stanu baterii akumulatorowych. Sprawdzenie stabilności połączeń kabli zasilających. Wykonanie obsługi agregatu prądotwórczego jeśli stanowi bezpośrednie awaryjne zasilanie systemu. Przeprowadzenie testu pracy systemu alarmowego. 8. Książka przeglądów technicznych systemów alarmowych: Uzupełnienie dokumentacji eksploatacyjnej systemu alarmowego, a także gdy zachodzi potrzeba, sporządzenie notatki służbowej lub protokołu przebiegu konserwacji systemu. Podpisanie tych dokumentów przez użytkownika systemu i osobę wykonującą przegląd, konserwację. II. Zewnętrzne systemy alarmowe: Sprawdzenie stanu ilościowego zamontowanych czujek i ich kompletności. Sprawdzenie hermetyczności obudów, oczyszczenie z kurzu i innych zanieczyszczeń oraz sprawdzenie skuteczności obwodu antysabotażowego. Sprawdzenie, czy w dozorowanym obszarze nie występują czynniki mogące wywołać fałszywe alarmy, np. gałęzie, krzewy, zarośla, wysoka trawa itp. Sprawdzenie zasięgu działania , wykonanie próby działania, a także skuteczności wykrywania poszczególnych stref dozorowych. W razie potrzeby ewentualna korekta ustawień. Sprawdzenie, czy system rozróżnia poszczególne strefy dozorowe. Sprawdzenie wartości napięcia zasilającego dla czujek. Pomiar zasilania systemu zewnętrznego, przeprowadzenie testu pracy oraz uzupełnienie dokumentacji eksploatacyjnej. Sprawdzenie zabezpieczenia przeciwprzepięciowego systemu III. Czynności podlegające wykonaniu podczas konserwacji systemów kontroli dostępu: Wysłuchanie uwag użytkownika dotyczących systemu kontroli dostępu, uwagi zapisać i umieścić w notatce służbowej. Uwzględnienie próśb i uwag użytkownika systemu, o ile są zasadne i nie wiążą się z jego modernizacją. Wykonane prace odnotować w książce przeglądów technicznych. Sprawdzenie stanu ilościowego zamontowanych urządzeń i ich kompletności. Sprawdzenie skuteczności obwodu antysabotażowego czytników oraz jego sygnalizacji poprzez zdjęcie obudowy. Sprawdzenie właściwego działania czytnika poprzez kontrolę liczby fałszywych akceptacji oraz fałszywych odrzuceń. Sprawdzenie wartości napięcia zasilającego wszystkich czytników. Sprawdzenie poprawności działania mechanicznych i elektromechanicznych elementów blokujących system kontroli dostępu (bramki obrotowe, śluzy, szlabany elektryczne, rygle elektryczne, elektrozaczepy oraz zwory elektromagnetyczne). Sprawdzenie poprawności działania przycisków wyjścia awaryjnego. Sprawdzenie odblokowania wszystkich przejść na wypadek alarmu, pożaru itp. Sprawdzenie odblokowania lokalnego przejścia na wypadek alarmu, pożaru itp. Sprawdzenie zegara systemu kontroli dostępu z czasem rzeczywistym, w przypadku rozbieżności dokonanie korekty tego czasu. Aktualizacja istniejącej bazy danych z jednoczesnym sprawdzeniem nadanych uprawnień (tylko w systemach, które tego wymagają o czym decyduje użytkownik). Wykonanie wydruku konfiguracji systemu oraz historii zdarzeń w systemie z ostatnich trzech miesięcy (tylko w systemach które tego wymagają o czym decyduje użytkownik). Pomiar napięcia oraz prądu zasilania pochodzącego ze źródła podstawowego (z sieci). Pomiar napięcia oraz prądu pochodzącego ze źródła awaryjnego(UPS, agregaty prądotwórcze). Sprawdzenie automatycznego przełączania zasilania sieciowego na zasilanie awaryjne. Sprawdzenie stanu baterii akumulatorowych. Sprawdzenie stabilności połączeń kabli zasilających. Przeprowadzenie testu pracy systemu kontroli dostępu. Sprawdzenie możliwości nawiązania łączności pomiędzy kontrolowanymi przejściami a centrum nadzoru (jeśli występuje). Uzupełnienie dokumentacji eksploatacyjnej systemu kontroli dostępu, a gdy zachodzi potrzeba, sporządzenie notatki służbowej lub protokołu przebiegu konserwacji systemu. Podpisanie tych dokumentów przez użytkownika systemu i osobę wykonującą przegląd, konserwację. IV. Czynności podlegające wykonaniu podczas konserwacji systemów telewizji przemysłowej i wideo domofonów: Wysłuchanie uwag użytkownika dotyczących systemu telewizji przemysłowej, uwagi zapisać i umieścić w notatce służbowej. Uwzględnienie próśb i uwag użytkownika systemu, o ile są zasadne i nie wiążą się z modernizacją systemu. 1. Punkty kamerowe wewnętrzne: Sprawdzenie stabilności montażu wysięgnika oraz stabilności przymocowania do niego kamery. Sprawdzenie poprawności (stabilności) połączeń kabli sygnałowych sterujących automatyką przesłony i zasilających. Sprawdzenie ustawienia pola widzenia punktu kamerowego. Sprawdzenie ustawienia ostrości punktu kamerowego. Czyszczenie obiektywu kamery. Czyszczenie obudowy kamery i wysięgnika. Czyszczenie i przesmarowanie ruchomych części mechanicznych kamery. 2. Punkty kamerowe zewnętrzne: Sprawdzenie stabilności montażu wysięgnika oraz stabilności przymocowania kamery do niego (podczas II i IV konserwacji). Sprawdzenie poprawności (stabilności) połączeń kabli sygnałowych sterujących automatyką przesłony i zasilających. Sprawdzenie ustawienia pola widzenia punktu kamerowego. Sprawdzenie ustawienia ostrości punktu kamerowego. Czyszczenie obiektywu kamery. Czyszczenie szyby obudowy hermetycznej kamery. Czyszczenie obudowy kamery, wysięgnika i oświetlaczy. Sprawdzenie sprawności oświetlaczy kamer. Ocena szczelności obudowy hermetycznej kamery, sprawdzenie uszczelek obudowy hermetycznej, sprawdzenie dławików kablowych(uszczelniaczy). W razie potrzeby wymiana uszczelek i dławików (podczas IV konserwacji). Konserwacja wszystkich połączeń śrubowych (podczas IV konserwacji). Oczyszczenie i przesmarowanie ruchomych mechanicznych części kamery - o ile występują (podczas IV konserwacji). Sprawdzenie poprawności zasilania kamer( czy zasilanie jest z jednej fazy dla wszystkich kamer). 3. Stanowiska obserwacyjne osób nadzorujących prace systemu: Sprawdzenie stabilności montażu wysięgnika pod monitor - o ile występuje. Sprawdzenie stabilności, kontrastu, jasności oraz odchylenia poziomego i pionowego monitora. Sprawdzenie w dzień i w nocy jakości obrazu przesyłanego z kamer i zobrazowanego na monitorach. Czyszczenie ekranu monitora. Czyszczenie obudowy monitora. Sprawdzenie stabilności podłączenia zasilania klawiatury, monitora i przewodów sygnałowych. Sprawdzenie poprawności działania klawiatury zdalnego sterowania wyświetlaniem obrazów, test każdego przycisku, próba włączenia i wyłączenia zasilania pulpitu. Sprawdzenie wartości napięcia zasilającego ze źródła podstawowego i rezerwowego. W przypadku telewizji przemysłowej z wizyjnym detektorem ruchu sprawdzenie zaprogramowania ochrony stref. Sprawdzenie poprawności zaprogramowania multipleksera wizyjnego, magnetowidów, rejestratorów cyfrowych i przełączników sekwencyjnych. Sprawdzenie i ustawienie poprawnego czasu i daty w urządzeniach aktywnych przeprowadzających pomiar czasu. Badanie rezystancji kabli koncentrycznych (wizyjnych), (podczas IV konserwacji). Badanie tłumienności kabli koncentrycznych(wizyjnych), (podczas IV konserwacji). Konserwacja magnetowidów lub rejestratorów cyfrowych w autoryzowanym serwisie (demontaż magnetowidów lub rejestratorów cyfrowych oraz zainstalowanie magnetowidów lub rejestratorów cyfrowych zastępczych, a następnie ponowny montaż, programowanie i sprawdzenie poprawności nagrywania), (podczas IV konserwacji). Po przeprowadzeniu konserwacji wykonanie kompleksowego testu całego systemu. 4. Książka przeglądów technicznych systemów telewizji przemysłowej: Uzupełnienie książki przeglądów technicznych telewizji przemysłowej oraz w razie potrzeby sporządzenie notatki służbowej lub protokołu przeglądu konserwacji tego systemu. Podpisanie tych dokumentów przez użytkownika systemu i osobę wykonującą przegląd, konserwację. V. Czynności podlegające wykonaniu podczas konserwacji systemu radiowej sygnalizacji napadu : Wysłuchanie uwag użytkownika dotyczących systemu telewizji przemysłowej, uwagi zapisać i umieścić w notatce służbowej. Uwzględnienie próśb i uwag użytkownika systemu, o ile są zasadne i nie wiążą się z modernizacją systemu. Sprawdzenie instalacji, stanu ilościowego, rozmieszczenia i zamocowania elementów systemów na podstawie dokumentacji technicznej (porównanie ewidencji ze stanem faktycznym); Sprawdzenie poprawności działania pilotów; Sprawdzenie zgodności z wymogami wszystkich połączeń giętkich; Sprawdzenie sprawności przedłużaczy zasięgu; Sprawdzenie sprawności nadajników i odbiorników sygnału; Sprawdzenie poprawności działania zasilaczy sieciowych w tym pomiarów napięć wejściowych i wyjściowych zasilaczy oraz sprawdzenie zasilania podstawowego 230V; Sprawdzenie poprawności działania sygnalizatorów alarmu; Po przeprowadzonej konserwacji wykonanie kompleksowego testu całego systemu; Uzupełnienie dokumentacji technicznej i sporządzenie notatki; Niezbędny sprzęt, urządzenia i materiał do przeprowadzenia konserwacji i przeglądów technicznych dostarczy wykonawca. Serwis systemów obejmuje: 1. Pełnienie całodobowego pogotowia serwisowego z czasem reakcji do 4 godzin od zgłoszenia awarii. Awarie zgłaszają osoby upoważnione do kontaktów z wykonawcą. 2. Znalezienie przyczyny awarii oraz wykonanie diagnozy uszkodzenia sprzętu w miejscu jego zainstalowania oraz określenie powodu jego uszkodzenia. 3. Przedstawienie kosztorysu usunięcia awarii. 4. Zainstalowania urządzeń zastępczych o parametrach nie gorszych niż zainstalowane w przypadku braku możliwości usunięcia awarii (naprawy) w miejscu użytkowania. 5. Za naprawę uszkodzonych urządzeń bądź ich wymianę na nowe zapłaci Zamawiający na podstawie odrębnego zlecenia wykonania. 6. Na nowe urządzenia wykonawca udzieli 24 miesięcznej gwarancji, licząc okres gwarancyjny o daty ich zamontowania. 7. Zamawiający nie będzie obciążany dodatkowymi kosztami dojazdu serwisanta.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 500000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: przetargi.army.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach