Przetargi.pl
Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze: Zadanie nr 1 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze Zadanie nr 2 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie Zadanie nr 3 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie

Województwo Lubuskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 65-042 Zielona Góra, Al. Niepodległości
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 280 300 , fax. 683 280 332
  • Data zamieszczenia: 2018-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Lubuskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze
    Al. Niepodległości 32
    65-042 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 683 280 300, fax. 683 280 332
    REGON: 609282000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.zgora.pl, www.bip.zdw.zgora.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze: Zadanie nr 1 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze Zadanie nr 2 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie Zadanie nr 3 – Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ZADANIE NR 1 - Rejon Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze I. Przedmiot zamówienia: Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających konserwacji oraz ewentualnej naprawie: • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. S. Wyspiańskiego – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 138 m. Gubin, ul. Kujawska – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko, ul. Powstańców Wlkp. – sygnalizacja świetlna, • droga wojewódzka nr 303 m. Smardzewo – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 282 m. Droszków – aktywny znak D-6, • droga wojewódzka nr 280 m. Czerwieńsk – radarowy wskaźnik prędkości, • droga wojewódzka nr 304 m. Nowe Kramsko – radarowy wskaźnik prędkości. A. KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH, ZNAKÓW AKTYWNYCH, RADAROWYCH WSKAŹNIKÓW PRĘDKOŚCI Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku – dot. sygnalizacji świetlnych, e) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, f) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, g) czyszczenie soczewek, ze sprawdzeniem poprawności połączeń elektrycznych i mechanicznych w komorze sygnałowej, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykającej, h) usuwanie usterek w pracy znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości oraz sygnalizacji świetlnej (np. wymiana daszków, soczewek) na bieżąco, i) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), j) zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych, k) utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, l) usuwanie wszelkich awarii oraz powiadamiania o ich zaistnieniu Rejonu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA, m) bieżąca kontrola napięcia ładowania akumulatorów oraz napięcia na samym akumulatorze pod obciążeniem zbliżonym do obciążenia nominalnego – dwa razy w miesiącu – (dot. znaku aktywnego Droszków, Smardzewo), n) okresowe mycie lica znaków aktywnych oraz lampy oświetlającej przejście miękką szmatką z detergentami. Niedopuszczalne jest stosowanie jakichkolwiek rozpuszczalników, mycie strumieniem wody pod ciśnieniem, o) okresowe sprawdzanie stanu złączy, przewodów, uszczelek gumowych – dot. znaków aktywnych, p) okresowe mycie miękką szmatka nawilżoną wodą fotoogniw do zasilania znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości, q) okresowe sprawdzenie stanu zacisków oraz obudowy akumulatorów, sprawdzenie poziomu elektrolitu w akumulatorze, r) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji, znaków aktywnych” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, s) sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, Zakres prac konserwacyjnych radarowych wskaźników prędkości – dwa razy w miesiącu: t) prowadzenie księgi konserwacji i dokonywanie w niej wpisów zawierających: datę, informacje o przeprowadzonych czynnościach i czytelny podpis, u) sprawdzanie poprawności działania układu (min. dokładności wskazań radaru, w przypadku błędów dokonanie korekty ustawień), v) sprawdzanie wszystkich połączeń i ich ewentualna poprawa, w) wykonanie pomiarów napięcia na akumulatorze i wpisanie wartości do księgi konserwacji wraz z data i godzina pomiaru, x) w okresie zimowym w przypadku spadku napięcia na akumulatorze ładowanie akumulatorów zasilających radar, y) utrzymanie ogniwa fotowoltaicznego w stanie pozwalającym na pełne wykorzystanie jego powierzchni. B. NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH, ZNAKÓW AKTYWNYCH, RADAROWYCH WSKAŹNIKÓW PRĘDKOŚCI Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. II. Realizacja przedmiotu zamówienia: 1. Usługa dotycząca konserwacji będzie realizowana w trybie ciągłego nadzoru. 2. Usługi dotyczące naprawy objęte zamówieniem będą realizowane przez Wykonawcę w różnych okresach w zależności od potrzeb: a) w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, maksymalny czas na przystąpienie do realizacji i zabezpieczenia terenu będzie wynosił …… godziny (zgodnie z oferta Wykonawcy) od chwili przyjęcia zlecenia pisemnego przy użyciu faksu / mailowo/ / telefonicznie*. Przed przystąpieniem do realizacji należy wykonać tymczasowe oznakowanie i zabezpieczenie miejsca prac, b) w pozostałych sytuacjach – każdorazowo zostanie określany czas realizacji od chwili przyjęcia zlecenia pisemnego przy użyciu faksu, poczty elektronicznej * zlecenia telefoniczne będą miały zastosowanie tylko w dni wolne od pracy i świąteczne oraz poza godzinami urzędowania RDW Zielona Góra, zlecenia telefoniczne będą potwierdzane pisemnie następnego dnia roboczego Zlecenie, o którym mowa powyżej będące podstawą do realizacji usług, będzie zawierać: zakres prac, ich szczegółową lokalizację oraz termin wykonania. ZADANIE NR 2 - Rejon Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie I. Przedmiot zamówienia: A - KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej konserwacji: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II-Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin Zakres prac konserwacyjnych: a) przegląd konserwacyjny sterownika – dwa razy w miesiącu, b) przegląd instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu, c) wykonanie pomiaru rezystancji izolacji – raz w roku d) wykonanie pomiaru rezystancji pętli zwarcia dla wszystkich konstrukcji wsporczych – raz w roku e) usuwanie usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek), f) nadzór i kontrola parametrów sygnalizacji, g) okresowy pomiar parametrów elektrycznych, h) utrzymanie estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowe mycie i malowanie raz w roku konstrukcji wysięgników i masztów jeżeli jest taka potrzeba), i) kompleksowa wymiana żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek, j) prowadzenie „Dzienników eksploatacji sygnalizacji” oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji. Sporządzanie, w każdym momencie na żądanie zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, B - NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH I ZNAKÓW AKTYWNYCH Lokalizacja sygnalizacji świetlnej podlegającej bieżącej naprawie: • droga woj. nr 292 m. Nowa Sól, ul. Głogowska • droga woj. nr 292 m. Bytom Odrzański, ul. Kożuchowska-Szkolna-Kopernika • droga woj. nr 296 m. Żagań, ul. Przyjaciół Żołnierza-Kolejowa-Kochanowskiego • droga woj. nr 296 m. Żagań ul. Jana Pawła II -Piłsudskiego-Wojska Polskiego • droga woj. nr 289 m. Lubsko, ul. Krakowskie Przedmieście-Emilii Plater-Kanałowa • droga woj. nr 315 m. Lubięcin • droga woj. nr 315 m.Konotop ul.Nowosolska Lokalizacja znaków aktywnych podlegających bieżącej naprawie: • droga wojewódzka nr 315 w m. Lipka – C9+pylon • droga wojewódzka nr 287 w m. Drożków – C9+pylon • droga wojewódzka nr 296 m.Iłowa ul.Traugutta -C9 +pylon, D6+światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 296 m.Klików – C9 + pylon • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Dolne - C9 +pylon, • droga wojewódzka nr 297 m.Leszno Górne - C9 + pylon • droga wojewódzka nr 297 m.Wrociszów – C9+pylon, D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 297 m.Stypułów – C9+pylon, D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 297 m.Borów Wielki – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 297 m.Borowina – D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 333 m.Gołaszyn – C9 +pylon, D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 333 m.Nowe Miasteczko – C9+ pylon, D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 333 m.Miłaków - C9+pylon, • droga wojewódzka nr 333 m.Zimna Brzeźnica C9+ pylon, D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 315 m.Konotop km 28+730 - D6+ światło ostrzegawcze • droga wojewódzka nr 278 m.Sława ul.H.Pobożnego – D6+ światło ostrzegawcze Zabiegi naprawcze przy sygnalizacji świetlnej polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. II. Realizacja przedmiotu zamówienia: 1. Usługi dotyczące napraw sygnalizacji świetlnej i znaków aktywnych będą realizowane przez Wykonawcę w różnych okresach w zależności od potrzeb: a) w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, maksymalny czas na przystąpienie do realizacji czy zabezpieczenia terenu będzie wynosił …..godziny (zgodnie z ofertą Wykonawcy) od chwili przyjęcia zlecenia pisemnego przy użyciu faksu/ mailowo/ telefonicznego*, w tym czasie należy między innymi wykonać tymczasowe oznakowanie i zabezpieczenie miejsca prac. b) w pozostałych sytuacjach - każdorazowo zostanie określany czas realizacji - od chwili przyjęcia zlecenia pisemnego przy użyciu faksu, poczty elektronicznej * zlecenia telefoniczne będą miały zastosowanie tylko w dni wolne od pracy i świąteczne oraz poza godzinami urzędowania RDW Kożuchów, zlecenia telefoniczne będą potwierdzane pisemnie następnego dnia roboczego. ZADANIE NR 3 - Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie I. Przedmiot zamówienia: Lokalizacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz radarowych wskaźników prędkości podlegających konserwacji oraz ewentualnej naprawie: 1. Droga woj. nr 132 km 4+366 m. Dąbroszyn – ul. Gorzowska – sygnalizacja acykliczna, 2. Droga woj. nr 132 km 32+578 m. Bogdaniec – ul. Gorzowska – sygnalizacja stało czasowa, 3. Droga woj. nr 136 km 9+756 m. Lubniewice skrzyżowanie ul. Jana Pawła II z ul. Sulęcińską i Świerczewskiego (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja acykliczna 4. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - obsługa znaku aktywnego B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie słoneczne, 5. Droga woj. nr 136 km 13+527 m. Glisno - obsługa znaku aktywnego B-33, /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ - zasilanie z sieci, 6. Droga woj. nr 137 km 3+712 m. Kunowice ul. Słubicka, - znak aktywny D-6, 7. Droga woj. nr 137 km 14+452 m. Kowalów – przyciskowa na przejściu dla pieszych, 8. Droga woj. nr 137 obwodnica Ośno Lubuskie – aktywne znaki D-6 na wysięgnikach (zmienna treść - 2 szt.), 9. Droga woj. nr nr 137 km 43+212 m. Sulęcin ul. E. Plater, Paderewskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 10. Droga woj. nr 137 km 43+765 m. Sulęcin ul. Poznańska (na jednym maszcie dla pojazdów sygnalizator trzykomorowy 300mm z wkładami typu LUMI - LED) ) - sygnalizacja acykliczna, 11. Droga woj. nr 137 km 47+813 m. Wędrzyn - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 12. Droga woj. nr 137 km 54+018 m. Trzemeszno ul. Poznańska - znak aktywny D-6, 13. Droga woj. nr 137 km 75+812 m. Międzyrzecz ul. Zachodnia, Krasińskiego - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 14. Droga woj. nr 137 km 76+885 m. Międzyrzecz ul. Młyńska – sygnalizacja stało czasowa, 15. Droga woj. nr 138 m. Sulęcin ul. E. Plater skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej (sygnalizacja z wkładami LUMI – LED) - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa, 16. Droga woj. nr 138 km 23+200 m. Małuszów – znak aktywny C-9 2 szt., 17. Droga woj. nr 151 w km 134+541 m. Kłodawa przy Urzędzie Gminy – sygnalizacja acykliczna, 18. Droga woj. nr 151 w km 135+446 m. Kłodawa przy szkole – sygnalizacja acykliczna, 19. Droga woj. nr 151 w km 136+425 m. Kłodawa przy Rejonie – sygnalizacja acykliczna, 20. Droga woj. nr 156 w km 50+719 m. Zwierzyn – sygnalizacja stało czasowa, 21. Droga woj. nr 156 w km 51+288 m. Zwierzyn – obsługa znaku aktywnego B-33 /Radar z wyświetlaczem prędkości typ: RDW-101/ 22. Droga woj. nr 156 w km 56+804 m. Stare Kurowo – sygnalizacja stało czasowa, 23. Droga woj. nr 158 w km 6+291,5 m. Janczewo – sygnalizacja stało czasowa, 24. Droga woj. nr 158 w km 10+410 m. Gralewo – sygnalizacja stało czasowa, 25. Droga woj. nr 160 m. Drezdenko skrzyżowania ulic: Poznańskiej i Pułaskiego oraz Kościuszkii Piłsudskiego – sygnalizacja akomodacyjna, 26. Droga woj. nr 181 w m. Niegosław - sygnalizacja stało czasowa przyciskowa. A. KONSERWACJA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH, ZNAKÓW AKTYWNYCH, RADAROWYCH WSKAŹNIKÓW PRĘDKOŚCI Zabiegi konserwacyjne przy sygnalizacji świetlnej dotyczą czynności: a) doraźnych, polegających na przywróceniu normalnego działania urządzenia po zaprzestaniu pracy w okresie jego eksploatacji lub w czasie wypadku drogowego, b) zabezpieczających (profilaktycznych), wykonywanych okresowo, w ustalonych terminach, w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa awarii urządzenia, obejmujących kontrolę lub naprawę elementów oraz wymianę grupową źródeł światła (żarówek), c) bieżących, wykonywanych zazwyczaj z zabiegami zabezpieczającymi, w celu stwierdzenia czy urządzenie działa prawidłowo, dotyczących nadzoru długości cykli, zmiany programu sygnalizacji, regulacji ustawienia komory sygnałowej, czystości soczewek, malowania komór i szafek, w związku z powyższym. Wykonawca ma obowiązek posiadania oprogramowania ustawień sygnalizacji do danych typów szaf sterowniczych. Konserwacja sygnalizacji polega na:  przeglądzie konserwacyjnym sterownika – dwa razy w miesiącu,  przeglądzie instalacji sygnalizacyjnej – raz w tygodniu,  usuwaniu usterek w pracy sygnalizacji na bieżąco (wymiana daszków, soczewek, żarówek),  nadzorze i kontroli wszystkich parametrów sterowania (stałoczasowego i zależnego od ruchu – akomodacyjnego),  odczycie i śledzeniu logów błędów,  zmianie, na polecenie zamawiającego parametrów sterowania i kontroli,  okresowym pomiarze parametrów elektrycznych,  utrzymaniu estetycznego wyglądu sygnalizatorów (okresowym myciu i malowaniu raz w roku jeżeli jest taka potrzeba),  kompleksowej wymianie żarówek sygnalizacji świetlnej dwa razy do roku oprócz bieżącej wymiany,  przystąpieniu do usuwania usterek sygnalizacji w ciągu 2-ch godz. w dni robocze, 6-ciu godz. w dni wolne, od chwili jej wystąpienia,  zachowaniu w czystości poszczególnych elementów systemu znaków aktywnych (powierzchni baterii, znaków),  kontroli poziomu elektrolitu w akumulatorze oraz jakości połączeń przewodów elektrycznych. Zakres prac konserwacyjnych obejmuje utrzymywanie instalacji i urządzeń sygnalizacyjnych w pełnej sprawności technicznej i użytkowej poprzez: a) ciągły nadzór nad prawidłową realizacją programów (planów) sygnalizacyjnych zgodnych z dokumentacją zatwierdzoną przez Zarządzającego Ruchem, b) nadzór nad prawidłowym działaniem układów zabezpieczeń w urządzeniach sterujących, c) zapewnienie jednoznaczności i czytelności wyświetlanych sygnałów świetlnych, d) prawidłową realizację sygnałów dźwiękowych, e) kontrolę prawidłowego stanu zabezpieczeń w układach pomiarowych energii elektrycznej, f) kontrolę stanu technicznego i parametrów systemu ochrony przeciwporażeniowej naziemnych urządzeń energetycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, g) stały nadzór nad stanem technicznym i parametrami systemów detekcji, h) przekazywanie raz w miesiącu raportu o stanie technicznym i parametrach elementów systemu detekcji: wideodetektorów, detektorów, detektorów przyciskowych dla pieszych (dotyczy m. Drezdenko), i) stały nadzór nad stanem technicznym i parametrami systemów synchronizacji i koordynacji, j) przekazywanie na każde życzenie Inwestora wydruków kompletu logów /elektrycznych, awaryjnych, detektorów/, k) utrzymywanie odpowiedniej stabilności, sztywności i jakości mocowania konstrukcji wsporczych, gwarantujących pełne bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, l) usuwanie wszelkich awarii sygnalizacji świetlnej oraz powiadamianie o ich zaistnieniu Rejon Dróg Wojewódzkich w Kłodawie, oraz dodatkowo w przypadku awarii zasilania natychmiastowe powiadamianie pogotowia ENEA, m) wymiana przepalonych żarówek natychmiast po stwierdzeniu ich niedziałania, n) wymiana żarówek kompleksowo na całym skrzyżowaniu raz w roku lub zgodnie z zaleceniami producenta żarówek, o) czyszczenie soczewek przy okazji wymiany żarówek, ze sprawdzeniem poprawność połączeń elektrycznych i mechanicznych w komorze sygnałowej, ogniskowanie żarówki i jej umocowanie, zawiasy oraz uszczelnienie pokrywy zamykające, p) utrzymywanie całodobowego stanowiska przyjmującego fakty wystąpienia nieprawidłowości w pracy sygnalizacji świetlnej oraz bezzwłoczne przekazanie ich własnym służbom celem usunięcia, q) prowadzenie “Dzienników eksploatacji sygnalizacji„ oraz rejestrowanie w nich wymaganych informacji w tym o awariach (wraz z godziną rozpoczęcia i zakończenia ich usuwania), remontach i kontrolach pracy sygnalizacji, r) sporządzanie, w każdym momencie na żądanie Zamawiającego, raportów o stanie technicznym urządzeń sygnalizacji świetlnej, s) wykonywanie pomiarów ochrony przeciwporażeniowej, t) dysponowanie osobami przygotowanymi do obsługi urządzeń sterowniczych zainstalowanych na obszarze objętym konserwacją oraz minimum jedną osobę posiadającą doświadczenie projektowe i wykonawcze w zakresie Inżynierii Ruchu (referencje projektowe 5 obiektów, wykonawcze – 2 obiekty), u) realizowanie zleceń Zamawiającego dotyczących drobnych korekt aktualnego oprogramowania (np. zmiany w harmonogramie tygodniowym) oraz innych drobnych prac wynikających z poprawy bezpieczeństwa ruchu, v) prowadzenie bieżącej oceny stanu technicznego urządzeń oraz wnioskowanie w terminie do dnia 30–go września każdego roku w sprawach dotyczących remontów kapitalnych sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach objętych konserwacją, w) malowanie w terminie do dnia 1-go września malowanych konstrukcji wsporczych, których stan techniczny wymaga takich zabiegów. Czynności te powinny zostać wykonane według sporządzonego przez konserwatora do dnia 15 sierpnia każdego roku harmonogramu /harmonogram powyższych czynności należy uzgodnić z Zamawiającym/. B. BIEŻĄCA NAPRAWA SYGNALIZACJI ŚWIETLNYCH, ZNAKÓW AKTYWNYCH, RADAROWYCH WSKAŹNIKÓW PRĘDKOŚCI Zabiegi naprawcze polegają na: • usuwaniu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych i przywróceniu do stanu pierwotnego instalacji sterowania ruchem i znaków aktywnych, • rozbudowie istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, • wykonywaniu innych prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, • wymianie wkładów typu LED, • naprawie podzespołów sygnalizacji lub ich wymianie. II. Realizacja przedmiotu zamówienia: 1. Roboty objęte przedmiotem zamówienia (wyszczególnione w formularzu cenowym) należy wykonać zgodnie z podaną niżej ogólną specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót utrzymaniowych związanych z konserwacją urządzeń do regulacji ruchu (sygnalizacji świetlnej): Ogólna Specyfikacja Techniczna D – 07.03.02 2. Usługa dotycząca konserwacji będzie realizowana w trybie ciągłego nadzoru. 3. Usługi dotyczące naprawy objęte zamówieniem będą realizowane przez Wykonawcę w różnych okresach w zależności od potrzeb: a) w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego, maksymalny czas na przystąpienie do realizacji i zabezpieczenia terenu będzie wynosił …… godziny (zgodnie z oferta Wykonawcy) od chwili przyjęcia zlecenia pisemnego przy użyciu faksu / mailowo/ / telefonicznie*. Przed przystąpieniem do realizacji należy wykonać tymczasowe oznakowanie i zabezpieczenie miejsca prac. Zamawiający przed rozpoczęciem wykonywania robót przekaże Wykonawcy zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas ich trwania. b) w pozostałych sytuacjach – każdorazowo zostanie określany czas realizacji od chwili przyjęcia zlecenia pisemnego przy użyciu faksu, poczty elektronicznej * zlecenia telefoniczne będą miały zastosowanie tylko w dni wolne od pracy i świąteczne oraz poza godzinami urzędowania RDW Kłodawa, zlecenia telefoniczne będą potwierdzane pisemnie następnego dnia roboczego Zlecenie, o którym mowa w ust. 3 pkt a) i b) będące podstawą do realizacji usług, będzie zawierać: zakres prac, ich szczegółową lokalizację oraz termin wykonania. 2. PRAWO OPCJI Zamawiający informuje, iż przewiduje skorzystanie w trakcie realizacji zamówienia z prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. PRAWO OPCJI DOTYCZY KAŻDEGO Z ZADAŃ. 1) Zakres zamówienia podstawowego oraz wielkości progowe w ramach prawa opcji (minimum/maksimum). Zakres rzeczowy zamówienia podstawowego został określony w Opisie przedmiotu zamówienia w Rozdziale III SIWZ (odrębnie dla każdego z zadań). Korzystając z prawa opcji Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia zakresu zamówienia podstawowego o dodatkowe ilości usług (prac), dla których maksymalną wielkość (ilość) w ramach prawa opcji określono w Opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, odrębnie dla każdego z zadań. 2) Miejsce realizacji usług objętych prawem opcji Miejscem realizacji usług objętych prawem opcji będzie: - dla zadania nr 1 - teren działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, - dla zadania nr 2 – teren działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Kożuchowie, - dla zadania nr 3 – teren działania Rejonu Dróg Wojewódzkich w Kłodawie. 3) Przesłanki skorzystania z prawa opcji Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji: - w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z przesłanek gospodarczych, warunków pogodowych, stwierdzonych w trakcie realizacji zamówienia, - w przypadku wystąpienia zwiększonych potrzeb Zamawiającego na usługi (prace) wskazane przedmiotowo w opisie przedmiotu zamówienia prawo opcji w Rozdziale III SIWZ, w ilościach nie przekraczających wielkości podanych w tym załączniku, oraz pod warunkiem posiadania środków finansowych umożliwiających sfinansowanie tej części zamówienia. Przesłankami skorzystania z prawa opcji są w szczególności: Zadanie nr 1: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zadanie nr 2: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej lub znaków aktywnych polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego” - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, - konieczność wykonania prac mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zadanie nr 3: - konieczność dokonania naprawy sygnalizacji świetlnej, znaków aktywnych, radarowego wskaźnika prędkości polegającej na usunięciu skutków dewastacji lub zdarzeń drogowych, których ilości Zamawiający nie był w stanie przewidzieć na etapie planowania zakresu zamówienia „podstawowego”, - konieczność wykonania napraw mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, - konieczność rozbudowy istniejących urządzeń sterowania ruchem do nowych warunków pracy lub zwiększających ich funkcjonalność w zmieniających się warunkach ruchu, 4) Termin realizacji usług objętych opcją Usługi objęte prawem opcji będą realizowane w terminie realizacji umowy, tj. do dnia 31.12.2019 r. (DOTYCZY WSZYSTKICH ZADAŃ) 5) Uruchomienie zamówienia objętego opcją Warunkiem uruchomienia zamówienia objętego opcją jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie (np. wystawienie pisemnego zlecenia na zakres prac objętych opcją), przy czym Wykonawca jest obowiązany do jego wykonania. Opcja ma charakter fakultatywny, co oznacza, iż w razie nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wykonanie tego zakresu zamówienia. Brak złożenia przez Zamawiającego oświadczenia wyraźnie wyrażającego jego wolę w tym zakresie, powoduje, że Wykonawca zwolniony jest z wykonania zamówienia opcjonalnego. 6) Wynagrodzenie Wykonawcy Podstawą do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy za usługi zlecone w ramach opcji będą stawki jednostkowe wskazane w ofercie w formularzu cenowym dla zamówienia podstawowego (analogicznie dla poszczególnych zakresów prac wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia - prawo opcji) oraz rzeczywiste ilości usług zrealizowanych w ramach opcji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w Rozdziale III SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50232200-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: Zadanie nr 1 - 1.800,00 zł (słownie: jeden tysiąc osiemset 00/100 zł) Zadanie nr 2 - 2.400,00 zł (słownie: dwa tysiące czterysta 00/100 zł) Zadanie nr 3 - 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące 00/100 zł) 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku GETIN NOBLE BANK S.A O/ZIELONA GÓRA nr rachunku 38 1560 0013 2263 6869 1000 0011, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZDW-ZG-WZA-3310-121/2018 na „Konserwacja oraz naprawa sygnalizacji świetlnych przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze…….. Dotyczy zadania nr …..” 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt 12.3 Instrukcji przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.Zasady przechowywania, zwrotu oraz żądania ponownego wniesienia wadium określa ustawa Pzp. 13 . Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli : a) wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zamawiający żąda: 1.1. Aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w pkt 5 Instrukcji w SIWZ - załącznik nr 1 do formularza oferty. Informacje zawarte w tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu 1.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1.1. 1.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 1.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 1.5. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształceń i kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą (wzór - załącznik nr 2 do formularza oferty). 1.6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 1.7. Oferta winna również zawierać: 1) wypełniony formularz ofertowy, 2) zobowiązanie do udostępnienia zasobów - zał. nr 2 do formularza oferty (jeżeli wykonawca polega na zasobach innego podmiotu) 3) dowód wniesienia wadium, 4) wypełniony formularz cenowy, 5) pełnomocnictwo do podpisania oferty w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie - w przypadku podpisania oferty oraz poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w odpisie z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach