Przetargi.pl
KONSERWACJA OBIEKTÓW RUCHOMYCH Z KOŚCIOŁA Z ROGOWA CZ. IV

Muzeum Wsi Kieleckiej ogłasza przetarg

  • Adres: 25-025 Kielce, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 449 297 , fax. 413 445 008
  • Data zamieszczenia: 2020-07-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Wsi Kieleckiej
    ul. Jana Pawła II 6
    25-025 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 449 297, fax. 413 445 008
    REGON: 65978500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mwk.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa instytucji kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KONSERWACJA OBIEKTÓW RUCHOMYCH Z KOŚCIOŁA Z ROGOWA CZ. IV
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem prac będzie pełna konserwacja eksponatów – rzeźby anioła, rzeźby Chrystusa oraz tabernakulum z expositorium znajdujących się w Kościele szpitalnym z Rogowa pod wezwaniem Matki Bożej Pocieszenia, zlokalizowanym w Parku Etnograficznym w Tokarni. Celem prac konserwatorskich będzie zahamowanie procesu niszczenia obiektów i przywrócenie im wartości artystycznych i estetycznych. W zakresie prac przewidziano pełną konserwację techniczną i zabiegi estetyczne, które przywrócą eksponatom estetykę możliwie zbliżoną do założeń autorskich. Wszystkie zabiegi zostaną poprzedzone analizą technologii i technik wykonania dzieł, określeniem zakresu i przyczyn zniszczeń oraz próbami gwarantującymi właściwy dobór środków i metod konserwatorskich. 2. STAN ZACHOWANIA EKSPONATÓW 1) Rzeźba anioła z kościoła z Rogowa (MWK/16825). Kolor: rzeźba polichromowana, szata pierwotnie pokryta złotem płatkowym, partie włosów i oczy utrzymane w tonacji ciemnej z dodatkiem glinki żelazowej. Karnacja bladoróżowa z dodatkiem ugrów, cynobru, przełamanej bieli, czerwieni i żółcieni. Usta podkreślone odcieniami czerwieni. Materiał: drewno. Datowanie: ok. 1730 r. Pochodzenie: Rogów. Wymiary: 110 cm (wysokość) x 50 cm (szerokość). Stan zachowania: zły, miejscowe ślady po owadach. Drewno suche bez świeżo osypującej się mączki drzewnej. Polichromowanie nie zachowało się. Pojedyncze miejsca na powierzchni szat z zachowaniem złoceń. Warstwa malarska całkowicie skruszona z licznymi spękaniami i złuszczeniami, powierzchnia rzeźby pokryta warstwą kurzu i zabrudzeń. Rzeźba pełnopostaciowa, przedstawiająca anioła, przeznaczona do oglądania wyłącznie od frontu. Stanowi część zespołu rzeźb, który nie zachował się. Kompozycja serpentinata, diagonalna, dynamiczna, lekka. Układ form o przewadze skosów sprawiających wrażenie ruchu. Kompozycja otwarta. Ryty: kompozycyjne, powtarzające się. Figura prawdopodobnie z dwoma punktami podparcia. Na powierzchni tworzą się kontrasty światła i cienia. Powierzchnia rzeźby naturalna, polichromowana. Bryła rozczłonkowana. Kontur bryły jasny i czytelny. Funkcja rzeźby kultowa z przeznaczeniem prawdopodobnie jako dekoracja ołtarza. Rzeźba przedstawia anioła o nienaturalnie wygiętej sylwetce. Tułów postaci skierowany w prawą stronę. Głowa lekko odchylona w stronę lewą. Kształt głowy owalny z delikatnie zarysowanym podbródkiem. Oczy rozstawione symetrycznie, nos masywny, podłużny lekko szpiczasty. Usta wyraźnie zaznaczone, wydatne. Włosy gładko upięte z pokreślonymi skręconymi pasmami, lekko opadające na lewe ramię Szyja długa, przechylona w kierunku lewego przedramienia. Prawa ręka zgięta w łokciu i w nadgarstku. Dłoń prawej ręki o długich palcach, które podtrzymują podłużny przedmiot oparty o klatkę piersiową. Prawe ramię oparte o fragmentarycznie zachowane skrzydło. Lewa ręka postaci wyprostowana zachowana do części nadgarstka. Postać otulona spiętrzoną szatą, okrywającą tułów, korpus oraz prawą rękę do wysokości łokcia. Szata o ostro drapowanych fałdach. Prawa noga wysunięta spod tkaniny. Noga długa z lekko zarysowanym kolanem. Stopa masywna i długa bez wyraźnie zaznaczonych palców. Lewa noga zarysowana no wysokości uda wspartego na obło wyprofilowanej chmurze. 2) Rzeźba Chrystusa z kościoła z Rogowa (MWK/16826). Kolor: rzeźba polichromowana, szata pierwotnie pokryta złotem płatkowym, partie włosów i oczy utrzymane w tonacji ciemnej z dodatkiem glinki żelazowej. Karnacja bladoróżowa z dodatkiem ugrów, cynobru, przełamanej bieli, czerwieni i żółcieni. Usta podkreślone odcieniami czerwieni. Materiał: drewno. Datowanie: ok. 1730 r. Pochodzenie: Rogów. Wymiary: 80 cm (wysokość) x 30 cm (szerokość). Stan zachowania: zły, miejscowe ślady po owadach. Drewno suche bez świeżo osypującej się mączki drzewnej. Polichromowanie nie zachowało się. Pojedyncze miejsca na powierzchni szat z zachowaniem złoceń. Warstwa malarska całkowicie skruszona z licznymi spękaniami i złuszczeniami, powierzchnia rzeźby pokryta warstwą kurzu i zabrudzeń. Rzeźba pełnopostaciowa, pełnoplastyczna przedstawiająca Chrystusa. Kompozycja dynamiczna, lekka. Układ form o przewadze skosów sprawiających wrażenie ruchu. Kompozycja, wertykalna, otwarta, jednopostaciowa. Ryty : kompozycyjne, powtarzające się. Figura z jednym punktem podparcia. Na powierzchni tworzą się kontrasty światła i cienia oraz napięcia sprawiające wrażenie ruchu. Powierzchnia rzeźby naturalna. Kontur bryły jasny, czytelny. Funkcja rzeźby kultowa z przeznaczeniem prawdopodobnie jako dekoracja w kościele, wolnostojąca. Rzeźba przedstawia Chrystusa w kontrapoście. Ciężar ciała postaci spoczywa na prawej nodze. Sylwetka postaci tworzy kształt litery "S". Prawa ręka opuszczona, lewa ręka lekko zgięta w łokciu i zdecydowanie odchylona od tułowia. Głowa lekko skierowana w prawą stronę. Kształt głowy owalny z wąską szpiczastą brodą. Oczy drobne, delikatnie zarysowane. Nos wąski, podłużny, lekko szpiczasty. Usta delikatnie wyodrębnione z zarostu. Zarost o słabym rycie. Czoło wysokie, spłaszczone. Włosy do wysokości uszu podkreślone szerokimi rytami sprawiającymi wrażenie fal. Opadają na szyję i przechodzą na spłaszczone. Włosy do wysokości uszu podkreślone szerokimi rytami sprawiającymi wrażenie fal. Opadają na szyję i przechodzą na prawe ramię. Włosy gładko upięte z pokreślonymi skręconymi pasmami, lekko opadające na lewe ramię. Szyja długa, wąska dobrze zarysowana, przechylona w kierunku lewego przedramienia. Prawa ręka odchylona od tułowia, lekko zgięta w łokciu w geście błogosławieństwa. Dłoń otwarta o luźno rozstawionych palcach. Prawa ręka z delikatnie zaznaczoną muskulaturą. Tułów odkryty o płynnym modelunku. Ciało Chrystusa okryte długą szatą przechodząca przez biodra i plecy, zawieszoną na lewym ramieniu. Lewa ręka odsłonięta od łokcia, opuszczona z dłonią zgięta w nadgarstku. Prawa noga osłonięta szatą, spod której widoczne są palce stopy. Lewa noga ugięta w kolanie, lekko wysunięta do przodu z wyraźnie zaznaczonym stawem kolanowym. Stopy Postaci duże, masywne o ostrym modelunku z widocznie zaznaczonymi palcami. Szata ostro drapowana o głębokich rytach tworzących efekt światła i cienia. Chrystus ustawiony na kamieniu, pod prawą stopą wyodrębniona została czaszka Adama. 3) Tabernakulum z expositorium (MWK/16827). Kolor: tabernakulum polichromowane ze złoceniami. Materiał: drewno polichromowane. Datowanie: ok. 1750 r. Pochodzenie: kościół z Rogowa. Wymiary: tabernakulum z expositorium 140 cm (wysokość) x 110 cm (długość) x 50 cm (szerokość). Expositorium 70 cm (wysokość)x 50 cm (długość). Stan zachowania: bardzo zły, konstrukcja niestabilna, ubytki w ornamentyce i detalach rzeźbiarskich.. Miejscowe ślady po owadach. Drewno bez świeżo wysypującej się mączki drzewnej. Liczne zawilgocenia na powierzchni z zaciekami i wykwitami grzybni. Tabernaukulum pierwotnie polichromowane. Pokryte złotem płatkowym w partiach ornamentalnych (m.in. rocaile, festony, nisze expositorium). Zewnętrzna warstwa malarska w większości nie zachowała się. W miejscach gdzie pozostały ślady polichromii farba osypuje się i kruszy. Fragmentarycznie zachowana polichromia wykazuje słabą adhezję do podłoża. Eksponat pokryty warstwą kurzu i zabrudzeń, wymaga podjęcia natychmiastowych prac konserwatorskich. Tabernakulum wzniesione w konstrukcji drewnianej, skrzyniowej na planie trapezoidalnym. Należy do typu realizacji architektonicznych z bocznymi przęsłami w konstrukcji deskowej i dwukondygnacyjną częścią centralną. Repositorium z dwuskrzydłowymi drzwiczkami zamkniętymi łukiem pełnym. Od frontu drzwiczki ozdobione kielichem z promienistą hostią. Wnętrze repositorium polichromowane w kolorze cynobru i minii. Ozdobione dekoracją snycerską w formie złoconych rozetek. Skrajne powierzchnie repositorium flankowane wolutami podwójnymi. Dolna strefa woluty ze zwojem zwieńczonym kogucim grzebieniem. Od frontu woluty żłobkowane. Na powierzchni wolut dekoracja pasowa z festonami.Woluty zwieńczone fragmentarycznie zachowanym gzymsem. Expositorium na planie centralnym, obrotowe, czteropodziałowe. Dwie symetryczne nisze sklepione prawdopodonie konchowo, pełniły rolę tronów wystawienia. Jedna z nisz expositorium polichromowana. Utrzymana w tonacji ciemnych zieleni i kobaltów z motywem słońca o antropomofricznych cechach. Druga z nisz obrotowego expositorium z muszlą kartuszową o żłobkowanej strukturze i zwiniętych brzegach. Konchowe nisze oddzielone od siebie pełnymi ściankami. Jedna ze ścianek pozostawiona w formie gładkiej, polichromowanej. Druga ze ścianek z blendą zamkniętą półkoliście z motywem krzyża. Ścianka z dekoracją w formie złoconej bordiury, zdobionej rysunkiem kwiatów wykonanych rylcem. Expositorium połączone z repositorium za pomocą metalowego czopa. Dwa skrajne przęsła tabernakulum w formie pełnych ścian flankowanych dwoma pilastrami zdobionymi kwiatowymi festonami. Pilastry zwieńczone pierwotnie kapitelami o motywach floralnych. Płyciny pomiędzy pilastrami z dekoracją rocaile z kogucim grzebieniem. Przęsła zwieńczone prawdopodobnie wolutowo o profilowanych gzymsach. 3. PROGRAM PRAC KONSERWATORSKICH 1) Program prac konserwatorskich – wykonanie prac konserwatorskich rzeźby anioła z kościoła z Rogowa Przedmiotem prac będzie pełna konserwacja rzeźby anioła. Celem prac konserwatorskich będzie zahamowanie procesu niszczenia obiektu i przywrócenie jego wartości artystycznych i estetycznych. W zakresie prac przewidziano pełną konserwację techniczną i zabiegi estetyczne, które przywrócą rzeźbie estetykę możliwie zbliżoną do założeń autorskich. Wszystkie zabiegi zostaną poprzedzone analizą technologii i techniki wykonania dzieła, określeniem zakresu i przyczyn zniszczeń oraz próbami gwarantującymi właściwy dobór środków i metod konserwatorskich. 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej obrazującej stan zachowania przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2) Oczyszczenie rzeźby miękkim pędzlem z warstw kurzu i luźnych nawarstwień. 3) Wykonanie sond stratygraficznych , badań odkrywkowych umożliwiających szczegółowe określenie: stratygrafii nawarstwień oraz techniki i technologii wykonania warstw pierwotnych. 4) Impregnacja rzeźby. Do impregnatu powinny zostać dodane środki owadobójcze i grzybobójcze. 5) Uzupełnienie i rekonstrukcja ubytków formy w drewnie sezonowanym, drewnem dobranym gatunkowo. 6) Uzupełnienie ubytków w warstwie zaprawą kredowo –klejowa. 7) Uzupełnienie warstwy polichromii. Punktowanie wykonane zostanie metodą scalającą. 8) Wykonanie złoceń szlachetnym złotem płatkowym (min. 23 karaty, płatkowe, transferowe, grubość do uzgodnienia po wykonaniu badań zgodną z oryginałem). 9) Zabezpieczenie partii polichromowanych werniksem. 10) Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej. 2) Program prac konserwatorskich – wykonanie prac konserwatorskich rzeźby Chrystusa z kościoła z Rogowa. Przedmiotem prac będzie pełna konserwacja rzeźby Chrystusa. Celem prac konserwatorskich będzie zahamowanie procesu niszczenia obiektu i przywrócenie jego wartości artystycznych i estetycznych. W zakresie prac przewidziano pełną konserwację techniczną i zabiegi estetyczne, które przywrócą rzeźbie estetykę możliwie zbliżoną do założeń autorskich. Wszystkie zabiegi zostaną poprzedzone analizą technologii i techniki wykonania dzieła, określeniem zakresu i przyczyn zniszczeń oraz próbami gwarantującymi właściwy dobór środków i metod konserwatorskich. 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej obrazującej stan zachowania przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2) Oczyszczenie rzeźby miękkim pędzlem z warstw kurzu i luźnych nawarstwień. 3) Wykonanie sond stratygraficznych, badań odkrywkowych umożliwiających szczegółowe określenie: stratygrafii nawarstwień oraz techniki i technologii wykonania warstw pierwotnych. 4) Impregnacja rzeźby. Do impregnatu powinny zostać dodane zostaną środki owadobójcze i grzybobójcze. 5) Uzupełnienie i rekonstrukcja ubytków formy w drewnie sezonowanym, drewnem dobranym gatunkowo. Drobne ubytki należy wypełnić żywicą. 6) Uzupełnienie ubytków w warstwie zaprawą kredowo –klejową. 7) Uzupełnienie warstwy polichromii. Punktowanie wykonane zostanie metodą scalającą. 8) Wykonanie złoceń szlachetnym złotem płatkowym (min. 23 karaty, płatkowe, transferowe, grubość do uzgodnienia po wykonaniu badań zgodną z oryginałem). 9) Zabezpieczenie partii polichromowanych werniksem. 10) Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej. 3) Program prac konserwatorskich – wykonanie prac konserwatorskich tabernakulum z expositorium z kościoła z Rogowa Przedmiotem prac będzie pełna konserwacja tabernakulum. Celem prac konserwatorskich będzie zahamowanie procesu niszczenia obiektu i przywrócenie jego wartości artystycznych i estetycznych. W zakresie prac przewidziano pełną konserwację techniczną i zabiegi estetyczne, które przywrócą rzeźbie estetykę możliwie zbliżoną do założeń autorskich. Wszystkie zabiegi zostaną poprzedzone analizą technologii i techniki wykonania dzieła, określeniem zakresu i przyczyn zniszczeń oraz próbami gwarantującymi właściwy dobór środków i metod konserwatorskich. 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej obrazującej stan zachowania przed przystąpieniem do prac konserwatorskich. 2) Oczyszczenie powierzchni tabernakulum z niezwiązanego kurzu i luźnych nawarstwień pylistych. Rozspojenie wadliwych i obluzowanych połączeń stolarskich, usunięcie wtórnych gwoździ. 3) Demontaż i przewiezienie do pracowni. 4) Dokładne badania stanu zachowania, technologii i zakresu występowania warstw pierwotnych – sondy, odkrywki , ew. badania analityczne. 5) Oczyszczenie powierzchni drewna od odwrocia. 6) Dezynsekcja i dezynfekcja obiektu. 7) Impregnacja osłabionych i zniszczonych elementów struktury i wystroju tabernakulum. Do impregnatu dodane zostaną środki grzybo- i owadobójcze. 8) Usunięcie wadliwych połączeń stolarskich i metalowych gwoździ. 9) Ewentualna wymiana elementów drewnianych , których struktura nie spełnia zadań konstrukcyjnych oraz wzmocnienie odkształconych i spękanych części od odwrocia. 10) Sklejenie pęknięć. Rozeschnięcia i szczeliny pęknięć zostaną uzupełnione taszlami z drewna identycznego gatunkowo. 11) Uzupełnienie ubytków snycerki w drewnie sezonowanym, dobranym gatunkowo. 12) Wykonanie rekonstrukcji naczółka retabulum (na podstawie ewentualnej ikonografii lub analogii). 13) Rekonstrukcja i uzupełnienie brakujących zapraw. 14) Przygotowanie zapraw pod polichromię i złocenia przez szlifowanie ich powierzchni papierem ściernymi oraz tamponami miękkiego materiału. 15) Wykonanie uzupełnień polichromii w części expositorium oraz we wnętrzu repositorium. 16) Uzupełnienie ubytków pulmentu dobranym kolorystycznie do zachowanego i rozróżnieniem na partie matu i poleru /pulment żółty i czerwony/. 17) Wykonanie złoceń przez uzupełnienie brakujących fragmentów i wykonanie rekonstrukcji złotem płatkowym (min. 23 karaty, płatkowe, transferowe, grubość do uzgodnienia po wykonaniu badań zgodną z oryginałem). 18) Uzupełnienie warstwy malarskiej w pierwotnej technice, po akceptacji komisji konserwatorskiej. 19) Zabezpieczenie warstwy malarskiej werniksem. 20) Ustabilizowanie konstrukcji retabulum poprzez montaż 21) Wykonanie dokumentacji konserwatorskiej. 4. Zdjęcia poglądowe stanowią załącznik nr 1 do SIWZ. 5. W trakcie przeprowadzonych prac, nie może zostać naruszona oryginalna substancja obiektów. Wszystkie przeprowadzone podczas prac badania i identyfikacje mają być badaniami nieniszczącymi. Zamówienie realizowane będzie zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, programem prac konserwatorskich oraz wzorem umowy. Wymagany minimalny okres rękojmi i gwarancji jakości – 60 miesięcy. 6. Prace konserwatorskie na obiektach wykonane będą w pracowni wykonawcy. 7. Przedmiot zamówienia obejmuje przewiezienie eksponatów przez wykonawcę prac konserwatorskich z pracowni konserwatorskiej Muzeum Wsi Kieleckiej do pracowni konserwatorskiej Wykonawcy oraz ich retransport. Miejsce odbioru eksponatów: Muzeum Wsi Kieleckiej, Park Etnograficzny, Tokarnia 303, 26-060 Chęciny. 8. Wykonawca w ramach umownego zakresu prac i ustalonej ceny ryczałtowej zobowiązany jest ubezpieczyć eksponaty na czas transportu, pobytu w pracowni konserwatorskiej wykonawcy oraz retransportu do pełnej wartości eksponatów, tj. 100 000,- zł. 9. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SIWZ i Istotnych postanowieniach umowy (załącznik nr 6 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92311000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa w/w warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pozostałe dokumenty: 1. Formularz ofertowy wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ (wymagana forma dokumentu – oryginał), 2. Zobowiązanie wymagane postanowieniami Rozdz. V pkt 5 SIWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (o ile dotyczy); (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem), 3. Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza), 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza). 5. Wykonawca, po otwarciu ofert, w terminie 3 dni od daty zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp składa oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 7. Postanowienia dotyczące warunków udziału w postępowaniu, podstaw wykluczenia a także wykazu oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia zawarte zostały w rozdziale V-VII SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną