Przetargi.pl
Konserwacja i naprawa systemów sygnalizacji alarmów pożaru i oddymiania w kompleksach administrowanych przez 1. BLTr, Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1c

1. Baza Lotnictwa Transportowego ogłasza przetarg

  • Adres: 00-909 Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1C
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 261 821 316 , fax. 261 821 316
  • Data zamieszczenia: 2016-07-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 1. Baza Lotnictwa Transportowego
    ul. Żwirki i Wigury 1C 1C
    00-909 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 261 821 316, fax. 261 821 316
    REGON: 01008894930000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.1bltr.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: 1. Baza Lotnictwa Transportowego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja i naprawa systemów sygnalizacji alarmów pożaru i oddymiania w kompleksach administrowanych przez 1. BLTr, Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1c
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu kompleksowej konserwacji i napraw urządzeń technicznych systemów sygnalizacji alarmów pożaru oraz oddymiania w kompleksach wojskowych administrowanych przez 1 Bazę Lotnictwa Transportowego w Warszawie, ul. Żwirki i Wigury 1c. Usługa ta ma gwarantować niezawodną pracę tych urządzeń poprzez prowadzenie konserwacji i napraw tych urządzeń w kompleksie K - 0030, K - 0192, K - 6077 przez okres 23 miesiące. Ogólny zakres konserwacji należy prowadzić zgodnie ze specyfikacją techniczną PKN-CEN/TS 54-14:2006. Umowa na konserwację systemów sygnalizacji pożaru zostanie zawarta na okres od dnia podpisania umowy do 30.06.2018 r. Zakres czynności konserwacyjnych systemów pożarowych należy wykonać zgodnie ze specyfikacją techniczną PKN-CEN/TS 54-14:2006. Specyfikacja ta dzieli czynności obsługowe na: I. Obsługę codzienną i miesięczną, którą wykonują użytkownicy, II. obsługa kwartalna. Obsługa ta wykonywana jest przez firmę konserwującą i obejmuje: - sprawdzenie wszystkich zapisów w książce eksploatacji; sprawdzenie podjętych niezbędnych działań, prowadzących do prawidłowej pracy instalacji, - sprawdzenie rejestru zdarzeń i komunikatów w pamięci flash, - spowodowanie zadziałania co najmniej jednej czujki lub ręcznego ostrzegacza pożarowego(ROP) w każdej linii dozorowej, w celu sprawdzenia czy Centrum Systemu Pożarowego prawidłowo odbiera i wyświetla określone sygnały, emituje alarm akustyczny oraz uruchamia wszystkie inne urządzenia alarmowe i pomocnicze, - sprawdzenie i nadzorowanie uszkodzeń w celu prawidłowego funkcjonowania Centrum Systemu Pożarowego, - sprawdzenie zdolności Centrum Systemu Pożarowego do uaktywnienia wszystkich trzymaczy i zwalniaczy drzwi, głównych wyłączników prądowych w budynku, siłowników klap p-poż, siłowników klap oddymiających, załączenia oświetlenia ewakuacyjnego, załączenia zasilania awaryjnego, - spowodowanie zadziałania każdego łącza do straży pożarnej lub do zdalnego centrum alarmowego, - przeprowadzenie prób określonych w instrukcji obsługi , DTR urządzenia, wymaganych przez zamawiającego, dostawcę lub producenta, - wykonanie rozpoznania czy nastąpiły zmiany odnośnie sposobu użytkowania budynku, które mogą mieć wpływ na poprawność rozmieszczenia czujek i ręcznych ostrzegaczy pożarowych oraz urządzeń alarmowych, i jeśli tak dokonanie stosownych zmian. Każda zauważona nieprawidłowość powinna być odnotowana w książce eksploatacji, w protokole przeglądu, i usunięta w terminie przewidzianym w umowie. III. Obsługa półroczna. Obsługa ta dotyczy Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego w bud. 20 w K-0030 i obejmuje: - sprawdzenie stanu akumulatorów, i napięcia ładowania, - sprawdzenie poprawności działania wzmacniaczy rezerwowych, - sprawdzenie rejestru zdarzeń i komunikatów w pamięci flash kontrolera sieciowego, - sprawdzenie połączenia między centralą sygnalizacji alarmu pożarowego a sterownikiem sieciowym DSO, - przetestowanie poprawności działania stacji mikrofonowych, głośników, i innych elementów systemu rozproszonego, - sprawdzenie działania wentylatorów chłodzących urządzenia, odkurzenie sprężonym powietrzem wnętrz wzmacniaczy, szaf typu rack, klawiatury, itp. IV. Obsługa roczna. Obsługa ta wykonywana jest przez firmę konserwującą i obejmuje: - przeprowadzanie prób zalecanych przy obsłudze codziennej, miesięcznej i kwartalnej, - sprawdzenie każdej czujki i przycisku ROP na poprawność działania zgodnie z zaleceniami producenta. Chociaż każda czujka powinna być sprawdzona raz w roku, w dużych obiektach dopuszcza się sprawdzanie kolejnych 25 % czujek przy kolejnej kontroli kwartalnej. Sprawdzenie czujki należy wykonać manualnie i zainicjować jej zadziałanie imitatorem dymu, lub zbliżyć źródło ciepła do elementu reagującego na ciepło, - sprawdzenie poprawności reakcji na sygnał z centrali - sprawdzenie zdatności Centrum Systemu Pożarowego do uaktywniania wszystkich wyjść funkcji pomocniczych, - sprawdzenie czy przed każdą czujką jest utrzymana wolna przestrzeń co najmniej 0,5 m we wszystkich kierunkach, i czy wszystkie ręczne ostrzegacze pożarowe są dostępne i widoczne, - sprawdzenie wzrokowo, czy wszystkie połączenia kablowe i urządzenia nie są uszkodzone i odpowiednio zabezpieczone, - sprawdzenie zasilenia awaryjnego centrali, - sprawdzanie wszystkich baterii akumulatorów rezerwowych, Każda zauważona nieprawidłowość powinna być odnotowana w książce eksploatacji, wpisana w protokole przeglądu, i usunięta w terminie przewidzianym w umowie. V. Uwagi do sposobu prowadzenia kontroli okresowej: - podczas czynności serwisowych należy zastosować takie metody, które zapobiegną niepożądanym sytuacjom, jak np. uwolnienie środka gaśniczego. - osoby przebywające w obiekcie powinny być powiadomione przed każdą próbą sprawdzenia instalacji, o możliwych skutkach tych prób, które mogą spowodować zadziałanie urządzeń alarmowych, np. zablokowaniem lub uruchomieniem drzwi pożarowych, - podczas czynności serwisowych należy unikać fałszywych alarmów. Podczas kontroli łączy do oddalonego Centrum Systemu Pożarowego należy wcześniej powiadomić to Centrum. Gdy transmisja sygnałów do CSP jest blokowana, to stan ten musi być sygnalizowany optycznie w CSP. Jeżeli sygnalizacja ta nie następuje automatycznie, to na CSP powinna widnieć ręcznie naniesiona informacja o braku połączenia z oddalonym centrum stałej obserwacji. Sytuacja taka może zdarzyć się po przerwaniu łącza. - po zakończeniu kontroli nie wolno pozostawić instalacji niesprawnej, lub nie włączonej. 3. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się (na własny koszt) z dokumentacją powykonawczą dot. w/w urządzeń celem zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do właściwego wykonywania umowy. 4. Rozliczenie Wykonawcy będzie odbywało się na podstawie faktur VAT. Podstawą do rozliczenia faktury będzie protokół zawierający zakres przeprowadzonych prac konserwacyjnych, wskazujący przy tym ewentualne usterki, które należy niezwłocznie usunąć lub kwalifikujące urządzenie do naprawy lub remontu. Protokół odbioru zostanie podpisany przez komisję wyznaczoną przez Zamawiającego, oraz użytkownika i Wykonawcę. Wzór protokołu odbioru jest załącznikiem nr 4 do umowy. 5. Naprawy urządzeń wymagające nakładów materiałowych będą realizowane po przedstawieniu przez Wykonawcę i akceptacji przez Zamawiającego oferty cenowej do wartości limitu finansowego zawartego w umowie. Rozliczenie napraw nastąpi na podstawie oddzielnej faktury bez kosztów robocizny i transportu. Na wbudowane elementy Wykonawca musi przedstawić dowód zakupu. Ceny części zamiennych nie mogą odbiegać od średnich cen obowiązujących na rynku. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia określone jest w załączniku nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia umieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego (www.1bltr.wp.mil.pl)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 507110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas reakcji na zgłoszenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.1bltr.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach