Przetargi.pl
Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Chełmek w sezonie 2014/2015

Gmina Chełmek ogłasza przetarg

  • Adres: 32-660 Chełmek, ul. Krakowska 11
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8449040, 8449000 , fax. 033 8449019
  • Data zamieszczenia: 2014-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chełmek
    ul. Krakowska 11 11
    32-660 Chełmek, woj. małopolskie
    tel. 033 8449040, 8449000, fax. 033 8449019
    REGON: 00052776000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chelmek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Chełmek w sezonie 2014/2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. Zimowe utrzymanie dróg w gminie Chełmek w sezonie 2014/2015, które określa się od chwili wystąpienia warunków wymagających podjęcie działań w zakresie zimowego utrzymania dróg, a koniec z chwilą całkowitego ustąpienia warunków zimowych (tj. orientacyjnie: zimowe utrzymanie od 01 listopada 2014 r. do 30 kwietnia 2015 r.). Należy również uwzględnić możliwość wystąpienia okoliczności (niekorzystnych warunków atmosferycznych) wymagających od Wykonawcy użycia sprzętu w miesiącu październiku. Wykonawca każdorazowo podejmuje realizację usług na wezwanie Zamawiającego. 2. Zamówienie obejmuje świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem dróg na terenie Gminy Chełmek, a w szczególności przejęcie na siebie obowiązku utrzymania przejezdności dróg, zmniejszenia lub ograniczenia zakłóceń ruchu drogowego wywołanego czynnikami atmosferycznymi, poprzez: - odśnieżanie dróg - ulic przy użyciu pługów, - likwidację śliskości zimowej, gołoledzi przy użyciu piaskarek, ewentualnie rozrzutników rolniczych (na chodnikach), własnym materiałem: solą, mieszanką lub materiałem uszorstniającym, - zmagazynowanie materiałów do zwalczania śliskości, - załadunek materiałów do zimowego utrzymania dróg, - przekazywanie informacji o stanie dróg do Urzędu Miejskiego w Chełmku, - inne czynności w razie klęsk żywiołowych, 3. Będą to usługi związane z likwidacją skutków zimy, żywiołu śnieżnego i skutków obniżonej temperatury w taki sposób aby poprawić przejezdność dróg i ograniczyć zakłócenia ruchu drogowego wywołane czynnikami atmosferycznymi. W razie opadów śniegu Wykonawca ma obowiązek odśnieżenia wszystkich ulic i chodników wymienionych w zał. Nr 6, 1 raz na dobę. Na wniosek zamawiającego może nastąpić zwiększenie krotności odśnieżania, np. w razie intensywnych opadów śniegu. 4. Prowadzenie akcji zimowej obejmuje również prowadzenie dyżurów dyspozytorskich przy uwzględnieniu następujących warunków: - dostępność telefoniczna, - Wykonawca winien mieć zapewnioną łączność bezprzewodową z każdą jednostką sprzętową, - prowadzenie dziennika dyżurów i dziennika pracy sprzętu, - składanie meldunków e-mailem, do dyżurnego z prowadzenia akcji zimowej z częstotliwością żądaną przez Zamawiającego ( min. 1 raz na dobę do godz. 10.00. ), z wykazem ulic na których prowadzono akcję zimową. 5. Używane materiały do zimowego utrzymania powinny spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. (Dz. U. 2005. Nr 230 poz.1960) w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach. 6. Do dnia 30 Kwietnia 2015 r. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia z jezdni wzdłuż krawężników nadmiaru środków użytych do posypywania i do oczyszczenia 50 kratek ściekowych i przykanalików wskazanych przez Zamawiającego. 7. Materiały sypkie będą rozliczane według zużycia. 8. Czas reakcji od wystąpienia zjawisk atmosferycznych tj. opady śniegu, marznącego deszczu, oblodzenie, zaleganie błota pośniegowego - nie może przekroczyć 4 godzin. W załączniku nr 6 do specyfikacji podano wykaz dróg i chodników z określeniem wymagań odnośnie utrzymania zimowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo modyfikacji listy w trakcie trwania akcji zimowej oraz wydawania dodatkowych poleceń dotyczących utrzymania zimowego. 9. Koszty prowadzenia akcji zimowej będą rozliczane na podstawie faktycznie przepracowanych godzin sprzętu i zużytego materiału do kwoty zabezpieczonej przez zamawiającego w budżecie gminy. Czyszczenie studzienek ściekowych Wykonawca ma obowiązek oczyszczenia 50 szt. studzienek ściekowych, zgodnie ze wskazaniem zamawiającego. Zasady oczyszczenia kratek wpustowych, studzienek ściekowych i przykanalików Oczyszczenie kratek wpustowe z wszelkich zanieczyszczeń ręcznie, przy użyciu tzw. sztyc i dłut, a po oczyszczeniu i zdjęciu kratek dokona oczyszczenia studzienek ściekowych aż do spodu osadników. Studzienki ściekowe mogą być oczyszczane ręcznie przy użyciu łopat i szufli do wyciągania osadu z osadników wpustów ulicznych lub przy użyciu samochodów specjalnych próżniowossących, przystosowanych do czyszczenia kanalizacji. Końcowe oczyszczanie może być dokonane strumieniem wody pod ciśnieniem przy równoczesnym przemywaniu przykanalików, którymi nagromadzone osady zostaną przeniesione poprzez kanały. Wykonawca dokona oczyszczenia przewodów przykanalików za pomocą przeciągania przez przewody: linek ze szczotką lub tłokiem, wiader kanałowych, czyszczaków talerzowych, spiral kanałowych, skręcanych żerdzi, motopomp przepuszczających silny strumień wody lub za pomocą specjalnych samochodów z urządzeniami ssąco-tłoczącymi do ciśnieniowego czyszczenia przewodów. Zezwala się na czasowe krótkotrwałe składowanie zanieczyszczeń w pobliżu oczyszczonych urządzeń odwadniających, pod warunkiem, że miejsce składowania będzie wybrane w taki sposób, aby spływy deszczowe nie mogły przemieszczać zanieczyszczeń z powrotem do miejsc, z których je pobrano lub wprowadzać nieczystości do wód gruntowych i powierzchniowych. Wydobyte zanieczyszczenia należy ładować do: dowolnych środków transportu, jeśli zanieczyszczenia nie wydzielają nieprzyjemnych zapachów, pojemników z hermetycznym wiekiem albo do samochodów z przykrywaną skrzynią, jeśli nieczystości po długim okresie zalegania są gnijące lub cuchnące i wywieźć je na składowisko odpadów. Zebrane zanieczyszczenia powinny być wywiezione na składowisko zlokalizowane na: - wysypiskach publicznych (np. gminnych, miejskich), - składowiskach własnych, urządzonych zgodnie z warunkami i decyzjami wydanymi przez właściwe władze ochrony środowiska. Krótkotrwałe składowanie zanieczyszczeń w pobliżu oczyszczonych urządzeń odwadniających, to miejsce składowania należy wybrać w taki sposób, aby spływy deszczowe nie mogły przemieszczać zanieczyszczeń z powrotem do miejsc, z których je pobrano lub wprowadzać nieczystości do wód gruntowych i powierzchniowych. Wymagania dot. Sprzętu. Minimalne wymagania dla Wykonawcy dotyczące wyposażenia w sprzęt tj. a) 2 sztuki - samochód z pługiem i urządzeniem do uszorstnienia lub piaskarka z pługiem b) 2 sztuki - ciągnik z pługiem i rozrzutnikiem przystosowany do odśnieżania chodników lub inne urządzenia do w/w prac. W wykazie minimalnego sprzętu nie wymieniono ładowarek, które Wykonawca winien posiadać do załadunku piaskarek. Sprzęt do oczyszczania nawierzchni: Czyszczenie nawierzchni, powinno się przeprowadzać przy następującego sprzętu: - pomp wysokociśnieniowych, - samochodów specjalnych próżniowo-ssących do czyszczenia studzienek, - oraz przyrządów takich jak: wiadra kanałowe, czyszczaki talerzowe, szufle do wyciągania osadu z osadników itp. Pojazd wykonujący na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinien zgodnie z art. 54 i 66 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2012.1137 z późn. zm.) być wyposażony i wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz.U.2013.951 z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 wyżej wymienionego rozporządzenia. Wymagania dot. materiałów do prowadzenia akcji zimowej. Materiały do prowadzenia akcji zimowej gromadzi Wykonawca we własnym zakresie w bazach, z których będzie prowadził zimowe utrzymanie dróg w gminie Chełmek. Na wszystkie materiały stosowane do akcji zimowej Wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiednie świadectwo dopuszczenia do stosowania materiałów w budownictwie. Materiał, dla którego wymagane jest posiadanie Aprobaty Technicznej, może być użyty dopiero po przedstawieniu jej Zamawiającemu. Używane materiały powinny spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r w sprawie rodzajów materiałów warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach. Do materiałów zapobiegających powstawaniu, łagodzeniu i likwidacji śliskości zimowej należą następujące środki chemiczne i materiały uszorstniające: - piasek o średnicy cząstek od 0,1 do 1 mm, - kruszywo naturalne lub sztuczne o uziarnieniu do 4 mm, - mieszanina piasku z solą kamienną lub drogową Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji, i łagodzenia śliskości zimowej można stosować: - materiały uszorstniające w ilościach od 50 - 150 g/m2 , - środki chemiczne /sól drogowa/ w ilości 5 - 30 g/m2 - mieszaniny kruszyw z solą w składzie wagowym od 10% do 50 % soli. W przypadku użycia mieszanki soli z piaskiem lub kruszywem będzie określony stosunek wagowy w procencie użytej soli, np. mieszanka 10% oznacza skład wagowy 10% soli i 90% kruszywa. Zaleca się stosowanie soli o jednorodnym uziarnieniu, ponieważ zapewnia ono większą równomierność pokrycia nawierzchni podczas posypywania. W trudnych warunkach atmosferycznych dopuszcza się zwiększenie soli w mieszance do składu wagowego każdorazowo uzgodnionego z Zamawiającym. Dobór materiałów i ich dawek do zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości następuje w zależności od panujących warunków pogodowych. Na drogach jedno jezdniowych szerokość rozsypywanych środków do zwalczania śliskości musi pokryć 80% szerokości jezdni. Jazda rozsypywacza odbywa się środkiem prawej połowy jezdni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chelmek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach