Przetargi.pl
Kompleksowe usługi sprzątania pomieszczeń biurowych wraz z utrzymywaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych

Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-040 Katowice, ul. Lompy 14
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-32 604-74-26, 0-32 604-74-25 , fax. 0-32 604-74-27
  • Data zamieszczenia: 2009-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach
    ul. Lompy 14 14
    40-040 Katowice, woj. śląskie
    tel. 0-32 604-74-26, 0-32 604-74-25, fax. 0-32 604-74-27
    REGON: 24059885600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice-wschod.sr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe usługi sprzątania pomieszczeń biurowych wraz z utrzymywaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kompleksowe usługi sprzątania pomieszczeń biurowych, toalet, korytarzy w budynkach Sądu Rejonowego Katowice-Wschód w Katowicach mieszczących się przy ulicy 1.1. Wita Stwosza 31 Katowice 1.2. Lompy 14 w Katowicach 1.3. Sokolska 32 w Katowicach 1.4. Warszawska 6 w Katowicach wraz z utrzymywaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych ( parkingi wewnętrzne, chodniki ) przy ulicy : 1.5. Sokolska 32 w Katowicach
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 909100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Wykonawca, pod rygorem wykluczenia z postępowania, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych). 8.2 Wadium powinno być wniesione na podstawie art. 45 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert, tj.: do dnia 30.12.2009r. do godz. 10:00. 8.3 Wadium może być wniesione w jednej z następujących form: 8.3.1 w pieniądzu, 8.3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.3.3 w gwarancjach bankowych, 8.3.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek zamawiającego na konto podane w Rozdziale I z adnotacją: Wadium - przetarg P-23/2009. Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed jego upływem zostało uznane konto bankowe zamawiającego. 8.5 Wadium wniesione w poręczeniach lub gwarancjach należy złożyć w formie oryginału przed upływem terminu składania ofert tj.: do dnia 30.12.2009r. do godz. 10:00 w kasie Sądu Rejonowego Katowice-Wschód w Katowicach, adres: Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach ul. Sokolska 32 40-086 Katowice Prosimy nie załączać oryginału gwarancji ani poręczenia do oferty. 8.6 Wadium wniesione w formie poręczeń lub (i) gwarancji będzie akceptowane przez zamawiającego, jeżeli będzie zawierać wszystkie określone ustawą PZP przypadki utraty wadium przez wykonawcę, którego oferta została wybrana, klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnienie bezwarunkowej wypłaty przez Gwaranta na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego pełnej kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8.7 W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu. O zawieszeniu biegu terminu związania ofertą zamawiający informuje niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty. 8.8 Zamawiający w dowolnym czasie, jednak nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadiów, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy, po ostatecznym rozstrzygnięciu protestu. 8.9 Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z zasadami art. 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1 Zgodnie z art. 22 Ustawy, o udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 5.1.1 Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 5.1.2 Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 5.1.3 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia; 5.1.4 Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 5.2 Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w Postępowaniu: 5.2.1 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 5.1.1 i 5.1.4 ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia i dokumentów, o których mowa w punkcie 6.1.1. 5.2.2 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 5.1.2 ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia i dokumentów, o których mowa w punkcie 6.1.2., z tymże Zamawiający żąda, aby Wykonawca: 5.2.2.1 Wykonał lub nadal wykonywał w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 3 usługi sprzątania pomieszczeń biurowych o powierzchni co najmniej 3.000 m2 każda, każda trwająca prze okres minimum 10 kolejnych miesięcy, każda na kwotę, co najmniej 200.000 zł brutto oraz posiadał dokumenty, że te usługi zostały wykonane należycie. 5.2.2.2 Dysponował lub będzie dysponował, co najmniej 15 osobami, z co najmniej 6 miesięcznym stażem pracy w usługach utrzymania czystości budynków i terenów zewnętrznych. 5.2.3 W zakresie warunku wskazanego w punkcie 5.1.3 ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia i dokumentów, o których mowa w punkcie 6.1.3., z tymże Zamawiający żąda, aby Wykonawca: 5.2.3.1 Posiadał środki finansowania lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 200.000 zł potwierdzoną informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.2.3.2 Posiadał polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. 5.3 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.3.1 Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego, potwierdzających spełnienie tych warunków, o których mowa w Rozdziale VI SIWZ. 5.3.2 Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne warunki. 5.3.3 W przypadku składania ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum), warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.1.4, każdy z Wykonawców (uczestnik konsorcjum) musi spełniać oddzielnie. Warunki wymienione w pkt 5.1.1 - 5.1.3 mogą być spełnione łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1 Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 6.1.1 Warunki szczegółowe określone w punkcie 5.2.1 SIWZ - w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących dokumentów: 6.1.1.1 Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6.1.1.2 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6.1.1.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6.1.1.4 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 6.1.1.5 Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6.1.1.6 Oświadczenie potwierdzające, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez konsorcjum, dokument wymieniony w punktach od 6.1.1.1 do 6.1.1.6 musi być złożony przez każdego uczestnika konsorcjum oddzielnie. Dokument wymieniony w punkcie 6.1.1.6 musi zostać złożony przez każdego uczestnika konsorcjum oddzielnie w zakresie oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP. 6.1.2 Warunki szczegółowe określone w punkcie 5.2.2 SIWZ - w celu potwierdzenia posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących dokumentów: 6.1.2.1 Wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech usług sprzątania pomieszczeń biurowych o powierzchni, co najmniej 3.000 m2 każda, każda trwająca minimum 10 kolejnych miesięcy, każda na kwotę, co najmniej 200.000,00 zł brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorcy oraz dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie - Załącznik nr 5 do SIWZ. 6.1.2.1.1 Powierzchnia 3.000 m2 dotyczy całości sprzątanych powierzchni biurowych i może być sumą powierzchni lub budynków tego samego Zamawiającego. 6.1.2.2 Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.co najmniej 15 osób z co najmniej 6 miesięcznym stażem pracy w usługach utrzymania czystości budynków i terenów zewnętrznych wraz z informacjami na temat ich doświadczenia niezbędnego do wykonywania zamówienia - Załącznik nr 6 do SIWZ, 6.1.2.3 Jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 6.1.2.2 Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 6.1.2.4 Oświadczenie potwierdzające, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - Załącznik nr 2 do SIWZ. 6.1.3 Warunki szczegółowe określone w punkcie 5.2.3 SIWZ - w celu potwierdzenia znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących dokumentów: 6.1.3.1 Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości, co najmniej 200.000 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6.1.3.2 Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. 6.1.3.2.1 Jeżeli suma ubezpieczenia wyrażona jest w innej walucie, dla potrzeb sprawdzenia spełnienia warunku, zostanie przeliczona według kursu średniego NBP, obowiązującego na dzień składania ofert. 6.1.3.3 Oświadczenie potwierdzające, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia - Załącznik nr 2 do SIWZ. 6.2 Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy w celu potwierdzenia, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty 6.2.1 Zaświadczenie lub inny dokument wystawiony przez niezależny podmiot zajmujący się poświadczeniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, potwierdzający posiadanie wdrożonego i ważnego na dzień składania ofert systemu zarządzania, spełniającego wymagania zawarte w normie ISO 9001:2000 lub ISO 9001:2008 stosowanego przez wykonawcę środka zapewnienia jakości w zakresie usług sprzątania i utrzymywania czystości. 6.3 Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione do reprezentowania wykonawcy. 6.4 Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 6.5 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 6.6 Inne wymagane oświadczenia i dokumenty: 6.6.1 W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 6.6.2 W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy. 6.7 Wykonawcy mający siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 6.7.1 Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice-wschod.sr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach