Przetargi.pl
Kompleksowe świadczenie usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny

Szpital Powiatowy w Zawierciu ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, Miodowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 326 740 361 , fax. 326 721 532
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Powiatowy w Zawierciu
    Miodowa 14
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 326 740 361, fax. 326 721 532
    REGON: 27627111000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalzawiercie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowe świadczenie usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi pralniczej bielizny szpitalnej polegającej na odbiorze brudnej bielizny szpitalnej, transporcie, praniu, dezynfekcji i dostawie czystej bielizny szpitalnej wraz z dzierżawą kompletów pościeli szpitalnej (poszwa, poszewka, prześcieradło ) zgodnie z formularzem cenowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Przedmiotem zamówienia objęte jest również wdrożenie i instalacja u Zamawiającego systemu radiowej identyfikacji bielizny (RFID lub równoważny). Wynajmujący odda w dzierżawę Zamawiającemu bieliznę pościelową wykazaną poniżej w dziale I pkt 2 oraz wdroży, zainstaluje i utrzyma przez okres obowiązywania umowy system (RFID lub równoważny). I. Szczegółowy opis przedmiotu usługi prania: 1. Przewidywana miesięczna ilość prania miesięcznie wynosi ok. 9.300 kg ogółem, w tym ok. 5.500 kg pościeli dzierżawionej (poszwa, poszewka, prześcieradło). 2. Ilość prania dzierżawionego na miesiąc: Ilość łóżek szpitalnych z wyłączeniem oddziałów: Paliatywnego, Zakaźnego i OIOM = 304 łóżka Ilość pościeli potrzebnej do zabezpieczenia Szpitala wynosi – 610 szt. (komplet: poszwa, poszewka, prześcieradło) + 10 % rezerwy dla każdej komórki organizacyjnej na miesiąc: - Oddział Wewnętrzny – 83 + 83 = 166 szt. (20 szt. – rezerwa) = 186 szt. - Oddział Neurologiczny – 20 + 20 = 40 szt. (4 szt. – rezerwa) = 44 szt. - Oddział Udarowy – 24 +24 = 48 (5 szt. – rezerwa) = 53 szt. - Oddział Dziecięcy – 25 +25 = 50 (5 szt. – rezerwa) = 55 szt. - Oddział Ginekologiczno – Położniczy – 36 + 36 = 72 (7 szt. – rezerwa) = 79 szt. - Oddział Chirurgii Ogólnej – 40 +40 = 80 (8 szt. – rezerwa) = 88 szt. - Oddział Chirurgii Urazowej – 28 + 28 = 56 (5 szt. – rezerwa) = 61 szt. - Oddział Okulistyczny – 18 + 18 = 36 (3 szt. –rezerwa) = 39 szt. - Oddział Rehabilitacji Neurologicznej – 24 + 24 = 48 (5 szt. – rezerwa ) = 53 szt. - Oddział SOR – 7 + 7 = 14 (2 szt. - rezerwa) = 16 szt. Ogółem ilość kompletów dzierżawionych wynosi na miesiąc wynosi: 676 sztuk kompletów. Szacunkowa ilość w kg wynosi - 5.500 kg na m-c x 30 m – cy = 165.000 kg. 3. Bielizna szpitalna obejmuje następujący asortyment: a. pościel szpitalna tj: poszwy, poszewki, prześcieradła, przekazane przez Wykonawcę usługi b. pościel szpitalna tj: poszwy, poszewki, prześcieradła oraz kołdry, poduszki, materace, pokrowce będące własnością Zamawiającego, c. podkłady białe i kolorowe będące własnością Zamawiającego, d. bielizna dla pacjentów tj. piżamy, szlafroki, koszule zabiegowe będące własnością Zamawiającego, e. bielizna niemowlęca: kaftaniki, pieluchy tetrowe, kocyki, bety, body, zasłonki będące własnością Zamawiającego, f. ubrania operacyjne damskie i męskie w kolorze niebieskim, zielonym, czerwonym będące własnością Zamawiającego, g. fartuchy operacyjne, bluzy i spodnie operacyjne będące własnością Zamawiającego, h. mopy, worki będące własnością Zamawiającego, i. koce będące własnością Zamawiającego, j. ścierki, ręczniki będące własnością Zamawiającego, k. odzież ochronna - garsonki wykończone kolorowymi lamówkami, fartuchy lekarskie, spodnie męskie będące własnością Zamawiającego. II. Usługa pralnicza: 1) Pranie wodne winno odbywać się zgodnie z wymogami obowiązującymi w ochronie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących szpitala. W tym zakresie wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania, technologii bielizny pochodzącej z oddziałów; noworodkowego, dziecięcego, ogólnoszpitalnego, obserwacyjno – zakaźnego. Wykonawca nie będzie dopuszczał do mieszania asortymentu Zamawiającego z asortymentem innych podmiotów na każdym etapie realizacji umowy. 2) Środki piorące i dezynfekujące stosowane do prania winny gwarantować właściwą jakość prania – ( bielizna powinna być: -czysta, sucha, wyprasowana) nie powodując przyśpieszonego zużycia bielizny i odzieży, zapewnić przy białych tkaninach wysoki poziom bieli, trwałość koloru. Środki te w swoim składzie nie mogą zawierać chloru, ze względu na możliwość stosowania środków mniej agresywnych a równie skutecznych dostępnych obecnie na rynku. Efekt usuwania zabrudzeń już przy temperaturze 40° C. Użyte środki piorące muszą być kompatybilne ze środkami dezynfekcyjnymi. 3) Usługa winna być świadczona zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarno –epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu bielizny oraz technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach ochrony zdrowia bezwzględnie przestrzegając Zarządzeń i Zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, z zastosowaniem preparatów dopuszczonych do stosowania, określonych przez Wykonawcę w opisie technologii prania, powinna spełniać wymogi Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10.11.2006 r. (Dz. U. 2006 Nr 213 poz. 1568) w zakresie pełnej bariery higienicznej, automatycznego systemu dozowania środków oraz pozostałych wymagań dla pralni medycznej. Zamawiający wymaga aby pralnia, w której będzie realizowane zamówienia spełniała wymogi Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10.11.2006 r. (Dz. U. 2006 Nr 213 poz. 1568) w zakresie pełnej bariery higienicznej, automatycznego systemu dozowania środków oraz pozostałych wymagań dla pralni medycznej. 4) Odbiór brudnego i dostawie czystego asortymentu z załadunkiem i wyładunkiem z i do magazynów, składzików i portierni Zamawiającego. 5) Asortyment będzie ważony w siedzibie pralni po wykonaniu usługi i na podstawie tych danych wystawiona będzie faktura . Kontrola wagi wypranego asortymentu przeprowadzana będzie w siedzibie Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli prawidłowego świadczenia usługi w miejscu jej wykonania. 6) Bielizna szpitalna uszkodzona zostanie oddzielona, poddana reperacji przy użyciu własnych materiałów naprawczych w siedzibie Wykonawcy i przez Wykonawcę. Poprzez reperację należy rozumieć: przeszycie na maszynie szwem ciągłym, naprawie szwów bocznych, zszycie rozdartych części bielizny, wszycie sznurków itp. Bezpośrednio po procesach prania a przed zwrotem czystej bielizny do Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od momentu przekazania bielizny. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy uszkodzone podczas prania, suszenia, maglowania i prasowania oraz transportu wraz z pokryciem kosztów wymiany sprasowanych i wyrwanych np. guzików, suwaków itp. 7) Wykonawca odda w użyczenie na czas trwania umowy (a cena zostanie wliczona w koszt usługi) Zamawiającemu następujące urządzenia: - urządzenie do mycia i dezynfekcji wózków, - automatyczny systemem dozowania środków piorąco – dezynfekujących w procesie prania wodnego, - urządzenia niezbędne do wdrożenia systemu radiowej identyfikacji bielizny (RFID) wraz z chipami/tagami (bądź równoważny) 8) Wykonawca zaproponuje Zamawiającemu wzór oznakowania bielizny pościelowej, a po zaakceptowaniu wzoru oznakuje pościel dzierżawioną. 9) Wykonawca w trakcie trwania umowy zobowiązuje się do wymiany przedmiotu dzierżawy, który utracił walory estetyczne, uszkodzone lub zniszczone z jego winy. 10) Obiór brudnego i zwrot czystego prania będzie odbywać się codziennie od poniedziałku do piątku w godz. od 6.30 do 13.00 a w przypadku tzw. długich weekendów i świąt odbiór brudnego i zwrot czystego prania będzie odbywać się w sposób określony odrębnym porozumieniem stron (przerwa w świadczeniu usługi nie może być dłuższa niż 2 dni). Czas oczekiwania na wykonanie usługi wynosi : - do 24 godzin od odbioru bielizny, - pranie poduszek i kołder, reperacja bielizny do 3 dni roboczych. 11) Dowodem przekazania i odbioru codziennej usługi jest zlecenie zdawczo-odbiorcze -zał. nr 9 do SIWZ – zlecenie prania. 12) Transport asortymentu brudnego odbywać się musi w workach, jeżeli użyte będą worki foliowe to: - dla bielizny ogólno - szpitalnej do transportu w kolorze białym. - dla asortymentu zakaźnego w workach nieprzemakalnych w kolorze czerwonym. 13) Transport bielizny czystej musi odbywać się w wózkach jezdnych. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wypranej bielizny posegregowanej asortymentowo zapakowanej po 5 lub 10 szt. w zależności od asortymentu opisanych nazwą komórki zgodnie z asortymentowym dowodem odbioru /zlecenie/. Asortyment czysty przywożony z pralni musi być zapakowany w taki sposób aby zabezpieczał przed zabrudzeniem, uszkodzeniem w trakcie transportu. Każdorazowo przed załadunkiem wózek musi być umyty i zdezynfekowany. 14) Wykonawca zapewnia wszelkie środki i inne artykuły (np. folie, worki do pakowania asortymentu niezbędne do prawidłowego wykonania usługi oraz dokumentację zdawczo - odbiorczą /druki samokopiujące /brudnego i czystego asortymentu. Bielizna czysta przywieziona z pralni nie może być wilgotna, nie może pozostawiać płynów na aparatach i urządzeniach medycznych. 15) Wykonawca od daty rozpoczęcia usługi wyposaży Zamawiającego na czas trwania umowy do transportu brudnego i czystego prania w 13-ście sztuk regałów jezdnych siatkowych o wymiarach 720 x 810 x 152 cm, o konstrukcji ocynkowanej, galwanicznie chromowanej, odpornej na korozję – spawy nie niszczące bielizny - kółka plastikowe 100 mm 2 stałe i 2 obrotowe - ściana przednia uchylno -rozwierana łamana do połowy - hamulec na jedno koło – z pokrowcem zewnętrznym. Dostarczone regały jezdne będą stale na wyposażeniu Zamawiającego, a cena użyczanie zostanie wliczona w cenę usługi prania. 16) Wykonawca raz na 3 miesiące ma obowiązek dostarczyć kopie badań mikrobiologicznych wykonanych w pralni Wykonawcy i na jego koszt potwierdzonych przez niezależną jednostkę dokumentujących skuteczność prania i dezynfekcji. 17) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za asortyment i ilość odebranego prania zgodnie z kwitem zdawczo - odbiorczym potwierdzonym obustronnie. Za ewentualne szkody zaistniałe w związku z wykonywaną usługą tj. uszkodzeniem asortymentu z winy Wykonawcy (np. uszkodzenia mechaniczne /dziury, rozdarcia, ubytki/, odbarwienia, zafarbowania) lub utraty asortymentu będącego własnością Zamawiającego, zobowiązany jest odkupienia nowej o porównywalnych parametrach w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia, reklamacji pod rygorem potrącenia jego wartości z wynagrodzenia lub zaspokojenia roszczeń ze złożonego zabezpieczenia. 18) W razie stwierdzenia przez pracownika Sekcji Obrotu Bielizną Szpitalną lub na wniosek pielęgniarek oddziałowych nieprawidłowości w świadczeniu usługi, w szczególności w razie uzasadnionego stwierdzenia, że dostarczony asortyment nie spełnia wymagań czystości Wykonawca zobowiązany będzie do usunięcia uchybień w terminie 3 dni. Waga reklamowanego asortymentu zostanie odliczona na dokumencie WZ od wagi wypranego asortymentu w dniu reklamacji. 19) Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia zwiększonych usług w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych zagrożenia bezpieczeństwa państwa, oraz potrzeb Zamawiającego. 20) Wykonawca nie może zlecić wykonania przedmiotu umowy osobie trzeciej, bez pisemnej zgody Zamawiającego. 21) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotowej umowy przy pomocy pracowników dających rękojmię należytego wykonania umowy, właściwie przeszkolonych, spełniających wymagania zdrowotne niezbędne do realizacji zamówienia. 22) Wykonawca zapewnia czystość pranego asortymentu, dbałość o jego stan, ponosi pełną odpowiedzialność za jakość środków chemicznych, bezpieczny transport i opakowanie asortymentu odbieranego i dostarczanego do wyznaczonego miejsca. 23) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację usługi pralniczej wobec Zamawiającego oraz organów kontroli Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej, Państwowej Inspekcji Pracy, BHP. 24) Wykonawca udziela gwarancji dobrej jakości świadczonych usług przez cały okres trwania umowy z zachowaniem reżimu sanitarnego. 25) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości usługi w siedzibie Wykonawcy w trakcie jak i po jej wykonaniu. Kontrole te przeprowadzać będą osoby upoważnione przez Zamawiającego. Nadzór i kontrolę nad prawidłowym wykonaniem usługi ze strony Zamawiającego pełnić będzie pracownik Działu Administracyjno - Gospodarczego lub inny upoważniony pracownik sekcji obrotu bielizną. 26) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach świadczonej usług do wykonania na własny koszt co najmniej 1 x na kwartał badań mikrobiologicznych wypranego asortymentu ( poszwa, poszewka, prześcieradło, bielizna noworodka) pochodzącego z komórek organizacyjnych Zamawiającego, a także komory do dezynfekcji bielizny, ścian komór czystego środka transportu i badań mikrobiologicznych powietrza na czystej stronie pralni. Badania te mają być wykonane w laboratorium posiadającym akredytację PCA ISO 17025 lub równoważną ora posiadające akredytowany zgodnie z zakresem PCA AB 1095 lub równoważnym pobór próbek. Wyniki z przeprowadzonych w/w badań będą dostarczane raz na kwartał do siedziby Zamawiającego - Pielęgniarka epidemiologiczna do 15 dnia pierwszego miesiąca w kwartale. Wyniki badań będą interpretowane i oceniane przez ZKZS. Zamawiający ponadto zastrzega sobie prawo do wykonania własnych badań mikrobiologicznych czystego prania po jego dostarczeniu do magazynu Zamawiającego do 60 próbek rocznie. Kosztami badań zostanie obciążony Wykonawca. 27) W przypadku awarii urządzeń pralni, Wykonawca zabezpieczy na własny koszt i własnym staraniem usługę prania w innej pralni spełniającej wymogi SIWZ, o czym powiadomi niezwłocznie, czyli w ciągu 12 godzin od dnia zmiany telefonicznie, a następnie emailem. 28) Bielizna wydzierżawiona będzie użytkowana do momentu zużycia, a Wykonawca będzie uzupełniał na bieżąco poszczególne asortymenty celem utrzymania i zapewnienia niezbędnych ilości czystej bielizny dla potrzeb Zamawiającego. Zamawiający wymaga, by bielizna dzierżawiona od Wykonawcy służyła tylko i wyłącznie Zamawiającemu. III. Wymagania stawiane usłudze dzierżawy 1) Bielizna dzierżawiona, w ilościach zapewniających prawidłowe funkcjonowanie Szpitala, musi zostać dostarczona najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji usługi do magazynu bielizny czystej. 2) Tkanina z której wykonane będą poszczególne asortymenty pościeli będącej własnością Wykonawcy i oferowanej w ramach usługi dzierżawy musi być przystosowana do prania i skutecznej dezynfekcji. Maksymalna kurczliwość nie może przekroczyć 3%. Skład tkaniny: 50% bawełna i 50% poliester, o gramaturze 120-145 g/m2. 3) Każda sztuka asortymentu bielizny dostarczona w ramach usługi dzierżawy winna być trwale oznaczona logo Szpitala Powiatowego w Zawierciu. IV. Wymagania dotyczące pralni: 1) Usługa pralnicza stanowiąca przedmiot zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę w obiekcie pralni posiadającym wdrożony i certyfikowany system: - zarządzania jakością ISO 9001 w zakresie świadczenia usługi prania i dezynfekcji oraz wynajmu pościeli, odzieży i bielizny, - ISO 13485 dla usługi sterylizacji bielizny medycznej, - zarządzania środowiskowego zgodnie z normą ISO 14001; 2) Wykonawca będzie sprawował bieżącą kontrolę jakości wykonywanej usługi zgodnie z wdrożonym systemem analizy ryzyka i kontroli skażenia mikrobiologicznego RABC potwierdzający spełnienie normy PN EN 14065:2016 - tekstylia poddane obróbce w pralni; 3) Zamawiający wymaga przedstawienie pozytywnej opinii inspektora sanitarnego na temat obiektu; 4) Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia z wykorzystaniem pralni posiadającej: a) pełną barierę higieniczną; b) park maszynowy z automatycznym systemem dozującym środki piorące i dezynfekujące, posiadającym system rejestracji i archiwizacji danych; Wykonawca zobowiązany jest do gromadzenia i archiwizowania informacji o przebiegach procesów podczas wykonywania usługi; raport generowany przez urządzenie, będzie zawierał co najmniej datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia procesu oraz numer programu identyfikującego jednoznacznie przebieg procesu; c) urządzenia pralnicze wyposażone w system kontroli wartości pH ostatniej kąpieli płuczącej z możliwością automatycznego dozowania środka neutralizującego w przypadku przekroczenia żądanych parametrów; d) urządzenia pralnicze, w szczególności: - pralnicę tunelowa zakończoną wirówką do prania bielizny i odzieży operacyjnej barierowej w miejscu wykonywania usługi; - pralnicę tunelową zakończoną prasą do prania bielizny pościelowej, ogólnoszpitalnej, w miejscu wykonywania usługi; - tunel (finisher) lub równoważny do suszenia i odpylania odzieży ochronnej, operacyjnej w miejscu wykonywania usługi; - komorę do dezynfekcji materaców, koców, poduszek, ze zintegrowaną drukarką parametrów procesu dezynfekcji w miejscu gdzie będzie wykonywana usługa prania; skuteczność procesów powinna być potwierdzona przez właściwy organ sanitarno-epidemiologiczny; Wykonawca zobowiązany jest do badania skuteczności procesów dezynfekcji nie rzadziej niż raz w miesiącu; Wykonawca zobowiązany jest do regularnego serwisowania komory min. 1 raz na pół roku; - agregat do czyszczenia chemicznego asortymentu, którego nie można poddać procesowi prania wodnego działający z użyciem środków biodegradowalnych, bezhalogenowych w miejscu wykonywania usługi; - sterylizator do sterylizacji bielizny i odzieży medycznej w miejscu wykonywania usługi. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: - przeprowadzenia wizytacji/kontroli w pralni Wykonawcy, w której będzie wykonywana usługa, zarówno na etapie postępowania jak i w trakcie świadczonej usługi; - sprawdzania dostarczonej partii prania pod względem ilości, jakości, walorów estetycznych (wizualnych), okresowego pobierania wymazów czystościowych oraz sprawdzenie stanu technicznego środka transportu; - zgłaszania reklamacji w razie stwierdzenia zastrzeżeń najpóźniej w ciągu 2 dni od dostarczenia bielizny. Reklamowanie jakości i ilości asortymentu prania odbywać się będzie poprzez sporządzenie protokołu przez Zamawiającego. Wykonawca na własny koszt dokona ponownego prania bielizny lub uzupełni braki ilościowe i dostarczy ją Zamawiającemu w nieprzekraczalnym terminie 48 godzin od daty dostarczenia protokołu; - kontroli warunków wykonywanej usługi, kontroli technologii prania, kontroli używanych środków piorących i dezynfekcyjnych oraz wglądu w protokoły pokontrolne Inspekcji Sanitarnej. 6) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zaleceń pokontrolnych w terminie wyznaczonym przez kontrolującego. 7) Źle wyprana (z widocznymi przebarwieniami i plamami brudu), uszkodzona, niewyprasowana, niewłaściwie pocerowana lub połatana bielizna będzie zwracana do ponownego prania lub naprawy w oparciu o protokół reklamacyjny określający rodzaj zastrzeżeń oraz ilości w sztukach i kg, który będzie podstawą do rozliczenia. 8) Zamawiający uznaje za zaginięcie asortymentu pralniczego - niezwrócenie danego asortymentu po upływie 14 dni od terminu zgłoszenia reklamacji na piśmie. Wykonawca zobowiązany jest w takim przypadku do pokrycia wszelkich kosztów związanych z zaginięciem asortymentu pralniczego przekazanego w trakcie świadczenia usługi. 9) Wykonawca nie będzie uprawniony do samodzielnej kasacji asortymentu bez zgody szpitala. Kasację asortymentu Zamawiający i Wykonawca będzie dokonywał każdy na swojej własności. 10) W przypadku uszkodzenia asortymentu pralniczego, w trakcie świadczenia usługi, powstałego z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest w takim przypadku do pokrycia wszelkich kosztów związanych z uszkodzeniem. 11) Usługa będzie wykonywana z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: - Ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 151 ze zm.); - Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 701); - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 22.04.2005r. w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki (Dz. U. z 2005r. Nr 81 poz. 716 z późn. zm.); - Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz. U. z 2000 r. Nr 40 poz. 469). V. Termin wykonania zamówienia. 1). Zamówienie, którego dotyczy niniejsze postępowanie będzie realizowane sukcesywnie w okresie 30 - stu miesięcy od pierwszego dnia obowiązywania umowy na wykonanie usług pralniczych. 2). Dzierżawa bielizny pościelowej. Wykonawca odda w dzierżawę Zamawiającemu bieliznę pościelową, wykazaną w Dziale I pkt 2 Opisu przedmiotu zamówienia, w terminie nie dłuższym niż 1 dzień roboczy od daty rozpoczęcia obowiązywania umowy na wykonanie usług pralniczych i utrzyma ją w niepogorszonym stanie jakościowym i w ilościach przez cały okres obowiązywania umowy, tj. przez okres 24 miesiące. 3). System radiowej identyfikacji bielizny (RFID lub równoważny). a) Wykonawca zobowiązuje się do instalacji i wdrożenia systemu radiowej identyfikacji bielizny (RFID lub równoważnego), służącego do skanowania asortymentu oznakowanego tagami w zamkniętych workach pozwalającego na pełną identyfikację każdej sztuki bielizny brudnej oraz urządzenie do skanowania bielizny czystej. Wykonawca zainstaluje urządzenia w placówce Zamawiającego w (punkcie magazynowym bielizny) – Szpital Powiatowy w Zawierciu, ul. Miodowa 14, 42 – 400 Zawiercie oraz przeszkoli personel z działania i obsługi programu w terminie do 14 dni od daty rozpoczęcia obowiązywania umowy na wykonanie usług pralniczych. b) w celu zachowania dokładności i precyzji w rozliczaniu i ewidencji znajdującej się w obrocie wynajmowanej bielizny pościelowej stanowiącej własność Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest oznakować bieliznę przy pomocy chipów/ tagów w systemie RFID lub równoważnym, które będą służyły do rozliczania się z Zamawiającym oraz do prowadzenia pełnej identyfikacji dla każdej sztuki bielizny; c). Zamawiający wymaga, aby chipy/tagi były umieszczone, w każdej sztuce wynajmowanego asortymentu, w sposób trwały, wykluczający ich odczepienie się od bielizny, zarówno podczas jej użytkowania, jak i procesów prania, suszenia, prasowania, maglowania i sterylizacji; d). Zamawiający określa wymagania jakim powinny odpowiadać chipy/tagi: - gwarantujące bezpieczeństwo dla ludzi oraz sprzętu, np. rozrusznik serca, defibrylatory itp., - zgodne z normami ISO 15693, ISO 18000-3, - działające w paśmie HF (13,56 MHz) lub równoważnym, - nie posiadające własnego źródła zasilania (pasywne), - wytrzymujące min. 200 cykli prania, co zostanie potwierdzone stosownym oświadczeniem; e). oznakowanie chipami/tagami nastąpi przed wydaniem Zamawiającemu do użytkowania wynajmowanej bielizny. W przypadku zniszczenia bielizny lub jej wycofania z użytkowania z innych powodów chipy/tagi zostaną wykorzystane powtórnie. W przypadku uszkodzenia chipu/tagu Wykonawca zobowiązany jest do jego wymiany i wszycia nowego na własny koszt; f). Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ilości wystąpień cykli prania suszenia, maglowania, dezynfekcji, ilości impregnacji, napraw w systemie elektronicznym po niepowtarzalnym kodzie kreskowym. Zamawiający nie dopuszcza do dalszego użytkowania chipów/tagów po osiągnięciu 200 cykli prania; g). Wykonawca w ramach świadczonej usługi wyposaży pomieszczenia magazynowe bielizny w urządzenia i oprogramowanie niezbędne do obsługi technologii RFID lub równoważnej kompatybilne z założonymi chipami/tagami, które mają bezdotykowy, grupowy odczyt chipów/tagów umieszczonych na asortymencie bielizny wynajmowanej zabezpieczonej w workach bez konieczności ich otwierania oraz bez ograniczania ilości sztuk wynajmowanej bielizny, w trakcie procesu odczytu. Odczyt zawartości opakowania będzie odbywał się w taki sposób, że w systemie znajdują się informacje o asortymencie, ilości, wadze bielizny oznaczonej chipami/tagami, a także o komórce organizacyjnej oddającej bieliznę wynajmowaną do wykonania usługi. System umożliwi ewidencję ilościowo-wagową bielizny wynajmowanej w punkcie magazynowym bielizny i na stanie komórek organizacyjnych Zamawiającego, a także w procesie wykonywanej usługi. System zachowa możliwość rozliczeń ilościowych dla wyodrębnionych grup asortymentowych bielizny w dowolnie wybranym przedziale czasowym. Dane z wszystkich odczytów dokonywanych w systemie RFID lub równoważnym są automatycznie w nim zapisywane i za pomocą przesyłu online, widoczne w postaci raportów i zestawień z dowolnego komputera wskazanego przez Zamawiającego; h). Zamawiający oczekuje od wdrażanego oprogramowania funkcjonalności w zakresie wymaganym do prowadzenia ewidencji i rozliczeń księgowych, w szczególności możliwości generowania raportów obejmujących przekazaną bieliznę do pralni oraz przyjmowaną z pralni do Zamawiającego - sztuki, kilogramy - z możliwością generowania raportów zbiorczych na cały szpital jak również na poszczególne komórki organizacyjne szpitala; i). Wykonawca zobowiązuje się do wdrożenia i zainstalowania programu, w wyznaczonym przez Zamawiającego miejscu w punkcie magazynowym bielizny i przeszkolenia wyznaczonego personelu z działania i obsługi programu w terminie do 14 dni od daty rozpoczęcia obowiązywania umowy, j). program musi posiadać możliwość kontroli prania asortymentu powierzonego przez Zamawiającego; k). program musi także umożliwiać ręczne wpisanie ilości poszczególnych asortymentów za pomocą klawiatury, w przypadku składania zamówień zleceń, czy reklamacji. Oprogramowanie służące do prowadzenia ewidencji usługi prania nie może zakłócać systemów operacyjnych Zamawiającego; l) raport przekazania asortymentu oznaczonego chipami/tagami będzie generowany i drukowany przed załadunkiem asortymentu do prania. Odbiór bielizny do prania winien być pokwitowany podpisami przedstawicieli obu stron wraz z podaniem daty i godziny wydania asortymentu do prania na wydrukowanym raporcie; m).Wykonawca zobowiązany jest w okresie obowiązywania umowy do serwisowania systemu RFID lub równoważnego; n).Zamawiający udostępni w pomieszczeniu - punkcie magazynowym bielizny łącze internetowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98310000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o oświadczenie – załącznik nr 4 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oferta powinna zawierać: a. podpisany przez Wykonawcę Formularz ofertowy według załącznika nr 2 do SIWZ, b. podpisany przez Wykonawcę Formularz asortymentowo - cenowy według załącznika nr 3 do SIWZ, c. podpisane przez Wykonawcę oświadczenie stanowiące załącznik nr 4 do SIWZ. 2) W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; a) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5. pkt. 1) – 3) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskała przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. b) dokumenty, o których mowa w pkt 5 1) – 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. d) jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem e) w przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach