Przetargi.pl
Kompleksowa usługa sprzątania Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, plac Małachowskiego 3 oraz pomieszczeń galerii Miejsce Projektów Zachęty w Warszawie przy ul. Gałczyńskiego 3

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki ogłasza przetarg

  • Adres: 00-916 Warszawa, Plac Małachowskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 556 96 01 , fax. 228 277 886
  • Data zamieszczenia: 2020-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki
    Plac Małachowskiego 3
    00-916 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 556 96 01, fax. 228 277 886
    REGON: 27594900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zacheta.art.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa usługa sprzątania Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, plac Małachowskiego 3 oraz pomieszczeń galerii Miejsce Projektów Zachęty w Warszawie przy ul. Gałczyńskiego 3
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania polegająca na codziennym utrzymaniu czystości pomieszczeń oraz otoczenia gmachu Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, plac Małachowskiego 3 oraz pomieszczeń galerii Miejsce Projektów Zachęty w Warszawie przy ul. Gałczyńskiego 3. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje codzienne sprzątanie (od poniedziałku do piątku) - dyżur 6 pracowników serwisu na dwie zmiany w godzinach: 3 osoby w godz. 600 – 1400; oraz 3 osoby w godzinach 1400 – 2200 ; oraz 1 osoba w godzinach 9.00 – 17.00 pełniąca rolę koordynatora obu zmian Do zadań Koordynatora będzie należało organizowanie i sprawowanie nadzoru nad świadczeniem Usług oraz zarządzanie personelem Wykonawcy, a także realizacja usługi sprzątania wspólnie z pozostałymi osobami wskazanymi w ofercie. Niezależnie od wyznaczenia koordynatora, Zamawiający oczekuje wskazania osoby kierownika, który będzie w stałym kontakcie z telefonicznym z Zamawiającym, w przypadku problemów ze sposobem świadczenia usługi przez osoby przebywające w siedzibie Zamawiającego, a także w celu dokonywania bieżących ustaleń co do sposobu realizacji usługi. W soboty i niedziele - dyżur 2 pracowników: w godz. 8.00 – 16.00 - 1 osoba i 12.00 - 20.00 - 1 osoba 2.1. Pomieszczenia biurowe: - sprzątanie w godzinach zgodnych z harmonogramem pracy zmianowej opracowanym przez Wykonawcę, - dwa razy w tygodniu odkurzanie i mycie na mokro podłóg, odkurzanie sprzętów: grzejniki, listwy, lampy, parapety, - codzienne odkurzanie sprzętów (biurka, - półki, telefony, komputery, krzesła, itp.), - codzienne czyszczenie i opróżnianie koszy na śmieci, - - codzienna dezynfekcja klamek - 1 raz w tygodniu mycie, pastowanie i froterowanie posadzek drewnianych, - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich listew, - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich drzwi, - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich grzejników 2.2. Klatki schodowe, korytarze, hole, pomieszczenia zaplecza technicznego i administracyjne - codzienne mycie na mokro posadzek kamiennych, - codzienne odkurzanie lub mycie na mokro posadzek drewnianych, - raz w tygodniu mycie i konserwacja elementów stalowych, luster kabin dźwigów osobowych wewnętrznych i zewnętrznych oraz kabiny dźwigu towarowego, - sprzątanie pomieszczeń technicznych tj. klimatyzatornia, pomieszczenie stacji uzdatniania wody, węzła cieplnego, wodomiar, archiwum zakładowe, magazyny działów (w obecności pracowników merytorycznych), - raz w tygodniu sprzątanie pomieszczeń poddasza, odkurzanie, mycie podłóg i ciągów komunikacyjnych i schodów, odkurzanie urządzeń, sprzątanie sanitariatu, - 2 razy w miesiącu mycie, pastowanie i froterowanie posadzek drewnianych, - codzienne odkurzanie wszystkich poręczy i cokołów, - 2 razy w miesiącu odkurzanie kutych krat pod poręczami, kandelabrów, kinkietów i żyrandoli (dot. holu głównego), - usuwanie (w miarę możliwości) zabrudzeń ze ścian i cokołów, - 1 raz w miesiącu mycie kinkietów, - 1 raz w miesiącu mycie drzwi, - 1 raz w miesiącu mycie grzejników, - 1 raz w miesiącu konserwacja posadzek kamiennych 2.3. Pomieszczenia sanitarne biurowe i publiczne - serwis toalet dla publiczności co 1,5 godziny w godzinach 12.00 – 20.00 - serwis toalet biurowych co 2 godziny w godzinach 8.00 – 16.00 - 2 razy w miesiącu mycie glazury na ścianach, - 1 raz w miesiącu przeprowadzenie procesu usuwania nieprzyjemnych zapachów - Zakres czynności codziennego serwisu toalet, zgodnie z kontrolką dyżuru serwisu: • czyszczenie i dezynfekcja umywalek i blatów • czyszczenie luster • czyszczenie i dezynfekcja sedesów i desek • czyszczenie baterii, i wszystkich elementów metalowych (spłuczki, papiernice, podajniki ręczników, kosze) • dezynfekcja klamek • bieżące uzupełnianie środków czystości (papier, ręczniki, mydło, płyn dezynfekujący) • bieżące opróżnianie koszy na śmieci • mycie podłóg - Pozostałe czynności tj. mycie glazury, drzwi, kratek wentylacyjnych i inne wymienione w przedmiocie zamówienia należy wykonywać z częstotliwością podaną w opisie przedmiotu zamówienia. 2.4. Sale wystawowe - sprzątanie bieżące sal wystawowych, zgodnie z harmonogramem pracy zmianowej, - codzienne odkurzanie lub mycie na mokro posadzek drewnianych i betonowych, - codzienne ścieranie kurzy (parapety, grzejniki, listwy), - sprzątanie sal wystawowych po montażu i demontażu wystaw, - 4 razy w miesiącu mycie, pastowanie i froterowanie posadzek oraz przed każdym wernisażem woskowanie całej powierzchni - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich listew - 1 raz w miesiącu mycie wszystkich grzejników - 1 raz w miesiącu mycie drzwi 2.5. Otoczenie gmachu - codzienne zamiatanie chodników i terenu wokół Galerii - w okresie jesiennym codzienne uprzątanie zalegających liści - w okresie zimowym codzienne odśnieżanie (w zależności od warunków atmosferycznych) oraz zabezpieczanie przed poślizgiem - w okresie wiosenno-letnim wynoszenie i chowanie leżaków i sprzętów na trawnik placu Małachowskiego i prace porządkowe w okresie letnim 2.6. Pielęgnacja zieleni - pielęgnacja, koszenie i podlewanie trawników i kwietników w okresie wiosenno- letnim od maja do końca października ( przez 6 m-cy) od strony ul. Burschego 2.7. Sprzątanie kwartalne - na początku każdego kwartału lub po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym mycie wszystkich okien 2.8. Serwis dzienny codzienny (od poniedziałku do piątku) dyżur 3 pracowników serwisu na dwie zmiany w godzinach: 3 osoby w godz. 600 – 1400; oraz 3 osoby w godzinach 1400 – 2200 oraz 1 osoba w godzinach 9.00 – 17.00 pełniąca rolę koordynatora obu zmian . Do zadań Koordynatora będzie należało organizowanie i sprawowanie nadzoru nad świadczeniem Usług oraz zarządzanie personelem Wykonawcy, a także realizacja usługi sprzątania wspólnie z pozostałymi osobami wskazanymi w ofercie. Niezależnie od wyznaczenia koordynatora, Zamawiający oczekuje wskazania osoby kierownika, który będzie w stałym kontakcie z telefonicznym z Zamawiającym, w przypadku problemów ze sposobem świadczenia usługi przez osoby przebywające w siedzibie Zamawiającego, a także w celu dokonywania bieżących ustaleń co do sposobu realizacji usługi. . W soboty i niedziele dyżur 2 pracowników w godz. 8.00 – 16.00 - 1 osoba i 12.00 - 20.00 - 1 osoba. - kontrola i stałe utrzymywanie czystości w części biurowej i wystawienniczej budynku a w szczególności: holu głównego, szatni i toalet dla zwiedzających. - Sprzątanie pomieszczeń biurowych i magazynowych wyłączonych ze sprzątania z uwagi na ograniczenie dostępu po godzinie 1600. - Sprzątanie 2 pokoi gościnnych galerii, w zakresie i czasie uzgodnionym z pracownikiem prowadzącym rezerwację i obsługę gości. - wykonywanie prac związanych z obsługą poczęstunków (kawa, herbata, wino itp. ), w trakcie wernisaży, konferencji prasowych i imprez edukacyjnych w galerii Zachęta i MPZ. - Wykonywanie drobnych prac gospodarczych i fizycznych w budynku na zlecenie kierownictwa administracji galerii obejmujących: itp. prace porządkowe w pomieszczeniach zaplecza technicznego i magazynach, prace pomocnicze przy organizacji imprez ( ustawianie, przenoszenie krzeseł stołów, rekwizytów), itp. również po godz. 22.00 ( na podstawie odrębnych ustaleń z dz. administracji). 2.9. Galeria Miejsce Projektów Zachęty, ul. Gałczyńskiego 3 - sprzątanie 5 razy w tygodniu pomieszczenia o pow. 124,44 m2 - codzienne sprzątanie i dezynfekcja sanitariatu, mycie glazury, uzupełnianie środków czystości oraz mycie podłóg kamiennych i drewnianych, przecieranie parapetów i grzejników - raz w tygodniu mycie okien i drzwi wejściowych - raz w miesiącu lub po montażu wystawy czyszczenie maszynowe posadzki kamiennej i drewnianej Dodatkowe informacje Ogólny metraż powierzchni sprzątanej wynosi 4 202,40 m2 W tym: pomieszczenia z posadzką drewnianą 2 713,40 m2 pomieszczenia z posadzką kamienną 1 489,40 m2 Ogólny metraż powierzchni do sprzątania terenów zewnętrznych 1 614,80 m2 , w tym trawniki ok. 95 m2 Sprzątanie galerii MPZ – 124,44 m2 Ogólny metraż okien w galerii MPZ – 28,72 m2 12 pomieszczeń sanitarnych ( 27 szt. sedesów w tym 12 szt. w toaletach ogólnodostępnych). Podany metraż okien liczony jest jednostronnie. Orientacyjna liczba koszy wynosi ok. 70. Zamawiający nie ma wiedzy co do ilości zużywanych artykułów higienicznych (bieżące zapotrzebowanie jest w gestii Wykonawcy wykonującego usługę sprzątania) W Zachęcie pracuje na stałe 70 osób ; odwiedzających w skali m-ca jest od 3000 do 5000 osób. 3. Zamawiający przewiduje również realizację zamówienia w godzinach nadliczbowych w razie potrzeby (obsługa imprez po godz. 22 oraz dodatkowe zlecanie usług związanych z działalnością Zachęty powodującej zapotrzebowanie na zwiększoną ilość godzin usługi i zwiększoną obsadę) – prognozowaną liczbę godzin w okresie 12 miesięcy ustala się na 500 godzin. Pracę w godzinach nadliczbowych zleca kierownik Działu Administracji lub jego zastępca. Rozliczenie godzin nadliczbowych odbywać się będzie miesięcznie na podstawie listy obecności zgodnie z faktycznie przepracowaną liczbą godzin w miesiącu którego dotyczy rozliczenie. 4. Inne postanowienia i wymagania Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia odnoszące się do personelu realizującego usługę. a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać swoje obowiązki zatrudniając osoby doświadczone, niekarane, cechujące się kulturą osobistą, b) W przypadku istotnych zastrzeżeń lub wątpliwości co do predyspozycji do pracy osób przeznaczonych do realizacji usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania zmiany przedstawionego składu zespołu na inny, o odpowiednim przygotowaniu, c) Wykonawca powiadomi Zamawiającego o zamiarze wprowadzenia na obiekt nowych pracowników (nie ujętych w wykazie) z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem lub natychmiast w nagłych przypadkach (np. choroba lub inna nagła nieobecność pracownika), d) Wykonawca zobowiązuje się do natychmiastowej wymiany pracownika w przypadku uzasadnionych zastrzeżeń, co do wypełniania przez niego obowiązków. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania uwag, co do możliwości wymiany pracownika na inną osobę. e) Wykonawca wyznaczy z ramienia firmy jedną osobę – kierownika zespołu do kontaktu z Zamawiającym przez cały czas trwania umowy w celu ustalania bieżących spraw, zgłaszania uwag itp. f) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad sposobem wykonywania usługi. Ze strony Zamawiającego kontrole będą przeprowadzać: kierownik działu administracji lub jego zastępca albo inna wyznaczona w tym celu osoba g) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania wymaganej ilości pracowników dla zapewnienia ciągłości usługi przy uwzględnieniu nagłych okoliczności, których nie da się przewidzieć, wymagających zmiany pracowników w trakcie trwania zmiany (np zasłabnięcie, nagła choroba, itp.), h) Wykonawca zapewni pracownikom lub współpracownikom świadczącym usługę u Zamawiającego odpowiednie warunki pracy wynikające z przepisów BHP i kodeksu pracy lub innych przepisów prawa mających zastosowanie w przypadku rodzaju usługi świadczonej przez pracowników i współpracowników Wykonawcy. i) Sprzątanie pomieszczeń objętych kontrolą dostępu może odbywać się jedynie w obecności pracowników Zachęty, Osoby realizujące usługę zobowiązane są do zachowania szczególnej ostrożności przy wykonywaniu czynności sprzątania pomieszczeń biurowych, magazynowych oraz sal wystawowych w których znajdują się obiekty i przedmioty wystawiennicze, j) Osoby sprzątające nie mają prawa przeglądania dokumentów pozostawionych na biurkach, stolikach itp. oraz korzystania z telefonów do celów prywatnych pod nieobecność pracowników Zachęty, k) Zabrania się palenia papierosów na terenie Zachęty i MPZ, l) Osoby realizujące usługę zobowiązane są przestrzegać zasady należytego zachowania się i dbania o wygląd zewnętrzny. m) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić jednolite, estetyczne stroje oraz obuwie dla osób wykonujących usługę sprzątania, w kolorach i wzorach uzgodnionych z Zamawiającym przed podpisaniem umowy. n) Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia we wszystkich toaletach kontrolek czystości, w których pracownicy wykonujący serwis będą potwierdzali godzinę i zakres wykonanego serwisu. o) Wykonawca zobowiązany jest w terminie trzech dni od podpisania umowy do wyznaczenia każdemu pracownikowi określonego rejonu sprzątania, za który będzie on imiennie odpowiedzialny oraz do opracowania dokładnego zakresu obowiązków dla każdego z pracowników obejmującego wyznaczony rejon 5. Materiały 1) Wykonawca będzie realizował czynności będące przedmiotem zamówienia przy użyciu własnych środków i narzędzi; ekologicznych i bezpiecznych dla środowiska. Środki czystości stosowane do realizacji przedmiotu zamówienia w siedzibie Zamawiającego nie mogą być testowane na zwierzętach, nie mogą zawierać wybielaczy, fosforanów i enzymów szkodliwych dla środowiska, winny być stworzone na bazie naturalnych, roślinnych składników. 2) W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia do wykonywania usługi sprzątania: a. Ściereczek, mopów i innych akcesoriów do sprzątania wykonanych z mikrofibry; b. pasty luksusowej miodowej do pielęgnacji podłóg, w uzgodnieniu z pracownikami działu administracji Zamawiającego, c. odpowiedniego preparatu do konserwacji podłóg olejowanych, d. energooszczędnych odkurzaczy z wkładem Hepa H13 zmywalnym, w ilości co najmniej 3 szt. e. energooszczędnej maszyny myjąco-konserwującej (wieloczynnościowej) f. Jednolitych, estetycznych strojów i obuwia pracowników sprzątających, w kolorach i wzorach uzgodnionych z Zamawiającym przed podpisaniem umowy 3) Wykonawca zapewni ekologiczne i bezpieczne dla środowiska środki higieny i czystości (środki przykładowe) a. papierowe, hipoalergiczne, w 100% biodegradowalne ręczniki papierowe, b. papier toaletowy z recyclingu, biały w rolkach, 3 warstwowy - typu Alouette Recycling lub równoważny o nie gorszych parametrach niż podane c. płyny do WC i pozostałych urządzeń sanitarnych stworzone na bazie naturalnych, roślinnych składników, nie zawierające wybielaczy, fosforanów i enzymów szkodliwych dla środowiska d. mydło w płynie o parametrach jak wyżej e. biodegradowalne worki na śmieci. f. Wszelkie materiały i środki czystości używane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia powinny być wysokiej jakości, bezpieczne i jak najmniej inwazyjne dla środowiska. g. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uczuleń w stosowaniu środków przez personel Zachęty i MPZ Wykonawca zobowiązuje się do zmiany używanego dotychczas środka. 6. Zamawiający informuje, że obowiązkowa jest segregacja śmieci uwzględniająca podział na: tworzywa sztuczne i metale, szkło, papier, odpady bio, odpady zmieszane. 7. Dodatkowe wymagania Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia – klauzule społeczne. 1) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy, wymaga od wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy (w rozumieniu stosunku pracy określonego w art. 22 kodeksu Pracy) z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem na podstawie obowiązujących przepisów, co najmniej jednej osoby - koordynatora wskazanego w wykazie osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących usługę sprzątania • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami krajowymi i unii europejskiej (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, zakres czynności, miejsce świadczenia usługi i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 1000 ze zm.). 2) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przedmiot zamówienia, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przedmiot zamówienia 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 4) Wykonawca, nie później niż w dniu rozpoczęcia wykonywania usługi, udokumentuje formę zatrudnienia wykazywanych osób przedstawiając kopie umów o pracę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli sposobu zatrudnienia osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Wykonawca może dokonać zmiany deklarowanych osób, tylko pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia tego faktu z Zamawiającym oraz uzyskania jego zgody. W przypadku zmiany osób Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu kopii umów o prace zawartych z tymi osobami, w formie zgodnej z ograniczeniami wynikającymi z przepisów o ochronie danych osobowych. Obowiązek ten Wykonawca realizuje w terminie 3 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany. 8. Uregulowania odnoszące się do podwykonawców: Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także wskazanie nazw (firm) podwykonawców na zasoby, których się powołuje w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 9. Wymaganie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia. 1 Zamawiający stawia wymagania Zamawiający wymaga aby co najmniej jedna osoba – koordynator - wykonująca czynności polegające na koordynacji bieżącej pracy zespołu była zatrudniona na podstawie umowy o pracę. Podyktowane to jest potrzebą zapewnienia bieżącej kontroli i koordynacji pracy kilku osób u Zamawiającego, Wymaga się od wykonawcy aby przeznaczył do pracy personel właściwy i przeszkolony, a nie składający się z przypadkowych osób. Wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania na umowę o pracę, przez cały okres trwania realizacji zamówienia, te osoby które wskazał w Wykazie osób i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako zatrudnione na umowę o pracę. Wykonawca może dokonać zmiany deklarowanych osób na etapie realizacji zamówienia tylko pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia tego faktu z Zamawiającym oraz uzyskania jego zgody. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany osób pod warunkiem, że nowo wskazane osoby będą posiadały minimum takie samo doświadczenie, kwalifikacje oraz formę zatrudnienia. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z tymi osobami, w formie zgodnej z ograniczeniami wynikającymi z przepisów o ochronie danych osobowych. Obowiązek ten Wykonawca realizuje w terminie 3 dni roboczych od dokonania przedmiotowej zmiany. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedstawi Zamawiającemu Wykaz osób, które będą świadczyć usługę i udokumentuje formę ich zatrudnienia przedstawiając kopie umów o pracę, w formie zgodnej z ograniczeniami wynikającymi z przepisów o ochronie danych osobowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli sposobu zatrudnienia osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy, a w przypadku stwierdzenia nieprawdziwości złożonego oświadczenia i nie realizowania umowy na warunkach oferty zostanie wypowiedziana umowa o zamówienie publiczne z winy Wykonawcy . 10. Zamawiający wymaga opracowania i złożenia wraz z ofertą założeń programu zarządzania procesem utrzymania czystości w Galerii Zachęta i MPZ ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ekologicznej. Zamawiający informuje, że w przypadku wyboru oferty Wykonawcy w terminie 1 miesiąca licząc od dnia podpisania umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu gotowy program zarządzania procesem utrzymania czystości ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień ekologicznych do akceptacji i rozpocznie jego realizację przez cały czas trwania umowy. W związku z powyższym przewiduje się zorganizowanie wizji lokalnej dla Wykonawców w celu zapoznania się z przestrzenią objętą usługą sprzątania i programu zarządzania procesem. Dokument stanowić będzie podstawę oceny oferty w ramach ustalonych kryteriów oceny ofert. Niezałączenie dokumentu do oferty będzie podstawą do odrzucenia oferty jako niezgodnej z treścią SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 14 000 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych) 2. Dopuszczalne formy wadium: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 60b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść na konto bankowe zamawiającego: Bank BGK Nr rachunku: 33 1030 1017 0020 1460 8920 0005, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu Nr ZP/01/2020 na kompleksową usługę sprzątania dla Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie„ 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium w przypadkach wskazanych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga opracowania i złożenia wraz z ofertą założeń programu zarządzania procesem utrzymania czystości w Galerii Zachęta i MPZ ze szczególnym uwzględnieniem problematyki ekologicznej. Zamawiający informuje, że w przypadku wyboru oferty Wykonawcy w terminie 1 miesiąca licząc od dnia podpisania umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu gotowy program zarządzania procesem utrzymania czystości ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień ekologicznych do akceptacji i rozpocznie jego realizację przez cały czas trwania umowy. W związku z powyższym przewiduje się zorganizowanie wizji lokalnej dla Wykonawców w celu zapoznania się z przestrzenią objętą usługą sprzątania i programu zarządzania procesem. Dokument stanowić będzie podstawę oceny oferty w ramach ustalonych kryteriów oceny ofert. Niezałączenie dokumentu do oferty będzie podstawą do odrzucenia oferty jako niezgodnej z treścią SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach