Przetargi.pl
KOMPLEKSOWA OBSŁUGA BANKOWA BUDŻETU GMINY CIASNA I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY CIASNA ORAZ INSTYTUCJI KULTURY tj. –GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W CIASNEJ I GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W CIASNEJ

Gmina Ciasna ogłasza przetarg

  • Adres: 42-793 Ciasna, ul. Nowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 3535100 , , fax. 34 3535105
  • Data zamieszczenia: 2019-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ciasna
    ul. Nowa 1a
    42-793 Ciasna, woj. śląskie
    tel. 34 3535100 , , fax. 34 3535105
    REGON: 15139841600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ciasna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KOMPLEKSOWA OBSŁUGA BANKOWA BUDŻETU GMINY CIASNA I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY CIASNA ORAZ INSTYTUCJI KULTURY tj. –GMINNEGO OŚRODKA KULTURY W CIASNEJ I GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W CIASNEJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wykonanie kompleksowej obsługi bankowej budżetu Gminy Ciasna oraz podległych jednostek organizacyjnych i instytucji kultury w latach 2019-2022 (od 29.07.2019 do 28.07.2022), obejmującej: 1.1. Bieżącą obsługę bankową, w tym: a) otwieraniu, zamykaniu i prowadzeniu rachunków bankowych (bieżącego oraz rachunków pomocniczych, rachunków specjalnych, rachunków depozytowych, w tym rachunków związanych z rozliczeniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej, b) obsługa operacji finansowych budżetu Gminy na poziomie Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych oraz instytucji kultury z zastosowaniem jednolitych procedur, c) realizację poleceń przelewu w formie elektronicznej i papierowej na rachunki prowadzone w innych bankach oraz w banku prowadzącym obsługę rachunku Zamawiającego. Wykonawca będzie realizować wszystkie dyspozycje pieniężne w dniu ich przyjęcia, d) przyjmowanie wpłat gotówkowych na prowadzone rachunki od Zamawiającego (zapewnienie możliwości codziennego odprowadzania gotówki na dowolne rachunki zamawiającego , podległych jednostek organizacyjnych, klientów Zamawiającego oraz instytucji kultury w miejscowości będącej siedzibą zamawiającego w godzinach od 8.00 do 15.20), e) dokonywanie wypłat gotówkowych (zapewnienie możliwości codziennego pobierania gotówki z dowolnych rachunków zamawiającego, podległych jednostek organizacyjnych klientów Zamawiającego oraz instytucji kultury) w miejscowości będącej siedzibą zamawiającego w godzinach od 8.00 do 15.20. f) zapewnieniu bezpłatnej obsługi płatności masowych, g) wydawanie codziennie wyciągów bankowych wraz z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzenia sald w przypadku awarii elektronicznego systemu bankowego, h) wydawanie blankietów czeków gotówkowych (książeczki czekowej), i) możliwość otwarcia dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie obowiązywania umowy w zależności od potrzeb, j) potwierdzenie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, k) realizację zleceń płatniczych – przelewów na rachunki prowadzone w innych bankach oraz banku prowadzącym obsługę rachunku przekazywanych w formie elektronicznej oraz papierowej: l) dokonywanie zestawienia operacji na rachunkach na zakończenie dnia i udostępnianie tego zestawienia w formie wyciągu bankowego w dniu następnym, m) wydawaniu opinii i zaświadczeń o prowadzonych rachunkach bankowych na potrzeby Zamawiającego bez opłat 1.2.Elektronicznej obsługi bankowej dla dowolnej ilości stanowisk w dowolnej ilości jednostek w tym: - zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej, - serwis oprogramowania, przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych, usuwanie awarii w możliwie najkrótszym czasie, - przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi systemu. 1.3 Możliwość deponowania środków na lokatach terminowych, 1.4 Zerowanie rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych Gminy, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na w/w rachunkach na rachunek bieżący Gminy. 1.5 Wykonywania dyspozycji dotyczących obsługi dewizowej 1.6 Inwestowania czasowo wolnych środków budżetowych na rachunku lokacyjnym lub rachunku oszczędnościowym 1.7 Zapewnienie bezpieczeństwa teleinformatycznego danych wprowadzonych, gromadzonych, przetwarzanych i wysyłanych z systemu elektronicznej obsługi bankowej; 1.8 Zapewnienie w trakcie trwania umowy i w okresie 5 lat po jej zakończeniu archiwizacji i dostępu do dokumentów źródłowych, stanowiących podstawę ewidencji poszczególnych operacji na rachunkach bankowych, 1.9. Pozostałe usługi bankowe: a) wydawanie zaświadczeń i opinii na wniosek Zamawiającego i jednostek podległych oraz innych czynności bankowych np. zmiana karty wzorów i podpisów itp. b) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania środków w innych bankach, c) możliwość dostarczenia przelewów w formie papierowej Wykonawcy w razie awarii elektronicznego systemu bankowego, 2. Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji : - od dokonywanych wpłat gotówkowych od wpłacającego (Zamawiającego, jednostek organizacyjnych i klientów), który będzie dokonywał płatności na rachunek(-i) bankowy (-zamawiającego i wszystkich jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem we wszystkich punktach kasowych banku – wykonawcy umowy. - od dokonywanych przez Zamawiającego, jednostek organizacyjnych i klientów wypłat gotówkowych (w tym również dewiz) z rachunków zamawiającego i wszystkich jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem we wszystkich punktach kasowych wykonawcy zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Ciasna. - z tytułu otwierania i zamykanie rachunków bankowych, - z tytułu zapewnienia obsługi płatności masowych - za wydawanie opinii i zaświadczeń bankowych o prowadzonych rachunkach bankowych, - za realizację elektronicznych przelewów wewnętrznych między rachunkami budżetu Gminy i jednostek podległych, - za sporządzanie wyciągów bankowych w razie awarii elektronicznego systemu bankowego. - opłat za wydanie blankietu czekowego - zerowania rachunków bieżących i pomocniczych jednostek budżetowych zgodnie z dyspozycjami polegającymi na przekazaniu z dniem 31 grudnia kwot pozostałych na rachunkach na rachunek bieżący Gminy, - przelewów w formie papierowej dostarczonych Wykonawcy w razie awarii elektronicznego systemu bankowego. 3. Zasady współpracy w zakresie przepływu informacji między Zamawiającym a Bankiem w trakcie świadczenia usług oraz systemu bankowości elektronicznej. a) Bank zobowiązany jest wyznaczyć osobę lub osoby w Banku, których zadaniem będą bieżące kontakty operacyjne z Zamawiającym, udzielanie porad i konsultacji, b) Bank zobowiązany jest dostarczać wszelkich niezbędnych informacji na temat operacji prowadzonych w ramach obsługi bankowej, c) Bank zobowiązany jest zapewnić bezpłatne użytkowanie funkcjonalnego systemu bankowości elektronicznej wraz z bezpłatnym zainstalowaniem odpowiedniego oprogramowania oraz aktualizacji w ilości terminali - zgodnej z wymaganiami Zamawiającego oraz bezpłatnie przeszkolić pracowników. Bank zobowiązany jest udzielać Zamawiającemu porad i konsultacji. Ilość i zakres obsługi może ulec zmianie w trakcie trwania umowy w zależności od potrzeb i wymagań wynikających z funkcjonowania Gminy Ciasna i jego jednostek organizacyjnych. W przypadku awarii uniemożliwiającej wysłanie przelewów w formie elektronicznej, Bank umożliwi bezpłatne wykonanie przelewów w formie papierowej zgodnie z potrzebami Zamawiającego, 4. Inne bankowe czynności, obejmujące bankową obsługę budżetu Gminy Ciasna i jej jednostek organizacyjnych, które zaistnieją w trakcie wykonywania zamówienia. a) W trakcie realizacji zamówienia liczba jednostek organizacyjnych Gminy oraz liczba rachunków i innych czynności bankowych, usług i produktów może ulec zmianie. W przypadku zwiększenia liczby jednostek organizacyjnych, bądź zmiany ich formy organizacyjnej, nowe jednostki zawrą umowę na warunkach wynikających z przeprowadzonego postępowania. b) Zamawiający wymaga od Wykonawcy zagwarantowania niezmienności warunków umowy na niekorzyść Zamawiającego w stosunku do złożonej oferty (np. wysokość prowizji, opłat, stałych współczynników odnoszących się do oprocentowania środków na koncie oszczędnościowym i innych warunków umowy, dokonywanie niekorzystnych dla Zamawiającego zmian wynikających np. ze wzrostu kosztów własnych banku i innych przyczyn zależnych od niego). Niedopuszczalne jest wprowadzenie niekorzystnych zmian wyłącznie na podstawie powiadomień o decyzji Zarządu wykonawcy lub innego organu Wykonawcy. c) Dla innych ewentualnych czynności, nieprzewidzianych w ofercie, będących przedmiotem doraźnego zlecenia Zamawiającego, Wykonawca będzie stosował opłaty i prowizje w wysokości nie wyższej niż określone w obowiązującej w banku oficjalnej tabeli. Z tytułu wykonywania czynności kompleksowej obsługi bankowej opisanych w przedmiocie zamówienia, Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji, niż te, które zostały określone w ofercie Wykonawcy. 4.1. Bank zawrze umowę z Gminą Ciasna o prowadzenie kompleksowej obsługi bankowej na warunkach zaoferowanych w niniejszej procedurze obejmującą wszystkie jednostki organizacyjne Gminy, 4.2 Niniejszymi warunkami zamówienia objęte zostaną następujące jednostki organizacyjne Gminy oraz instytucje kultury:  Budżet Gminy Ciasna (organ),/ Urząd Gminy Ciasna  Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ciasnej  Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sierakowie Śląskim  Ośrodek Pomocy Społecznej w Ciasnej  Szkoła Podstawowa w Zborowskiem  Gminny Ośrodek Kultury w Ciasnej  Gminna Biblioteka Publiczna w Ciasnej Instytucje Kultury Gminy będą miały prawo do zawarcia umów na wykonanie bankowej obsługi i na warunkach określonych w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfikacji jednostki,. 5.1. Zakres podmiotowy - prowadzenie w latach 2019-2022 (od 29.07.2019 do 28.07.2022) bankowej obsługi budżetu Gminy Ciasna tj. obsługi Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych i instytucji kultury, w tym: 5.1.1. Gminy Ciasna / Urzędu Gminy Ciasna , w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawowy, 17 rachunków pomocniczych Ilość przelewów średnio w miesiącu: 560 5.1.2. Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Ciasnej, w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawy, 1 rachunek pomocniczy Ilość przelewów średnio w miesiącu: 270 5.1.3. Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Sierakowie Śląskim, w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawowy , 2 rachunki pomocnicze Ilość przelewów średnio w miesiącu: 200 5.1.4. Szkoła Podstawowa w Zborowskiem, w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawowy , 1 rachunek pomocniczy Ilość przelewów średnio w miesiącu: 90 5.1.5. Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ciasnej , w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawowy , 2 rachunki pomocnicze Ilość przelewów średnio w miesiącu: 878 5.1.6. Gminny Ośrodek Kultury w Ciasnej w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawowy , Ilość przelewów średnio w miesiącu: 58 5.1.7. Gminna Biblioteka Publiczna w Ciasnej w tym następujących rachunków bankowych: 1 rachunek podstawowy , Ilość przelewów średnio w miesiącu: 25 Wszystkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi Wykonawca niezależnie od wyników postępowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zgodnie z przepisem art. 69 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) podmiotem uprawnionym do kredytowania jest wyłącznie bank, a w przypadku na podstawie art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 198 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp: 4.1. zamieszczenia informacji o tych podmiotach w oświadczeniu składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, stanowiącym załącznik nr 2 i 3 do SIWZ. 4.2. przedstawienia, przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w odniesieniu do tych podmiotów następujących dokumentów: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. nformacja dla wykonawców, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ppkt 3.1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 5.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 5.1: - lit. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 5.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Reguły określone w pkt. 5.2. stosuje się odpowiednio. 5.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5.5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 6.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp – załącznik nr 2 i 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty, o których mowa pkt 2 oraz pkt 3.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą, zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 ustawy Pzp ustanowić pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarciu umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno dokładnie określać zakres umocowania. 6.4. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty w formie oryginału albo kopii poświadczonej przez notariusza za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę. 7. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r., o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 oraz z 2018 r. poz. 1243 ze zm.). 7.1. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 7.2. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 7.3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 1. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 2. W celu skorzystania z instytucji „samooczyszczenia”, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą stosownego oświadczenia, a następnie zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy do złożenia dowodów. 3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody, o których mowa w pkt 1. 4. Załączniki składane z ofertą : Wypełniony i podpisany formularz oferty - Załącznik nr 1 do SIWZ; Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu - Załącznik nr 2 do SIWZ - KAŻDY WYKONAWCA SKŁADA WRAZ Z OFERTĄ Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3 do SIWZ - KAŻDY WYKONAWCA SKŁADA WRAZ Z OFERTĄ Oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw), jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika lub kopia potwierdzona notarialnie (jeśli dotyczy); Załącznik składany w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp: Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej , o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - Załącznik nr 4 do SIWZ–SKŁADA KAŻDY WYKONAWCA (bez wezwania ) W TERMINIE 3 DNI OD DNIA ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ INFORMACJI O KTÓREJ MOWA W art. 86 ust. 5 USTAWY Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę załączników na innych drukach, pod warunkiem, że będą one odpowiadać treści druków załączonych do niniejszej specyfikacji. W/w dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę z umieszczoną klauzulą „za zgodność z oryginałem”. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielnie niniejszego zamówienia, a warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V pkt 1 lit.a SIWZ muszą spełniać każdy Wykonawca odrębnie, natomiast warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V pkt 1 lit. b, c SIWZ mogą spełniać oni łącznie (suma potencjałów wszystkich konsorcjantów). Nie spełnienie powyższych warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy. Oferty przedstawione przez dwa lub więcej podmiotów występujących wspólnie, winny spełniać następujące wymagania: a) oferta winna zawierać informacje i dokumenty wymienione w punkcie V (oświadczenie każdego konsorcjanta o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w punkcie VI), b) oferta będzie podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich konsorcjantów wchodzących w skład danego konsorcjum; c) wszyscy konsorcjanci wchodzący w skład danego konsorcjum będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami; d) wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e) zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna, albo też w inny sposób ustalony w umowie konsorcjum. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez pełnomocnika lub te podmioty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach