Przetargi.pl
„Kompleksowa modernizacja energetyczna zabytkowych kamienic przy ul. Tadeusza Kościuszki 18 i 20 w Suwałkach stanowiących własność Gminy Miasta Suwałki”.

Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS Sp. z. o o ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, Wigierska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 563 50 00, , fax. 87 563 50 79
  • Data zamieszczenia: 2019-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS Sp. z. o o
    Wigierska 32
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 87 563 50 00, , fax. 87 563 50 79
    REGON: 36336992000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbm.suwalki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Kompleksowa modernizacja energetyczna zabytkowych kamienic przy ul. Tadeusza Kościuszki 18 i 20 w Suwałkach stanowiących własność Gminy Miasta Suwałki”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Kompleksowa modernizacja energetyczna zabytkowych kamienic przy ul. Tadeusza Kościuszki 18 i 20 w Suwałkach stanowiących własność Gminy Miasta Suwałki”. 2. Zamówienie zostało podzielone na dwie części: 2.1. CZĘŚĆ 1 - Kompleksowa modernizacja energetyczna zabytkowej kamienicy przy ul. Tadeusza Kościuszki 18 w Suwałkach stanowiącej własność Gminy Miasta Suwałki. 2.1.1. Zakres prac obejmuje między innymi: 1) Ocieplenie ścian zewnętrznych budynku z remontem elewacji; 2) Ocieplenie poddasza; 3) Wymiana posadzek na gruncie z ociepleniem; 4) Wykonanie izolacji poziomej ścian nośnych; 5) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej; 6) Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej; 7) Wymiana instalacji elektrycznej. 2.1.2. Parametry techniczne: 1) Powierzchnia zabudowy – 443,54 m2 2) Powierzchnia użytkowa – 536,71 m2 3) Wysokość budynku – 13,00 m 4) Kubatura budynku – 3 568,00 m3 5) Ilość kondygnacji – 2 + piwnica 2.1.3. Budynek wpisany do rejestru zabytków decyzją Nr KL. WKZ 534/152/d/81 z dnia 27.05.1981 r. 2.2. CZĘŚĆ 2 - Kompleksowa modernizacja energetyczna zabytkowej kamienicy przy ul. Tadeusza Kościuszki 20 w Suwałkach stanowiącej własność Gminy Miasta Suwałki. 2.2.1. Zakres prac obejmuje między innymi: 1) Ocieplenie ścian zewnętrznych budynku z remontem elewacji; 2) Ocieplenie poddasza; 3) Wymiana posadzek na gruncie z ociepleniem; 4) Wykonanie izolacji poziomej ścian nośnych; 5) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej; 6) Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej; 7) Wymiana instalacji elektrycznej. 8) Przygotowanie pomieszczenia w piwnicy na węzeł cieplny; 2.2.2. Parametry techniczne: 1) Powierzchnia zabudowy – 541,70 m2 2) Powierzchnia użytkowa – 527,66 m2 3) Wysokość budynku – 13,00 m 4) Kubatura budynku – 2 331,00 m3 5) Ilość kondygnacji – 2 + poddasze w części użytkowe + piwnica 2.2.3. Budynek wpisany do rejestru zabytków decyzją Nr KL. WKZ 534/150/d/81 z dnia 27.05.1981 r. 3. Szczegółowy przedmiot zamówienia opisują projekty budowlane, aneks do projektu budowlanego, projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, pomocniczo przedmiary robót, branżowe warunki techniczne, zezwolenia zwane dalej łącznie dokumentacją projektową stanowiącą integralną część SIWZ. 4. UWAGA!!! Zmiany w dokumentacji projektowej stanowiącej szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 4.1. Niezależnie od rozwiązań jakie zawarto w dokumentacji projektowej budynków wielorodzinnych przy ul. Tadeusza Kościuszki 18 i 20 w Suwałkach Zamawiający wprowadza zmiany w formie aneksu do opracowanej dokumentacji tj.: 1) Okna piwniczne z profili PCV (bez wymagań termicznych), pozostałe okna drewniane. 2) Ocieplenie ścian zewnętrznych budynków głównych realizowane od wewnątrz płytami pianki poliuretanowej gr. 15 cm. 3) Na poddaszu pod wełną zastosowanie folii paroizolacyjnej. 4) Demontaż rur spustowych i ponowny ich montaż z uzupełnieniem braków i elementów uszkodzonych ( przyjąć 30% wymiany elementów na nowe). 5) Drzwi zewnętrzne wejściowe do klatek schodowych przystosować do instalacji domofonowej i wyposażyć w samozamykacz. Pozostałe drzwi zewnętrzne będące bezpośrednim wejściem do mieszkań mają być wyposażone w dwa zamki, w tym jeden atestowany. Pozostałe drzwi po jednym zamku. Wymagania termoizolacyjne dla drzwi zewnętrznych wejściowych do klatek i mieszkań U ≤ 1,3 W/m2K. Drzwi Dz6* w budynku Kościuszki 18 bez wymagań termicznych. 6) Wykonanie ocieplenia i elewacji wszystkich powierzchni termomodernizowanych ( nie objętych dokumentacją projektową ) budynków od strony zabudów sąsiednich nie przysłoniętych budynkami z sąsiednich nieruchomości. Dotyczy budynku przy ul. Kościuszki 18 ( ściana północna oficyny południowej przy ul. Kościuszki 20) i budynku przy ul. Kościuszki 20 ( ściana szczytowa wschodnia oficyny północnej ) 7) Schody zewnętrzne wejściowe do strony wschodniej w oficynie południowej i północnej budynku przy ul. Kościuszki 20 wykonać z wejściem na płytę przedwejściową równolegle do ściany celem uzyskania szerokiego przejazdu (w dokumentacji schodek na obu wejściach od środka przejazdu). W oficynie północnej kierunek drzwi Dz1 prawe, lokalizacja wycieraczek zgodna z kierunkiem wejścia. 8) Zdemontowane okna z profili PCV przygotować do zmagazynowania i dostarczyć do magazynu Zamawiającego przy ul. Szkolnej 8 w Suwałkach. 9) Wykonanie instalacji elektrycznej w węźle cieplnym zgodnie z wymaganiami PEC, tj. zasilenie w energię elektryczną WLZ 3x2,5 mm2 , zakończone natynkowym gniazdem typu 2P+PE 16A 230. 10) Instalację c.o. na parterze budynków prowadzić w warstwach posadzkowych w technologii zgodnej z dokumentacją, a na piętrze i poddaszu przyposadzkowo zgodnie z zaleceniami MKZ, w miejscach koniecznych górą (nad otworami drzwiowymi i przejściami) z zastosowaniem cienkowarstwowych rur ze stali węglowej w systemie złączek zaprasowywanych ( bez izolacji termicznej). 11) Węzełki mieszkaniowe zasilić w z.w. z za wodomierza wewnętrznej instalacji mieszkania, od węzełka do mieszkania wprowadzić tylko c.w. w technologii zgodnej z dokumentacją. 12) Likwidacja układu jednofazowego na węźle cieplnym, zasilanie węzła z rozdzielni administracyjnej na podliczniku energii. 5. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania następujących robót: 1) Instalacji wody zimnej w pomieszczeniu węzła cieplnego. 2) Przyłącza cieplnego z rur preizolowanych typu PExc podwójnych DP2dn 40/160 do budynku przy ul. Kościuszki 20 w Suwałkach. 3) Demontażu i ponownego montażu rynien. 4) Izolacji termicznej ścian fundamentowych elewacji frontowych ( ocieplanych od wnętrza ). 6. Zamówienie należy zrealizować zgodnie z dokumentacją projektową, aneksem do dokumentacji obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego, normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. 7. W związku z tym, że prace odbywać się będą w zamieszkałych budynkach, Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić każdorazowo z mieszkańcem lokalu harmonogram prac, zawierający ustalenia w jakich okresach poszczególne części mieszkań będą udostępnione Wykonawcy. Zamawiający sukcesywnie będzie wykwaterowywał najemców mieszkań z parterów budynków poddanym kompleksowej modernizacji w terminie od 15 marca 2020 r. do 30 lipca 2020 r. Ilość lokali do wykwaterowania: 12. 8. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty: 60 m-cy licząc od daty protokolarnego odbioru prac. 9. Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów określonych w dokumentacji zamówienia. 10. Wszystkie nazwy urządzeń i materiałów, jeżeli zostały użyte w SIWZ i jej załącznikach są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard, mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. 11. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia i roboty budowlane spełniają określone wymagania przez Zamawiającego. 12. Obowiązek udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczno – jakościowe, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. 13. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i zamontować na własny koszt: a) z chwilą przystąpienia do robót budowlanych 1 tablicę informacyjną, b) z chwilą zakończenia realizacji 2 tablice pamiątkowe na każdym z budynków oddzielnie. Obie tablice powinny być zgodne z wytycznymi w zakresie promocji projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 określonymi w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014- 2020 w zakresie informacji i promocji” znajdującym się pod adresem: http://rpo.wrotapodlasia.pl/pl/dowiedz_sie_wiecej_o_programie/zapoznaj_sie_z_prawem_i_dokument/podrecznik-wnioskodawcy-i-beneficjenta-programow-polityki-spojnosci-2014-2020-w-zakresie-informacji-i-promocji.html 14. Projekt, treść i wymiary tablic oraz miejsce ich ustawienia Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym. 15. Zamówienie dotyczy projektu finansowanego ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V – Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 – Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne. 16. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawców na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy. 17. Szczegółowe obowiązki Wykonawcy określa projekt umowy – Załącznik Nr 6 do SIWZ. 18. Zamawiający umieszcza na własnej stronie internetowej: http://bip.zbm.suwalki.eu w formie plików do pobrania dokumentację projektową wraz z załącznikami. 19. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 1) Część 1 : 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), 2) Część 2 : 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 tj. ze zm. ). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank PEKAO S.A. Nr rachunku 14 1240 5211 1111 0010 6623 2587 w terminie do dnia 02 grudnia 2019 r. do godz. 10:00 przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej należy złożyć w Sekretariacie Zarządu Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS sp. z o.o., ul. Wigierskiej 32, 16 – 400 Suwałki pok. 10 przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 4. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca zgodnie z art. 24 ust 11 ustawy Pzp w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 (wg Załącznika Nr 7 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej może złożyć oświadczenie wraz z ofertą. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosowanych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 i ust. 5 pkt. 1, 2, 4 i 8. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeżeli podmioty te realizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając, wraz z oferta, zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przedstawiony dokument, musi zawierać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie udzielenia zamówienia. 7. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać: 1) wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, 2) Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, 3) ustanowionego pełnomocnika oraz 4) zakres jego umocowania, a także 5) oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 8. Pełnomocnictwo musi zawierać zakres umocowania oraz winno być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1, 2, 4 i 8 ustawy Pzp. 10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w Rozdziale IX SIWZ, Zamawiający będzie oceniał łącznie. 11. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 12. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej składa każdy z Wykonawców. 13. Ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 14. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem. 15. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach