Przetargi.pl
KOMPLEKSOWA MODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W MIEJSCOWOŚCI BISKUPIEC Z ZASTOSOWANIEM ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII”

Gmina Biskupiec ogłasza przetarg

  • Adres: 13340 Biskupiec, ul. Rynek
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4745057 do 59 , fax. 564 747 952
  • Data zamieszczenia: 2017-01-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biskupiec
    ul. Rynek 1
    13340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 56 4745057 do 59, fax. 564 747 952
    REGON: 53281400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KOMPLEKSOWA MODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W MIEJSCOWOŚCI BISKUPIEC Z ZASTOSOWANIEM ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania inwestycyjnego pn.:” „KOMPLEKSOWA MODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ W MIEJSCOWOŚCI BISKUPIEC Z ZASTOSOWANIEM ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII” Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana - modernizacja systemu grzewczego polegająca na budowie pompy ciepła wraz z modernizacją instalacji centralnego ogrzewania. Modernizacja polega na wymianie grzejników w pomieszczeniach piwnicznych Urzędu Gminy oraz budowie klimakonwektorów w pomieszczeniach parteru, I piętra oraz poddasza Urzędu Gminy a także całego budynku Policji. Budynki Urzędu Gminy oraz Policji są budynkami połączonymi ze sobą jedną ze ścian zewnętrznych. Znajdują się one na działkach 534/1; 533; 534/2 w miejscowości Biskupiec. Obecnie źródłem ciepła w budynkach Urzędu Gminy oraz Policji jest kotłowania na paliwo stałe. Inwestycja obejmuje modernizację kotłowni polegającą na budowie pompy ciepła zasilanej z dolnego źródła. Projektowana pompa ciepła zaprojektowana jest jako źródło ciepła oraz źródło chłodu. Zgodnie z projektem robót geologicznych jako dolne źródło zakład się wykonanie 26 otworów wiertniczych, w których umieszczone zostaną wymienniki pionowe o głębokości 100m. Kolejnym elementem inwestycji jest termomodernizacja i remontu budynku Ratusza wraz z przebudową i zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń policji w Biskupcu na siedzibę Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Biskupcu. Inwestycja znajduje się w miejscowości Biskupiec przy ul Rynek 1, gmina Biskupiec na działkach nr 533, 534/1, 544/3, obręb Biskupiec. Teren działek jest częściowo ogrodzony i uzbrojony w sieć wodociągową, kanalizacyjną, deszczową, energetyczną i telekomunikacyjną. Planuje się termomodernizację i remont budynku Ratusza wraz z przebudową i zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń policji w Biskupcu na siedzibę Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Zgodnie zapisami w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego uchwała nr IV/34/02 z dnia 12.10.2002r tereny te zaliczane są do kwadratów 2UA, 3UA i 1KS+ZU objętych strefą ochrony konserwatorskiej i archeologicznej. Tereny 2UA, 3UA przeznaczone są pod budownictwo administracyjne, natomiast 1KS+ZU to tereny o charakterze placu miejskiego i terenu publicznego o dostępności ogólnej. Budynek Ratusza (bryła zewnętrzna, dach i zagospodarowanie) nie ulega zmianie. Celem inwestycji jest jedynie wymiana pokrycia dachu z eternitu na dachówkę ceramiczną, renowacja elewacji, naprawa detali i sztukaterii elewacyjnej, termomodernizacja stropodachów oraz wymiana stolarki okiennej i drzwiowej. W budynku przewidziano remont klatki schodowej, korytarzy i łazienek oraz wymianę stolarki okiennej i drzwiowej . Uwaga: W związku z faktem , iż inwestycja obejmuje usunięcie eternitu z dachu urzędu Zamawiający informuje, iż Demontaż, transport i utylizacja winny być wykonane zgodnie z „Programem inwentaryzacji i usuwania wyrobów zawierających azbest na lata 2010-2032 dla Gminy Biskupiec” – załącznik do uchwały Nr XXXVIII/354/10 Rady Gminy Biskupiec z dnia 9 września 2010r. w sprawie przyjęcia i zatwierdzenia „Programem inwentaryzacji i usuwania wyrobów zawierających azbest na lata 2010-2032 dla Gminy Biskupiec” zamieszczonym na stronie internetowej www.gminabiskupiec.pl zakładka „Informacje”, oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest; Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest. Wykonawca wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbioru końcowego przekaże Zamawiającemu (oryginały), następujące dokumenty: 1) Oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. 2) karty przekazania odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia, które winny zawierać: numer karty, dane właściciela obiektu (imię i nazwisko), adresu obiektu/nieruchomości, z których usunięto azbest, rodzaju odpadu zawierającego azbest, ilości w m2. (Karta przekazania odpadów musi być zgodna z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, (Dz. U. z 2014 r., poz. 1973). Budynek Policji przylegający do ratusza zostanie przebudowany w zakresie zmiany konstrukcji dachu (likwidacja stropodachu żelbetowego) w miejsce którego zaprojektowano tradycyjny dach drewniany o kącie nachylenia 35 stopni pokryty dachówką ceramiczną. Docieplone zostaną ściany zewnętrzne styropianem gr 15cm, wykonana zostanie nowa elewacja oraz wymienione zostaną wszystkie okna i drzwi. Od strony ul H. Sawickiej odkryta zastanie ściana piwniczna celem wykucia drzwi wejściowych do zmienionej lokalizacji posterunku dzielnicowych policji. Kondygnacja piwniczna zostanie przekwalifikowana na kondygnację nadziemną (niski parter). Od strony ul. Grudziądzkiej projektuje się wejście główne, budowę schodów do projektowanych pom GOPS na wysokim parterze, oraz budowę pochylni dla niepełnosprawnych. Dla swobodnej komunikacji na działce 533 zaprojektowano chodniki prowadzące do nowoprojektowanych wejść posterunku dzielnicowych i do biur GOPS. Chodniki zaprojektowano z płyt granitowych 40x40x4cm na podłożu betonowym. Działki będące przedmiotem opracowania posiadają istniejące wjazdy, z dróg publicznych oraz są skomunikowane ciągami pieszymi z infrastrukturą komunikacyjną Biskupca. Projektuje się usunięcie części ogrodzenia wokół budynku policji. UWAGA: Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia w czynnym obiekcie. Urząd Gminy i budynek policji na czas prowadzenia przez Wykonawcę robót budowlanych nie zostanie zamknięty i będzie funkcjonowała w normalnym trybie, natomiast część przeznaczona do modernizacji na czas wykonywania robót będzie wyłączona etapowo z użytkowania. Prace remontowe w Urzędzie obejmujące remont klatki schodowej i korytarzy z uwagi na czynną pracę w obiekcie powinny być przeprowadzane po zamknięciu urzędu tj. od poniedziałku do piątku po godz. 15.30. Jednocześnie w/w roboty budowlane powinny pozwolić na wznowienie pracy urzędu w dniu następnym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) dokumentacja projektowa / opis techniczny stanowiący zał. nr 9 do siwz w związku z faktem, iż inwestycja obejmuje budynki użyteczności publicznej ( policja, urząd gminy) Zamawiający nie zamieszcza rzutów poszczególnych kondygnacji. Wykonawca jest zobligowany do dokonania wizji lokalnej. Kompletna dokumentacja zostanie przekazana Wykonawcy, który zostanie wyłoniony w postępowaniu przetargowym w dniu podpisania umowy. b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących zał. nr 10 do siwz wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, przeprowadzonej wizji lokalnej , SST , siwz wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Zamawiający informuje, iż podjął starania o uzyskanie dofinansowania inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach działania nr RPWM.04.03.01 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych. W przypadku nie uzyskania dofinansowania Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bądź udzielenia zamówienia w części w ramach posiadanych środków własnych. 2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych / 3. Wszystkie wskazane z nazwy materiały i technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych i standardów jakościowych. Przedstawione parametry stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę do oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. 4. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. 5. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania , o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w SST stanowiących załącznik do siwz. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w w/w dokumentacji 6. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części Zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania, zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy 00/100 złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział Operacyjny w Biskupcu nr 58 9484 1121 2002 0100 0286 0002 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. Nr 13 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8. W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. 9. W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela . 10. Złożone poręczenie/gwarancja musi zawierać: 11. Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą, 12. Informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, 13. Zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych : „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; -Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy." 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach