Przetargi.pl
Kompleksowa konserwacja i rewaloryzacja odcinka C muru obronnego na Wzgórzu Przemysła w Poznaniu

Urząd Miasta Poznań ogłasza przetarg

  • Adres: 61-841 Poznań, Plac Kolegiacki 17
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8785210 , fax. 061 8785210
  • Data zamieszczenia: 2009-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Poznań
    Plac Kolegiacki 17 17
    61-841 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8785210, fax. 061 8785210
    REGON: 00000000514199
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.city.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa konserwacja i rewaloryzacja odcinka C muru obronnego na Wzgórzu Przemysła w Poznaniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: kompleksowa konserwacja i rewaloryzacja dawnych murów obronnych o powierzchni 17000 dcm2 tj. 170,00 m2, (wraz z niezbędnymi wzmocnieniami konstrukcyjnymi oraz izolacją pionową od strony wewnętrznej (dziedzińca muzealnego) na Wzgórzu Przemysła w Poznaniu - odcinek C od pierwszej skarpy przy budynku ul. Zamkowa 1/2 do drugiej skarpy, zgodnie z załącznikiem graficznym, stanowiącym integralną część umowy (Załącznik nr 1 do wzoru umowy). 2. Miejsce wykonania: Wzgórze Przemysła w Poznaniu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 5 do SIWZ - Zakres prac konserwatorskich. Wykonawca jest zobowiązany na podstawie Załącznika nr 5 do SIWZ, do sporządzenia programu prac konserwatorskich. 4. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ. 5. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia 24 miesięcznej rękojmi za wykonany zakres prac liczony od daty odbioru robót. 6. Ze względu na bardzo specyficzny charakter zamówienia, nie dopuszcza się podwykonawców, a przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany przez osoby legitymujące się uprawnieniami konserwatorskimi zgodnie z Rozdziałem V SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925200002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych: 1. Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub dysponowanie dostępem do potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia tj.: 1) Dysponowanie co najmniej jedną osobą, przeznaczoną do kierowania pracami konserwatorskimi, posiadającą dyplom ukończenia wyższych studiów na kierunku: konserwacja i restauracja dzieł sztuki o specjalności: konserwacja i restauracja elementów i detali architektonicznych, która odbyła po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12 miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków. (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r, w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robot budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Dz. U.2004.150.1579.); 2) Dysponowanie zespołem, w skład którego wchodzą: a) co najmniej jeden dyplomowany konserwator dzieł sztuki, pełniący stały nadzór podczas realizacji prac, ze specjalnością: konserwacja i restauracja elementów i detali architektonicznych, który odbył po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12 miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków. (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r, w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robot budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Dz. U.2004.150.1579.); b) co najmniej jeden dyplomowany konstruktor z uprawnieniami dot. konstrukcji obiektów zabytkowych oraz doświadczeniem przy konstrukcji murów zabytkowych, który odbył po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12 miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków. (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r, w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robot budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Dz. U.2004.150.1579.); c) co najmniej jeden dyplomowany archeolog, z uprawnieniami dot. historycznych budowli obronnych i doświadczeniem w tym zakresie, który odbył po uzyskaniu dyplomu co najmniej 12 miesięczną praktykę w konserwacji tych zabytków. (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 9 czerwca 2004 r, w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robot budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Dz. U.2004.150.1579.). 3) Posiadanie przez każdą z wyżej wymienionych osób doświadczenia w zakresie wykonania przynajmniej 3 prac przy zabytkowych murach obronnych, (ceramicznych lub kamiennych), potwierdzonych dokumentem stwierdzającym należyte wykonanie, podpisanym przez właściwego Konserwatora Zabytków (lub osobę przez niego upoważnioną). 3. Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. Ocena spełnienia warunków dokonana będzie na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VII. SIWZ na podstawie kryterium spełnia / nie spełnia. Nie spełnienie ww. warunków będzie skutkowało wykluczeniem z postępowania, zgodnie z art. 24 ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego (składających) ofertę w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii; 2. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 9 ustawy (dla podmiotów zbiorowych), wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5. Dyplom ukończenia wyższych studiów o specjalności konserwacja i restauracja elementów i detali architektonicznych dla konserwatora prowadzącego oraz drugiego konserwatora przebywającego na stałe podczas realizacji prac; 6. Dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokument potwierdzający posiadanie uprawnień dot. konstrukcji obiektów zabytkowych dla konstruktora; 7. Dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokument potwierdzający posiadanie uprawnień archeologicznych dla archeologa; 8. Oświadczenie o co najmniej 12 miesięcznej praktyce zawodowej złożone przez konserwatora prowadzącego, konstruktora i archeologa oraz drugiego konserwatora, przebywającego na stałe podczas realizacji prac; 9. Oświadczenie, złożone przez konserwatora prowadzącego, konstruktora i archeologa oraz drugiego konserwatora, przebywającego na stałe podczas realizacji prac, o przynajmniej 3 pracach przy zabytkowych murach obronnych, (ceramicznych lub kamiennych), potwierdzonych dokumentem stwierdzającym należyte wykonanie, podpisanym przez właściwego Konserwatora Zabytków (lub osobę przez niego upoważnioną). 10. Wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 2 do SIWZ oraz uzupełniająco, w przypadku korzystania z potencjału innych podmiotów, pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Ponadto, oprócz oświadczeń i dokumentów wymienionych powyżej składanych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, dokumentami wymaganymi przez Zamawiającego są: 1) Odpowiednio wypełniony i podpisany formularz ofertowy, stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ wraz ze szczegółową kalkulacją prac konserwatorskich, opartą na Zasadach wynagradzania artystów plastyków konserwatorów - restauratorów dóbr kultury - listopad 2000, umieszczonych w Biuletynie Informacyjnym Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów Dzieł Sztuki. Kalkulacja musi obejmować wszystkie pozycje (tj. od 1 do 16) określone w Załączniku nr 5 do SIWZ Zakres prac konserwatorskich. 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólną w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 3) Program konserwatorski sporządzony na podstawie Zakresu prac konserwatorskich - Załącznik nr 5 do SIWZ. Dodatkowo : Jeżeli Wykonawca zastrzega niejawność informacji stanowiących treść oferty, na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy zobowiązany jest załączyć do oferty wypełniony i podpisany Załącznik nr 4 do SIWZ oraz wpiąć dokumenty, których treść stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w nieprzejrzyste folie. Niedopełnienie zafoliowania skutkuje jawnością całej oferty. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt 1, 3 i 4, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. 2) pkt 2 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy- dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty nie mogą być wystawione wcześniej niż wskazano wyżej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Program konserwatorski
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.city.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach