Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w latach 2019-2021 obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Suwałki i jej jednostek organizacyjnych

Gmina Suwałki ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, Świerkowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 5659300 , , fax. 87 5659300
  • Data zamieszczenia: 2019-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suwałki
    Świerkowa 45
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 87 5659300 , , fax. 87 5659300
    REGON: 79067097000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w latach 2019-2021 obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Suwałki i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest „Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w latach 2019-2021 obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla Gminy Suwałki i jej jednostek organizacyjnych” dla potrzeb Gminy Suwałki oraz jednostek organizacyjnych Gminy Suwałki wymienionych w pkt. 2.4 SIWZ. 3.2. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy. 3.3. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru, przedstawione zostały w Wykazie punktów poborowych, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ. 3.4. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 220 z późn. zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną ( Dz.U. z 2017 r., poz. 2500 z późn. zm.). 3.5. Wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia: 3.5.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczenia usług w zakresie dystrybucji energii elektrycznej dla punktów poboru określonych w Załączniku Nr 1 do SIWZ. 3.5.2. Szacunkowe zużycie energii w okresie obwiązywania umowy (24 m-ce), obliczone na podstawie rocznego zużycia energii elektrycznej w okresie grudzień 2017- listopad 2018 (12 miesięcy) lub planowanego zużycia w roku 2019, wynosi : 1 083 684 kWh 3.5.3. Podane w Załączniku nr 1 do SIWZ punkty poboru oraz przyjęte do umowy zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny, służący do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono zobowiązania dla Zamawiającego do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie wg wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych. 3.5.4. Rozliczenia za dystrybucję energii elektrycznej odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układów układów pomiarowo-rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających ze złożonej oferty oraz Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego, Taryfy Sprzedawcy. 3.5.5. Wykonawca składając ofertę musi posiadać zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego lub oświadczenie, że posiada umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego umożliwiająca świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do punktów poboru Zamawiającego bądź oświadczenie o zapewnieniu zawarcia takiej umowy. 3.5.6. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2017 r. , poz. 220 z późn. zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz.U. z 2017 r., poz. 2500). 3.5.7. Standardy jakościowe , o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach. 3.5.8. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do wypowiedzenia dotychczas obowiązujących umów sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej (umów kompleksowych) w ramach obowiązujących przepisów i w zakresie obustronnie uzgodnionym przez Zamawiającego i Wykonawcę. 3.5.9. W przypadku zmiany dotychczasowego podmiotu zaopatrującego Zamawiającego w energię elektryczna, Wykonawca zobowiązuje się do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności, jakie nakładają na Zamawiającego w tym zakresie przepisy oraz poniesienia w tym zakresie wszelkich ewentualnych kosztów z tym związanych. Wykonanie tego obowiązku nastąpi przed rozpoczęciem realizacji umowy. 3.5.10. Fakturowanie za dostarczona energię elektryczna odbywać się będzie na podstawie odczytów układów pomiarowo-rozliczeniowych. Okresy rozliczeniowe są tożsame z okresami rozliczeniowymi OSD. Okres rozliczeniowy dla taryfy C11, G11 wynosi 1 miesiąc. 3.5.11. Rozliczenia za energię czynną odbywać się będą wg. Zasad, cen i stawek opłat zawartych w ofercie Wykonawcy. Ceny energii elektrycznej czynnej mogą ulec zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku akcyzowego bądź VAT. Stawki opłat dystrybucyjnych mogą ulec zmianie wyłącznie w przypadku zmiany Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 3.5.12. W Załączniku Nr 1 do SIWZ w kolumnie „Nabywca i „Odbiorca/Dane korespondencyjne do wysyłki faktur” wskazano nabywców faktur oraz adresy do przesyłania faktur. Ostateczne dane dotyczące wystawiania i dostarczania faktur zawarte zostaną w Istotnych postanowieniach umów stanowiących Załącznik Nr 7 do SIWZ. 3.5.13. W odniesieniu do wszystkich punktów poboru Zamawiający (odbiorcy) posiadają status odbiorcy, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy art. 4j ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 220 z późn. zm.). 3.5.14. Z Gminą Suwałki oraz każdą jednostką organizacyjną Gminy Suwałki o których mowa w pkt. 2.4 SIWZ zostanie zawarta oddzielna umowa na kompleksową dostawę energii elektrycznej. 3.5.15. Rozliczenia za pobraną energię elektryczną będą dokonywane dla poszczególnych odbiorców (wg danych korespondencyjnych). 3.5.16. Umowa sprzedaży energii elektrycznej wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umów sprzedaży z dotychczasowymi sprzedawcami, tak aby zagwarantowana była ciągłość dostaw energii elektrycznej. 3.6. Kody CPV: 09310000-5 Elektryczność 65300000-6 Przesył energii elektrycznej i świadczenie usług
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że : a) posiada koncesję na prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. b) Posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydanej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – w przypadku Wykonawcy będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej lub oświadczenia o zawartej umowie z Operatorem Systemu Dystrybucji (OSD) właściwym terytorialnie dla obiektów objętych zamówieniem bądź oświadczenia o zapewnieniu zawarcia takiej umowy wydane przez OSD – w przypadku Wykonawcy nie będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej – Załącznik Nr 8 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach