Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki

GMINA SUWAŁKI ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 45
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 875659300 , fax. 875659300
  • Data zamieszczenia: 2024-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SUWAŁKI
    ul. Świerkowa 45
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 875659300, fax. 875659300
    REGON: 790670970
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Suwałki w okresie 01.04.2023 r.– 30.03.2025 r. Warunkiem rozpoczęcia dostaw energii we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy.3.2. Planowane zużycie energii elektrycznej (MWh) w okresie 01.04.2024 r. – 31.03.2025 r. wynosi: 308 248,36 kWh obliczone na podstawie rocznego zużycia energii elektrycznej w okresie 01 stycznia 2023 – 31 grudzień 2023 roku (12 miesięcy) oraz na podstawie powykonawczego audytu energetycznego dotyczącego oświetlenia ulicznego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zamówienia w zależności od faktycznego zużycia energii elektrycznej. Zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 50 % planowanej ilości zużycia energii elektrycznej.3.3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.3.4. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych punktów poboru, przedstawione zostały w Wykazie punktów poborowych, stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ.3.5. W odniesieniu do wszystkich punktów poborowych Zamawiający (Odbiorca) posiada status odbiory, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii elektrycznej od wybranego przez siebie Sprzedawcy (art. 4j ust. 1 ustawy Prawo energetyczne).3.6. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy.3.7. Zamawiający informuje, że jest odbiorcą uprawnionym, zgodnie z art. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w 2023 roku oraz w 2024 roku (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 190). 3.8. Standardy jakościowe.3.8.1. Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.3.8.2. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane zostały w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. poz. 819 z późn. zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2505 z późn. zm.).3.9. Wymogi dotyczące przedmiotu zamówienia:3.9.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy energii elektrycznej dla punktów poboru określonych w załączniku Nr 5 do SWZ.3.9.2. Podane w załączniku Nr 5 do SWZ punkty poboru oraz przyjęte do umowy zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter orientacyjny, służący do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono zobowiązania dla Zamawiającego do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie wg wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych;3.9.3. Zamawiający posiada podpisaną umowę na sprzedaży energii elektrycznej nr 10/ZP/2023 z dnia 09.05.2023 r. z firmą ENTRADE Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Poznańska 86/88, 05-850 Jawczyce zawarta jest na czas określony do dnia 31.03.2024 r. na punkty poboru według załącznika na numeru od 1- 95,155,156,157. Umowa kompleksowa sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji Nr SW/UK/42/2023 zawarta w dniu 22.11.2023 roku z PGE Obrót S.A. zawarta jest na czas określony do dnia 31.03.2024 r.; według załącznika na punkty poboru od 96-154. 3.9.4. Usługi dystrybucyjne są świadczone na podstawie odrębnych umów zawieranych pomiędzy Zamawiającym (odbiorcami energii elektrycznej – zwanymi dalej Odbiorcami), a operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD). Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci i dystrybucji należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego na warunkach określonych przepisami ustawy Prawo energetyczne - PGE Dystrybucja S.A. Oddział Białystok;3.9.5. Warunkiem rozpoczęcia dostaw we wskazanym terminie jest skuteczne przeprowadzenie zmiany sprzedawcy;3.9.6. Wykonawca w oparciu o zawarte Pełnomocnictwo zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i odbiorców umów sprzedaży energii elektrycznej właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3.9.7. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach;3.9.8. W przypadku zmiany dotychczasowego podmiotu zaopatrującego Zamawiającego w energię elektryczną, Wykonawca zobowiązuje się do dopełnienia w imieniu Zamawiającego wszystkich formalności, jakie nakładają na Zamawiającego w tym zakresie przepisy oraz poniesienia w tym zakresie wszelkich ewentualnych kosztów z tym związanych. Wykonanie tego obowiązku nastąpi przed rozpoczęciem sprzedaży energii elektrycznej;3.9.9. Fakturowanie za dostarczoną energię elektryczna odbywać się będzie na podstawie odczytów układów pomiarowo-rozliczeniowych. Okresy rozliczeniowe są tożsame z okresami rozliczeniowymi OSD. Okres rozliczeniowy dla taryfy C11, G11, B11 wynosi 1 miesiąc;3.9.10. W załączniku Nr 5 do SWZ w kolumnie „Nabywca i „Odbiorca/Dane korespondencyjne do wysyłki faktur” wskazano nabywców faktur oraz adresy do przesyłania faktur. Ostateczne dane dotyczące wystawiania i dostarczania faktur zawarte zostaną w Istotnych postanowieniach umów stanowiących załącznik Nr 4 do SWZ;3.9.11. W odniesieniu do wszystkich punktów poboru Zamawiający (odbiorcy) posiadają status odbiorcy, wobec czego przysługuje im uprawnienie do zakupu energii od wybranego przez siebie sprzedawcy art. 4j ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266);3.9.12. Rozliczenia za pobraną energię elektryczną będą dokonywane dla poszczególnych odbiorców (wg danych korespondencyjnych);3.9.13. Umowa sprzedaży energii elektrycznej wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umów sprzedaży z dotychczasowymi sprzedawcami, tak aby zagwarantowana była ciągłość dostaw energii elektrycznej;3.9.14. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którym mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym;3.10. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawianego wskazanymi w niniejszej SWZ i jej załącznikach. Energia elektryczna (jej sprzedaż) powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne – ustawa z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 266) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.3.11. Zestawienie obiektów Zamawiającego, moc umowna i grupy taryfowe dla tych obiektów zawarto w załącznik Nr 5 do SWZ – Wykazie punktów poboru. Prognozowane zapotrzebowanie ogółem w poszczególnych grupach taryfowych zawarto w załącznikach i Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik do SWZ.3.12. Ilość zamówienia jest wielkością szacunkową i nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do zakupionej faktycznie energii. Stąd Wykonawcy nie będzie przysługiwało odszkodowanie z tytułu ewentualnej różnicy w ilościach między przewidywaną z faktycznie zakupioną przez Zamawiającego energią. 3.13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, tj. dane niezbędne do dokonywania kalkulacji cen opisane zostały w załącznikach do wniosku.3.14. Wymagania stawiane Wykonawcy:1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia;2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionymi przedstawicielami Wykonawcy;4) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia;5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na podstawie art. 108 ust.1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązanych w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego 1),2) (Dz.U. z 2022 r. poz. 835) i spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 pkt 2 ustawy Pzp dotyczące:6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku,6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz.U. z 2024 r. poz. 266 z późn. zm.)6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku,6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.6.2. Ocena spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.1 SWZ, zostanie dokonana w oparciu o podmiotowe środki dowodowe.Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił.6.3. Oferta Wykonawcy, który nie wykaże, iż spełnia wszystkie warunki określone w pkt 6.1 SWZ zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.6.4. Zgodnie z art. 110 ust 1 ustawy Pzp Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.6.5. Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych, a występujących w innych walutach niż PLN Wykonawca zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowany w dniu ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na stronie internetowej Zamawiającego. Średnie kursy walut dostępne są na stronie internetowej Narodowego Banku Polskiego pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach