Przetargi.pl
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla punktów poboru Gminy Błażowa i jej jednostek organizacyjnych

Gmina Błażowa ogłasza przetarg

  • Adres: 36-030 Błażowa, Plac Jana Pawła II 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172297119 , fax. 172297077
  • Data zamieszczenia: 2022-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błażowa
    Plac Jana Pawła II 1
    36-030 Błażowa, woj. podkarpackie
    tel. 172297119, fax. 172297077
    REGON: 690581991
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://blazowa.com.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla punktów poboru Gminy Błażowa i jej jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej dla punktów poboru Gminy Błażowa i jej jednostek organizacyjnych.5. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się ma na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami do ww. ustawy oraz przepisami ustawy z dnia 23.04.1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r., poz. 1360 z późn. zm.).6. Wykaz i charakterystykę obiektów będących własnością Gminy Błażowa oraz szczegółowe informacje dotyczące szacunkowego zużycia energii elektrycznej w tych obiektach, dla poszczególnych grup taryfowych w okresie 12 miesięcy zawiera Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 7 do SWZ.7. Szacunkowe zużycie energii w obiektach Zamawiającego w okresie realizacji zamówienia wynosi 413925 kWh.8. Dla wszystkich PPE sprzedaż energii elektrycznej prowadzi obecnie PGE Obrót S.A. w ramach umów kompleksowych, które obowiązują do dnia 2022-12-31.9. Podane przez Zamawiającego w załączniku nr 7 do SWZ prognozowane zużycie energii elektrycznej ma jedynie charakter informacyjny, służący do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia i porównania ofert. Nie stanowi ono dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanej ilości. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu nie pobrania przez Zamawiającego przewidywanej ilości energii. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za fatycznie zużytą ilość energii elektrycznej według cen określonych w umowie.10. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej odbywać się będzie wg wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających ze złożonej oferty oraz Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.11. Rozliczenia za dystrybucję energii elektrycznej odbywać się będą na podstawie bieżących wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych wg stawek opłat wynikających ze złożonej oferty oraz Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.12. Dostawa energii elektrycznej oraz zapewnienie świadczenia usług dystrybucji przez Wykonawcę odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2019, poz. 503) oraz przepisami zawartymi w Kodeksie cywilnym.13. Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia m. in. w zakresie parametrów jakościowych energii elektrycznej, jakości obsługi odbiorców oraz warunki świadczenia usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej, prowadzenia ruchu sieciowego, eksploatacji sieci oraz korzystania z systemu elektroenergetycznego i połączeń międzysystemowych zostały zawarte w szczególności w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. (Dz. U. z 2007 r., nr 93, poz. 623 z późn. zm.) w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.14. Zawarte zostaną nowe umowy dla wszystkich PPE Gminy Błażowa i pozostałych jednostek (wg Zał. nr 7 do SWZ) na czas oznaczony wskazany w rozdziale VII SWZ. 1) Z wybranym Wykonawcą zostaną zawarte umowy przez podmioty wymienione w Tabeli 1 w Zał. nr 7 do SWZ. Umowy podpisują kierownicy jednostek. Dla Umowy 1 (PPE oświetlenia ulicznego) Wykonawca będzie wystawiał zbiorczo 1 fakturę rozliczeniową co 2 miesiące z załączeniem szczegółów rozliczenia dla każdego PPE oświetlenia. Dla pozostałych umów Wykonawca będzie wystawiał osobne faktury ze szczegółami rozliczenia, dla każdego PPE, zgodnie z okresem rozliczeniowym OSD. Zamawiający dopuści możliwość wystawienia jednej faktury VAT dla poszczególnych odbiorców – jednostek organizacyjnych wykazanych w Załączniku nr 7 do SWZ, obejmującej więcej niż 1 PPE, z dołączonym załącznikiem, zawierającym wykaz zużycia dla każdego punktu poboru osobno.2) Szczegóły rozliczenia dla każdego PPE powinny zawierać co najmniej: zużycie energii w podziale na strefy czasowe (jeśli takie występują), adres PPE, przynajmniej jeden numer jednoznacznie identyfikujący dany PPE (kod PPE, nr ewidencyjny OSD, numer licznika lub inny), mogą też zawierać grupę taryfową, moc i inne dane, jeśli Wykonawca będzie nimi dysponował.15. Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy PZP zostały określone w ustawie Prawo energetyczne oraz aktach wykonawczych i polskich normach.16. Zamawiający dysponuje tytułami prawnymi dla obiektów opisanych w przedmiocie zamówienia.17. Jeżeli możliwości działania systemu bilingowego Wykonawcy nie pozwalają inaczej, Zamawiający zaakceptuje, że na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny".18. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa na zaproponowanym przez Wykonawcę wzorze do dokonania wszystkich niezbędnych czynności związanych z zawarciem umów kompleksowych dostawy energii elektrycznej w tym postępowaniu.19. Zamawiający informuje, że nie posiada koncesji na wytwarzanie, obrót, przesył ani dystrybucję energii elektrycznej wydanej przez Prezesa URE.20. Zamawiający informuje, że zamówiona energia elektryczna zostanie w całości przeznaczona na potrzeby własne Zamawiającego.21. Kierownicy poszczególnych jednostek posiadają aktualne pełnomocnictwo do zaciągania zobowiązań.22. Procedura zmiany sprzedawcy nie będzie przeprowadzana po raz pierwszy.23. Zamawiający nie posiada statusu wytwórcy ani statusu prosumenta energii odnawialnej.24. W PPE objętych niniejszym zamówieniem nie jest wytwarzana energia elektryczna ze źródeł odnawialnych.25. Zamawiający informuje, że PPE w grupie taryfowej G są jednofazowe.26. Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oczekuje zawarcia pięciu umów kompleksowych z wyszczególnieniem zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SWZ:1) Umowa nr 1 - Gmina Błażowa (oświetlenie) – 47 PPE,2) Umowa nr 2 – Gmina Błażowa (budynki) – 23 PPE,3) Umowa nr 3 – Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Błażowej – 1 PPE,4) Umowa nr 4 - Gminny Ośrodek Kultury w Błażowej – 1 PPE,5) Umowa nr 5 - Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Błażowej – 17 PPE.27. Zamawiający wskazuje okres rozliczeniowy dla taryfy C21 – 1 miesięczny, dla pozostałych taryf – 2 miesięczny.28. Zamawiający określa termin płatności faktur: 14 dni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu i wymagania określone w niniejszej SWZ.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,b) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostarczania energii elektrycznej (w przypadku Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej lub Oświadczenie Wykonawcy, że ma zawartą umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) właściwym terytorialnie dla obiektów objętych zamówieniem bądź oświadczenie o zapewnieniu zawarcia takiej umowy wydane przez OSD na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej (w przypadku Wykonawców nie będących właścicielem sieci dystrybucyjnej) – załącznik nr 5 do SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach