Przetargi.pl
Inteligentne zarządzenie energią w budynkach mieszkańców Gminy Brodnica poprzez budowę instalacji fotowoltaicznych

Gmina Brodnica ogłasza przetarg

  • Adres: 87-300 Brodnica, ul. Mazurska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 941 612 , fax. 564 941 640
  • Data zamieszczenia: 2017-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brodnica
    ul. Mazurska 13
    87-300 Brodnica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 941 612, fax. 564 941 640
    REGON: 53423300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Inteligentne zarządzenie energią w budynkach mieszkańców Gminy Brodnica poprzez budowę instalacji fotowoltaicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem mikroinstalacji fotowoltaicznych do produkcji energii elektrycznej na potrzeby prywatnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych na terenie Gminy Brodnica w ramach przedsięwzięcia pn. „Inteligentne zarządzenie energią w budynkach mieszkańców Gminy Brodnica poprzez budowę instalacji fotowoltaicznych”. 2. Przewiduje się realizację zamówienia w ramach Działania 3.1 o nazwie „Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych” zgodnie z konkursem nr RPKP.03.01.00-IZ.00-04-077/16 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko –Pomorskiego na lata 2014-2020. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z postanowieniami umowy, SIWZ, złożoną ofertą, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i technologiami producentów materiałów i urządzeń zastosowanych przy realizacji zamówienia oraz zgodnie z załączonymi projektami instalacji fotowoltaicznych i szczegółową specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót. 4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) przejęcie przez Wykonawcę od Zamawiającego i użytkowników (właścicieli nieruchomości) miejsc wykonywania prac i przygotowanie ich pod montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych, 2) ustalenie przebiegu trasy przewodów od miejsca montażu mikroinstalacji do wpięcia w istniejące instalacje, 3) dostawę i montaż (instalację) kompletnych mikroinstalacji fotowoltaicznych (34 szt.), , 4) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną obiektu, 5) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków, 6) wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody, 7) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych, 8) wykonanie izolacji oraz prac zabezpieczających, 9) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania, 10) montaż licznika wytworzonej energii elektrycznej (może być wbudowany w inwerter) umożliwiający gromadzenie i lokalną prezentację danych oraz podłączenie modułu komunikacyjnego do przesyłania danych (możliwość podglądu pracy instalacji w sieci internetowej), 11) wykonanie pozostałych niezbędnych prac związanych z układaniem przewodów, urządzeń, armatury regulującej, odcinającej, sterującej instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi wykonanej instalacji, 12) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem prac, dokonanie regulacji i rozruchu poszczególnych instalacji, 13) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, książek serwisowych, instrukcji obsługi i użytkowania w języku polskim) związanych z przekazaniem do użytkowania zamontowanych (zainstalowanych) mikroinstalacji na poszczególnych nieruchomościach oraz "flash test zamontowanych modułów fotowoltaicznych", 14) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń przeciwprzepięciowych i instalacji odgromowej, jeśli jest wymagana lub przystosowanie istniejącej instalacji odgromowej do mikroinstalacji. 5. Zakres prac w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje ponadto: 1) wykonanie dokumentacji techniczno-rozruchowych z instrukcjami BHP - zgodnie z obowiązującymi przepisami w dwóch egzemplarzach, 2) przeprowadzenie szkolenia użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych mikroinstalacji oraz sporządzenie protokołu obejmującego zakres szkolenia i uzyskanie oświadczeń od użytkowników o dokonanym szkoleniu, 3) opracowanie odrębnie dla poszczególnych mikroinstalacji szczegółowej instrukcji obsługi mikroinstalacji (zawierającej m.in. zalecenia dotyczące bieżącej konserwacji), 4) opracowanie odrębnie dla każdej z wykonanych mikroinstalacji operatu odbiorowego (w 2 egz.) zawierającego m.in.: dokumentację powykonawczą, komplet kart gwarancyjnych, badań, atestów, prób, 5) inne prace związane z procesem montażu mikroinstalacji, 6) zgłoszenie w imieniu użytkownika (właściciela nieruchomości) przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej ENERGA OPERATOR S.A. - na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, 7) wykonywanie przeglądów gwarancyjnych oraz bezpłatnych usług serwisowych w okresie obowiązywania gwarancji. 6. Wymagania w zakresie wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca dostarczy elementy mikroinstalacji na miejsce montażu w częściach, które zostaną połączone przez Wykonawcę w miejscu montażu z wykorzystaniem odpowiedniego do tego celu sprzętu, wszelkie koszty z tym związane, w tym koszty paliwa, energii elektrycznej, wody i inne, jakie będą niezbędne do celów montażowych pokrywa Wykonawca; 2) Wykonawca winien założyć jak najmniejszą ingerencję w konstrukcję budynku, jednocześnie zapewniając wytrzymałość i trwałość instalacji; 3) Wykonawca powinien: a) doprowadzić do stanu poprzedniego pokrycie dachowe i inne elementy budynków w miejscach prac montażowych, jeżeli pokrycie dachowe jest na gwarancji użytkownik zobowiązany jest przedstawić przed montażem zgodę Wykonawcy pokrycia dachowego na montaż mikroinstalacji oraz warunki jej montażu; b) wykonać w sposób odpowiadający sztuce budowlanej i jak najmniej ingerujący w strukturę budynków przejścia poprzez przegrody wewnętrzne i zewnętrzne budynków, c) wykonać na własny koszt naprawy wyrządzonych w związku z realizacją prac (zamówienia) i innych powstałych szkód, d) uprzątnąć i doprowadzić do stanu poprzedniego nieruchomości, na których wykonywane były prace montażowe. 4) Wykonawca zobowiązany jest do dostawy i montażu mikroinstalacji - stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia - wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych (muszą mieć datę produkcji z roku ich wykonania, tj. z roku 2017 lub ewentualnie z ostatniego kwartału roku poprzedzającego tj. z IV. kwartału 2016 r.), dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290 z późn.zm.); 5) Wykonawca przed zamontowaniem urządzeń i materiałów przedstawi „Przedstawicielowi Zamawiającego” sprawującemu nadzór nad realizacją prac, źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie, w przypadku wątpliwości co do jakości zastosowanych urządzeń lub materiałów Zamawiający ma prawo przekazać urządzenie i/lub materiał do badań laboratoryjnych, gdzie negatywny wynik badań spowoduje wstrzymanie prac przez Zamawiającego i obciążenie Wykonawcy kosztami badań. Wszystkie prace, w których zostaną zastosowane materiały lub urządzenia nieodpowiadające normom i niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, Zamawiający ma prawo nieprzyjęcia takich prac i nieuiszczania za nie wynagrodzenia; 6) urządzenia wchodzące w skład danej mikroinstalacji muszą posiadać instrukcję obsługi i użytkowania w języku polskim; 7) wszelkie wskazane z nazwy materiały, urządzenia i przyjęte technologie użyte w SIWZ, projektach wykonawczych i STWiOR należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów i urządzeń równoważnych dla nazwanych: materiałów, urządzeń i przyjętych - z zachowaniem wymogów w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Materiały, urządzenia i przyjęte technologie muszą gwarantować realizację prac zgodnie z założeniami Działania 3.1. Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych [konkurs nr RPKP.03.01.00-IZ.00-04-077/16] Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko –Pomorskiego na lata 2014-2020 i zapewniać uzyskanie parametrów technicznych i jakościowych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od założonych w projektach wykonawczych (OPZ-IF); 8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia; 9) w przypadku stwierdzenia, że prace wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami, Zamawiający może odmówić zapłaty wynagrodzenia i żądać ponownego wykonania prac lub odstąpić od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, naliczając jednocześnie kary umowne i zatrzymując zabezpieczenie należytego wykonania umowy; 10) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z projektami wykonawczymi i STWiOR, zaleceniami „Przedstawiciela Zamawiającego”, z założeniami Działania 3,.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych [konkurs RPKP 03.01.00-IŻ.00-04-077/16] Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko –Pomorskiego na lata 2014-2020, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami, przepisami dozoru technicznego, Prawa budowlanego i sztuką budowlaną; 11) wszelkie roszczenia użytkowników (właścicieli nieruchomości) lub innych osób trzecich, które powstaną w związku z prowadzonymi przez Wykonawcę robotami będą kierowane do Wykonawcy. Wykonawca przyjmuje wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z realizacją robót i zobowiązuje się we własnym zakresie pokrywać roszczenia z tego tytułu; 12) Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z treścią Działania 3.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych [konkurs nr RPKP.03.01.00-IZ.00-04-077/16] Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko –Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz, że spełnia wszystkie kryteria tego programu, a także potwierdza, że całość przedmiotu umowy może zostać przez niego wykonana na warunkach tam określonych oraz, że montażu instalacji dokona zgodnie z przepisami prawa i zaleceniami producenta; 13) Wykonawca oświadcza, że urządzenia i materiały które będą użyte do realizacji przedmiotu zamówienia odpowiadają co najmniej minimalnym parametrom technicznym wskazanym w projektach wykonawczych i STWiOR oraz, że przy ich wykorzystaniu zostaną osiągnięte wskazane w STWiOR wskaźniki planowanych produktów i rezultatów; 14) w związku z ubieganiem się Zamawiającego o dofinansowanie zadania w ramach Działania 3.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych [konkurs nr RPKP.03.01.00-IZ.00-04-077/16] Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020, Wykonawca na żądanie Zamawiającego zobowiązany jest w każdym czasie sporządzić i dostarczyć wszystkie niezbędne dokumenty, jakie wymagane będą w trakcie realizacji zamówienia i po jego zakończeniu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09331200-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium odpowiednio w wysokości: 15 000, 00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych i 00/100 złotego) – 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: Bank Gospodarki Żywnościowej Nr rachunku: 87203000451110000002022250 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 4 i przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Wykonawca w tytule przelewu wpisuje „Wadium przetargowe dot. PPOŚI.271.8.2017.JK”. 6. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej - dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty, 2) innej niż pieniądz - oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą. 7. W treści gwarancji/poręczenia powinno zostać zawarte zobowiązanie odpowiednio podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela do bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą) w wymaganej wysokości lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Pzp. 11. Numer rachunku, na który Zamawiający winien zwrócić wadium Wykonawca wskazuje w Formularzu Oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach