Przetargi.pl
II etap przebudowy drogi ul. Przewodników Tatrzańskich w Zakopanem.

Gmina Miasta Zakopane ogłasza przetarg

  • Adres: 34500 Zakopane, ul. T. Kościuszki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 020 448 , fax. 182 020 448
  • Data zamieszczenia: 2017-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Zakopane
    ul. T. Kościuszki 13
    34500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 182 020 448, fax. 182 020 448
    REGON: 65494800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    II etap przebudowy drogi ul. Przewodników Tatrzańskich w Zakopanem.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.Wykonanie drogowych robót budowlanych polegających na przebudowie drogi gminnej ul. Przewodników Tatrzańskich (etap II) w granicach istniejącego pasa drogowego w km od 0+655,49 do km 1+703,35 ( bez budowy kanalizacji deszczowej oraz przebudowy jezdni od skrzyżowania z ulicą Karłowicza do Kuźnic) w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie nr 2015/11 „Przebudowa drogi ul. Przewodników Tatrzańskich” w Zakopanem. 3.1. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1) roboty pomiarowe geodezyjne, inwentaryzacja powykonawcza, 2) roboty rozbiórkowe elementów dróg (krawężników lub innych obramowań jezdni wraz z ławą betonową, nawierzchni chodników, zjazdów, słupków, tablic, znaków drogowych itp.) wraz z wywozem z terenu budowy, 3) wykonanie wszelkich prac przygotowawczych niezbędnych do realizacji obiektu, w tym wycinki drzew z wywozem materiału na miejsce wskazane przez Zamawiającego z następującymi zastrzeżeniami: a)drewno dłużycowe i użytkowe pozyskane z pozyskane z wycinki drzew na działkach Gminy Miasto Zakopane będzie podlegało ocenie i wycenie po ścięciu, zgodnie z Zarządzeniem nr 29/2016 Burmistrza Miasta Zakopane z dnia 22.02.2016 r., a jego wartość brutto zostanie odjęta od wartości wynagrodzenia brutto, określonego w § 20 ust. 1 zawartej umowy i będzie stanowiło własność Wykonawcy, b)drewno opałowe, trociny i gałęziówka powstałe w trakcie pozyskiwania drewna, stanowią odpad i podlegają zagospodarowaniu na własne potrzeby przez Wykonawcę, zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Zakopane, 4) karczowanie/frezowanie pni z uprzątnięciem trocin i fragmentów pni z terenu budowy, 5) frezowanie warstw bitumicznych nawierzchni jezdni wraz z wywozem na odległość do 10 km, na miejsce wskazane przez Zamawiającego, 6) rozbiórkę warstw bitumicznych nawierzchni jezdni wraz z wywozem z terenu budowy, 7) rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej wraz z jej oczyszczeniem, wywozem na odległość do 10 km, na miejsce wskazane przez Zamawiającego, 8) rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego, podsypki cementowej, betonu, kamienia, gliny itp. wraz z wywozem z terenu budowy, 9) wszelkie roboty ziemne niezbędne do wykonania przedmiotu umowy wraz z wywozem urobku z terenu budowy, kształtowaniem niezbędnych skarp, korektą wysokości oraz nachylenia skarp, itp., 10) przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni wraz ze ścieżką rowerową w granicach istniejącego pasa polegającą w szczególności na: a) wykonaniu podbudowy z kruszyw naturalnych i łamanych stabilizowanych mechanicznie z warstwą geowłókniny, b) wykonaniu oczyszczenia i skropienia emulsją asfaltową warstw konstrukcyjnych, c) wykonaniu warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, d) wykonaniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, e) wykonaniu nawierzchni z kostki kamiennej granitowej na podsypce cementowo-piaskowej, warstwie betonu i podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechaniczne, wraz z transportem na odległość do 10 km kostki z odzysku jako materiału Zamawiającego. 11) obramowanie jezdni z krawężnika kamiennego granitowego na ławie betonowej z oporem, 12) obramowanie chodników i ścieżki rowerowej z kostki kamiennej granitowej z odzysku na ławie betonowej z oporem, 13) ściek uliczny przykrawężnikowy z dwóch rzędów kostki granitowej na ławie betonowej, wraz z transportem na odległość do 10 km kostki z odzysku jako materiału Zamawiającego, 14) nawierzchnie chodników z kostki betonowej na podsypce piaskowej i podbudowie z kruszywa łamanego, stabilizowanego mechanicznie, 15) nawierzchnie wodoprzepuszczalne wylewane na podbudowie z kruszywa łamanego i warstwie piasku, wokół rosnących drzew w pasie chodnika lub ścieżki rowerowej, 16) umocnienie korony drogi w formie budowli siatkowo-kamiennych, 17) urządzenia odwadniające kanalizacji deszczowej, 18) przebudowę instalacji oświetlenia ulicznego wraz z urządzeniami (oprawy energooszczędne typu LED); 19) przebudowę fragmentu sieci energetycznej, 20) kanał instalacyjny z rury PVC wraz ze studniami rewizyjnymi, 21) zabezpieczenia infrastruktury obcej (sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, oświetleniowej, gazowej), 22) regulację wysokościową skrzynek, zasuw i hydrantów oraz wymianę i regulację wysokościową włazów i zwieńczeń studni na kanalizacji sanitarnej, sieci teletechnicznej, itp. 23) wykonanie przy przejściach dla pieszych nawierzchni z płyt ostrzegawczych typu „Brail” w kolorze żółtym z wypustkami wraz krawężnikiem granitowym, 24) wykonanie nowego oznakowania pionowego (wraz z naklejkami koloru żółtego na słupach i słupkach zlokalizowanych w ciągach dla pieszych), 25) wykonanie grubowarstwowego oznakowania poziomego, 26) dostosowanie elementów drogi do stanu istniejącego nieruchomości do niej przyległych, 27) demontaż istniejących ławek i montaż ławek parkowych wandaloodpornych, 28) plantowanie i humusowanie z obsianiem trawą terenu zieleńca przy krawężniku oraz rekultywację terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie elementów drogi. 29) opracowanie i dokonanie uzgodnień tymczasowej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót drogowych, 30) Uwaga: Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi w załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 258/2016 Burmistrza Miasta Zakopane z dnia 15 grudnia 2016 r. w sprawie wymogów, jakim powinny odpowiadać przejścia dla pieszych, przejścia podziemne, przejścia nadziemne, pochylnie, schody zewnętrzne i wewnętrzne, windy, parkingi i chodniki z uwagi na potrzeby osób niepełnosprawnych. Ze względu na usytuowanie drogi w terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego na obszarze ścisłej ochrony przyrodniczej Natura 2000, prowadzenie robót w sąsiedztwie drzew będących pomnikiem przyrody oraz ze względu na bardzo duże natężenie ruchu turystycznego do Kuźnic, Wykonawca zobowiązany jest do: - wyznaczenia odseparowanego barierami typu U-14 pasa dla ruchu pieszych w istniejącej jezdni i wykonania odpowiedniego, zgodnego z przepisami oznakowania, uwzględnionych w tymczasowej organizacji ruchu, - wykonywania robót w obrębie korzeni, pni lub koron drzew (krzewów) w sposób najmniej szkodzący, - wykonywania w strefie korzeniowej drzew wyłącznie ręcznych robót ziemnych dla przeprowadzenia instalacji w otwartym wykopie, - zabezpieczenia pni drzew do wysokości 170 cm przed uszkodzeniami mechanicznymi za pomocą wygrodzenia lub poprzez owinięcie pni drzew matami słomianymi (materiałami jutowymi) opasanymi taśmą, - niedopuszczenia składowania materiałów budowlanych w odległości 4 m od drzewa pomnikowego oraz dowożenia systematycznego materiałów budowlanych stosownie do wykonywanego zakresu robót, - niedopuszczenia składowania w strefie do 10 m materiałów takich jak cement, kruszywo, oleje, paliwa i lepiszcza, - wykonywania robót ziemnych w przypadku odległości mniejszej niż 2 m od pnia drzewa ze zwróceniem szczególnej uwagi na zminimalizowanie uszkodzeń systemu korzeniowego i przełożeniem instalacji pod korzeniami, których średnica przekracza 5 cm bez ich naruszania, - wykonywania robót zgodnie z zaleceniami pracowników Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Wykonawca wykona roboty budowlane odpowiadające zakresem określonym w przedstawionym projekcie. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami wykonania przedmiotu umowy. Roboty zamienne nie powodują zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego użytkowania, (tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania) przedmiotu umowy. Roboty te nazwane są zaniechanymi, a sposób potrącenia ich wartości z wynagrodzenia Wykonawcy określa Umowa. 3.2.UWAGA Zamawiający informuje, że dopuszcza zastosowanie metody wykonania ław pod elementy drogowe (krawężniki, obrzeża), zgodnej z normą DIN 18318, tj. na fundamencie o grubości co najmniej 20cm z podstawą z betonu C12/15, z oporem o parametrach 0,10 m3 betonu/mb ławy (który w trakcie montażu nie może być jeszcze związany, aby powstało dobre połączenie prefabrykowanego elementu i betonu), jako równoważnej do wymaganej w dokumentacji projektowej i STWiORB. UWAGA!!! Wykonawca z którym zostanie zawarta umowa ma w terminie do 5 dni od jej zawarcia przedstawić Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo-finansowy wykonywania robót, który ma uwzględniać jednoczesne prowadzenia robót w zakresie skrzyżowania oraz pozostałej części drogi zaczynając od Kuźnic oraz zapewniając w okresie prowadzenia robót ciągłość ruchu samochodowego i pieszego do Kuźnic. UWAGA!!! Zamawiający(UMZ) informuje, że w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie wykonywana ( w planowanym terminie do 15 maja 2017 r.) przez wykonawcę wyłonionego przez spółkę SEWiK w Zakopanem, przebudowa fragmentu sieci wodociągowej w obrębie skrzyżowania z ul. Karłowicza. Wykonawca tych robót będzie zobowiązany do wykonania zagęszczenia zasypów po rozkopach w pasie drogowym, dokonania badań zagęszczenia oraz przekazania wyników Zamawiającemu ( UMZ).Wszelkie szczegóły i uzgodnienia dokonane z wykonawcą robot zlecanych przez SEWiK zostaną przekazane wykonawcy z którym w wyniku niniejszego postępowania Zamawiający (UMZ) zawrze umowę. 3.3.Zamawiający wymaga aby wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty i zainstalowane urządzenia. 3.4.Stosownie do treści art.29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.-Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502 z późn.zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy osób wykonujących czynności: opisane w pkt.3.1 siwz : pkt.5 do pkt. 28 oraz zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.-Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502 z późn.zm.) w pełnym wymiarze czasu pracy osób posiadających uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach: drogowej, instalacyjnej sieci, instalacji i urządzeń teletechnicznych, elektrycznych i elektroenergetycznych, wodno-kanalizacyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości 40 000,00 zł ( słownie: czterdzieści tysięcy złotych) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: -pieniądzu; -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych; -gwarancjach ubezpieczeniowych; -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz.1804 z późn.zm). Wadium przetargowe w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85124047481111000048718666 z zaznaczeniem ,że dotyczy przetargu BZP.271.22.2017. Wadium ma znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 09 maja 2017 r. do godz. 12°° Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału, najpóźniej w terminie składania ofert tj. 09 maja 2017 r. do godz. 12°° w Biurze ds. zamówień publicznych pok. nr 8 (parter).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach