Przetargi.pl
Gmina Smołdzino. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów użyteczności publicznej w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.

Gmina Smołdzino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-214 Smołdzino, Tadeusza Kościuszki 3
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598117215
  • Data zamieszczenia: 2022-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Smołdzino
    Tadeusza Kościuszki 3
    76-214 Smołdzino, woj. pomorskie
    tel. 598117215
    REGON: 000551763
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.smoldzino.com.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Gmina Smołdzino. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów użyteczności publicznej w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (obejmująca dostawę i świadczenie usług dystrybucji) energii elektrycznej do 53 PPE o łącznym szacowanym wolumenie 257444 kWh.2. W 21 obiektach zamontowane są (lub będą do 31.03.2023r i do 31.08.2023r.) mikroinstalacje, a odbiorcy mają (będą mieć) status Prosumenta.3. Szczegóły dotyczące zużycia energii elektrycznej w poszczególnych punktach poboru, informacje nt. parametrów dystrybucji oraz zamontowanych mikroinstalacji opisane zostały w Załączniku nr 1 do SWZ Wykaz punktów poboru.4. Wskazana w pkt 1 szacowana ilość energii, to ilość jaką zamawiający zamierza nabyć i nie obejmuje energii wyprodukowanej we własnym zakresie.5. Realizacja zamówienia odbywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy Pe.6. Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą OSD. Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru na poziomie (+/-) 15%.7. Standardy jakościowe dotyczące energii elektrycznej1) Przedmiotem zamówienia są dostawy i dystrybucja energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.2) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. –Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. 2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. (Dz.U. 2019 r., poz. 503 ze zm.);3) Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:a) grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;b) sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączeniado sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;c) stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniempodziału na stawki wynikające z:• dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),• korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),• odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki abonamentowe),• przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłatyprzejściowej),• zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE),• zapewnienia średnioterminowego i długoterminowego bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców końcowych (stawka opłaty mocowej);d) sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energiielektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;e) sposób ustalania opłat za:• ponadumowny pobór energii biernej,• przekroczenia mocy umownej,• nielegalny pobór energii elektrycznej,f) opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;g) opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu w zakresie:a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowejb) sytuacji ekonomicznej lub finansowejc) zdolności technicznej lub zawodowej2. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzeniadziałalności gospodarczej jeżeli wykaże:1) posiadanie uprawnień w zakresie obrotu energią elektryczną, tj. posiadanie ważnej Koncesjiw zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetykioraz2) posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dystrybucjienergii elektrycznej, tj. posiadanie ważnej Koncesji w zakresie dystrybucji energii elektrycznejwydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, lub jeżeli wykonawca nie jest właścicielemsieci dystrybucyjnej, posiadanie ważnej Umowy dystrybucji dla usługi kompleksowej zawartej zOperatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej naobszarze, na którym znajdują się punkty poboru opisane w Załączniku nr 1 do SWZ, w tym wzakresie dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.Warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalnościgospodarczej lub zawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej.3. Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku wpowyższym zakresie.4. Wykonawca dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej,Zamawiający nie stawia warunkuw powyższym zakresie.5. Zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzeniaokreślonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2 powyżej, jestspełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lubzawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej (wg wzoru stanowiącegoZałącznik nr 4 do SWZ. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzieleniezamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który z wykonawcówrealizować będzie przedmiot zamówienia.6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadkuwykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzieleniezamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówieniapublicznego.7. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia.8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, wstosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegaćna zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznejpodmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimistosunków prawnych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach