Przetargi.pl
Głeboka modernizacja energetyczna budynku uzytecznopsci publicznej na terenie gminy Klimontów - budynek Szkoły Podstawowej w Ossolinie , 27-640 Klimontów, dzialka nr 127/4

Gmina Klimontów ogłasza przetarg

  • Adres: 27640 Klimontów, ul. Zysmana
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 661 006 , fax. 158 661 847
  • Data zamieszczenia: 2019-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Klimontów
    ul. Zysmana 1
    27640 Klimontów, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 661 006, fax. 158 661 847
    REGON: 83040994000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: klimontow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Głeboka modernizacja energetyczna budynku uzytecznopsci publicznej na terenie gminy Klimontów - budynek Szkoły Podstawowej w Ossolinie , 27-640 Klimontów, dzialka nr 127/4
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji obiektu użyteczności publicznej -budynku Szkoły Podstawowej w Ossolinie, 27-640 Klimontów, działka nr 127/4 2.Zamówienie finansowane jest ze środków własnych Gminy Klimontów oraz dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa – 3 Efektywna i zielona energia, Działanie -3.3- Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii Projekt –Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Klimontów. 3.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie prac termomodernizacyjnych, ogólnobudowlanych i instalacyjnych zgodnie z SIWZ oraz dokumentacją projektową, a także warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i Prawa budowlanego (t.j. Dz.U. z2017 roku poz.1332) oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej, odpowiednio w odniesieniu do każdej z części zamówienia. 4.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie prac: – docieplenie ścian zewnętrznych budynku , izolacja termiczna stropu wełną mineralną, wymiana stolarki drzwiowej, wymiana kotła na paliwo stałe-biomasa (pellet) z pełnym oprzyrządowaniem, modernizacja instalacji c.o. ( 34 grzejniki), zastosowanie automatyki pogodowej i fotowoltaiki, montaż kompletnej instalacji fotowoltaicznej o mocy 2,5 kWp wraz z uruchomieniem, wymiana oświetlenia, demontaż i montaż instalacji odgromowej i urządzeń mocowanych do ścian. 6.Do obowiązków Wykonawcy będzie należało między innymi: a)termomodernizacja obiektu zgodnie z zakresem wraz z wymaganymi odbiorami: odbiorem kominiarskim, SANEPID, Straż Pożarna, PINB jeśli wymagane zgodnie z ustawa Prawo budowlane, b)kompleksowe uporządkowanie terenu, przełożenie chodników, opasek, krawężników itp., c)dokonanie rozruchu instalacji c.o. (wszystkich zabudowanych urządzeń) i sporządzenie protokołu, dostarczenie instrukcji obsługi wraz z odpowiednim przeszkoleniem pracowników oraz zapewnienie nadzoru, serwisu i gwarancji dla eksploatacji zamontowanych urządzeń, d)wykonanie badania kamera termowizyjna potwierdzającego osiągniecia zakładanych parametrów technicznych izolacyjności termicznej przegród budowlanych, e) wykonanie w okresie rękojmi i gwarancji wymaganych przez producentów zamontowanych urządzeń przeglądów, konserwacji tych urządzeń oraz ewentualnych napraw wszelkich zabudowanych urządzeń na zewnątrz, jak i wewnątrz obiektu, f) wykonanie dokumentacji powykonawczej w dwóch egzemplarzach (dotyczy instalacji c.o. i gazowej). g) wykonanie pomiarów oporności instalacji odgromowej i sporządzenie protokołu, h) skuteczne zabezpieczenie pomieszczeń materiałem odpornym na opady atmosferyczne i podmuchy wiatru w trakcie wykonywanych prac, i)odtworzenie na nowej elewacji instalacji elektrycznej do stanu pierwotnego, j) demontaż i ponowny montaż wszystkich urządzeń znajdujących się na elewacji np. anten, klimatyzatorów, rolet itp. k) wykonanie robót naprawczych w pomieszczeniach w zakresie uzupełnienia posadzek i sufitów oraz malowania ścian. 7. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 14.12.2012 roku o odpadach (Dz.U.2018 poz.21 z póź.zmianami.) w tym: a) przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregacje, transport i składowanie, b) ponosi koszty z tytułu jak wyżej, c) na wniosek Zamawiającego wskaże miejsce składowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, iż powstałe odpady zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z wyżej wymienioną ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie, oraz wszystkie inne czynności i prace niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie zobowiązującymi normami i przepisami technicznymi. 8. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w: a) dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik SIWZ zawierającej: - projekt budowlany; - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych; b) przedmiary robót - załącznik SIWZ. Załączone do SIWZ przedmiary mają jedynie charakter informacyjny. Niezależnie od stopnia dokładności i precyzji dokumentów otrzymanych od Inwestora, definiujących zamówienie do wykonania, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania dobrego rezultatu końcowego. Wszelkie użyte w dokumentacji projektowej jak i w innych dokumentach znaki towarowe, patenty lub wskazane pochodzenie, nazwy produktów oraz firm mają na celu wyłącznie wskazanie oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i jakościowych. Wykonawca może w takich przypadkach zaoferować produkty „równoważne” z tym, że oferowane produkty winny posiadać parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same jak wskazane w dokumentacji projektowej lub w innych dokumentach. Wykonawca który oferuje produkty równoważne jest obowiązany wykazać, że produkty te spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45310000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 SIWZ. 2.Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.III.3. 3.Jeżeli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu,że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Dokument winien określać w szczególności:1)zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawce przy wykonywaniu zamówienia publicznego;3)zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;4)czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.Ww.dokument należy dołączyć do oferty.4.Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w pkt.III.3.5.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt.III.3 składa każdy z wykonawców wspólnie obiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.6.Dokumenty potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę.7.Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku gdy Wykonawce reprezentuje Pełnomocnik.8.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia.9.Zgodnie z art.26 ust.3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art.86 ust.5 ustawy -(informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt.23 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody,że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.Uwaga: - Zgodnie z ustawa z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorce, w tym również tego przedsiębiorce.Ww. oświadczenie nie będzie brane pod uwagę, jeżeli złożone zostanie przez Wykonawcę wraz z ofertą. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia(konsorcja, spółki cywilne).1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2.W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.3.Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie obiegających się o udzielenie zamówienia. 4.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt.III.3 składa każdy z wykonawców wspólnie obiegających się o zamówienie.Dokumenty te maja potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5.W przypadku Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i ust.5 ustawy Pzp (art.24 ust.5 w zakresie określonym przez Zamawiającego),spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane jest łącznie.Składanie oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu wg zasad określonych w pkt.12 SIWZ oraz w pkt.III.3-III.6.Jeżeli oferta wykonawców wspólnie obiegających się udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współprace tych wykonawców.7.Wykonawcy wspólnie obiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art.366 Kodeksu Cywilnego.Dotyczy wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.1.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt.III.4- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju. w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2.Dokumenty, o których mowa w pkt.1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.3.Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.Przepis pkt.2 stosuje się. 4.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawce, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.5.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.6.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a ustawy Pzp,przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt.III.4. 7.Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt.III.4 dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art.22a ustawy Pzp.8.W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt.III.4, pkt.III.5 i pkt.III.7, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art.97 ust.1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 pkt.1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń i dokumentów, o ile są one aktualne.10.Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających,że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania,ze złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.11.Zgodnie z art.26 ust.3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia o którym mowa w art.25a ust.1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba ze mimo ich złożenia,uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.12.Zgodnie z art.26 ust.3a ustawy Pzp,jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złozył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ze mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa. 1.W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być udostępnione oraz wykazać,iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa.2.W tym celu informacje zawarte w ofercie, które Wykonawca zastrzegł,ze nie mogą być udostępniane, muszą być oznaczone klauzula:"Tajemnica przedsiębiorstwa" i dołączone do oferty, np. w osobnej wewnętrznej kopercie (odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie)- zaleca się, aby były trwałe, oddzielnie spięte. Zgodnie z art.11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacje przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których,przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.Wykonawca zastrzegając tajemnicę przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie w którym winien wykazać,ze zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przywołanych powyżej przepisów,tj.: że zastrzeżona informacja ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub inna informacja posiadająca wartość gospodarczą, nie została ujawniona do wiadomości publicznej, podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności.Zaleca się aby uzasadnienie o którym mowa powyżej, było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikom postępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia.Zgodnie z art.8 ust.3 ustawy Pzp nie ujawnia się informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł,że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art.86 ust.4 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach