Przetargi.pl
Fizyczna ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków ”WARTA’ S.A. w Częstochowie

Oczyszczalnia Ścieków "WARTA" S.A. ogłasza przetarg

  • Adres: 42-202 Częstochowa, Srebrna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48343618986 , fax. +48343619070
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Oczyszczalnia Ścieków "WARTA" S.A.
    Srebrna 172/188
    42-202 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. +48343618986, fax. +48343619070
    REGON: 15208264900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wartasa.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka Akcyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Fizyczna ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków ”WARTA’ S.A. w Częstochowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Fizyczna ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków ”WARTA’ S.A. w Częstochowie. 2. Zakres ochrony fizycznej obiektu obejmuje: 1) Fizyczna ochrona obiektów Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. w Częstochowie przez Specjalistyczne Uzbrojone Formacje Ochronne (SUFO). 2) Ochronę mienia i osób znajdujących się na chronionym terenie przed kradzieżą lub zniszczeniem. 3) Przeciwdziałanie próbom zakłócenia porządku publicznego, udzielanie pomocy przedmedycznej oraz zapobieganie lub gaszenie pożarów w zarodku. 4) Nadzór nad środkami odurzającymi. 5) Współpraca ze służbami, RCB, Policji oraz Straży Pożarnej. 3. Opis obiektu chronionego Praca w Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. realizowana jest w sposób ciągły w systemie trzy zmianowym. W skład Oczyszczalni Ścieków „WARTA” S.A. wchodzą: 1) Centralna Oczyszczalnia Ścieków - Częstochowa, ul. Srebrna 172/188 (zwana dalej COŚ) wraz z całą infrastrukturą budowlano – techniczną zlokalizowaną na obszarze około 21 ha całkowicie ogrodzonym, częściowo płotem betonowym a częściowo płotem z siatki. Na terenie COŚ znajdują się budynki administracyjno – biurowe, magazyny oraz budynki i budowle technologiczne. Ogrodzenie COŚ wyposażone jest w dwie bramy wjazdowe oraz bramę ewakuacyjną. Ochrona kontroluje: a) bramę przemysłową od ul. Srebrnej, b) bramę osobowo – przemysłową wraz z portiernią od ul. Mirowskiej, c) bramę ewakuacyjną – strona wschodnia Oczyszczalni. 2) Centralna Przepompownia Ścieków - Częstochowa, ul. Żabia 7/9 (zwana dalej CPŚ) - zlokalizowana na terenie około 0,7 ha, ogrodzona płotem z siatki panelowej. 3) Oczyszczalnia Ścieków Dźbów – Częstochowa, ul. Anyżkowa (zwana dalej OŚ Dźbów) – zlokalizowana na terenie około 2 ha, ogrodzona płotem betonowym gdzie będzie prowadzona ochrona doraźna na wyraźne polecenie Dyspozytora zmianowego COŚ. 4. Czas pełnionej służby ochrony i skład patrolu zmianowego ochrony. 1) Na terenie COŚ służba ochrony fizycznej mienia i osób musi być pełniona codziennie w sposób ciągły we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę: a) w godz. 8:00 - 20:00 przez dwie osoby, b) w godz. 20:00 - 8:00 przez dwie osoby + pies patrolowy. Zmiany dokonuje się o godz. 8:00 i 20:00. 2) Na terenie CPŚ służba ochrony fizycznej mienia i osób musi być pełniona codziennie w sposób ciągły we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę: a) w godz. 8:00 - 20:00 jedna osoba, b) w godz. 20:00 - 8:00 jedna osoba. Zmiany dokonuje się o godz. 8:00 i 20:00. 3) Na terenie OŚ Dźbów ochrona będzie wykonywana na żądanie Dyspozytora zmianowego COŚ o każdej porze dnia i nocy. 5. Forma ochrony. 1) Na terenie COŚ: a) całodobowa obsada portierni od ul. Mirowskiej w celu kontroli całego ruchu osobowo samochodowego w sposób ciągły wraz z elektronicznym nadzorem bram wjazdowych od ul. Srebrnej i od ul. Mirowskiej, ponadto dozorowanie terenu COŚ w jej granicach, b) w godzinach od 20:00 do 8:00 patrolowanie w sposób ciągły terenu COŚ w jej granicach przez patrol 2 osobowy odpowiednio wyposażony w środki osobiste wraz z psem wartowniczo - stróżującym. 2) Na terenie CPŚ obsada jednoosobowa w stałym kontakcie z posterunkiem zlokalizowanym na COŚ. Prowadzenie kontroli osób i mienia lub interwencji nadzwyczajnych w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia z uprawnieniami jak na COŚ. 3) Na terenie OŚ Dźbów doraźnie w razie potrzeby na wyraźne polecenie Dyspozytora zmianowego COŚ w celu kontroli osób i mienia lub interwencji nadzwyczajnych w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia z uprawnieniami jak na COŚ z dojazdem własnym. 6. Wymagania stawiane patrolowi oraz pracownikom ochrony Pracownicy ochrony oraz patrol powinni spełniać następujące wymagania: 1) Posiadać kwalifikacje zgodnie z wymaganiami Kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej oraz SUFO. 2) Być odpowiednio każdorazowo wyposażonym w środki przymusu bezpośredniego zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia. 3) Co najmniej jeden pracownik wchodzący w skład każdego patrolu musi być przewodnikiem psa i posiadać uprawnienia do prowadzenia psa obronno– wartowniczego. 4) Posiadać osobiste bezprzewodowe środki łączności. 5) Posiadać możliwość przywołania patrolu interwencyjnego będącego w gestii Wykonawcy. 6) Posiadać kompetencje do udzielania pomocy przedmedycznej i przeciwpożarowej potwierdzone stosownym przeszkoleniem. 7) Posiadać potwierdzoną umiejętność posługiwania się sprzętem gaśniczym. 8) Posiadać jednakowe umundurowanie służbowe z charakterystycznym oznakowaniem Firmy oraz identyfikatorem. 7. Wymagania jakie musi spełniać pies: Pies powinien posiadać: 1) Zaświadczenie o posiadanych umiejętnościach wartowniczo - stróżujących wystawione przez odpowiednią jednostkę szkolącą z zaznaczonym jednym przewodnikiem. 2) Aktualne zaświadczenie o szczepieniu weterynaryjnym. 3) O każdej zmianie stanu zdrowia lub utracie zdolności pełnienia służby przez psa Wykonawca ma obowiązek każdorazowo poinformować Zamawiającego. 8. Wykonawca przejmuje obowiązki polegające na: 1) Przedstawieniu wykazu pracowników oddelegowanych przez Wykonawcę do pełnienia ochrony mienia i osób u Zamawiającego. 2) Wyznaczeniu koordynatora ochrony dla obiektów Zamawiającego. 3) Informowaniu o zmianie osoby w składzie wykazu pracowników oddelegowanych do pełnienia ochrony mienia i osób z trzy dniowym wyprzedzeniem, po złożeniu kompletu dokumentów wymaganych wobec pracownika ochrony zgodnie z SIWZ. 4) Kontrolowaniu ruchu osobowo – towarowego z COŚ na podstawie instrukcji i rejestrów obowiązujących w tym zakresie przy pomocy ręcznych i elektronicznych środków ewidencyjnych oraz przekazu informacji. 5) Patrolowaniu obiektu w jego granicach pod kątem ochrony osób i mienia w sposób ciągły. (Patrol przemieszcza się po terenie dozorowanym tak aby swym zasięgiem objął całe patrolowane terytorium. Trasy obchodu są wybierane losowo.) 6) Posiadaniu systemu kontroli obchodu pracowników (zamontowanego na terenie COŚ). Posiadanie ww. systemu kontroli powinno być udokumentowane. 7) Wyposażeniu pracowników ochrony w bezprzewodowe środki łączności oraz środki przymusu bezpośredniego zgodnie z przepisami w tym zakresie, niezbędne do prawidłowego wykonania zadania. 8) Zapewnieniu możliwości korzystania z patrolu interwencyjnego przez ochronę gdy istnieje uzasadnione użycie wsparcia w przypadku zagrożenia życia lub mienia z czasem dojazdu do COŚ, CPŚ lub OŚ Dźbów. 9) Zapewnieniu reakcji grupy interwencyjnej, czyli przybycia na miejsce zdarzenia, po uzyskaniu sygnału z zewnętrznej stacji monitorującej alarmy lub od pracownika ochrony w czasie niezwłocznym, jednak nie później niż w ciągu 5 minut od chwili zadziałania systemów alarmowych. 9. Zadania służby ochrony. Służba ochrony fizycznej obiektów COŚ oraz CPŚ musi realizować następujące zadania: 1) Rejestrowanie każdorazowego faktu objęcia i zdania służby w obecności Dyspozytora COŚ w elektronicznym systemie RCP indywidualnym identyfikatorem. 2) Utrzymywanie stałej łączności z Dyspozytorem zmianowym COŚ. 3) Informowanie Dyspozytora zmianowego COŚ o wszystkich zauważonych nieprawidłowościach, również w monitoringu wizyjnym. 4) Przyjmowanie i reagowanie natychmiast na sygnały o zauważonych zagrożeniach. 5) Nie dopuszczanie do przebywania na terenie oczyszczalni osób nieuprawnionych (ewentualne wątpliwości będzie rozstrzygał pełniący dyżur Dyspozytor zmianowy COŚ). 6) Nie dopuszczanie do przebywania na terenie oczyszczalni osób nietrzeźwych lub będących pod wpływem środków o podobnym działaniu. 7) Wysyłanie w razie potrzeby na wniosek Dyspozytora zmianowego COŚ patrolu interwencyjnego do kontroli osób i mienia na terenie OŚ – Dźbów, z uprawnieniami jak na COŚ. 8) Ewidencjonowanie zewnętrznego ruchu osobowego oraz samochodowego poprzez system elektronicznego dostępu. 9) Obsługiwanie modułu „gość” elektronicznej Kontroli Dostępu. 10) Prowadzenie rejestru w formie papierowej zapisu danych osobowych osób wchodzących na teren zakładu zgodnie z wymogami RODO. 11) Informowanie osób wchodzących na teren zakładu, że obiekt jest monitorowany. 12) Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa zabezpieczenie przed utratą danych rejestrów zapisów oraz przepustek osób, które przebywały na terenie zakładu oraz nie udostępnianie danych osobom trzecim. 13) Kontrolowanie ruchu osobowo – towarowego na podstawie instrukcji i przepustek obowiązujących w tym zakresie. 14) Przyjmowanie wszelkich połączeń bramofonowych i domofonowych w każdym czasie oraz telefonicznych w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta. 15) Prowadzenie elektronicznego monitoringu wewnętrznego przy użyciu kamer i monitorów stacjonarnych. 16) Kontrolowanie stanu zabezpieczeń technicznych /zamknięcie drzwi i okien, plomby itp./ budynków znajdujących się na terenie oczyszczalni i informować Dyspozytora zmianowego COŚ o zauważonych nieprawidłowościach. 17) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zabezpieczeniach technicznych współdziałanie z załogą oczyszczalni w zabezpieczeniu obiektu. 18) Niezwłoczne podejmowanie interwencji w przypadku stwierdzenia kradzieży lub próby kradzieży albo dewastacji mienia. 19) Zabezpieczanie miejsca ewentualnego włamania lub dewastacji mienia. 20) W przypadkach, w których patrol lub pracownik ochrony nie będzie mógł samodzielnie wykonać zadania ochrony mienia i osób wezwanie do pomocy patrolu interwencyjnego, będącego w dyspozycji Wykonawcy. 21) Zabezpieczanie miejsca ewentualnego zdarzenia. 22) Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej osobom poszkodowanym oraz w razie potrzeby wzywanie niezwłocznie jednostki ratowniczej. 23) Pilnowanie mienia poszkodowanych. 24) Gaszenie pożarów w zarodku oraz podejmowanie działań ratowniczych wobec osób i mienia. 25) Powiadamianie Dyspozytora zmianowego COŚ o każdym zdarzeniu mającym wpływ na bezpieczeństwo osób, technologii i środowiska ekologicznego. 26) Przestrzeganie przepisów wewnętrznych BHP, przepisów związanych z ochroną danych osobowych, p.poż oraz Zintegrowanego Systemu ISO, chronionych obiektów jak również zasad i przepisów ogólnie obowiązujących. 27) Prowadzenie dziennika służby zgodnie z obowiązującymi zasadami. 28) Czynny udział w zwalczaniu klęsk żywiołowych lub zdarzeń nadzwyczajnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Obowiązek wpłaty wadium. Przystępując do przetargu nieograniczonego Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 15 000,00 zł 2. Forma wniesienia wadium: a) pieniądz, b) poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancja ubezpieczeniowa, d) gwarancja bankowa, e) poręczenie udzielane przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Termin wnoszenia wadium w pieniądzu upływa w dniu złożenia oferty o godzinie 09:30 z tym jednak, że za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu na konto Zamawiającego. Inne dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp powinny być dołączone do oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto: Bank Handlowy w Warszawie, ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa Nr rachunku: 92 1030 1508 0000 0008 1829 7009
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli przedstawi Koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Kompletna oferta musi zawierać następujące dokumenty: a) wypełniony i podpisany druk Oferty - załącznik nr 1 do SIWZ, b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 2 do SIWZ, c) aktualny odpis z właściwego rejestru (KRS) lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, d) aktualne zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego, e) aktualne zaświadczenie z właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, f) wykaz wykonanych lub wykonywanych zadań - załącznik nr 3 do SIWZ, g) wykaz osób, które będą brały udział w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 4 do SIWZ, h) oświadczenie o stanie prawnym - załącznik nr 5 do SIWZ, i) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp – załącznik nr 6 do SIWZ, j) parafowany wzór umowy - załącznik nr 7 do SIWZ k) parafowany wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych – załącznik nr 8 do SIWZ, l) informacja z Krajowego Rejestru Karnego, m) dokument potwierdzający wpłatę wadium, n) koncesja MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność przez osobę, osoby uprawnione do podpisywania oferty, z dopiskiem „Za zgodność z oryginałem”, o) Certyfikat jakości usług ochroniarskich, p) dokument potwierdzający posiadanie przynajmniej dwóch sztuk broni palnej oraz przedmiotu przeznaczonego do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie 10 mA w postaci świadectwa broni, q) dokument stwierdzający, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia tj. zaświadczenie wydane przez Komendanta Wojewódzkiego Policji, że osoba została wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, przeszkolenie bhp, ppoż., udzielania pierwszej pomocy, r) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, s) polisa potwierdzająca, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z działem VI pkt 3 ppkt 2) SIWZ, t) pisemna deklaracja o wymaganym czasie dojazdu patrolu interwencyjnego do COŚ, CPŚ lub OŚ Dźbów, a w przypadku nie posiadania patrolu interwencyjnego umowa intencyjna z właściwą firmą z określeniem miejsca oraz czasu dojazdu, u) pisemna deklaracja, że minimum 50% każdorazowego składu osobowego pracowników ochrony, którzy będą zatrudnieni na OŚ „WARTA” S.A. jest zatrudniona przez Wykonawcę na umowę o pracę na 1/1 etat, v) kserokopia zaświadczeń potwierdzających, że pracownik ochrony odbył przeszkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, w) kserokopie zaświadczeń potwierdzających, że pracownik ochrony odbył przeszkolenie z zakresu ochrony przeciwpożarowej, x) oświadczenie o zatrudnieniu osoby bezrobotnej według wymagań opisanych w dziale VI pkt 5, w ilości minimum 1 osoba na czas realizacji zamówienia - Klauzula społeczna, y) wykaz trzech psów oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że posiadają aktualne szczepienia weterynaryjne oraz zaświadczenia potwierdzającego, że psy które będą pracowały na obiekcie Zamawiającego ukończyły szkolenie i posiadają umiejętności psa obronno – wartowniczego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach