Przetargi.pl
Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec

Gmina Bolesławiec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-700 Bolesławiec, Teatralna 1a
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 732 31 21
  • Data zamieszczenia: 2023-03-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolesławiec
    Teatralna 1a
    59-700 Bolesławiec, woj. dolnośląskie
    tel. 75 732 31 21
    REGON: 230821457
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaboleslawiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest eksploatacja i konserwacja urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec. W zakres zamówienia wchodzi usługa serwisu sieci i urządzeń oświetlenia drogowego na terenie gminy Bolesławiec, stanowiących jej własność. Serwisem i bieżącą konserwacją, naprawami i nadzorem objętych będzie 3191 punktów (słupów) oświetlenia zewnętrznego (drogi, place, place zabaw, boiska wielofunkcyjne i trawiaste), na których zamontowano 3533 opraw oświetlenia zewnętrznego (sodowych, metalohalogenkowych i Led – różnych mocy) znajdujących się na terenie 30 wsi gminy Bolesławiec oraz dwa punkty oświetlenia zewnętrznego przy budynku UG w Bolesławcu. Za punkt oświetlenia zewnętrznego przyjęto komplet, na który składa się słup wraz z zamontowanymi na nim oprawami oświetleniowymi (ok. 90 % są to słupy, na których zamontowano jedną oprawę, pozostałe to słupy z dwiema i sporadycznie trzema oprawami oświetleniowymi różnego rodzaju i mocy).Oświetlenie zewnętrzne (w tym oświetlenie dróg, placów, boisk, placów zabaw, parków) na terenie gminy Bolesławiec - stan na grudzień 2022 rok - RAZEM liczba słupów - 3191, liczba opraw - 3533; Szczegółowa ilości z liczbą słupów i opraw dla poszczególnych wsi mieści się w Rozdz. V pkt. 1 SWZ /ze względu na ilość znaków dozwolonych/. W tym:Oprawy 100 W – 1881 szt.Oprawy 150 W – 799 szt. (drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowa)Oprawy 150 W – 228 szt. (część dróg gminnych)Oprawy Led 55 W i 37W – 522 szt. (place, place zabaw i boiska wielofunkcyjne )Oprawy 250 W (metalohalogenkowe) – 8 szt. (boisko)Oprawy Led 160 W – 72 szt. (boiska)Oprawy 100 W (ośw. parkowe) - 23 szt.Oświetlenie zewnętrzne, którego właścicielem w 100% jest Gmina Bolesławiec składa się z oświetlenia drogowego (ulicznego), placów, placów zabaw, boisk wielofunkcyjnych i trawiastych oraz parków. Istniejące oświetlenie bazuje na słupach stalowych o wysokości 8m (kilkanaście sztuk to słupy 7m) zasilanych kablowo. Aktualnie oświetlenie sterowane jest zegarami astronomicznymi firmy Rabbit typu CPA 4.0 umieszczonymi w 84 szafkach oświetleniowych (nie dotyczy poz. 31). Oświetlenie bazuje na oprawach na lampy sodowe 100W (drogi gminne i wewnętrzne) i 150W (drogi kategorii powiatowej, wojewódzkiej i krajowej oraz część opraw przy drogach gminnych). Na jednym z boisk (Łaziska) zamontowanych jest 8 opraw metalohalogenkowych 250W. Gmina posiada też 23 punktów oświetlenia typu parkowego na oprawy sodowe 100W (mleczne) na słupach o wys. 4 m. 2. Zakres czynności obejmuje:1) Czynności eksploatacyjne, w tym między innymi:a) Oględziny sieci oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami branżowymi.b) Wykonywanie niezbędnych pomiarów urządzeń i sieci oświetlenia w terminach zgodnych zobowiązującymi przepisami.c) Przegląd techniczny urządzeń, aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej,d) Oględziny urządzeń oświetlenia.e) Przeglądy techniczne opraw latarni oświetleniowych.f) Konserwacja szafek i tablic rozdzielczych.g) Pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej.h) Regulacja zegarów sterujących pracą oświetlenia (dopuszczalna różnica pracy obwodów oświetleniowych w jednej miejscowości do 2 minut – włączanie i wyłączanie).i) Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowych.j) Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych zegarów astronomicznych i urządzeń z nimi współpracujących.k) Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach (numery punktów oświetleniowych) i szafkach sterowniczo-zabezpieczających. l) Prowadzenie dokumentacji techniczno-ruchowej z aktualizowaniem oznakowani informacyjnego.m) Utrzymanie opraw w należytej czystości.n) Zabezpieczenie antykorozyjne słupów oświetleniowych.o) Wykonywanie raz w miesiącu oględzin oświetlenia drogowego (zewnętrznego) w celu kontroli jego sprawności.p) Kontrole w terenie Wykonawca przeprowadzi w porze nocnej, po zaświeceniu się lamp i sporządzi na tę okoliczność stosowną notatkę. Sporządzone przez Wykonawcę notatki z tych kontroli winny być udostępniane Zamawiającemu na każde żądanie.2) Awaryjne usuwanie uszkodzeń (również powstałych w wyniku kolizji drogowych), w tym między innymi:a) Wymiana uszkodzonych elementów układów zasilających i sterowniczych.b) Naprawa uszkodzonych odcinków kabli.c) Wymiana uszkodzonych źródeł światła, opraw, dławików i kondensatorów, układów zapłonowych.d) Wymiana uszkodzonych wysięgników, drzwiczek wnękowych i tablic bezpiecznikowych słupowych.e) Wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych i fundamentów.f) Prostowanie przekrzywionych słupów, opraw i wysięgników do prawidłowej pozycji.g) Przycinanie gałęzi drzew i krzewów zasłaniających źródła światła, wg. potrzeb i wskazań Zamawiającego.h) Bieżące pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej słupów stalowych i rezystancji izolacji kabli (w przypadku awarii i przy każdej naprawie wymagającej wymiany przewodów lub kabli). 3. Wykonawca zobowiązany jest :1) Zagwarantować, że wszystkie prace związane z przedmiotem zamówienia wykonywane będą zgodnie z przepisami dotyczącymi budowy i eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych, aktualnymi wymaganiami w zakresie certyfikacji jakości wykorzystywanych urządzeń i materiałów oraz zgodności z normami i zasadami bezpieczeństwa.2) Zapewnić niezbędne materiały i sprzęt do wykonania przedmiotu zamówienia.3) Zagwarantować, że materiały zużyte (z demontażu), nie nadające się do ponownego wykorzystania, zagospodaruje zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie gospodarki odpadami.4) Zagwarantować, że powierzone czynności eksploatacyjne oświetlenia drogowego będzie wykonywał zgodnie z warunkami zawartymi w umowie, złożonej ofercie i SWZ.5) Posiadać sprzęt specjalistyczny umożliwiający terminowe wykonywanie powierzonych zadań.6) Pozostawać w dyspozycyjności przez 24 godziny na dobę, również w dni świąteczne i wolne od pracy (likwidacja awarii i zagrożeń powstałych w skutek działania siły wyższej).7) Zapewnić właściwą organizację pracy w oparciu o przepisy ustawy Prawo energetyczne i przepisy bhp przy pracach związanych z urządzeniami elektroenergetycznymi.8) Posiadać ważne ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej co najmniej na okres realizacji niniejszej umowy.4. Wykonawca będzie wykonywał bieżącą usługę serwisu urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy Bolesławiec w oparciu o brygadę serwisową (obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę) wskazaną w § 6 ust. 2 projektu Umowy.5. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego odbierania zgłoszeń awarii oświetlenia drogowego (zewnętrznego) całodobowo przekazanych na podany przez Niego adres poczty e-mail lub nr telefoniczny i ewidencjonowania tych zgłoszeń. Adresy kontaktowe podane przez Wykonawcę udostępnione zostaną również sołtysom wsi i radnym Gminy Bolesławiec.6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przystąpienie do usunięcia awarii w terminie niezwłocznym i jej likwidację maksymalnie w ciągu 3-ch dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. W związku z faktem, że jednym z kryteriów oceny ofert jest okres (liczba dni) o jaki Wykonawca skróci czas na usunięcie awarii, to okres ten sprowadza się do tego podanego przez Wykonawcę w Jego ofercie. Konsekwencją przekroczenia tego terminu będą naliczane kary umowne, chyba że przekroczenie wymaganego okresu na usunięcie awarii ma miejsce z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. W takim przypadku spisana będzie odpowiednia notatka służbowa. 7. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób trzecich.8. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami, postępowaniom odszkodowawczym i kosztom, jakie mogą powstać wskutek prowadzonych robót lub w związku z zakłóceniami spowodowanymi pracami w zakresie w jakim Wykonawca jest za nie odpowiedzialny, a w razie dopuszczenia do ich powstania – zrekompensować Zamawiającemu poniesione z tego tytułu koszty lub straty.9. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić na bieżąco dokumentację eksploatacyjną dotyczącą wykonanych czynności konserwacyjnych oraz naprawczych dla przekazanego do serwisowania oświetlenia. Wzór „Karty eksploatacji i konserwacji oświetlenia zewnętrznego” stanowi Zał. nr 7 do SWZ. Dokument ten należy sporządzić co najmniej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i jeden załączyć do wystawionej przez Wykonawcę co miesiąc faktury. Zamawiający ma prawo wglądu do prowadzonej dokumentacji. Wykonawca na każdy jego wniosek prześle na jego adres e-mail aktualną, prowadzoną na bieżąco, dokumentację eksploatacyjną.10. Naprawy szkód zniszczeń i dewastacji urządzeń oświetleniowych powstałych wskutek działania osób trzecich dokonywane będą w ramach przejętych czynności eksploatacyjnych. Wykonawca ma prawo dochodzić w imieniu Zamawiającego kwot odszkodowawczych od osób trzecich (w tym z ich polis OC) za szkody przez nich spowodowane na mieniu związanym z oświetleniem drogowym. W tym celu Zamawiający wystawi Wykonawcy stosowne pełnomocnictwo. 11. Naprawy uszkodzeń i awarii urządzeń oświetlenia i obwodów oświetleniowych, które powodują zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, bezpieczeństwa środowiska i strat w majątku będą dokonywane niezwłocznie. Miejsca występowania takich uszkodzeń i awarii zostaną odpowiednio zabezpieczone przez Wykonawcę w wypadku niemożliwości podjęcia natychmiastowej naprawy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50232100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczenie swojej oferty wadium w wysokości: 2.000 zł (słownie: dwa tysiące PLN 00/100) na okres związania ofertą.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 310, 836 i 1572).3. Wadium wniesione w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek Zamawiającego: Łużycki Bank Spółdzielczy w Lubaniu Oddział w Bolesławcu92 8392 0004 2600 2017 2000 0040UWAGA !!! Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:2.4.1 Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) jedno zadanie polegające na należytej konserwacji oświetlenia ulicznego (drogowego) o wielkości przynajmniej 3000 punktów (słupów) oświetlenia drogowego (ulicznego) w ramach jednego zamówienia obejmującego jeden pełny okres co najmniej 6-ciu miesięcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach