Przetargi.pl
„Dowożenie uczniów do szkół i przedszkoli położonych na terenie gminy Borek Wlkp. wraz z zapewnieniem opieki podczas dowożenia w dni nauki szkolnej w 2021 roku”

Gmina Borek Wlkp. ogłasza przetarg

  • Adres: 63-810 Borek Wielkopolski, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 655 716 120 , fax. 655 715 893
  • Data zamieszczenia: 2020-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borek Wlkp.
    Rynek 1
    63-810 Borek Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 655 716 120, fax. 655 715 893
    REGON: 52801400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.borekwlkp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowożenie uczniów do szkół i przedszkoli położonych na terenie gminy Borek Wlkp. wraz z zapewnieniem opieki podczas dowożenia w dni nauki szkolnej w 2021 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na dowożeniu uczniów na zajęcia lekcyjne do szkół i przedszkoli, dla których organem prowadzącym jest Gmina Borek Wlkp. oraz odwożenie po zakończonych zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania w dni nauki szkolnej w roku 2021 wraz z zapewnieniem opieki przewożonych uczniów. Przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia – niezależnie od kierowcy, opiekuna przewożonym dzieciom w każdym środku transportu. Ilość opiekunów musi być dostosowana do liczby wykonywanych kursów w taki sposób, aby w każdym wykonywanym kursie był opiekun. Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby sprawujące opiekę nad uczniami powinny posiadać odpowiednie przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno - opiekuńczych w stosunku do dzieci, tj. świadectwo potwierdzające co najmniej odbycie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. 2. Zamówienie składa się z następujących części: CZĘŚĆ Nr: 1 1) Trasa Nr 1 - Dowożenie do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Borku Wlkp., Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zimnowodzie, Przedszkola Samorządowego w Karolewie, Przedszkola Samorządowego w Wycisłowie i Przedszkola Samorządowego w Zalesiu. Szacowana liczba km dziennie: 175 km. Punkt rozpoczęcia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. Punkt zakończenia dowożenia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8 3) Wykonawca musi zapewnić pojazd do przewozu na miejscach siedzących min. 50+1. CZĘŚĆ Nr: 2 1) Trasa Nr 2 - Dowożenie do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Borku Wlkp., Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zimnowodzie, Przedszkola Samorządowego w Karolewie, Przedszkola Samorządowego w Wycisłowie i Przedszkola Samorządowego w Zalesiu. Szacowana liczba km dziennie: 165 km. Punkt rozpoczęcia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. Punkt zakończenia dowożenia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8 3) Wykonawca musi zapewnić pojazd do przewozu na miejscach siedzących min. 50+1. CZEŚĆ Nr: 3 1) Trasa Nr 3 Dowożenie do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Borku Wlkp., Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zimnowodzie, Przedszkola Samorządowego w Karolewie, Przedszkola Samorządowego w Wycisłowie i Przedszkola Samorządowego w Zalesiu. Szacowana liczba km dziennie: 160 km. Punkt rozpoczęcia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. Punkt zakończenia dowożenia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8 3) Wykonawca musi zapewnić pojazd do przewozu na miejscach siedzących min. 41+1. CZEŚĆ Nr: 4 1) Trasa Nr 4 - Dowożenie do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Borku Wlkp., Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zimnowodzie, Przedszkola Samorządowego w Karolewie, Przedszkola Samorządowego w Wycisłowie i Przedszkola Samorządowego w Zalesiu. Szacowana liczba km dziennie: 160 km. Punkt rozpoczęcia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. Punkt zakończenia dowożenia: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borku Wlkp. 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.13.00.00-8 3) Wykonawca musi zapewnić pojazd do przewozu na miejscach siedzących min. 20+1. Przewozy odbywać się będą według harmonogramu dowozu uczniów stanowiącego załącznik do umowy. 3. Przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia – niezależnie od kierowcy, opiekuna przewożonym dzieciom w każdym środku transportu. Ilość opiekunów musi być dostosowana do liczby wykonywanych kursów w taki sposób, aby w każdym wykonywanym kursie był opiekun. Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Osoby sprawujące opiekę nad uczniami powinny posiadać odpowiednie przygotowanie do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjno - opiekuńczych w stosunku do dzieci, tj. świadectwo potwierdzające co najmniej odbycie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia na określone dni innego niż ustalony rozkład jazdy, po wcześniejszym powiadomieniu Wykonawcy. Zamawiający przewiduje zmiany w tym zakresie przed każdym semestrem danego roku szkolnego, objętego dowozami. 5. Zmiany w rozkładzie jazdy skutkujące zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości przejechanych km do 10% nie wpływają na zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. 6. Rozliczenia będą dokonywane w cyklu miesięcznym na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. 7. Zamawiający zastrzega możliwość odstępstw od podanego harmonogramu przewozów z powodu zmiany planów lekcji, ilości dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowania dni wolnych, wystąpienia siły wyższej spowodowanej epidemią itd. 8. Pod pojęciem dowożenie rozumie się: dowożenie uczniów z punktów zbiorczych w miejscu zamieszkania i odwożenie uczniów do miejsca zamieszkania, a w przypadku uczniów niepełnosprawnych dowożenie i odwożenie z i do miejsca zamieszkania. 9. W przypadku awarii wyznaczonego autobusu, Przewoźnik podstawi autobus spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. 10. Autobusy zatrzymywać się będą na wyznaczonych przystankach autobusowych zlokalizowanych na trasie przebiegu autobusów oraz w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego. 11. Pojazdy do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać tablice, umieszczone w widocznym miejscu z przodu i z tyłu pojazdu, informujące o przewozie uczniów. 12. Zamawiający wymaga, aby autobusy, którymi świadczona będzie usługa dowozu uczniów były w pełni sprawnie technicznie. Stosowane do przewozu pojazdy nie mogą stwarzać zagrożenia dla przewożonych nim osób oraz dla innych uczestników ruchu drogowego. Wykonawca w tym zakresie zobowiązany jest do przestrzegania przepisów określonych w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2020 poz. 110) oraz rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia ( Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.). 13. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego podejrzenia, iż pojazd jest w złym stanie technicznym, Wykonawca wymieni pojazd na zastępczy, spełniający wszystkie warunki dla pojazdu zgłoszonego, dokona oględzin pojazdu i koniecznych napraw. 14. Wykonawca zapewni w okresie jesienno-zimowym przewóz dzieci autobusami z ogrzewaniem. 15. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów bhp i ppoż. Ponadto, musi posiadać ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób oraz zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie pojazdu i przewożonych osób na czas przewozu z tytułu szkód, które mogą wynikać w związku z wykonywaniem zamówienia. 16. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić opiekę wychowawczą w czasie dowozu uczniów do szkół. 17. Kierowcy wykonujący przedmiot zamówienia muszą posiadać stosowne uprawnienia określone w przepisach ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2020 poz. 1268) oraz z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110). 18. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób - kierowców, które będą przewoziły autobusami dzieci na wyznaczonych trasach. 2) dla udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, o spełnieniu wymogu dotyczącego zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zawierające imienne wskazanie osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz z wykazem tych osób do realizacji przedmiotu zamówienia do dnia podpisania umowy – załącznik nr 9a, dokument wymagany od wykonawcy, którego oferta oceniona została jako najkorzystniejsza. Na etapie składania oferty – Wykonawca składa w tym zakresie oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika nr 1 do SIWZ 3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących czynności przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. Zatrudnienie osób, o których mowa powyżej udokumentowane zostanie przez Wykonawcę kopią umowy o pracę lub umową obejmującą okres realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest na każde żądanie i w każdym czasie przedłożyć Zamawiającemu stosowne dokumenty (kopie umów) potwierdzające zatrudnienie osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu umowy. 19. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tj. oferty na całość przedmiotu zamówienia lub na poszczególne jego części. 20. Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia – zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp zamawiający żąda, aby wykonawca ubiegający się o zamówienie wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 21. Jeżeli Wykonawca nie przedłoży dokumentów, o których mowa w pkt. 18 , Zamawiający uzna ten fakt, jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o prace i zastosuje sankcje z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymagań poprzez naliczenie kar umownych w wysokości, o których mowa we wzorze umowy stanowiącej załącznik Nr 11 do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania zezwolenia lub licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 ze zm.),
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści zgodnej z załącznikiem nr 1; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców, w przypadku gdy: a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba; b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicz¬nego (np. konsorcjum), o treści wymaganej w art. 23 ust. 2 ustawy – upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela /lidera konsorcjum/ wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców. 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1 muszą być złożone w formie oryginału. Dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 musi być złożony w formie oryginału lub kopii po¬świadczonej notarialnie. Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na któ¬rych zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przy¬padku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 4 lit. a) lub ust. 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami in¬ternetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodziel¬nie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, jednakże, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wska¬zanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 lit. a), w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszka¬nia, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, które po¬winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospo¬darczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wówczas, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicz¬nego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegają¬cych się o udzielenie zamówienia, każdy z nich składa oddzielnie dokumenty określone w ust. 2 pkt 4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach