Przetargi.pl
„Dowożenie dzieci niepełnosprawnych wraz z opieką z terenu Gminy Kęty do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021”

Gmina Kęty ogłasza przetarg

  • Adres: 32-650 Kęty, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 844-76-00 , fax. 33 844 76 60
  • Data zamieszczenia: 2020-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kęty
    Rynek 7
    32-650 Kęty, woj. małopolskie
    tel. 33 844-76-00, fax. 33 844 76 60
    REGON: 72181824000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Dowożenie dzieci niepełnosprawnych wraz z opieką z terenu Gminy Kęty do placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są: usługi dowożenia dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Kęty do placówek oświatowych i z powrotem wraz z zapewnieniem opieki, w okresie: - Część I od 01 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r., - Część II od 01 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r., - Część III od 01 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r., we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z organizacją roku szkolnego 2020/2021 w danej placówce oraz planem zajęć dzieci, na 3 trasach, z których każda stanowi odrębną część zamówienia. 2. Szczegółowy opis przedmiotu poszczególnych części zamówienia: CZĘŚĆ I „Dowożenie dzieci na Trasie nr 1” Przedmiotem zamówienia Części I jest wykonanie zleconej pracy przewozowej w zakresie dowozu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Kęty do i z placówek oświatowych na trasie: z Dworca MZK\PKS w Kętach przy ul. Sienkiewicza do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Oświęcimiu, przy ul. Obozowej 40 i ul. Kościelnej 6 (w skrócie SOSW w Oświęcimiu) i z powrotem. Zamawiający szacuje, iż ilość km na Trasie nr 1 wyniesie w całym okresie realizacji zamówienia 11.210 km (słownie: jedenaście tysięcy dwieście dziesięć kilometrów). W każdej z miejscowości: Nowa Wieś, Malec, Bielany i Łęki przewiduje się minimum jeden przystanek, na którym będą wsiadać i wysiadać przewożone dzieci. Zaznaczamy, że przedmiot zamówienia nie obejmuje przejechanych kilometrów bez dzieci, tj., tzw. „pustych kilometrów”. Kursy odbywać się będą we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z organizacją roku szkolnego 2020/2021 w danej placówce, na podstawie rozkładu jazdy przedłożonego przez Zamawiającego, zawierającego optymalny przebieg trasy oraz godziny przyjazdu/odjazdu z poszczególnych przystanków. Liczba przewożonych dzieci wynosi nie więcej niż 30. Liczba ta może ulec zmianie w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Osoby przewożone muszą mieć zapewnione miejsca siedzące. Wykonawca zapewni niezależnie od kierowcy przewożonym dzieciom jednego opiekuna w przypadku gdy liczba przewożonych dzieci wynosi od 1 do 15 oraz dwóch opiekunów gdy liczba przewożonych dzieci wynosi powyżej 15. Opiekunem winna być osoba pełnoletnia, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Do obowiązków opiekuna należeć będzie w szczególności: - opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z Dworca MZK/PKS w Kętach do SOSW w Oświęcimiu, - opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z SOSW w Oświęcimiu na Dworzec MZK/PKS w Kętach (jeżeli wymagany jest osobisty odbiór dziecka przez rodzica/opiekuna prawnego np. z uwagi na wiek, to opieka i nadzór sprawowane są aż do momentu przekazania każdego z tych dzieci rodzicom/opiekunom prawnym). - opieka i nadzór w czasie pokonywania przez dziecko drogi ze środka transportu do budynku SOSW w Oświęcimiu aż do momentu przekazania dziecka uprawnionemu do odbioru dziecka pracownikowi SOSW w Oświęcimiu oraz z budynku SOSW w Oświęcimiu od momentu przekazania dziecka przez uprawnionego pracownika SOSW w Oświęcimiu do środka transportu, - zwracanie uwagi na zachowanie dzieci podczas przewozu, - utrzymywanie stałego kontaktu z Wydziałem Infrastruktury Społecznej Urzędu Gminy Kęty w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów, - w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom natychmiastowe informowanie Wykonawcy oraz Urzędu Gminy Kęty o tym fakcie. Podczas transportu i opieki dzieci na Trasie nr 1 pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie usługi oraz za bezpieczeństwo dzieci będzie ponosił Wykonawca. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia NW dla wszystkich przewożonych i objętych opieką dzieci, a Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała lub śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji precyzują zapisy załącznika Nr 8 do SIWZ „Wzór umowy”. CZĘŚĆ II „Dowożenie dzieci na Trasie nr 2” Przedmiotem zamówienia Części II jest wykonanie zleconej pracy przewozowej w zakresie dowozu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych z miejsc ich zamieszkania na terenie Gminy Kęty do i z placówek oświatowych na trasie: od miejsca wsiadania pierwszego dziecka do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kaczynie Filia w Kętach (w skrócie SOSW w Kaczynie Filia w Kętach) na os. 700-lecia 22 oraz Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach na ul. Jana III Sobieskiego 6 i Ośrodka Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kozach (w skrócie OREW w Kozach) ul. Nadbrzeżna 130 i z powrotem. Zamawiający szacuje, iż ilość km na Trasie nr 2 wyniesie w całym okresie realizacji zamówienia 8.930 km (słownie: osiem tysięcy dziewięćset trzydzieści kilometrów). Zaznaczamy, że przedmiot zamówienia nie obejmuje przejechanych kilometrów bez dzieci, tj., tzw. „pustych kilometrów”. Kursy odbywać się będą we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z organizacją roku szkolnego 2020/2021 w danej placówce, na podstawie rozkładu jazdy przedłożonego przez Zamawiającego, zawierającego optymalny przebieg trasy oraz godziny przyjazdu/odjazdu z poszczególnych przystanków. Liczba przewożonych dzieci wynosi do 7, w tym do 5 dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim. Liczba ta może ulec zmianie w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Osoby przewożone na tej trasie muszą mieć zapewnione miejsca siedzące dla dzieci poruszających się samodzielnie w ilości min. 2 oraz min. 5 miejsc konstrukcyjnie przystosowanych do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W przypadku gdy zmiana powodować będzie zmniejszenie ilości przewożonych dzieci, zmniejszeniu ulegnie również ilość kilometrów. Wykonawca zapewni niezależnie od kierowcy przewożonym dzieciom opiekuna. Opiekunem winna być osoba pełnoletnia, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Do obowiązków opiekuna należeć będzie w szczególności: - opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc wsiadania do SOSW w Kaczynie Filia w Kętach, Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach oraz OREW w Kozach (opieka i nadzór sprawowane są od momentu przekazania przez rodzica/opiekuna prawnego każdego z dzieci), - opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z SOSW w Kaczynie Filii w Kętach, Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach oraz OREW w Kozach (opieka i nadzór sprawowane są do momentu przekazania każdego z dzieci rodzicom/opiekunom prawnym), - opieka i nadzór w czasie pokonywania przez dziecko drogi ze środka transportu do budynku SOSW w Kaczynie Filii w Kętach, Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach oraz OREW w Kozach aż do momentu przekazania dziecka uprawnionemu do odbioru dziecka pracownikowi SOSW w Kaczynie Filii w Kętach, Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach oraz OREW w Kozach i z budynku SOSW w Kaczynie Filii w Kętach, Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach oraz OREW w Kozach od momentu przekazania dziecka przez uprawnionego pracownika SOSW w Kaczynie Filii w Kętach, Szkoły Podstawowej nr 1 w Kętach oraz OREW w Kozach do środka transportu, - zwracanie uwagi na zachowanie dzieci podczas przewozu, - utrzymywanie stałego kontaktu z Wydziałem Infrastruktury Społecznej Urzędu Gminy Kęty w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów, - w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom natychmiastowe informowanie Wykonawcy oraz Urzędu Gminy Kęty o tym fakcie. Podczas transportu i opieki dzieci na Trasie nr 2 pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie usługi oraz za bezpieczeństwo dzieci będzie ponosił Wykonawca. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia NW dla wszystkich przewożonych i objętych opieką dzieci, a Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała lub śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji precyzują zapisy załącznika Nr 8 do SIWZ „Wzór umowy”. CZĘŚĆ III „Dowożenie dzieci na Trasie nr 3” Przedmiotem zamówienia Części III jest wykonanie zleconej pracy przewozowej w zakresie dowozu i opieki w czasie przewozu dzieci niepełnosprawnych z miejsc ich zamieszkania na terenie Gminy Kęty do i z placówek oświatowych na trasie: od miejsca wsiadania pierwszego dziecka do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Oświęcimiu (w skrócie SOSW w Oświęcimiu) i z powrotem. Zamawiający szacuje, iż ilość km na Trasie nr 3 wyniesie w całym okresie realizacji zamówienia 27.550 km (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy pięćset pięćdziesiąt kilometrów). Zaznaczamy, że przedmiot zamówienia nie obejmuje przejechanych kilometrów bez dzieci, tj., tzw. „pustych kilometrów”. Kursy odbywać się będą we wszystkie dni nauki szkolnej, zgodnie z organizacją roku szkolnego 2019/2020 w danej placówce, na podstawie rozkładu jazdy przedłożonego przez Zamawiającego, zawierającego optymalny przebieg trasy oraz godziny przyjazdu/odjazdu z poszczególnych przystanków. Liczba przewożonych dzieci wynosi do 12. Liczba ta może ulec zmianie w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Osoby przewożone na tej trasie muszą mieć zapewnione miejsca siedzące dla dzieci poruszających się samodzielnie w ilości min. 12. W przypadku gdy zmiana powodować będzie zmniejszenie ilości przewożonych dzieci, zmniejszeniu ulegnie również ilość kilometrów. Wykonawca zapewni niezależnie od kierowcy przewożonym dzieciom opiekuna. Opiekunem winna być osoba pełnoletnia, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Do obowiązków opiekuna należeć będzie w szczególności: - opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z miejsc wsiadania do SOSW w Oświęcimiu (opieka i nadzór sprawowane są od momentu przekazania przez rodzica/opiekuna prawnego każdego z dzieci). - opieka i nadzór podczas przewozu dzieci z SOSW w Oświęcimiu (opieka i nadzór sprawowane są do momentu przekazania każdego z dzieci rodzicom/opiekunom prawnym). - opieka i nadzór w czasie pokonywania przez dziecko drogi ze środka transportu do budynku SOSW w Oświęcimiu aż do momentu przekazania dziecka uprawnionemu do odbioru dziecka pracownikowi SOSW w Oświęcimiu i z budynku SOSW w Oświęcimiu od momentu przekazania dziecka przez uprawnionego pracownika SOSW w Oświęcimiu do środka transportu, - zwracanie uwagi na zachowanie dzieci podczas przewozu, - utrzymywanie stałego kontaktu z Wydziałem Infrastruktury Społecznej Urzędu Gminy Kęty w sprawach dotyczących zmian w organizacji przewozów, - w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej dzieciom natychmiastowe informowanie Wykonawcy oraz Urzędu Gminy Kęty o tym fakcie. Podczas transportu i opieki dzieci na Trasie nr 3 pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie usługi oraz za bezpieczeństwo dzieci będzie ponosił Wykonawca. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia ubezpieczenia NW dla wszystkich przewożonych i objętych opieką dzieci, a Zamawiający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu w wyniku, których nastąpi uszkodzenie ciała lub śmierć czy szkoda materialna spowodowana działalnością Wykonawcy. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji precyzują zapisy załącznika Nr 8 do SIWZ „Wzór umowy”. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca, podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz.1040). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. 2. Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę, podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: kierowanie pojazdami, opieka wykonywana przez opiekunów w trakcie realizacji zadania na wszystkich trasach i godzinach realizacji przewozów. 3. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonych szczegółowo w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60113400-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 2. Każdy Wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert (tj. przed godziną 1245 w dniu składania ofert) wnieść wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) dla części nr I, w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) dla części nr II oraz w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) dla części nr III. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręcznie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust, 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy w Kętach 07 1050 1070 1000 0023 6738 4605 w ING Bank Śląski, przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu składania ofert przed upływem terminu ich składania. Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów. 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustawą o transporcie drogowym – obszar prowadzenia przewozu osób – Rzeczpospolita Polska
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I.Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia art. 25a ustawy), 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, 3) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie, 5) Oświadczenie dotyczące udziału podwykonawców (jeżeli dotyczy) – załącznik nr 6 do SIWZ. 6) Dowód wniesienia wadium: - w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - zgodnie z pkt 5 rozdziału XI SIWZ, - w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. II.Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospoli¬tej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale IV pkt 4 ppkt 2 SIWZ. 1) ppkt 2 lit a, b, c - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 1 Dokument, o którym mowa w Rozdziale IV pkt 5 ppkt 1 lit. b SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w Rozdziale IV pkt 5 ppkt 1 lit. a SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w ppkt 1, zastępuje sieje dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczeniem osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsca zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia akapitu ze znacznikiem1 stosuje się. III.KORZYSTANIE Z ZASOBÓW INNYCH PODMIOTÓW W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów (dotyczy warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt 3 rozdziału IV SIWZ) niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia -dokument ten (np. zobowiązanie) należy dołączyć do oferty. Z dokumentu (np. zobowiązania) o którym mowa wyżej musi wynikać szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający ocenia czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy (wybrane przez Zamawiającego fakultatywne podstawy wykluczenia. 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten pomiot innym podmiotem lub podmiotami lub, 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacje finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału. 5. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie złożyć oświadczenia i dokumenty podmiotu, na zdolności lub sytuację którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania tego podmiotu (dokumenty wskazane w pkt 4 ppkt 2 lit. a-d rozdziału IV SIWZ). Wykonawca zobowiązany będzie również złożyć dokumenty tego podmiotu potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności i ich sytuacji, na których Wykonawca polegał w celu wykazania spełniania tych warunków (dokumenty wskazane w pkt 4 ppkt 3 rozdziału IV SIWZ). IV.INFORMACJA NA TEMAT MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERTY WSPÓLNEJ (PRZEZ DWA LUB WIĘCEJ PODMIOTÓW). 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - nie dotyczy spółki cywilnej o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. 2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - zgodnie z rozdz. XIII pkt 16 SIWZ - nie dotyczy spółki cywilnej o upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynik z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Uwaga: Pełnomocnictwo o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą albo z umowy podmiotów składających wspólną ofertę. 3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika). 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w art. 25a ustawy (pkt 4 ppkt 1 rozdziału IV SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie). 5. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę. 6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę. V.INFORMACJA NA TEMAT PODWYKONAWCÓW. 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Wykonawca, który zamierza wykonać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wyraźnie w ofercie wskazać, jaką część (zakres zamówienia) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca oraz podać firmę podwykonawcy. Należy w tym celu wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 6 do SIWZ - informacja na temat podwykonawców (jeżeli dotyczy). 3. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. 4. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 6. Zamawiający, zgodnie z art. 25a ust. 5 ustawy Pzp, żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp. 7. Zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wymienionych w § 5 pkt 2-4 oraz 9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, tj.: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 4) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 7160); W stosunku do podwykonawców zastosowanie ma również przesłanka z art. 24 ust.5 pkt 2 pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach