Przetargi.pl
Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Sędziszów Małopolski do szkół i ośrodków szkolno– wychowawczych w roku szkolnym 2020/2021.

Samorządowe Centrum Usług Wspólnych w Sędziszowie Małopolskim ogłasza przetarg

  • Adres: 39-120 Sędziszów Małopolski, ul. ks. Stanisława Maciąga
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 7458240, 17 2216594 , fax. 172 216 594
  • Data zamieszczenia: 2020-08-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samorządowe Centrum Usług Wspólnych w Sędziszowie Małopolskim
    ul. ks. Stanisława Maciąga 5
    39-120 Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie
    tel. 17 7458240, 17 2216594, fax. 172 216 594
    REGON: 69035319000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.sedziszow-mlp.pl/15216,15221/15221/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Sędziszów Małopolski do szkół i ośrodków szkolno– wychowawczych w roku szkolnym 2020/2021.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest bezpieczny i punktualny dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie gminy Sędziszów Małopolski do szkół i placówek szkolno - wychowawczych z siedzibą w Rzeszowie, w Ropczycach i w Mielcu. Zamówienie obejmuje dowóz dzieci niepełnosprawnych z miejsca zamieszkania do szkoły i przywóz po zajęciach lekcyjnych do miejsca zamieszkania wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu. Świadczenie usług odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, samochodami specjalistycznymi dostosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych. 2. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 4 Części (Trasy) wymienione poniżej: CZĘŚĆ I - Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Szkół i Ośrodków w Rzeszowie oraz przywóz do miejsca zamieszkania CZĘŚĆ II - Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkujących południową część gminy do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Ropczycach oraz przywóz do miejsca zamieszkania CZĘŚĆ III - Dowóz uczniów niepełnosprawnych zamieszkujących północną część gminy do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Ropczycach oraz przywóz do miejsca zamieszkania CZĘŚĆ IV- Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno - Wychowawczego w Mielcu oraz przywóz do miejsca zamieszkania. 3. Zamawiający zastrzega, iż liczba dowożonych uczniów może ulec zmianie (zwiększenie lub zmniejszenie) w następujących n/w przypadkach: 1) zmiana szkoły przez ucznia, 2) choroba ucznia, 3) inne przypadki wynikające z naturalnego ruchu w trakcie roku szkolnego. Po każdej zmianie Zamawiający, w terminie 24 godzin od wprowadzenia zmiany, przedłoży Wykonawcy na piśmie aktualny wykaz uczniów (dla odpowiedniej Części). W przypadku zmiany liczby dowożonych uczniów Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem, od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy w zakresie wykazu uczniów i miejsca ich odbioru. 4. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana otrzyma adresy i imienny wykaz uczniów niepełnosprawnych objętych dowozem do: 1) Zespołu Szkół Specjalnych im. UNICEF w Rzeszowie przy ulicy Ofiar Katynia 1, 35-209 Rzeszów 2) Ośrodka Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Wychowawczego w Rzeszowie, przy ulicy Staszica 10B; 35-051 Rzeszów 3) Zespół Szkół Gospodarczych im. Spytka Ligęzy, ul. Spytka Ligęzy 12, 35-055 Rzeszów 4) Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Ropczycach przy ulicy Wyszyńskiego 14; 39-100 Ropczyce 5) Ośrodka Rehabilitacyjno – Edukacyjno – Wychowawczego w Mielcu przy ulicy Wojsławskiej 278, 39-300 Mielec 5. Zamawiający wymaga, aby usługi objęte niniejszym zamówieniem były realizowane taborem spełniającym warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022). 6. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zapewnienia, na daną terasę, minimum jednego sprawnego technicznie pojazdu, przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych z kierowcą i opiekunem. Wymagania dla pojazdu: Pojazd musi posiadać: a) - aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego, które Wykonawca jest zobowiązany przedstawić przed zawarciem umowy. b) - tablice „Przewóz osób niepełnosprawnych” umieszczoną wewnątrz pojazdu przy przedniej i tylnej szybie, c) - siedzenia pasażerów wyposażone w pasy bezpieczeństwa biodrowo – barkowe, - siedzenia pasażerów wyposażone w wysokie oparcia lub oparcia z zagłówkami, d) - windę lub rampę dla wózków inwalidzkich, e) - miejsca siedzące dla każdej z przewożonych osób, f) - sprawną klimatyzację. 2) posiadania aktualnego, obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wraz z ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków - NW kierowcy i pasażerów pojazdu mechanicznego. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić ciągłość tych ubezpieczeń w terminie realizacji przedmiotu zamówienia, 3) podstawienia w razie awarii pojazdu zastępczego, 4) posiadania przez kierowcę wymaganych prawem uprawnień do przewozu osób, 5) uczestniczenia w każdym kursie, oprócz kierowcy, jednego opiekuna, którym może być tylko osoba pełnoletnia, sprawna fizycznie, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, nie widniejąca w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym oraz w Krajowym Rejestrze Karnym. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca. 6) zapewnienia zastępstwa w przypadku braku zdolności do świadczenia usług przez wskazanego w ofercie kierowcę lub opiekuna, 7) przestrzegania punktualności, ustalonego rozkładu czasowego i tras przejazdów, 8) zapewnienia dowożonym uczniom odpowiednich warunków bezpieczeństwa, higieny i wygody przejazdów, 9) zapewnienia każdemu z uczniów miejsca siedzącego, 10) zapewnienia odpowiedniej zdolności przewozowej, tj.: liczba przewożonych uczniów plus kierowca i opiekun w każdym pojeździe, Ponadto ilość miejsc w pojazdach powinna umożliwiać przyjęcie dodatkowo do przewozu w ciągu roku szkolnego co najmniej jednego ucznia, 11) świadczenia usługi tymi pojazdami, które są wykazane w złożonej ofercie, 12) ustalenia optymalnego rozkładu jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania uczniów w podróży, z uwzględnieniem tego, że uczniowie mają być dowiezieni do szkół/placówek w takim czasie, aby możliwe było terminowe rozpoczęcie przez uczniów zajęć lekcyjnych, 13) ustalenia godziny kursów z rodzicami/opiekunami ucznia oraz dyrektorami placówek, do których uczęszczają uczniowie (na podstawie tygodniowego planu lekcji). 7. Do obowiązków Opiekuna będzie należało w szczególności: 1) odbieranie uczniów od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po odwiezieniu na zajęcia przekazanie uczniów pod opiekę nauczyciela, 2) po zakończeniu zajęć odbieranie uczniów od nauczycieli w szkole i po odwiezieniu pod dom przekazanie pod opiekę rodziców/opiekunów lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazywania ucznia w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym lub pozostawienia ucznia bez opieki, 3) zachowanie szczególnej dbałości o dobro ucznia w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu do pojazdu i wysiadaniu, 4) zapewnienie uczniom w szczególności bezpiecznego dla ich zdrowia przejazdu. 8. UWAGA. Każdy Wykonawca winien przeprowadzić wizję lokalną trasy w celu uzyskania wszelkich informacji koniecznych do przygotowania oferty. Szczególnie należy sprawdzić ilość kilometrów na poszczególnych trasach i dostosować ją do ilości dojeżdżających uczniów oraz posiadanego taboru, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. 9. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zrekompensowanie szkód wynikających z wypadków lub wszelkiego rodzaju zdarzeń wynikłych w czasie wykonywania usługi. 10. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi szkoda materialna, uszkodzenie ciała czy śmierć, spowodowana działalnością Wykonawcy. 11. Zamawiający ma prawo do kontroli osób oraz pojazdów realizujących zamówienie, a także zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia w każdej chwili kontroli stanu technicznego pojazdu oraz stanu trzeźwości kierowcy/opiekuna przez odpowiednio powołane do tego celu służby (Policja, Inspekcja Ruchu Drogowego). 12. Przyjmuje się, że przed złożeniem oferty wykonawca uzyskał wszelkie niezbędne informacje o przedmiocie zamówienia co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą mieć wpływ na ofertę przetargową. 13. Zamówienie realizowane będzie w ciągu roku szkolnego 2020/2021, w dni nauki szkolnej, w następujących terminach: 1) TRASA NR 1 do/z Rzeszowa - od dnia 01.09.2020 r. do dnia 31.08.2021 r. (za wyjątkiem dni tj.: 24.12.2020, 31.12.2020, 4.06.2021 oraz przerwy wakacyjnej w dniach od 12.07.2021 do 16.08.2021 r.) RAZEM 223 dni, 2) TRASA NR 2 do/z Ropczyc (trasa południowa) – od dnia 01.09.2020 r. do dnia 22.12.2020 r. RAZEM 80 dni, 3) TRASA NR 3 do/z Ropczyc (trasa północna) – od dnia 01.09.2020 r. do dnia 25.06.2021 r. (za wyjątkiem przerwy feryjnej od 01.02.2021 do 14.02.2021) RAZEM 191 dni 4) TRASA NR 4 do/z Mielca – od dnia 01.09.2020 r. do dnia 30.07.2021r., RAZEM 223 dni. Za okresy wymienione powyżej, dotyczące przerwy wakacyjnej, feryjnej i świątecznej dla poszczególnych tras (części zamówienia) Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium dla każdej części osobno w wysokości: 1) dla Części I – 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) 2) dla Części II – 300,00 zł (słownie: trzysta złotych 00/100) 3) dla Części III – 1 300,00 zł (słownie: tysiąc trzysta złotych 00/100) 4) dla Części IV – 1 600,00 zł (słownie: tysiąc sześćset złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Sędziszowie Małopolskim nr rachunku: 83 9172 0003 0000 0491 2000 0020 (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Na dowodzie przelewu należy zaznaczyć, jakiego przetargu oraz której części dotyczy wadium. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część, zobowiązany jest zabezpieczyć wadiami oddzielnie oferty na każdą składaną część. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 5. W przypadku, gdy wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 6. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w pkt 3 ppkt 2) – 5) w następujący sposób: 1) pisemnie poprzez złożenie oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia w formie papierowej. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć w biurze podawczym – pokój nr 9 przy ul. Rynek 1 w Sędziszowie Małopolskim, w terminie jak podano w pkt 2. Do oferty należy dołączyć kserokopię tego dokumentu poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem. 2) elektronicznie poprzez złożenie oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia na adres e-mail: m.kubacka@sedziszow-mlp.pl Beneficjentem wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu jest Gmina Sędziszów Małopolski. Tak wnoszone wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę na cały okres związania ofertą, poczynając od dnia składania ofert. 8. Treść gwarancji powinna zabezpieczać skuteczność żądania jego wypłaty w sytuacji, kiedy na skutek działań wykonawcy, zajdą przesłanki powodujące zatrzymanie wadium. 9. Z treści złożonego poręczenia lub złożonej gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 – 5 ustawy Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Sędziszów Małopolski do szkół i ośrodków szkolno– wychowawczych w roku szkolnym 2020/2021.” dla Części …. (wymienić części zamówienia, dla których wnoszone jest wadium). 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a Pzp, tj. cyt.: „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.” 12. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium w określonym terminie lub wniesie je w sposób nieprawidłowy w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 Pzp. 15. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 16. Za zgodą Zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Na podstawie art. 22 ust 1b pkt 1) Zamawiający określa warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję lub zezwolenie na wykonywanie transportu drogowego osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2019 poz. 58)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na czas realizacji zamówienia 2. dokument potwierdzający wniesienie wadium 3. dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy, w przypadku gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych. 4. dokument pełnomocnictwa, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. DOKUMENTY SKŁADANE PO OTWARCIU OFERT Zgodnie z art. 24 ust. 11 wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z sesji otwarcia ofert) przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - wzór załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa wyżej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach