Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół podstawowych z terenu gminy Błaszki w roku szkolnym 2020/2021 na podstawie zakupu biletów miesięcznych

Gmina Błaszki ogłasza przetarg

  • Adres: 98-235 Błaszki, pl. Niepodległości
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 438 292 491 , fax. 438 290 932
  • Data zamieszczenia: 2020-08-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Błaszki
    pl. Niepodległości 13
    98-235 Błaszki, woj. łódzkie
    tel. 438 292 491, fax. 438 290 932
    REGON: 73093435800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.blaszki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół podstawowych z terenu gminy Błaszki w roku szkolnym 2020/2021 na podstawie zakupu biletów miesięcznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług przewozowych od 01 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 z wyłączeniem ferii oraz innych dni wolnych od zajęć dydaktycznych w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Błaszki - na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy dla uczniów szkół podstawowych na terenie Gminy Błaszki. 2. Zamówienie podzielone jest na części. Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub wszystkich części zamówienia. CZĘŚĆ I zamówienia obejmuje: - dowóz uczniów do szkoły podstawowej w Błaszkach na podstawie zakupu biletów miesięcznych. Liczbę uczniów objętych dowozem oraz miejscowości objęte dowozem określa Załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający przyjął następujące założenia : a) ilość uczniów: od 02 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. dziennie – 46 b) dni dowozów w okresie od 02 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. - 188 CZĘŚĆ II zamówienia obejmuje: - dowóz uczniów do szkół podstawowych: - Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Błaszkach - Szkoły Podstawowej w Kwaskowie - Szkoły Podstawowej im. św. Jana Pawła II w Gruszczycach - Szkoły Podstawowej we Włocinie na podstawie zakupu biletów miesięcznych. Liczbę uczniów objętych dowozem oraz miejscowości objęte dowozem określa Załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający przyjął następujące założenia : a) ilość uczniów: od 02 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. dziennie – 255 b) dni dowozów w okresie od 02 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. - 188 dotyczy: CZĘŚĆ I i CZĘŚĆ II 1. Usługa objęta przedmiotem zamówienia publicznego odbywać się będzie w ramach regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz.2140 z późn. zm.) 2.Opiekę nad uczniami w trakcie ich dowozu do szkół oraz w drodze powrotnej zapewni Zamawiający, a Wykonawca w ramach usługi zapewni darmowy przejazd dla jednej opiekunki w części pierwszej , a w części drugiej dla 6 opiekunek, po jednej opiekunce na każdej trasie. Zamawiający ustali indywidualnie na każdej trasie z Wykonawcą miejsce, z którego Wykonawca zabierze opiekuna dla danej grupy uczniów. Wykonawca zobowiązany będzie zawsze w pierwszej kolejności zabrać opiekuna i dopiero wtedy może rozpocząć dowóz uczniów z ustalonych dla danej trasy przystanków. W przypadku awarii autobusu przewożącego uczniów opiekun sprawuje opiekę nad dowożonymi uczniami, zapewniając im bezpieczeństwo do czasu przybycia pojazdu zastępczego. 3. Przewóz ma być realizowany przez Wykonawcę na podstawie zakupionych przez Zamawiającego biletów miesięcznych. Wykonawca opracuje optymalne trasy dowozu i rozkłady jazdy autobusów w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 1 i nr 2 4. Wykonawca winien wykonać przedmiot umowy w taki sposób, aby umożliwić uczniom dojazd autobusami z miejscowości, w której uczeń wsiada, do danej szkoły – najpóźniej do godz.750 oraz powrót ze szkoły do miejscowości, w której uczeń wsiadał, przy zachowaniu norm bezpieczeństwa obowiązujących w zakresie transportu drogowego osób, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc) autobusów na poszczególnych trasach do ilości przewożonych uczniów. 5. W okresie zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, a na stopniach wyjściowych do autokaru nie może zalegać lód i nie mogą być one śliskie. 6.Przystanki muszą być zlokalizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami w sposób zapewniający bezpieczeństwo dzieci i innych użytkowników drogi publicznej. 7.Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokona w porozumieniu z Zamawiającym – w sposób uwzględniający punktualne dotarcie uczniów na zajęcia i powrót po zajęciach w szkole. 8.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości zakupionych biletów na poszczególnych trasach w poszczególnych miesiącach – w zależności od ilości dzieci korzystających z dowozów oraz rzeczywistego czasu trwania dowozów uczniów. 9. Przewóz uczniów do placówek szkolnych odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2017 r., poz.1603 ). 10. Ilość dni nauki w okresie od 02 września 2020 r. do 25 czerwca 2021 r. wynosi 188 dni. 11.Liczba przewożonych osób nie może być większa od dopuszczalnej liczby określonej w dowodzie rejestracyjnym danego pojazdu. 12. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował odpowiednią ilością pojazdów, zapewniającą dowóz wszystkich uczniów każdego dnia zajęć szkolnych o stanie technicznym zgodnym z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r., poz.2140 z późn. zm.). 13.W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia zastępczego środka transportu, w taki sposób, aby nie powodował opóźnień czasowych kursu, przy zachowaniu wszelkich norm i obowiązków wynikających z obowiązujących w tej mierze przepisów prawa. Zamawiający wymaga aby maksymalny czas podstawienia pojazdu zastępczego wynosił nie więcej niż 60 minut od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. 14. Przewóz uczniów odbywać się będzie według rozkładów jazdy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstępstw od podanego harmonogramu przewozów z powodu zmiany planów lekcji, ilości dzieci, zmiany organizacji roku szkolnego, dni rekolekcji itp. Odstępstwa od harmonogramu przewozów nie stanowią dodatkowych zadań i należy je wkalkulować w cenę biletu. 15.Pojazdy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc siedzących dla uczniów na określonej trasie. 16. Wykonawca ubezpiecza pojazdy i pasażerów od wszystkich szkód powstałych podczas przewozów i pozostających z związku z przewozem. 17. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia przez Wykonawcę innych rozwiązań przebiegu tras dowozu i odwozu uczniów niż zaproponowane przez Zamawiającego jedynie w przypadku rozwiązań bardziej praktycznych, efektowniejszych i korzystniejszych dla Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na dokonanie zmiany przebiegu tras dowozu i odwozu uczniów. 18.Rozliczenia będą dokonywane na podstawie faktur w cyklu miesięcznym na podstawie wydanych biletów miesięcznych tj. cena 1 biletu miesięcznego oraz rzeczywista ilość uczniów, dla których zostały zakupione bilety w oparciu o listę uczniów przedłożoną przez Dyrektorów poszczególnych szkół Zamawiającemu. 19.Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych osób bilety miesięczne – szkolne zgodnie z art.5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz.295). 20.Zamawiający dopuszcza możliwość przejazdu innych osób, które nie są uprawnione do korzystania z dowozu w ramach niniejszego postępowania przetargowego, w szczególności uczniów uczęszczających do innych szkół. Warunkiem koniecznym jest zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc siedzących dla uczniów szkół wskazanych w zamówieniu. 21. Nadzór nad prawidłowością realizacji zamówienia sprawować będą dyrektorzy szkół, do których dowożeni będą uczniowie. 22. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj.: osoby kierujące pojazdami wykonującymi przewóz, jeżeli wykonywanie tych czynności będzie w przypadku danego wykonawcy polegało na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców. Warunek nie dotyczy sytuacji, jeżeli wskazaną czynność będzie pełnił osobiście właściciel firmy ( tzn. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która złożyła ofertę). 23. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 24 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do : - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, 24. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym niż 10 dni – wykonawca przedłoży zamawiającemu w szczególności podane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 22 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, - Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, - Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, 25. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane w pkt. 22 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej wysokości określonej w umowie stanowiącej załącznik Nr 7 do niniejszego SIWZ. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie  żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt czynności traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 22 czynności. 26. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może również zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł dla każdej części. 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Błaszkach Nr konta 20 9245 0002 0000 0202 2000 0090. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć kserokopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, dowodu przelewu wadium. 8. Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, to jest: 8.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca w celu spełniania niniejszego warunku posiadał aktualną licencję na przewóz osób uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( t.j. Dz. U z 2019 r. poz. 2140 z pożn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty, której wzór stanowi Załącznik nr 3 lub/i 3a do SIWZ, 2. Pełnomocnictwo złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza dla podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiotów w imieniu których pełnomocnicy nie wymienieni w dokumentach rejestrowych firmy składają oferty. 3.Dowód wniesienia wadium, 4.Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (składane w przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 22a ustawy Pzp).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach