Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół podstawowych w Gminie Ryńsk w roku szkolnym 2020/2021

Gmina Ryńsk ogłasza przetarg

  • Adres: 87-200 Wąbrzeźno, ul. Mickiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6877500 , fax. 56 4502702
  • Data zamieszczenia: 2020-07-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ryńsk
    ul. Mickiewicza 21
    87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6877500, fax. 56 4502702
    REGON: 87111882700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rynsk.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół podstawowych w Gminie Ryńsk w roku szkolnym 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczona przez wykonawcę środkami komunikacji publicznej usługa polegająca na transporcie uczniów do szkół na terenie Gminy Ryńsk: Szkoły Podstawowej w Jarantowicach, Szkoły Podstawowej w Myśliwcu, Szkoły Podstawowej w Ryńsku i Szkoły Podstawowej w Zieleniu w roku szkolnym 2020/2021. Zamawiający będzie kupował od Wykonawcy bilety miesięczne w celu wykonania obowiązku określonego w art. 32 ust. 5 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148). 2. Zakres usługi obejmuje przejazd uczniów i ich opiekunów do szkół i ich przejazd powrotny po zakończeniu zajęć do miejscowości w których uczniowie rozpoczęli dojazd do szkoły. Usługa musi być świadczona w dniach prowadzenia zajęć dydaktycznych w szkołach na trasach wskazanych w załączniku Nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Zakup biletów miesięcznych dla uczniów dokonywany będzie w celu korzystania z publicznego transportu zbiorowego w regularnej komunikacji publicznej. Rozkład jazdy uwzględniać będzie potrzeby wynikające z organizacji pracy szkół. 4. Prognozowana ogólna liczba osób korzystających z transportu wynosi – 509 osób, w tym 501 uczniów i 8 opiekunów. Liczba osób jest wielkością prognozowaną i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia, w związku z tym zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby kupowanych biletów miesięcznych na poszczególnych trasach w trakcie realizacji zamówienia. Rozliczenie za usługę następowało będzie na podstawie rzeczywistej liczby sprzedanych biletów miesięcznych w danym miesiącu. Jeżeli wzrośnie liczba przewożonych uczniów – wykonawca zapewni ich przewóz na warunkach podanych w złożonej ofercie. 5. Prognozowana łączna średnia dzienna liczba kilometrów na wszystkich trasach wynosi ca. 562,0 i może ulec zmianie, prognozowana liczba dni w roku w które realizowane będą dowozy wynosi 185. 6. Rozkład jazdy powinien uwzględniać dojazd wszystkich uczniów do placówek oświatowych najpóźniej do godziny 7.50. 7. Przewozy świadczone będą 8 pojazdami. 8. Ostateczne rozkłady jazdy autobusów ustalone zostaną pomiędzy dyrektorami szkół i wykonawcą przed przystąpieniem do realizacji usługi. 9. Nabywana ilość biletów miesięcznych będzie określana na podstawie imiennych list składanych wykonawcy przez dyrektorów szkół do 20-ego dnia każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc w którym uczniowie będą korzystać z publicznego transportu. 10. Osoby sprawujące opiekę nad uczniami w czasie przewozów zapewnia zamawiający. 10. Wymagania zamawiającego odnośnie realizacji przedmiotu zamówienia: Wymagania Zamawiającego odnośnie realizacji przedmiotu umowy: 1. Wykonawca zapewni niezbędną ilość pojazdów zapewniających przewóz wszystkich uczniów na miejscach siedzących, każdy z pojazdów spełniać musi wszystkie wymogi techniczne wymagane przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2020 r. poz. 110 z późn.zm.), ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2140 z późn.zm.) oraz przepisami wykonawczymi. 2. Wykonawca zapewnia bezpieczeństwo i punktualność przewozów. 3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków transportu uczniów i ich opiekunów oraz zobowiązuje się do ubezpieczenia pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków i poniesienia związanych z tym kosztów. 4. Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 5. Wykonawca musi dysponować w okresie obowiązywania umowy ilość pojazdów gwarantującą utrzymanie regularnych kursów w celu zapewnienia przewozu wszystkich uczniów posiadających bilety miesięczne. 6. Pojazdy przy użyciu których Wykonawca wykonywać będzie przewóz muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, muszą być należycie oznakowane, posiadać ważne polisy ubezpieczenia OC i NW oraz aktualne badania techniczne i być dopuszczone do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie i oznakowane. 7. Wykonawca musi dysponować ilością kierowców posiadających wymagane uprawnienia zapewniającą realizację umowy. 8. Podczas przewozów uczniów kursami ogólnodostępnymi w ramach regularnej komunikacji publicznej, Wykonawca musi być gotowy do uruchomienia w razie potrzeby dodatkowych kursów, aby zapewnić uczniom bezpieczne, higieniczne i zgodne z obowiązującymi przepisami i wytycznymi regulującymi warunki przewozu min. w okresie stanu epidemii. 9. W przypadku awarii autobusu/autobusów, Wykonawca zapewni niezwłocznie, transport zastępczy spełniający wszystkie wymagania techniczne określone przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz przepisami wykonawczymi. 10. W przypadku nie zapewnienia transportu zastępczego, Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy, który może być wybrany przez Zamawiającego. 11. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę minimum 1 osoby biorącej bezpośredni udział przy realizacji przedmiotu umowy (kierowca pojazdu którym świadczona będzie usługa). 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający jest uprawniony do czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt. 11.1. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów i dokonywania ich oceny; - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania wymogów; - przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia, wykonawca - na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie przedłoży zamawiającemu na potwierdzenie spełnienia warunku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego w pkt 11.1. czynności oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie takie powinno zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 4) Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie określonym w wezwaniu (dopuszcza się wezwanie wykonawcy środkami komunikacji elektronicznej) żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 11.1 czynności. 5) Za niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 11.1 czynności wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną określoną w umowie w sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający podpisze z wykonawcą przed rozpoczęciem świadczenia usługi umowę powierzenia danych osobowych (wzór umowy powierzenia stanowi załącznik nr 7 do specyfikacji).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożonym oświadczeniem wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do siwz). Zamawiający nie będzie wymagał złożenia przez wykonawcę w/w oświadczenia jeżeli w przedmiotowym postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem 2. Ponadto wykonawca złoży: 1) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli dotyczy; 2) Stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona) - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 3) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach