Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino wraz ze sprawowaniem opieki w czasie przewozu - realizowany na podstawie biletów miesięcznych w roku 2017

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76113 Postomino, Postomino
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2016-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Postomino wraz ze sprawowaniem opieki w czasie przewozu - realizowany na podstawie biletów miesięcznych w roku 2017
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi dowozu uczniów wraz ze sprawowaniem opieki do: 1)Zespołu Szkół w Postominie, 2)Zespołu Szkół w Jarosławcu, 3)Zespołu Szkół w Pieszczu, 4)Szkoły Podstawowej w Staniewicach z zapewnieniem odwozu, po skończonych zajęciach, do miejscowości zamieszkania. 3.2.Usługa ma być świadczona w dni nauki szkolnej oraz w okresie ferii zimowych - w roku 2017 z przerwą w okresie wakacji letnich tj. od 01.01.2017 r. do 23.06.2017 r. oraz od 01.09.2017 do 22.12.2017 r. 3.3.Dowóz ma być realizowany według przebiegu linii komunikacji regularnej z pierwszeństwem przejazdu dzieci i młodzieży – na podstawie biletów imiennych miesięcznych. Realizacja usługi, ma umożliwić uczniom i dzieciom przejazd autobusami z miejsca zamieszkania do szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania, z uwzględnieniem godzin rozpoczęcia i zakończenia zajęć szkolnych, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc) autobusów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie oraz zgodnie z następującymi wykazami: 1)Wykaz nr 1 - Liczba uczniów i dzieci dowożonych do szkół z poszczególnych miejscowości, 2)Wykaz nr 2 - Wykaz godzin rozpoczęcia zajęć szkolnych w poszczególnych szkołach, 3)Wykaz nr 3 - Wykaz odwozów uczniów po zajęciach, 4)Wykaz nr 4 - Wykaz miejsc zatrzymywania się pojazdu (przystanków). 3.4.Do każdego autobusu Wykonawca zatrudni opiekuna. Opieka nie może być sprawowana przez kierowcę. Opiekunem winna być osoba dorosła, sprawna fizycznie, nie karana, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Opiekun sprawuje opiekę nad dziećmi, dba o ich bezpieczeństwo w czasie ich przewozu, oraz podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. 3.5.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości uczniów i dzieci przewożonych z poszczególnych miejscowości w trakcie realizacji zamówienia. Liczba uczniów dowożonych do szkół określana będzie na dany miesiąc na podstawie zapotrzebowania składanego miesięcznie przez dyrektorów szkół w terminie do 25-ego dnia każdego miesiąca poprzedzającego świadczenie usługi. 3.6.Dzieci mają zostać przywiezione do szkoły najpóźniej 5 minut przed rozpoczęciem zajęć szkolnych. 3.7.Ostateczny szczegółowy harmonogram dowozu i odwozu uczniów Wykonawca sporządzi przed przystąpieniem do wykonania usługi we współpracy z dyrektorami poszczególnych szkół. 3.8.W zakresie ustalania dowozów i odwozów uczniów na zajęcia oraz po zakończeniu zajęć szkolnych Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z dyrektorami szkół, w tym także uwzględniając organizację roku szkolnego z każdym z dyrektorów, stosownie do rozporządzenia o organizacji roku szkolnego dającego dyrektorom możliwość indywidualnego określenia terminów dni wolnych od zajęć dydaktycznych (6 dni dla szkół podstawowych i 8 dni dla gimnazjów). Dyrektor może także ustalić dodatkowy dzień wolny od zajęć pod warunkiem odpracowania go w sobotę. O tym fakcie dyrektor jest zobowiązany powiadomić przewoźnika, z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. 3.9.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany godzin przywozów i odwozów dzieci/uczniów w okresie realizacji niniejszego zamówienia oraz prawo do uzgadniania tras przewozów, w tym w szczególności zmiany trasy. 3.10.Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia modyfikacji polegających na przewozie uczniów z innych miejscowości – z terenu Gminy Postomino – niż wymienione w Formularzu cenowym. Cena biletów miesięcznych za przejazdy do szkół z innych miejscowości – z terenu Gminy Postomino – niż wymienione w Formularzu cenowym, zostaną ustalone w taki sposób, że ich cena będzie taka jak cena biletu miesięcznego określona przez Wykonawcę w Formularzu cenowym dla przewozu na trasie o takiej samej lub najbardziej zbliżonej długości przejazdu liczonej w kilometrach. 3.11.Wykonawca zobowiązany jest do: 1)zapewnienia taboru bezpiecznego i niezbędnego do przewozu wszystkich dowożonych dzieci i uczniów, z odpowiednią ilością miejsc siedzących w pojazdach, odpowiadającą liczbie aktualnie przewożonych dzieci. Pojazdy służące do przewozu uczniów muszą być w pełni sprawne technicznie i gwarantować pełne bezpieczeństwo przy przewozie dzieci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, być oznakowane stosownie do charakteru świadczonych usług, a także muszą być utrzymane w czystości; 2)realizowania usługi z wykorzystaniem autobusów nie starszych niż 20 lat, 3)zapewnienia oznakowania autobusów, dzięki któremu dziecko młodsze rozpozna właściwy autobus (np. w przypadku trzech autobusów obsługujących daną szkołę, każdy autobus należy oznakować innym emblematem); wykonawca wyposaży dzieci z klas 0 – 3 (około 150 dzieci) w emblematy o takim samym wzorze (np. misie, serduszka, gwiazdki) jak oznaczenie znajdujące się na autobusie, emblematy mają być w formie na przykład breloczka doczepianego do tornistra; proponowane wzory emblematów mają być zaakceptowane przez dyrektora szkoły; 4)zapewnienia opieki wszystkim dzieciom i uczniom w czasie świadczenia usługi, poprzez zatrudnienie opiekunów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo dzieci i uczniów w czasie przewozu; 5)zapewnienia miejsc siedzących wszystkim przewożonym dzieciom i uczniom; 6)podstawienia w ciągu 1 godziny zastępczego środka transportu w razie awarii autobusu; 7)zatrudniania kierowców posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe oraz przestrzegania norm pracy kierowców autobusowych. 3.12. Zamawiający zastrzega prawo dyrektora szkoły do dokonywania doraźnych kontroli sposobu wykonywania usługi dowozu uczniów, a w szczególności sprawdzania obecności opiekunów odpowiedzialnych za opiekę nad uczniami w czasie przewozu. 3.13.Kod CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 60100000-9 Usługi w zakresie transportu drogowego. 3.14.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp o łącznej wartości do 50 % zamówienia podstawowego. Warunki udzielenia zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług nie mogą być gorsze niż zawarte w umowie podstawowej. 3.15.Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert częściowych. 3.16.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy, co najmniej jednego kierowcy autobusu wykonującego czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usługi w zakresie dowozu uczniów przez cały okres realizacji zamówienia. 3.16.1. Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, w którym potwierdzi, że zatrudnił na podstawie umowy o pracę co najmniej 1 osobę wykonującą czynności, o których mowa w pkt 3.16. 3.16.2. W przypadku konieczności zmiany - w okresie trwania umowy z Wykonawcą - osoby zatrudnionej na umowę o pracę wykonującej wskazane czynności, wykonawca zobowiązany jest do przekazania zamawiającemu oświadczenia dotyczącego zatrudnienia nowej osoby. 3.16.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wiarygodności złożonego oświadczenia poprzez przedłożenie dodatkowych dokumentów, np.: umowy o pracę, zgłoszenia do ZUS-u.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 14.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 5000,00 zł, słownie: pięć tysięcy złotych. 14.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 14.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 14.3.1. pieniądzu, 14.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 14.3.3. gwarancjach bankowych, 14.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 14.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 14.4.Wadium wnoszone formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 14.5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. 14.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu – należy wnieść wraz z ofertą (nie łączyć go trwale z ofertą). 14.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 14.8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 14.12.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 14.12.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 14.12.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach