Przetargi.pl
Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Polanów w 2021 roku

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Oświaty w Polanowie ogłasza przetarg

  • Adres: 76-010 Polanów, Gradowe Wzgórze
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943 161 761 , fax. 943 161 761
  • Data zamieszczenia: 2020-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Oświaty w Polanowie
    Gradowe Wzgórze 7
    76-010 Polanów, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943 161 761, fax. 943 161 761
    REGON: 33039114300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zeao.polanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Polanów w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie uczniom z terenu Gminy Polanów przewozu do placówek oświatowych oraz powrotu do miejscowości zamieszkania przez zakup biletów miesięcznych w okresie od 18 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje przewóz dzieci/uczniów z miejscowości zamieszkania do następujących placówek oświatowych: 1) Zespół Szkół Publicznych w Polanowie, ul. Gradowe Wzgórze 5, 76-010 Polanów w którego skład wchodzą: a) Szkoła Podstawowa w Polanowie, ul. Wolności 14, 76-010 Polanów, b) Filia Szkoły Podstawowej w Nacławiu, Nacław 12, 76-010 Polanów, 2) Szkoła Podstawowa w Bukowie, Bukowo 19, 76-010 Polanów, 3) Przedszkole Gminne w Polanowie, ul. Dworcowa 12, 76-010 Polanów. 3.Liczba przewożonych uczniów jest wielkością prognozowaną i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia w związku z tym, zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby przewożonych uczniów na poszczególnych trasach w trakcie realizacji zamówienia co powodować będzie zmianę ilości kupowanych biletów. Rozliczenie za usługę następowało będzie na podstawie ilości faktycznie sprzedanych biletów miesięcznych w danym miesiącu. Jeżeli wzrośnie liczba dowożonych uczniów Wykonawca zapewni im dowóz na warunkach podanych w złożonej ofercie. 3a.Ceny jednostkowe brutto za bilety miesięczne określone w załączniku nr 6 do SIWZ z zastrzeżeniem § 4 ust. 4 projektu umowy (załącznik nr 4) są cenami stałymi i nie mogą ulec zmianie w całym okresie trwania umowy. 4.Imienną listę uczniów uprawnionych do korzystania z bezpłatnego dowozu w ramach zawartej umowy (załącznik nr 4) wraz z numerem pesel lub numerem legitymacji szkolnej ucznia, sporządzają dyrektorzy placówek oświatowych w terminie do 25 dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania zamówienia. Zamawiający t.j. ZEAO na podstawie w/w list zamawia u Wykonawcy określoną ilość biletów, które dla Wykonawcy są podstawą do naliczenia należności wobec Zamawiającego. Z uwagi na wypadki losowe (np. chorobę, przeprowadzkę, likwidację placówki itp.) korekty zamówień ilości biletów miesięcznych mogą być dokonywane w każdym czasie. 4a. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/67 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektyw 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że administratorem danych osobowych jest Zamawiający a w jego imieniu inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Mateusz Zarychta, tel. 505-540-306, e-mail: mateusz@epomerania.pl. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Polanów w 2021 roku.” nr postępowania: ZEAO.271.7.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. 5.Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Polanów będzie realizowany w oparciu o utworzone przez Wykonawcę linie komunikacji regularnej z pierwszeństwem przejazdu uczniów. Wymaga się, aby wszystkim przewożonym uczniom zapewniono miejsca siedzące. 6.Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone w sposób umożliwiający uczniom przejazd z miejsca zamieszkania do placówki oświatowej oraz powrót do miejsca zamieszkania (zgodnie z Załącznikiem nr 6) w dni nauki szkolnej przy zachowaniu norm bezpieczeństwa obowiązujących w zakresie transportu drogowego osób, a także dostosowaniu liczby kursów oraz liczby miejsc w pojazdach na poszczególnych trasach do ilości przewożonych osób. 7.Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie ustalania dowozów uczniów na i z zajęć szkolnych (w tym przedszkolnych) uwzględniając organizację roku szkolnego oraz możliwość indywidualnego określenia terminów dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych. 8.Zamawiający może również ustalić inny dodatkowy dzień wolny od zajęć pod warunkiem odpracowania go w sobotę. O tym fakcie Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. 9.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany tras i godzin w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych w organizacji roku szkolnego (np. skrócenie lekcji czy zamknięcie szkoły/przedszkola). Wykonawca powinien dostosować się do zaistniałej sytuacji, o której zostanie powiadomiony przez Zamawiającego. 10.Wykonawca zobowiązuje się świadczyć nieodpłatnie usługę przewozu na rzecz Zamawiającego (w tym m.in.: wyjazdów grupowych zorganizowanych) wraz z obsługą kierowcy/kierowców, autokarem o ilości min. 50 miejsc pasażerskich, w ramach 1000 (jednego tysiąca) bezpłatnych kilometrów, dla całego okresu wykonywania zamówienia. Wymogi techniczne takiego transportu muszą być zgodne z warunkami SIWZ. Termin realizacji usług - w czasie trwania przedmiotu umowy - uzgodniony będzie z Zamawiającym i obejmować może zarówno dni robocze (poniedziałek – piątek) jak i dni wolne (sobota, niedziela). Usługi będą wykonywane na terenie kraju (RP). Trasa nieodpłatnego przewozu będzie zgłaszana Wykonawcy na co najmniej 7 dni przed dniem wyjazdu, przez Dyrektora ZEAO. Liczba uczestników będzie zgłaszana Wykonawcy na co najmniej 7 dni przed wyjazdem. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na wskazany przez Zamawiającego termin przewozu odpowiedni autokar z obsługą kierowcy/kierowców oraz opiekuna/ opiekunów. 11.Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu zamówienia do używania pojazdów nie starszych niż 25 lat, t.j. co najmniej z 1996 r. produkcji. Ponadto pojazdy te muszą: 1) odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób; 2) posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe oraz aktualne badania techniczne; 3) być dopuszczone do ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, 4) umożliwiać rozwiązania techniczne służące dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej zdolności ruchowej. 11a.Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli spełnienia wymienionych wymogów w czasie obowiązywania umowy oraz może żądać okazania stosownych dokumentów. 12.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków przewozu uczniów oraz zobowiązuje się do ubezpieczenia pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków i poniesienia związanych z tym kosztów. 12a.Wykonawca posiada aktualną - opłaconą polisę z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej a w przypadku jej braku inny dokument na sumę ubezpieczenia OC nie niższą niż 300 000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100) na jedno i na wszystkie zdarzenia. 13.Wykonawca podczas świadczenia usługi „ Dowozu uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Polanów w 2021 roku” zobowiązany jest zapewnić uczniom dodatkowo opiekuna. Funkcję opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia i niekaralna. Osoba pełniąca funkcję opiekuna w trakcie wykonywania obowiązków powinna używać kamizelki odblaskowej. 14.Opiekun autobusu szkolnego ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili ich wejścia do autobusu do momentu przekazania uczniów nauczycielowi dyżurującemu w szkole/przedszkolu oraz od chwili odebrania ich ze szkoły/ przedszkola do chwili opuszczenia przez uczniów/dzieci autobusu na przystanku w swojej miejscowości. 15.Za bezpieczeństwo uczniów dochodzących do autobusu oraz powracających do domu po przywozie do swojej miejscowości odpowiedzialność ponoszą rodzice/ prawni opiekunowie. 16.W przypadku awarii autobusu Wykonawca zapewnia niezwłocznie (maksymalnie do 1 godziny) transport zastępczy spełniający wymagania określone w niniejszej SIWZ. W przypadku braku możności zrealizowania transportu zastępczego w w/w czasie, Wykonawca niezwłocznie powiadomi o tym Zamawiającego oraz zorganizuje przewóz przez inny podmiot na swój koszt. Przewóz zastępczy przez inny podmiot na koszt Wykonawcy może być również zorganizowany przez Zamawiającego. Przekroczenie ww. terminu bez względu na to kto zrealizował przewóz zastępczy, jest podstawą do uznania, iż Wykonawca nie wykonał bądź nienależycie wykonał swoje zobowiązanie. 17.W celu właściwego rozpoznania skali trudności zadania pn. „Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Polanów w 2021 roku.” – przed złożeniem oferty niezbędna jest wizja tras dokonana przez Wykonawcę. 18.Na podstawie art. 29 ust. 3a. ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę, osób wykonujących wszelkie czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usługi, na podstawie umowy o pracę, t.j. kierowców i opiekunów. 19.W związku z powyższym Wykonawca w odniesieniu do swoich pracowników musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić Zamawiającemu kopie umów o pracę oraz zgłoszeń do ZUS potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W odniesieniu do podwykonawców lub dalszych podwykonawców kopie umów o pracę oraz zgłoszeń do ZUS. potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy przedłożyć wraz kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo jednak nie później niż przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Bez spełnienia tych wymogów osoby nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy. 20.Wykonawca zobowiązuje się, że zatrudnieni pracownicy wykonujący usługę przewozu nie figurują w Krajowym Rejestrze Karnym. Zamawiający ma prawo żądać od Wykonawcy okazania zaświadczeń potwierdzających niekaralność zatrudnionych pracowników. 21.O każdej zmianie personalnej osób wymienionych w ust.18 Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego. Wykonawca będzie mógł powierzyć bezpośrednią realizację usługi osobom wymienionym w ust. 18 dopiero po powiadomieniu Zamawiającego. 22.Zmiany, o których mowa w ust. 21 wymagają przedłożenia Zamawiającemu, nowych umów o pracę lub pracę tymczasową oraz zgłoszeń do ZUS potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 23.Zamawiającemu w każdym momencie realizacji umowy przysługuje prawo do skontrolowania spełnienia wymagań przez Wykonawcę w zakresie określonym w ust. 18 i 19. Kontrola dopuszcza zarówno wymóg złożenia przez Wykonawcę stosownego oświadczenia jak również przedłożenia dokumentów w postaci zawartych umów o pracę w oryginale do wglądu oraz dokumentów potwierdzających zgłoszenia pracownika do ZUS. Sankcje z tytułu naruszenia tych wymogów określone są w § 5 umowy (załącznik nr 4). 24.W czasie ogłoszonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej epidemii koronawirusa, Wykonawca będzie realizował usługę zgodnie z wymogami sanitarnymi określonymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz zaleceniami/ wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego wydanymi w związku z epidemią koronawirusa. Wykonawca z najwyższą starannością będzie przestrzegał wymagań sanitarnych, mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo i dobro przewożonych uczniów. 25.W przypadku, gdy uczniowie nie będą przestrzegać wymogów sanitarnych obowiązujących powszechnie, wykonawca ma prawo odmówić świadczenia usługi przewozu, co nie będzie traktowane jako nienależyte wykonanie przedmiotu umowy. 26.Strony zgodnie postanawiają, że nie będą odpowiedzialne za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z umowy spowodowane przez okoliczności niewynikające z winy danej Strony, w szczególności za okoliczności traktowane jako „Siła Wyższa”. 27.Dla celów umowy „Siła Wyższa”: oznacza zdarzenie zewnętrzne, pozostające poza kontrolą Stron oraz niewiążące się z zawinionym działaniem Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć i które uniemożliwią proces realizacji usług objętych przedmiotem umowy. Zdarzenie objęte definicją „Siły Wyższej” obejmuje w szczególności: wojnę, rewolucję, pożary, powodzie, epidemie, akty administracji państwowej, niezaplanowane remonty dróg na skutek awarii, wypadki i kolizje drogowe, itp. 28.W przypadku zaistnienia Siły Wyższej, Strona, której taka okoliczność uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wywiązanie się z jej zobowiązań, niezwłocznie powiadomi drugą Stronę o takich okolicznościach i ich przyczynie. Wówczas strony ustalą zakres, alternatywne rozwiązanie i sposób realizacji usług objętych przedmiotem umowy. 29.Strona, która dokonała zawiadomienia o zaistnieniu działania Siły Wyższej, jest zobowiązana do kontynuowania wykonywania swoich zobowiązań wynikających z umowy, w takim zakresie, w jakim jest to możliwe, jak również jest zobowiązana do podjęcia wszelkich działań zmierzających do wykonania przedmiotu umowy, a których nie wstrzymuje działanie Siły Wyższej. 30.Obowiązki, których Strona nie jest w stanie wykonać na skutek działania Siły Wyższej, na czas działania Siły Wyższej ulegają zawieszeniu, tzn. w czasie działania Siły Wyższej. Strony przyjmują, że co do zasady obowiązki nie są wykonywane, a terminy ich wykonania ulegają przedłużeniu o okres działania Siły Wyższej. W czasie istnienia utrudnień w wykonaniu przedmiotu umowy na skutek działania Siły Wyższej w szczególności nie nalicza się przewidzianych kar umownych ani nie obciąża się drugiej strony umowy kosztami umownego wykonania zastępczego usług objętych przedmiotem umowy. 31.Jeżeli Siła Wyższa, będzie trwała nieprzerwanie przez okres 60 dni lub dłużej, Strony mogą w drodze wzajemnego uzgodnienia rozwiązać umowę bez nakładania na żadną ze Stron dalszych zobowiązań oraz kar umownych. 32.Zamawiający zmniejszy naliczoną Wykonawcy karę umowną zgodnie z § 5 umowy, o ile Wykonawca przedstawi wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, na zasadność ustalenia i dochodzenia tych kar lub ich wysokość. 33.Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia wszelkich dokumentów i oświadczeń niezbędnych dla potwierdzenia wpływu okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie przedmiotu umowy, na każde żądanie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Spełnienie warunku zostanie uznane, jeśli wykonawca przedstawi licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 2140 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020, poz. 110 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Pełnomocnictwo - jeśli dotyczy. 3. Zobowiązanie innych podmiotów - jeśli dotyczy. 4. Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach