Przetargi.pl
Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013/2014

Gmina Szastarka ogłasza przetarg

  • Adres: 23-225 Szastarka,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 015 8714104 , fax. 015 8714130
  • Data zamieszczenia: 2013-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szastarka
    23-225 Szastarka, woj. lubelskie
    tel. 015 8714104, fax. 015 8714130
    REGON: 83040965000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaszastarka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013/2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Szastarka w roku szkolnym 2013,2014 tj. od dnia 2 września 2013r. do 27 czerwca 2014r, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. 2002r. Nr 46, poz. 432 z późn. zm.) poprzez sprzedaż na rzecz Zamawiającego biletów miesięcznych uprawniających do dowozu. 1.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na własny koszt biletów upoważniających uprawnionych uczniów i dzieci do korzystania z usługi dowozu na danej części zamówienia. Bilet miesięczny jest biletem imiennym i posługiwać może się nim osoba, której imię i nazwisko widnieje na bilecie. W razie kontroli, jest wymagane przedstawienie dokumentu potwierdzającego tożsamość posiadacza biletu. Bilet miesięczny jest ważny na jeden miesiąc od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca. Bilet dostarcza Wykonawca na swój koszt. 2.Wykonawca zobowiązany będzie do dowiezienia uczniów do szkół oraz ich odwiezienia zgodnie z wykazem tras. Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą. Łączna liczba uczniów do przywiezienia do szkół jak i odwiezienia z powrotem wynosi 188, i jest to przewidywana liczba uczniów korzystających z dowozu w roku szkolnym 2013,2014, podana według stanu w miesiącu czerwcu 2013r. na podstawie złożonych informacji przez dyrektorów szkół, na łącznym odcinku 250 km. Wykonawca winien dowieźć uczniów do szkół na zajęcia co najmniej 10 minut przed ich rozpoczęciem. Faktyczne godziny odjazdów autobusów Wykonawca ustali z dyrektorami poszczególnych szkół.. Bilety miesięczne będą przekazywane poszczególnym dyrektorom szkół przez Wykonawcę, najpóźniej do dnia 20 miesiąca poprzedzającego miesiąc wykonania zamówienia. 3.W myśl art. 14a ust.3 oraz art. 17 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu uczniów do szkół. W związku z powyższym wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie dowozu do szkół jak i również w drodze powrotnej. Wykonawca podczas świadczenia każdego przewozu zobowiązany jest zapewnić uczniom dodatkowo tj. poza kierowcą, opiekuna. 4.Zamawiający wyklucza możliwość łączenia funkcji kierowcy i opiekuna. Funkcję opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia, która jest zdolna do ponoszenia odpowiedzialności karnej, cywilnej za działanie lub zaniechanie w związku ze sprawowana opieką. Osoba pełniąca funkcję opiekuna będzie zobowiązana w szczególności do zapewnienia bezpieczeństwa w trakcie przewozu uczniów do szkół, zapewnienia bezpiecznego wsiadania do pojazdu oraz wysiadania z pojazdu uczniów, opieki i zwracania uwagi na właściwe zachowanie się uczniów w czasie przejazdu, a w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu uczniów w pojeździe, niedopuszczenie do przewozu uczniów. 5.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują autobusami posiadającymi ważne badania techniczne i ubezpieczenie OC i NNW, w ilości zapewniającej prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. 6.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kierowców autobusów, którzy posiadają uprawnienia o których mowa w art. 39a.1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1265 z późn. zm.) tj. ukończone 21 lat, ważne prawo jazdy kat. D, posiadają ważne badania lekarskie i psychologiczne oraz kurs dokształcania dla kierowców. 7.W przypadku wystąpienia, podczas wykonywania usługi, awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę wyznaczonego autobusu Wykonawca podstawi niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 1 godziny od jej wystąpienia, autobus spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu wynikłe z wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni taką ilość pojazdów, aby była ona dostosowana do ilości przewożonych uczniów. 8.Zamawiający zastrzega, że możliwe są sporadyczne zmiany godzin przywozu i odwozu uczniów wynikające z organizacji pracy szkół. Dyrektorzy szkół poinformują o zmianach pisemnie, telefonicznie bądź faxem nie później niż dwa dni przed wprowadzanymi zmianami. 9.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 10.Odbiór uczniów na wyznaczonych trasach będzie się odbywał z istniejących przystanków PKS oraz miejscach ustalonych z dyrektorami szkół. 11.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 12.Opis tras dowozu uczniów: Trasa I Dowóz uczniów do Zespołu Szkół w Blinowie (do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum) z miejscowości Blinów Pierwszy, Blinów Drugi, Cieślanki, Stare Moczydła -razem ok. 85 uczniów i ok. 80 km dziennie. Pierwszy odwóz ok. godz. 1240.Drugi odwóz ok. godz. 1420.Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą.Za początek i koniec trasy uważa się Zespół Szkół w Blinowie. Uczniowie wsiadają i wysiadają tylko w miejscach wyznaczonych.Planowane rozpoczęcie zajęć uczniów o godz. 8 00 a zakończenie o godz.14 20. Trasa II Dowóz uczniów do Zespołu Szkół w Szastarce (do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum z miejscowości Brzozówka, Brzozówka Kolonia, Majdan Obleszcze, Wojciechów. Razem ok.25 uczniów i ok. 60 km dziennie. Pierwszy odwóz ok. godz. 1230, drugi odwóz ok. godz. 14 30. Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą.Za początek i koniec trasy uważa się Zespół Szkół w Szastarce. Uczniowie wsiadają i wysiadają tylko w miejscach wyznaczonych. Planowane rozpoczęcie zajęć w szkole ok. godz. 800 a zakończenie ok. godz. 14 30.Trasa III Dowóz uczniów do Publicznej Szkoły Podstawowej w Polichnie i Publicznego Gimnazjum w Polichnie z miejscowości Rzeczyca Kolonia, Podlesie, Polichna Czwarta, Majdan Obleszcze, Wojciechów,Wierzchowiska,Pasieka. Razem ok.83 uczniów i ok. 110 km dziennie. Pierwszy odwóz ok. godz. 12,45 . Drugi odwóz ok. godz. 14,30 Przewóz należy zorganizować najkrótszą możliwą drogą.Za początek i koniec trasy uważa się Szkołę Podstawową i Gimnazjum w Polichnie . Uczniowie wsiadają i wysiadają tylko w miejscach wyznaczonych. Uczniowie rozpoczynają zajęcia ok. godz. 8, 00 kończą ok. godz. 14 25. Zamawiający zastrzega, że w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych w organizacji szkół, może nastąpić zmiana tras i godzin dowozu . Uwaga Transport uczniów do szkół może być realizowany również poprzez transport otwarty ( dostępny dla innych pasażerów) Przewozy w oparciu o linie otwarte muszą być prowadzone z zapewnieniem miejsc siedzących dla dzieci i młodzieży szkolnej.Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia bezpłatnego biletu do przejazdu opiekunów dzieci. Za dowóz rozumie się dowóz uczniów z wyznaczonego przystanku w miejscu zamieszkania do szkół oraz odwóz uczniów ze szkół na wyznaczony przystanek w miejscu zamieszkania. Zamawiający ustala do 30 dni termin płatności licząc od daty złożenia faktury lub rachunku przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. Rozliczenia będą odbywać się w cyklach miesięcznych. Osoby kierujące pojazdami oraz pojazdy przeznaczone do wykonania zamówienia mają spełniać wszelkie wymogi wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. 2012 r. poz. 1137). - Dowożenie winno odbywać się w warunkach zapewniających bezpieczeństwo osób wsiadających, wysiadających i przewożonych, bez wykonywania gwałtownych lub niebezpiecznych manewrów (o ile nie wynikają one z konieczności uniknięcia wypadku), bez przeładowywania pojazdu powyżej ustalonej dla niego normy. Zachowanie kierowcy winno być uprzejme, wyrozumiałe i życzliwe w stosunku do wszystkich dzieci podlegających dowożeniu. - Zamawiający zakłada możliwość modyfikowania (wydłużenie - skrócenie tras dowożenia) w trakcie trwania umowy jeżeli jego skutkiem będzie: 1) dobro dzieci, 2) usprawnienie dowożenia, 3) obniżenie kosztów dowożenia. - Szczegółowe ustalenia dotyczące czasu dowozu uczniów, organizacji sprawowania opieki nad dowożonymi uczniami dokonane zostaną wspólnie z Urzędem Gminy w Szastarce, Gminnym Zespołem Obsługi Placówek Oświatowych w Szastarce, dyrektorami szkół i wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w harmonogramie dowożenia, zmiany ilości (liczby) kursów w ciągu dnia oraz zmiany liczby uczniów, ponadto zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania na określone dni innego niż ustalony rozkładu jazdy po wcześniejszym powiadomieniu wykonawcy. - Wykonawca ponadto zobowiązuje się do: a) zapewnienia odpowiednich do przedmiotu zamówienia pojazdów samochodowych, a w przypadku awarii także pojazdów rezerwowych umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia, b) wykonania usług dowożenia i odwożenia uczniów na trasach i w terminach realizowanych przez Zamawiającego przy użyciu jego własnych pojazdów, na wypadek ich niesprawności - przy pomocy pojazdów rezerwowych, po cenie ofertowej, z zachowaniem liczby kilometrów potwierdzonej przez Zamawiającego, - Wykonawca zobowiązuje się również do zapewnienia opieki na trasach wskazanych w harmonogramie obejmującej dbałość o bezpieczeństwo uczniów dojeżdżających, a w szczególności polegającej m. in. na: a) sprawdzenie stanu autobusu przed wyjazdem na trasę i zgłoszenie kierowcy ewentualnych spostrzeżeń i uwag dotyczących stanu, czystości i wyposażenia pojazdu; b) sprawdzanie na bieżąco, czy jest stosowane oznakowanie pojazdu oraz czy są wykonywanie czynności przy wsiadaniu uczniów określonych w ustawie prawo o ruchu drogowym podczas przewożenia dzieci; c) niedopuszczenie do przewozu uczniów w przypadku stwierdzenia niesprawności autobusu; d) niedopuszczenie do przewozu uczniów w przypadku stwierdzenia niemożliwości zapewnienia bezpieczeństwa dzieci; e) dopilnowanie ładu i porządku podczas wsiadania, przekazywanie uczniom uwag dotyczących porządku na przystanku, miejsca oczekiwania na autobus, sposobu wsiadania i wysiadania z pojazdu, f) dopilnowanie ładu i porządku podczas zajmowania miejsc. Udzielanie pomocy najmłodszym uczniom. Dopilnowanie aby wszyscy uczniowie zajęli miejsca siedzące przed wyruszeniem autobusu z przystanku; g) identyfikacja uczniów poprzez sprawdzenie legitymacji szkolnej (w przypadku gdy uczeń nie jest znany osobiście opiekunowi) sprawdzanie stanu liczbowego uczniów przed wejściem do autobusu; h) zwracanie uwagi na prawidłowe zachowanie się uczniów podczas przewozu, reagowanie w przypadkach zaśmiecania pojazdu, niszczenia wyposażenia, posiadania przedmiotów niebezpiecznych, podejmowania przez uczniów działań zagrażających ich bezpieczeństwu oraz używania wulgaryzmów; i) współdziałanie z dyrektorem szkoły oraz nauczycielami pełniącymi dyżury w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieci oraz stwierdzenia przypadków niewłaściwego zachowania; j) niezwłoczne zawiadomienie organizatora przewozów lub dyrektora szkoły o występowaniu przypadków niewłaściwego zachowania się uczniów, zachowań które mogą powodować zagrożenia dla bezpieczeństwa przewozu, aktów wandalizmu, przemocy itp Podstawiony autobus do dowozu lub odwozu dzieci powinien być ogrzany do temperatury nie mniejszej niż 10 0 C.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 601130003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 1860,00 zł (słownie: tysiąc osiemset sześćdziesiąt złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Prawo zamówień publicznych, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu musi być przelane na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej, Oddział w Szastarce 4287 1710 772007 7000 2020 0002. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagane jest doręczenie kopi dokumentu.W przypadku wpłaty pieniężnej - kopii dowodu wykonanej operacji. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy, nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub nie złożył na wezwanie Zamawiającego zgodnie z art. 26 ust 3 ustawy Pzp dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w opisie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 15 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach