Przetargi.pl
Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Leżajsk do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Leżajsku oraz do oddziału przedszkolnego ww. Ośrodka w Leżajsku w roku szkolnym 2019/2020

Gmina Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, ul. Opalińskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
  • Data zamieszczenia: 2019-08-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leżajsk
    ul. Opalińskiego 2
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 017 240 62 00, , fax. 017 240 62 48
    REGON: 54637700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gminalezajsk.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Leżajsk do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Leżajsku oraz do oddziału przedszkolnego ww. Ośrodka w Leżajsku w roku szkolnym 2019/2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dowóz i opieka w czasie dowozu dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Leżajsk do Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Leżajsku oraz do oddziału przedszkolnego ww. Ośrodka w Leżajsku w roku szkolnym 2019/2020 w dni powszednie z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt oraz innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno – wychowawczych określonych na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności ferie zimowe i letnie, wiosenna i zimowa przerwa świąteczna) z na podziałem części. Zamówienie podzielone zostało na dwie oddzielne części: Część numer 1: „Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Leżajsk z miejscowości Maleniska, Brzóza Królewska, Biedaczów, Gwizdów oraz Giedlarowa do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego, ul. Mickiewicza 76, 37-300 Leżajsk oraz do oddziału przedszkolnego ww. Ośrodka w Leżajsku, ul. Sandomierska 39, 37- 300 Leżajsk” Trasa: 1. Maleniska (1uczeń) 2. Brzóza Królewska (3 uczniów) 3. Biedaczów (1 uczeń) 4. Gwizdów (1 uczeń) 5. Giedlarowa (4 uczniów) 6. Oddział przedszkolny Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Leżajsku, ul. Sandomierska 39 7. Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Leżajsku, ul. Mickiewicza 76 Odwóz trasą: Leżajsk – Giedlarowa – Gwizdów – Biedaczów – Brzóza Królewska – Maleniska. Realizacja zadania polega na przewozie dzieci i uczniów na trasie: dom – szkoła – dom, pod opieką opiekuna. Łączna ilość kilometrów na usługi dziennie nie przekroczy 56 km. Wykonawca jest zobowiązany doliczyć do ceny oferty koszty zatrudnienia opiekuna, o którym mowa w ustawie – Prawo oświatowe. Część numer 2: „Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Leżajsk z miejscowości Chałupki Dębniańskie, Dębno oraz Wierzawic do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego ul. Mickiewicza 76, 37-300 Leżajsk oraz do oddziału przedszkolnego ww. Ośrodka w Leżajsku, ul. Sandomierska 39, 37- 300 Leżajsk” Trasa: 1. Chałupki Dębniańskie (3 uczniów) 2. Dębno (2 uczniów) 3. Wierzawice (2 uczniów) 4. Oddział przedszkolny Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Leżajsku, ul. Sandomierska 39 5. Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Leżajsku, ul. Mickiewicza 76 Odwóz trasą: Leżajsk – Wierzawice – Dębno – Chałupki Dębniańskie. Realizacja zadania polega na przewozie dzieci i uczniów na trasie: dom – szkoła – dom, pod opieką opiekuna. Łączna ilość kilometrów na usługi dziennej nie przekroczy 46 km. Wykonawca jest zobowiązany doliczyć do ceny oferty koszty zatrudnienia opiekuna, o którym mowa w ustawie – Prawo oświatowe. Wymagania dotyczące sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie części numer 1 i części numer 2: 1. W trakcie realizacji zamówienia liczba przewożonych dzieci i uczniów niepełnosprawnych oraz ilość kilometrów może ulec zmianie (zmniejszeniu /zwiększeniu) poprzez stosowną informację przekazywaną Wykonawcy z dwutygodniowym wyprzedzeniem, jednak cena zaoferowana za jeden kilometr jest niezmienna przez cały okres realizacji zadania. 2. Dowozy i odwozy odbywać się będą w godzinach ustalonych przez Wykonawcę z Dyrektorem Ośrodka po akceptacji Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do punktualnego dowiezienia dzieci i uczniów na zajęcia. 3. W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz zgodnie z rozkładem zajęć ustalonym przez Dyrektora Ośrodka z Wykonawcą po akceptacji Zamawiającego. 4. W czasie przewozu przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia stałej i wykwalifikowanej opieki nad niepełnosprawnymi dziećmi i uczniami. 5. Opiekę nad dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi ma pełnić osoba pełnoletnia. Kierowca nie może być jednocześnie opiekunem. Do zadań opiekuna należy: – zapewnienie bezpieczeństwa przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu oraz w pojeździe, – doprowadzenie dzieci i uczniów do szkoły i przekazanie pod opiekę osobie upoważnionej, – po zakończeniu zajęć odebranie dzieci i uczniów spod opieki osób upoważnionych i po dowiezieniu pod dom przekazanie pod opiekę rodziców. Nie dopuszcza się przekazywania dziecka i ucznia w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym lub pozostawienia bez opieki, – przekazywanie rodzicom informacji ze szkoły. 6. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zapewnieniem opieki podczas wykonywania usługi tzn. koszty zatrudnienia opiekunów. 7. Dzieci i uczniowie niepełnosprawni zostają odbierani i przywożeni pod adres zamieszkania. Dokładne adresy i wykaz dzieci i uczniów objętych dowozem Zamawiający przekaże Wykonawcy, który zostanie wyłoniony w wyniku niniejszego postępowania przy podpisaniu umowy. 8. Przewóz dzieci i uczniów winien odbywać się jednym środkiem transportu przystosowanym do przewozu zorganizowanej grupy dzieci i uczniów niepełnosprawnych wraz z opieką. Wszystkie dzieci i uczniowie korzystający z przewozu powinny mieć zapewnione miejsce siedzące z pasami bezpieczeństwa. 9. Rozliczenia będą dokonywane w cyku miesięcznym w terminie wskazanym przez wykonawcę w formularzu oferty od przedłożenia prawidłowych dokumentów przez Wykonawcę, tj. faktura i potwierdzenie z ośrodka (ilość kilometrów dziennie x stawka za kilometr x ilość dni w miesiącu). 10. Usługa w każdym miesiącu musi być potwierdzona przez Dyrektora Ośrodka lub osobę przez niego upoważnioną z podaniem ilości dni, w których była świadczona. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga – w zakresie części numer 1, numer 2 - zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1040) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: kierowanie pojazdami. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika/pracowników na podstawie umowy o pracę - zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu oraz zakres obowiązków pracownika. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60130000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości : Część numer 1 – 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). Część numer 2 – 1 100 zł (słownie: jeden tysiąc sto złotych 00/100). W sytuacji gdy Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedną z wyżej wymienionych części, wadia podlegają sumowaniu. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 310). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Bank Pekao SA I O. w Leżajsku nr 45 1240 2630 1111 0000 3637 1846 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b uPzp). W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych z terenu gminy Leżajsk do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Leżajsku oraz do oddziału przedszkolnego ww. Ośrodka w Leżajsku w roku szkolnym 2019/2020” - część nr……….. oraz włożyć do koperty zewnętrznej . Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dotyczy części numer 1, część numer 2: W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że posiada aktualną licencję lub zezwolenie na wykonywanie transportu osób zgodnie z ustawą o transporcie drogowym lub międzynarodowego zarobkowego przewozu osób autokarem lub autobusem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy. 2) Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art. 24 ust. 1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 1 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeśli dotyczy). 4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców (Wykonawca zamieszcza informacje w tym zakresie w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 2 do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach