Przetargi.pl
Dowóz dzieci do szkół wraz z odwozem w roku szkolnym 2019/2020 w ramach zadania pn.: "Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Łagów"

Centrum Usług Wspólnych Gminy Łagów ogłasza przetarg

  • Adres: 26-025 Łagów, Rynek
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41/3437054 , fax. 41/3437051
  • Data zamieszczenia: 2019-07-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Centrum Usług Wspólnych Gminy Łagów
    Rynek 62
    26-025 Łagów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41/3437054, fax. 41/3437051
    REGON: 36604477800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lagowgmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dowóz dzieci do szkół wraz z odwozem w roku szkolnym 2019/2020 w ramach zadania pn.: "Dowóz uczniów do szkół na terenie Gminy Łagów"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz uczniów w roku szkolnym 2019/2020 w terminie od dnia 02 września 2019r. do dnia 27 czerwca 2020r., z wyłączeniem ferii oraz dni wolnych od zajęć dydaktycznych. Szacunkowa liczba uczniów: dowóz i odwóz do GZS w Łagowie – 162 osoby, dowóz i odwóz uczniów do SP w Starej Zbelutce – 58 osoby. Zamawiający zastrzega, iż po ustaleniu planu lekcyjnego będzie znana konkretna ilość osób dojeżdżających do SP w Zbelutce, ponieważ w przypadku konieczności uruchomienia 2 zmiany lekcyjnej, ilość osób dojeżdżających zmniejszy się o ok. 5 osób. Ilość osób odwożonych z SP w Zbelutce nie ulegnie zmianie. 2. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot umowy z wykorzystaniem środków transportowych własnych lub Podwykonawców odpowiadających wymogom określonym w ustawie z dnia 06 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. 2019 poz. 58 z późn. zm.). 3. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportowymi przystosowanymi do przewozu młodzieży szkolnej, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 poz. 2022 z późn. zm.). 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował autobusami z ilością miejsc w pojazdach lub odpowiednią liczbą autobusów zapewniających dowóz i odwóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach w wyznaczonych godzinach. Pojazdy uczestniczące w realizacji usługi muszą odpowiadać ogólnym warunkom przewozu osób, muszą posiadać ważne polisy ubezpieczeniowe OC i NNW oraz aktualne badania techniczne. Wykonawca musi dysponować ilością kierowców odpowiednią do realizacji zamówienia, przy czym kierowcy muszą posiadać wymagane przepisami uprawnienia. 5. W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewni zastępczy środek transportowy, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu i nie powodować nadmiernego (ponad limit miejsc siedzących) zwiększenia liczby przewożonych uczniów. Wykonawca winien posiadać poza środkami transportu świadczącymi usługi, dodatkowo 3 zapasowe środki transportu. 6. Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i odwozu i pozostających w związku z przewozem, posiada ważne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC i NNW. 7. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przewożonym uczniom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny, tj.: a) utrzymanie w porządku i czystości pojazdu, b) przestrzeganie przepisów ppoż. i BHP, c) ubezpieczyć pojazdy i dzieci na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem zamówienia, d) oznakować pojazd na czas przewozu, że wykorzystywany jest do transportu dzieci. 8. Dowozy i odwozy uczniów odbywać się będą wg wykazu cen i tras, które stanowią załącznik nr 1 do Siwz. Orientacyjny przebieg tras został zaznaczony na mapie ”Dowozy” oraz mapie „Odwozy” – Załącznik nr 11 do Siwz. 9. Harmonogramy określające godziny przewożenia uczniów do szkół oraz odwożenia po zajęciach będą opracowywane przez Dyrektorów Szkół i Wykonawcę do dnia 01 września 2019r. 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany trasy, odległości, godzin przejazdów i odjazdów oraz liczby uczniów objętych dowozem, które mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu. Po każdej zmianie Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz. Pozostałe warunki, w tym cena nie podlegają zmianie przez cały okres obowiązywania umowy. Nie można zmienić trasy autobusów bez wcześniejszego uzgodnienia z Zamawiającym. Samowolna zmiana trasy będzie skutkowała naliczeniem kar umownych. 11. Autobusy dowożące i odwożące powinny zatrzymywać się na przystankach w danej miejscowości i koło szkół. Zatrzymanie autobusu w wyjątkowych sytuacjach (choroba dziecka, itp.) powinno nastąpić również w miejscu wskazanym przez opiekuna o ile nie zabraniają tego przepisy ruchu drogowego w celu zabrania lub wysadzenia dziecka. 12. Do zapewnienia opieki nad dziećmi przewożonymi autobusami Zamawiający dodatkowo zatrudni opiekunów do dzieci, których zadaniem będzie dodatkowe czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci podczas wsiadania do autobusu, przejazdu oraz wysiadania i przeprowadzenia przez jezdnię w kierunku szkoły . 13. W przypadku jakiejkolwiek z w/w zmiany Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia i odwożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem od następnego dnia po wprowadzeniu przez strony zmiany umowy. 14. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. UWAGA: 15. Zajęcia szkolne w roku szkolnym 2019/2020 w Szkole Podstawowej w Starej Zbelutce oraz Gminnym Zespole Szkół w Łagowie rozpoczynają się o godz. 8.00. 16. Odwozy w roku szkolnym 2019/2020 odbędą się na trasach: - Gminny Zespół Szkół w Łagowie – zgodnie z załączoną mapą „Odwozy” po zakończeniu lekcji codziennie w godz. pomiędzy 13:40 – 14:00 (oprócz trasy 4) oraz w godzinach popołudniowych. Godziny będą znane po ustaleniu planu lekcyjnego. Godziny mogą być zróżnicowane w ciągu tygodnia. - SP w Starej Zbelutce - zgodnie z załączoną mapą „Odwozy” po zakończeniu lekcji codziennie w godz. pomiędzy 13:40 – 14:00 oraz w godzinach popołudniowych. Godziny będą znane po ustaleniu planu lekcyjnego. Godziny mogą być zróżnicowane w ciągu tygodnia. Dokładne godziny odwozów zostaną podane w harmonogramie godzin odwozów przygotowanym przez Dyrektorów Szkół. 17. Zamawiający wyraża zgodę na dowóz dzieci w komunikacji regularnej – z pierwszeństwem dla dzieci szkolnych. 18. Wykonawca zobowiązuje się przewozić opiekunów, których zapewni Zamawiający bezpłatnie w ramach przedmiotu zamówienia. 19. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonywujących czynności związane z realizacja zamówienia: a) Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby przez cały okres realizacji umowy Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1040) kierowców autobusów posiadających stosowne kwalifikacje do prowadzenia pojazdów w ramach świadczonej usługi. b) Wykonawca gwarantuje, że osoby, o których mowa w pkt. 19 lit. a) wykonujące czynności we wskazanym powyżej zakresie będą zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 – Kodeks Pracy (t.j. z 2019r. poz. 1040). c) Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. d) W terminie 7 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy Wykonawca lub Podwykonawca przedłoży oświadczenie w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 19 lit. a) czynności w trakcie realizacji zamówienia. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. e) W przypadku zmiany kierowcy, Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o tym fakcie przed rozpoczęciem wykonywania przez nowego kierowcę czynności w ramach świadczonej usługi, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 19 lit. d). f) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 20 lit. a) czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10 ust. 2 lit. k) istotnych postanowień umowne – Załącznik nr 8 do Siwz. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 19 lit. a) czynności. g) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. h) Zamawiający ma prawo do zapoznania się z przebiegiem prac na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy, w tym zakresie Wykonawca ma obowiązek udzielania wyczerpujących informacji w przedmiocie sprawy oraz okazania wszelkich dokumentów na każde żądanie Zamawiającego. i) Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia na wykonanie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które mogą obejmować aspekty gospodarcze, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem osób wymienionych w art. 29 ust. 4 pkt. 1-4 ustawy Pzp. 21. Zamawiający nie określa wymogów zawartych w art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1986 z późn. zm.) dotyczących dostosowania autobusów w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, ponieważ w roku szkolnym 2019/2020 nie ma dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Dzieci z niepełnosprawnością umysłowa są dowożone przez rodziców indywidulanie lub pod opieka rodziców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony na podstawie oświadczenia dołączonego do oferty Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 4 do Siwz ( Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania) a następnie potwierdzony dokumentami wymaganymi na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu. Wymagane dokumenty zostały opisane w Rozdziale 8 pkt. 8.5. Dokumenty te składa się na wezwanie Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.2.1 Wykaz cen i tras w roku szkolnym 2019/2020 – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Siwz. Wymagana forma dokumentu – oryginał. 8.2.2 Wypełniony i podpisany formularz ofertowy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Siwz. Wymagana forma dokumentu – oryginał. 8.2.3 Oryginał pełnomocnictwa (pełnomocnictw), jeżeli oferta nie jest podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy lub gdy z innych wymaganych dokumentów nie wynika upoważnienie do reprezentowania, ewentualnie notarialnie potwierdzona za zgodność kopia pełnomocnictwa. Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za „zgodność z oryginałem” 8.2.4 Jeżeli o zamówienie Wykonawcy ubiegają się wspólnie – dokument potwierdzający ustanowienie wspólnego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie za „zgodność z oryginałem” 8.2.5 Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeśli dotyczy) – zgodnie z załącznikiem nr 9 do Siwz. Wymagana forma dokumentu – oryginał. 8.2.6 Oświadczenie Podwykonawcy dot. danych osobowych (jeśli dotyczy)– Załącznik nr 12 do Siwz. Wymagana forma dokumentu – oryginał. W przypadku powierzenia realizacji części zamówienia Podwykonawcom a podmiot ten jest podmiotem za pomocą, którego Wykonawca wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu i na etapie składania ofert znana jest nazwa firmy Podwykonawcy należy do oferty dołączyć oświadczenie Podwykonawcy dot. ochrony danych osobowych – Załącznik nr 12 do Swiz (jeśli dotyczy). Oświadczenie to podpisuje Podwykonawca. W przypadku, gdy na etapie składania ofert nieznana jest nazwa Podwykonawcy oświadczenie to należy złożyć wraz z umową o podwykonawstwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach