Przetargi.pl
Dostosowanie budynku Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego przy ul. Olchy 8 w Warszawie do wymogów znowelizowanych przepisów ochrony przeciwpożarowej

Stołeczne Centrum Opiekuńczo-Lecznicze sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 03-131 Warszawa, ul. Mehoffera 72/74
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 811 06 88 , fax. 22 811 06 88
  • Data zamieszczenia: 2015-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Stołeczne Centrum Opiekuńczo-Lecznicze sp. z o.o.
    ul. Mehoffera 72/74 72/74
    03-131 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 811 06 88, fax. 22 811 06 88
    REGON: 14661326400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zol.warszawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostosowanie budynku Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego przy ul. Olchy 8 w Warszawie do wymogów znowelizowanych przepisów ochrony przeciwpożarowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Dostosowanie budynku Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego przy ul. Olchy 8 w Warszawie do wymogów znowelizowanych przepisów ochrony przeciwpożarowej zgodnie z przedmiarem robót zawartym w Załączniku nr 8, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót stanowiącymi Załącznik nr 9 i 11 oraz projektem stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację wszystkich robót budowlanych wynikających z dokumentacji projektowej opracowanej przez firmę FOROOM Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Woronicza 31-44, pn.: Dostosowanie budynku Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego do wymogów znowelizowanych przepisów ochrony przeciwpożarowej. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać następujące opracowania wraz z dokonaniem koniecznych uzgodnień: a) Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. b) Programy Zapewnienia Jakości (PZJ) dla wszystkich asortymentów robót, opisujące m.in. przyjętą przez Wykonawcę technologię wykonawstwa, używane narzędzia, opis badań i kontroli jakości. PZJ powinien zapewnić Zamawiającemu możliwość kontroli realizacji przedmiotu zamówienia między innymi poprzez bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu lub osobie przez nią upoważnioną wszystkich bieżących dokumentów związanych z funkcjonowaniem PZJ oraz gwarantować prawo do akceptacji decyzji naprawy wad i skutków błędów popełnionych przez Wykonawcę. Przed rozpoczęciem robót PZJ winien uzyskać pozytywną opinię osoby upoważnionej przez Zamawiającego oraz zatwierdzenie Zamawiającego. c) Rysunki powykonawcze - sporządzane na bieżąco w miarę postępu robót. d) Dokumentację Powykonawczą (DP) w wersji papierowej, zawierającą m.in.: 1) DP - architektura i konstrukcja - 2 egz. 2) DP - branża elektryczna - 2 egz. 3) DP - branża sanitarna - 2 egz. 1) Dokumentację Powykonawczą, jak w punktach wyżej, sporządzoną w wersji elektronicznej na płytach DVD - 2 egz. Dokumentacja powinna być zapisana w formatach obsługiwanych odpowiednio przez programy Microsoft Office, Acrobat Reader, AutoCAD, PRO-NORMA przy zachowaniu zasady zapisu dokumentacji powykonawczej w programach jak przy wykonaniu projektu wykonawczego tj. pliki tekstowe doc, rtf, txt, pdf, ath; rysunki techniczne dwg, dxf; obrazy bmp, jpg (w rozdzielczości 400-600 dpi). Pliki nie powinny mieć zabezpieczenia przed kopiowaniem. 2) Zamówienie obejmuje także pozyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zgód, zezwoleń i pozwoleń których obowiązek uzyskania wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego. 3) Z uwagi na fakt, iż Zamawiający musi zapewnić ciągłość udzielania świadczeń zdrowotnych w budynku Zakładu przy ul. Olchy 8 w Warszawie, Zamawiający zastrzega, iż wszystkie prace hałaśliwe i uciążliwe muszą być prowadzone w taki sposób, aby nie zakłócały pracy Zakładu. 4) Zamawiający dopuszcza prace od poniedziałku do soboty w godzinach od godz. 07.00 do 17.00. Prace Wykonawcy w dni ustawowo wolne od pracy oraz pozostałe, poza godzinami wymienionymi wyżej wymagają pisemnej zgody Zamawiającego. 5) Miejsce ustawienia zaplecza oraz punkt poboru energii elektrycznej i wody wskaże Wykonawcy upoważniony przedstawiciel Zamawiającego w terminie 3 dni od podpisania umowy. 6) Prace odbywać się będą w czynnym Zakładzie, przy wyłączeniu jednego piętra. Wykonawca nie będzie mógł korzystać z głównej klatki schodowej i windy znajdujących się w budynku do komunikacji pracowników, transportu materiałów i narzędzi. Powyższe nie dotyczy prac prowadzonych w piwnicy, gdzie Wykonawca będzie mógł korzystać z klatki schodowej pomiędzy parterem a piwnicą. Wnęka, w której znajdują się klatka schodowa i winda na kondygnacji wyłączonej z użytkowania, na której odbywać się będą prace remontowe, przed rozpoczęciem robót na tej kondygnacji musi zostać przez Wykonawcę prowizorycznie, szczelnie wygrodzona (np. za pomocą drewnianych lub metalowych ram powleczonych szczelnie grubą folią i uszczelnioną na styku z elementami budynku) tak, aby kurz powstały przy robotach remontowych nie przedostawał się poza teren wykonywania prac do funkcjonującej części Zakładu. Transport ludzi oraz wszelkich materiałów budowlanych ma odbywać się tymczasową windą zewnętrzną lub tymczasową zewnętrzną klatką schodową - ilość sztuk 2 lub 4, których koszt ustawienia, eksploatacji i rozebrania pokrywa Wykonawca w ramach przysługującego mu wynagrodzenia. Wykonawca będzie mógł postawić windę lub klatkę zewnętrzną na szczytach budynku i skorzystać z istniejących otworów okiennych na szczytach budynku (okna znajdują się na końcach korytarza na każdym z pięter). Dodatkowe miejsca transportu materiałów przez otwory okienne budynku na remontowanej kondygnacji będą mogły się odbywać po pisemnej zgodzie osoby upoważnionej przez Zamawiającego. Powyższe prace (zabezpieczenie wnęki klatki schodowej i windy, rozebranie barierek na elewacji, montaż barierek po zakończeniu prac na danej kondygnacji, naprawa elewacji, która uległa uszkodzeniu podczas demontażu i montażu barierek oraz przy transporcie materiałów lub stabilizacji zewnętrznej klatki schodowej lub urządzeń służących do transportu materiałów) Wykonawca wliczy w koszty oferty. 7) Wykonawca wykona również wszelkie roboty towarzyszące, tymczasowe, porządkowe i zabezpieczające - niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia i funkcjonowania zakładu, w tym zaplecza budowy. 8) Roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót budowlanych. Wykonawca musi zapewnić kierownictwo budowy, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad w takim zakresie, w jakim jest to wymienione w dokumentach kontraktowych lub może być logicznie wywnioskowane. 9) Wykonawca, jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: a) ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1232 ze zm.), b) ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 poz. 21 ze zm.). Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach inwestycji robót, wymagające wywozu, będą stanowiły własność Wykonawcy. Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012r. 10) Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ma obowiązek udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania odpadami, jako warunek dokonania odbioru przedmiotu zamówienia. 11) Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy i koordynacji robót z Zamawiającym lub osobą przez niego upoważnioną w zakresie organizacji robót, koordynacji i bezpieczeństwa wykonywania robót. 12) Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy ma obowiązek opracować Program Zapewnienia Jakości (PZJ) i uzyskać jego akceptację przez Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną. Wykonawca bez akceptacji PZJ przez Zamawiającego nie zostanie dopuszczony do wykonywania prac zgodnie z Umową, a ewentualne opóźnienie w zakończeniu przedmiotu Umowy lub jego etapów z tego wynikające będzie traktowane jako powstałe z winy Wykonawcy i nie będzie podstawą do przedłużenia umownego terminu zakończenia przedmiotu Umowy. 13) Wykonawca zobowiązany jest stosować odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót - zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp i p. ppoż. W szczególności do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: - uzgodnienie z Zamawiającym w terminie wskazanym we wzorze umowy, ostatecznego Harmonogramu rzeczowego robót. Zamawiający przewiduje rozliczenie z Wykonawcą dwoma fakturami częściowymi ( nie więcej niż 70 % wartości brutto umowy ) i fakturą końcową tj. trzy etapy robót. Zamawiający żąda, aby pierwszy etap robót obejmował parter budynku i piwnicę. Do oferty należy załączyć wstępny Harmonogram rzeczowy. Wykonawca bez akceptacji harmonogramu przez Zamawiającego nie zostanie dopuszczony do wykonywania prac zgodnie z Umową, a ewentualne opóźnienie w zakończeniu przedmiotu Umowy lub jego etapów z tego wynikające będzie traktowane jako powstałe z winy Wykonawcy i nie będzie podstawą do przedłużenia umownego terminu zakończenia przedmiotu Umowy, - odpowiednie oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, wygrodzenie stref niebezpiecznych - zgodnie z obowiązującymi przepisami, - ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 26.06.2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2002r., Nr 108, poz. 953 z późn. zm.), - należyte zabezpieczenie remontowanego obiektu przed zniszczeniem i uszkodzeniem, a także przed niekontrolowanym wpływem czynników atmosferycznych takich jak: silny wiatr, nieodpowiednia temperatura i obfite opady, - zabezpieczenie wykopów przed napływem wód opadowych podczas realizacji robót, - utrzymanie porządku na terenie budowy w czasie realizacji inwestycji tj. po zakończeniu robót w danym dniu gruntowne sprzątanie terenu budowy oraz zabezpieczenie pozostałych pięter w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przed kurzem i brudem ze względu na przebywających tam pacjentów, personel jak i osoby ich odwiedzające, - wskazane w punkcie wyżej prace porządkowe winny uwzględniać wykonanie koniecznego zabezpieczenia środkami czyszcząco - konserwującymi powierzchni podłóg, posadzek, stolarki itp. po zakończeniu robót, - wykonanie przed rozpoczęciem prac Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, - zgłoszenie inspektorowi nadzoru danej branży robót ulegających zakryciu lub robót zanikających, - uzyskanie zatwierdzenia materiałów budowlanych przed wbudowaniem - udzielonego przez inspektora nadzoru danej branży, a w przypadku materiałów wykończeniowych, np.: wykładziny podłogowe, płytki ścienne, podłogowe, kolorystyka farb itp. również przez przedstawiciela Zamawiającego - oraz przekazywanie na bieżąco: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności wyrobów z polską lub europejska normą, aprobat technicznych - dla tych materiałów, przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów po zakończeniu danego etapu oraz przekazanie wszystkich niezbędnych dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, - wykonanie na własny koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwość w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, - przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, na własny koszt. Wykonawca obowiązany jest do wykonywania i ponoszenia kosztów badań, prób, testów i sprawdzeń wymaganych przepisami, a dotyczących wykonywanych robót budowlanych celem potwierdzenia prawidłowości wykonania, osiągnięcia zakładanych parametrów, czy też oceny bezpieczeństwa eksploatacji i użytkowania, - dostarczenie wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu zamówienia, - usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń technicznych po zakończeniu robót, - przygotowanie wszelkich wniosków i dokumentów związanych z realizacją robót, odbiorem końcowym i etapowym przekazywaniem do użytkowania. Przed powrotem pacjentów do wyremontowanej części budynku Wykonawca przy udziale Zamawiającego będzie zobowiązany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie tej części budynku z właściwego urzędu nadzoru budowlanego. Rola Zamawiającego przy tych czynnościach ogranicza się do podpisania kompletnego wniosku przygotowanego przez Wykonawcę i odbioru decyzji. Za kompletność i przygotowanie wszystkich wniosków o pozwolenie na użytkowanie odpowiada Wykonawca, - przekazanie Zamawiającemu gwarancji producentów na zamontowane urządzenia i sprzęt, - sporządzenie dokumentu gwarancji na oddany do użytkowania obiekt budowlany uwzględniający pełen zakres wykonanych robót budowlanych. - poniesienie kosztów z tytułu zużycia wody: ryczałt miesięczny wynoszący 500,00 zł brutto oraz poboru energii elektrycznej rozliczenie na podstawie faktycznego zużycia dla zaplecza. W celu odczytania wskazań zużycia energii elektrycznej Wykonawca na własny koszt zamontuje rozdzielnię budowlaną z zaplombowanym licznikiem dla zaplecza zaś dla prac wykonywanych w budynku obowiązuje ryczałt w wysokości 600,00 zł brutto miesięcznie. Miejsce poboru energii elektrycznej, wskaże Zamawiający, - przekazanie Zamawiającemu, za pośrednictwem osoby upoważnionej, po zakończeniu robót, a przed odbiorem końcowym następujących dokumentów: a) dziennika budowy, b) protokołów badań i sprawdzeń - oryginały; c) protokołów odbiorów technicznych (oryginały); d) atestów, deklaracji zgodności z obowiązującą normą - dla materiałów wbudowanych, zatwierdzonych przez osobę upoważnioną wg. opisu powyżej; e) dokumentację powykonawczą w wersji papierowej w 2 egz. oraz w wersji elektronicznej na płycie DVD w formacie pdf- 2 egz. 15 ) Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 16 ) Do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być zastosowane wyroby, które nadają się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. nr 92 poz. 881 z późn. zm). 17) W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien zapoznać się z załączoną do SIWZ dokumentacją, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiarami robót, dokonać wizji terenu robót i jego otoczenia oraz uzyskać wszelkie informacje niezbędne do oceny ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. 18) Termin wizji lokalnej ustala się na dzień 25.09.2015 roku o godz. 08.00. Zbiórka zainteresowanych wykonawców przed Zakładem przy ul. Olchy 8 w Warszawie. Osoba do kontaktu p. Paweł Okoń 602-211-166. 19) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji i rękojmi na wykonane roboty min. 36 miesięcy oraz urządzenia zamontowane na okres min. 24 miesięcy - bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych, potwierdzonych protokołem odbioru końcowego. 20) Nazwa i kod określony we Wspólnym Słowniku Zamówień: 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 21) Zamawiający zastrzega, iż prace realizowane będą w trzech etapach. 22) Pomiędzy realizacją poszczególnych etapów po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie Zamawiający przewiduje przeniesienie pacjentów, mebli, sprzętu medycznego itp. do wyremontowanych pomieszczeń. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zobowiązany będzie do przeniesienia mebli, sprzętu medycznego, łóżek, sprzętu RTV, AGD i innych. Wykonawca winien wliczyć te czynności w cenę oferty. Zamawiający przeniesie pacjentów do wyremontowanych pomieszczeń siłami własnymi. 23) W rozliczeniu terminu wykonania umowy jest uwzględniony czas potrzebny na wydanie przez właściwy urząd częściowych i ostatecznego pozwolenia na użytkowanie w wymiarze do 21 dni dla każdego z pozwoleń. Wykonawcy zostanie odliczony czas, który wynika z postępowania o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, jeśli przekracza on zakładane 21 dni pomiędzy poszczególnymi etapami prac oraz jeśli przekracza on 21 dni w okresie poprzedzającym wydanie ostatecznego pozwolenia na użytkowanie, pod warunkiem, że wydłużenie terminów wydania decyzji nastąpiło z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. Wykonawcy nie zostanie odliczony czas, który przedłuży wydanie powyższych decyzji z powodów leżących po stronie Wykonawcy. 24) Zabezpieczenie i ochrona sprzętu oraz materiałów budowlanych składowanych poza jak i na terenie Zakładu leży po stronie Wykonawcy. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za zniszczenia bądź kradzież pozostawionego sprzętu oraz materiałów. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 25) Zamawiający zastrzega, iż będzie wymagał, aby prace realizowane były zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 160 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda niesienia wadium w wysokości 80.000,00 pln.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja jakości robót
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zol.warszawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach