Przetargi.pl
Dostosowanie budynku A Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Brańsku do wymogów ochrony pożarowej w zakresie wydzielenia pożarowego i oddymiania klatek schodowych

Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II ogłasza przetarg

  • Adres: 17-120 Brańsk, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 375 132 , fax. 857 375 060
  • Data zamieszczenia: 2019-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II
    ul. Jana Pawła II 12
    17-120 Brańsk, woj. podlaskie
    tel. 857 375 132, fax. 857 375 060
    REGON: 55813300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatbielski.pl/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostosowanie budynku A Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II w Brańsku do wymogów ochrony pożarowej w zakresie wydzielenia pożarowego i oddymiania klatek schodowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostosowanie budynku „A” Domu Pomocy Społecznej im. Jana Pawła II S w Brańsku do wymogów ochrony pożarowej w zakresie wydzielenia pożarowego i oddymiania klatek schodowych. Wynika z obowiązku nałożonego na użytkownika obiektu przez KP PSP w Bielsku Podlaskim obligującego go do zabezpieczenia klatek schodowych stanowiących pionowe drogi ewakuacji w budynku głównym DPS urządzeniami zapobiegającymi zadymieniu lub służącymi do usuwania dymu, zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik A do SIWZ . 2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją oraz wymaganiami Zamawiającego, tj.: wykonanie robót budowlanych obejmujących wyłącznie dostosowanie istniejących klatek schodowych do wymogów obecnie obowiązujących przepisów pożarowych.Obie klatki schodowe zlokalizowane w budynku głównym DPS stanowiące drogi komunikacji ogólnej i drogi ewakuacyjne (klatkę schodową „A” i klatkę schodową „B”) zostaną wyposażone w urządzenia służące do usuwania dymu i zostaną wydzielone pożarowo. Klatka schodowa „A” zostanie wyposażona w instalację oddymiania grawitacyjnego. Upust powietrza będzie realizowany automatycznie otwieranymi dachowymi oknami oddymiającymi umieszczonymi w połaci dachowej znajdującej się bezpośrednio nad najwyższym spocznikiem klatki. Dopływ powietrza kompensacyjnego realizowany będzie poprzez automatyczne otwarcie drzwi napowietrzających (i jednocześnie ewakuacyjnych) zlokalizowanych w poziomie najniższego spocznika klatki. Wyzwalanie instalacji oddymiania realizowane będzie na dwa sposoby, ręcznie i automatycznie. Ręczne wyzwalanie poprzez zbicie szybki i wciśnięcie przycisku „Alarm” w przyciskach oddymiania zlokalizowanych w obrębie klatki schodowej, przy drzwiach ewakuacyjnych. Automatyczne wyzwalanie - przez zadziałanie czujek dymu, które przekazując sygnał do centrali oddymiania spowodują za jej pośrednictwem, przy pomocy siłowników, otwarcie okien oddymiających i drzwi napowietrzających zapewniających dopływ powietrza do oddymianej klatki. Klatka schodowa „B” (ze względu na brak możliwości wbudowania w strop klapy dymowej) zostanie wyposażona w instalację oddymiania grawitacyjnego wspomaganego nawiewem mechanicznym. Upust dymu będzie realizowany za pomocą automatycznie otwieranej wyrzutni ściennej zlokalizowanej w zewnętrznej ścianie klatki schodowej, ponad najwyższym spocznikiem. Mechaniczny nawiew powietrza kompensacyjnego realizowany będzie z pomocą zespołu wentylatorów ze zmiennym wydatkiem usytuowanego w ścianie szczytowej na najniższej kondygnacji. Ilość powietrza nawiewana do klatki schodowej (wydatek wentylatora kompensacyjnego) będzie regulowana na podstawie strumienia powietrza przepływającego przez klapę dymową (pomiar na listwach pomiarowych wbudowanych w klapie dymowej i połączonych z przetwornikiem różnicy ciśnień). Po rozszczelnieniu klatki schodowej (np. po otwarciu drzwi na parterze) nawiewany strumień powietrza kompensacyjnego zostanie zwiększony (system będzie utrzymywał stały przepływ przez klapę dymową). Wentylator kompensacyjny będzie utrzymywał odpowiednią minimalną prędkość przepływu powietrza w przestrzeni klatki schodowej (ok. 0,2m/s w przekroju obliczeniowym klatki schodowej niezależnie od zmieniających się warunków zewnętrznych jak wiatr czy temperatura). Wyzwalanie instalacji oddymiania realizowane będzie na dwa sposoby, ręcznie i automatycznie. Ręczne wyzwalanie poprzez zbicie szybki i wciśnięcie przycisku „Alarm” w przyciskach oddymiania zlokalizowanych w obrębie klatki schodowej, przy drzwiach ewakuacyjnych. Automatyczne wyzwalanie - przez zadziałanie czujek dymu, które przekazując sygnał do centrali oddymiania spowodują za jej pośrednictwem - przy pomocy siłowników - otwarcie wyrzutni ściennej, a w następnej kolejności uruchomienie zespołu wentylatorów nawiewnych. Istniejące drzwi oddzielające obie klatki schodowe od poziomych dróg ewakuacyjnych (korytarzy na wszystkich kondygnacjach) zostaną zastąpione drzwiami w klasie odporności pożarowej EI 30 i klasie dymoszczelności S200, wyposażonymi w samozamykacze. W drzwi pożarowe zostaną wyposażone również pomieszczenia gospodarcze dostępne bezpośrednio ze spoczników klatek schodowych i pomieszczenia socjalne (poz. + 9.30 klatka „A” ). Dodatkowo przewidziano wydzielenie pożarowe wnęki instalacyjnej znajdującej się w wiatrołapie wejścia głównego do budynku „B”, w której znajduje się istniejąca rozdzielnica główna ze złączem kablowym oraz projektowana rozdzielnica Rpoż zasilająca i sterująca instalacjami oddymiania klatek schodowych. Wnęka zostanie wydzielona poprzez instalację lekkiej kurtyny rolowanej w klasie EI60, opuszczanej automatycznie w razie pożaru. Istniejący budynek nie zmienia swojego dotychczasowego przeznaczenia. Program użytkowy budynku pozostaje bez zmian. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w następujących dokumentach: a)Opis przedmiotu zamówienia załącznik A do SIWZ b)Przedmiary robót (pomocniczo) – załączniki a,b do SIWZ, c)Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót– załączniki c,d do SIWZ, d)Dokumentacja projektowa – załączniki e,f do SIWZ, 3. Wykonawca jest zobowiązany do: a) wykonania przedmiotu umowy na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.b)uczestniczenia w procedurach odbiorowych objętych przedmiotem umowy w celu uzyskania przez Zamawiającego zezwoleń na użytkowanie przedmiotu zamówienia, c) dostarczenia w wyznaczonych terminach wymaganych prawem budowlanym i przepisami dokumentów, protokołów i oświadczeń niezbędnych do dokonania odbiorów. (między innymi pomiary instalacji elektrycznej i inne), d) przeprowadzenia szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie prawidłowej eksploatacji przedmiotu umowy i szkoleń serwisowych w zakresie podstawowym, potwierdzonego pisemnie przez przeszkolonych uczestników, e) dostarczenia pełnej dokumentacji technicznej powykonawczej w dwóch egzemplarzach) oraz do wbudowanych systemów i urządzeń dokumentacji techniczno ruchowej, paszportów technicznych i instrukcji eksploatacji oraz obsługi w języku polskim. 4. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 5. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw podwykonawców. 6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) Zamawiający przy realizacji przedmiotu zamówienia stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymagał będzie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy b) Na podstawie art. 29 ust. 3a w związku z art.36 ust. 2 pkt 8a ustawy PZP, zamawiający wymaga zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, wszystkich osób wykonujących niezbędne czynności w trakcie realizacji zamówienia, polegających na wykonywaniu prac instalacyjnych elektrycznych określonych w SIWZ. 8. Wymagany okres gwarancji wynosi (min 36 miesięcy max 60miesięcy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu nieograniczonego jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 2.000,- zł (słownie: dwa tysiące złotych, 00/100). 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert oraz musi obejmować cały okres związania ofertą, który wynosi 30 dni od upływu terminu do składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2014 r. poz.1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, tj. 22806300010070070690460004 BS Brańsk „Wadium – AGK.252.2.2019”. Przy czym należy pamiętać, że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie uznania rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert. 5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna powinno być wystawione na Zamawiającego. Oryginał wadium należy złożyć wraz z ofertą w oddzielnej opisanej kopercie. 6. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Zwrot wadium reguluje art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa w tym zakresie warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ) Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa); 2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SIWZ, (jeżeli dotyczy). 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (w tym wykonawcy działający jako spółka cywilna): 1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; 2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; 3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; 4) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców; 5) oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6)Wykonawca w terminie 3dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji,o której mowa w art.86 ust.5 ustawy PZP,przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,o której mowa w art.24 ust.1 pkt23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia,wykonawca może przedstawić dowody,że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłocenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach