Przetargi.pl
Dostawa wyżywienia dla osób w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju

Gmina Miasto Biłgoraj ogłasza przetarg

  • Adres: 23-400 Biłgoraj, Plac Wolności
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 869 600 , fax. 846 869 665
  • Data zamieszczenia: 2020-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Biłgoraj
    Plac Wolności 16
    23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 846 869 600, fax. 846 869 665
    REGON: 95036902000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umbilgoraj.bip.lubelskie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa wyżywienia dla osób w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa posiłków dla uczestników Dziennego Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju: 1) dostawa wyżywienia („usługa cateringowa”) obejmuje: - obiad (lunch) – dostarczany od poniedziałku do piątku we wszystkie dni robocze w godzinach od 12.00 do 13.30, na który składać się muszą w szczególności dwa ciepłe dania każdorazowo obejmujące zupę w ilości nie mniejszej niż 400 ml (w zależności od rodzaju zupy - podawaną z porcją pieczywa) i danie główne, tzw. drugie danie (mięsne, drobiowe, rybne lub warzywne) w zestawie z ziemniakami, ryżem lub kaszą, itp., bądź pierogi, pyzy, gołąbki z mięsem i ryżem, itp., a także, w zależności od rodzaju dania głównego, surówki, sałatki, mizerię, ogórek kiszony, kapustę zasmażaną lub marchewkę duszoną, itp. oraz kompot; - podwieczorek - dostarczany od poniedziałku do piątku we wszystkie dni robocze w godzinach od 12.00 do 13.30, na który składać się ma owoc lub owoce sezonowe. Wymogi dotyczące gramatury dań zawarto w załączniku nr 1 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia wymogu przygotowania poszczególnych posiłków z uwzględnieniem różnych rodzajów diet, w tym: diety podstawowej, diety łatwostrawnej, diety z ograniczeniem węglowodanów łatwo przyswajalnych (cukrzycowa), diety wysokobiałkowej, innych diet zleconych przez lekarza (eliminacyjna, bezglutenowa, bezmleczna). Opis poszczególnych diet zawarto w załączniku nr 2 do SIWZ; 2) miejsce dostawy posiłków: Dzienny Dom Opieki dla Seniorów w Biłgoraju, ul. Kościuszki 28, 24-400 Biłgoraj; 3) przewidywana ilość posiłków: 1350 w listopad – grudzień 2020 oraz 7560 w 2021r.; 4) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania posiłków własnym środkiem transportu, przy czym rozładunek i wniesienie przedmiotowych posiłków do miejsca wskazanego przez Zamawiającego jest obowiązkiem Wykonawcy; 5) liczba szacunkowa osób w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju korzystających dziennie z posiłków maksymalnie 30. Zamawiający zastrzega, że ilość podana powyżej jest ilością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. 6) zamawiając codzienni do godziny 8.30 poda zapotrzebowanie liczby posiłków wg. diet jaka należy dostarczyć w danym dniu. 2. Ogólne warunki świadczenia usług cateringowych: 1) Wykonawca będzie realizował usługę cateringową z należytą starannością. Zamawiający wymaga aby dostarczane posiłki były urozmaicone, co oznacza, że posiłki nie mogą się powtarzać w okresie dwóch następujących po sobie tygodni. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowywania jadłospisu na okres kolejnego tygodnia i przedstawiania go Zamawiającemu nie później niż w trzecim dniu roboczym tygodnia poprzedzającego jego wprowadzenie. Jadłospis może być przekazany Zamawiającemu pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany w Rozdziale I SIWZ. Jadłospis musi zawierać informacje dla konsumenta na temat żywności zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004; 2) wydawane przez Wykonawcę posiłki muszą posiadać odpowiednie wartości kaloryczne i odżywcze. Zamawiający wymaga, aby kaloryczność wydawanych posiłków dostosowana była do pory roku, a także wieku (60 i więcej lat) oraz płci (zapotrzebowania energetycznego) osób w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju. Zamawiający wymaga również, by każdy posiłek obiadowy (zestaw obiadowy) posiadał minimum 920 kalorii; 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania badań sprawdzających kaloryczność i wagę (gramaturę) posiłków; 4) Zamawiający wymaga, aby dostarczony obiad posiadał temperaturę co najmniej + 65° C do +75° C utrzymywaną w trakcie jego wydawania przy pomocy zbiorczych pojemników termicznych. Zamawiający wymaga również, by dostarczone obiady i napoje były przygotowane w dniu ich wydawania; 5) Zamawiający wymaga, aby przygotowywanie posiłków odbywało się na bieżąco, z produktów świeżych, w I gatunku (to znaczy o charakterystycznej barwie i zapachu, bez odkształceń oraz uszkodzeń), zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1541 ze zm.) oraz zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia, przez pracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje i umiejętności oraz aktualne badania lekarskie potwierdzone stosownymi zaświadczeniami. Posiłki muszą być dobrej jakości, posiadać odpowiednie walory smakowe i estetyczne. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonywania posiłków z półproduktów lub gotowych potraw proszkowanych; 6) posiłki muszą być dostarczane w szczelnie zamkniętych naczyniach służących do przechowywania substancji o temperaturze znacznie różniącej się od temperatury otoczenia (np. termosach), przy zachowaniu przepisów higienicznych dotyczących mycia naczyń i stosowania dopuszczonych przez Stację Sanitarno - Epidemiologiczną środków myjących zgodnie z zasadami systemu HACCP; 7) Wykonawca musi posiadać aktualne zezwolenie Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej na przygotowywanie posiłków oraz na ich transport; 8) Zamawiający zastrzega, że łączna ilość osób w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju jest ilością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. Zakłada się dzienne wahania łącznej ilości posiłków na poziomie +/-50%; 9) Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia kontroli poprawności realizacji postanowień umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie w szczególności prawo kontroli wykonywania przedmiotu umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia oraz materiałów, produktów i urządzeń użytych do jego realizacji; 10) zakwestionowane przez Zamawiającego pod względem jakościowym oraz ilościowym posiłki podlegają wymianie na posiłki zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia na koszt Wykonawcy; 11) Wykonawca ponosi wszelkie skutki prawne i finansowe wynikające z protokołu kontroli przeprowadzonej przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, w zakresie wynikającym z realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia; 12) w okresie realizacji umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany przechowywać próbki poszczególnych potraw, zgodnie z art. 72 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1541 ze zm.). Wykonawca poniesie wszelkie koszty finansowe związane z przygotowaniem posiłków stanowiących próbki dla organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej; 13) Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z pracownikami Zamawiającego posiadającymi aktualne orzeczenia (zaświadczenia) lekarskie wydane do celów sanitarno - epidemiologicznych, uprawniające te osoby do pracy przy żywieniu, przy wydawaniu posiłków; 14) Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy jest zobowiązany do przedstawienia kopii podpisanej umowy na odbiór i utylizację odpadów poprodukcyjnych i pokonsumpcyjnych oraz karty charakterystyki preparatów stosowanych do zmywania i dezynfekcji termosów i pojemników na posiłki; 15) w ramach realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do: a) realizacji zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi powyżej, przy czym wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z zawartej umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia; b) przygotowywania, dowozu do siedziby Zamawiającego oraz współpracy z pracownikami Zamawiającego przy wydawaniu posiłków; c) zapewnienia osobom w Dziennym Domu Pomocy dla Seniorów w Biłgoraju Lubelskim cukru oraz przypraw (w tym soli, pieprzu i octu) w każdym dniu świadczenia usług cateringowych objętych przedmiotem niniejszego zamówienia; d) świadczenia usług cateringowych (przygotowywania posiłków), wyłącznie przy użyciu produktów spełniających normy jakości produktów spożywczych. Wykonawca nie może wykorzystywać do przygotowywania posiłków produktów nieświeżych, złej jakości oraz produktów wysoko przetworzonych (np. zupy w proszku), jak również zawierających ilość konserwantów przekraczających normy określone w odpowiednich przepisach; e) przestrzegania przepisów prawnych w zakresie przechowywania i przygotowania artykułów spożywczych oraz transportu przedmiotu zamówienia wynikających przede wszystkim z ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1541 ze zm.) oraz rozporządzenia (WE) 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych; f) zapewnienia odpowiednio oznakowanego pojemnika na odpady kategorii trzeciej oraz worków na odpady, to jest resztki żywności, itp.; g) zebrania resztek (odpadów) pokonsumpcyjnych z danego dnia najpóźniej w tym dniu i ich zutylizowania; h) mycia i wyparzania własnymi środkami myjącymi naczyń używanych do transportu posiłków; i) realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia - zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1541 ze zm.); j) spełnienia zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem zaleceń dotyczących: wyposażenia (odpowiedni stan techniczny i sanitarny wszystkich pomieszczeń i urządzeń), personelu (aktualne orzeczenia lekarskie wydane do celów sanitarno - epidemiologicznych), cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzeganie zasad sanitarno - higienicznych na każdym etapie produkcji posiłków, wydawania posiłków, składowania i magazynowania produktów oraz utylizacji resztek pokonsumpcyjnych), jakości usług (zagwarantowanie odpowiedniej jakości posiłków, w szczególności w zakresie spełnienia zalecanych norm, określających zawartość składników pokarmowych i zapewniających różnorodność diety); k) przestrzegania systemu HACCP (System Analizy Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli); l) przestrzegania standardów GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna) i GHP (Dobra Praktyka Higieniczna); m) umieszczania w widocznym miejscu jadłospisu obowiązującego na dzień wydawania posiłków oraz co najmniej na dzień kolejny, zawierającego informacje dla konsumenta na temat żywności zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty 2. Oświadczenia wzór zał. 2 i 3 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli dotyczy 5. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Powyższe dokumenty opisano szczegółowo w rozdziale XI SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach