Przetargi.pl
Dostawa wraz z montażem Uniwersalnej Linii Diagnostycznej do wykonywania badań technicznych pojazdów w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej

Miejski Zakład Komunikacyjny ogłasza przetarg

  • Adres: 43-309 Bielsko-Biała, ul. Długa 50
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2009-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Komunikacyjny
    ul. Długa 50 50
    43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzkb-b.samorzady.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa wraz z montażem Uniwersalnej Linii Diagnostycznej do wykonywania badań technicznych pojazdów w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem przetargu jest: 1.1. dostawa wraz z montażem Uniwersalnej Linii Diagnostycznej przystosowanej do wykonywania badań technicznych pojazdów w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, 1.2. wykonanie projektu budowlano-wykonawczego na dostosowanie obecnie istniejącej Stacji Kontroli Pojazdów do warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz.U. z 2006r., Nr 40, poz. 275) zwanego dalej Rozporządzeniem. 2. Ogólne warunki jakie musi spełniać zaproponowana linia diagnostyczna: 2.1. praca pod kontrolą komputerowej jednostki centralnej, 2.2. pomiary wykonywane automatycznie, a wyniki umieszczone w sposób czytelny na ekranie monitora, 2.3. polecenia sterowania linią oraz wszystkie wyniki badania muszą być przedstawiane w języku polskim z możliwością wydrukowania lub zapisania na dysku komputera, 2.4. urządzenia wchodzące w skład linii diagnostycznej muszą być przystosowane do wykonywania badań uniwersalnych, tzn. samochodów osobowych i ciężarowych do 3,5 ton, jak również do pojazdów powyżej 3,5 ton. 3. Ogólne warunki jakie musi zawierać projekt budowlano-wykonawczy: 3.1. inwentaryzacja budowlana obiektu, 3.2. uaktualnienie mapy, 3.3. rozbudowa kanału przeglądowego (część konstrukcyjna), 3.4. przebudowa istniejącej kanalizacji technologicznej i ściekowej, 3.5. przebudowa istniejącej wentylacji, 3.6. projekt instalacji elektrycznej dla oświetlenia i zasilania urządzeń, 3.7. projekt technologiczny obejmujący rozmieszczenia urządzeń i ich fundamentowanie, 3.8. przedmiar, kosztorys inwestorski i specyfikację techniczną zgodnie z aktualnymi przepisami. 4. W skład Uniwersalnej Linii Diagnostycznej przystosowanej dla Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów muszą wchodzić następujące urządzenia: 4.1. Centralna jednostka sterownicza zawierająca: 4.1.1. komputer klasy PC, 4.1.2. monitor główny LCD 22 cale oraz dwa monitory powtarzające LCD 19 cali, 4.1.3. drukarka atramentowa, 4.1.4. klawiatura, 4.1.5. radiowy pilot zdalnego sterowania, 4.1.6. oprogramowanie systemowe. Cechy jednostki sterującej: - automatyczny cykl pomiarowy, - instrukcje dla diagnosty wyświetlane na ekranie monitora, - graficzna i cyfrowa prezentacja wyników pomiarów, - program sterujący na 32 bitowym procesorze, - możliwość podłączenia kolejnych modułów (urządzeń), - pakiet oprogramowania dostosowany indywidualnie dla potrzeb użytkownika, - możliwość pomiaru i rejestracji ciśnień w układzie hydraulicznym i pneumatycznym za pomocą czujników wyposażonych we własne zasilanie i układ radiowej komunikacji z jednostką sterującą, - prosta obsługa i dostęp do danych poprzez menu wyświetlane na ekranie monitora, - wydruk zawierający tabele i wykresy. UWAGA! Centralna jednostka sterująca musi umożliwiać podłączenie (z możliwością sterowania) analizatora spalin MGT 5 MAHA oraz dymomierza MDO 2 LON MAHA będących obecnie na wyposażeniu Stacji Kontroli Pojazdów Zamawiającego. 4.2. Urządzenie do oceny prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdu. Urządzenie do szybkiej kontroli zbieżności kół. Płyta kontrolna zamontowana na poziomie posadzki przesuwana w lewo lub w prawo przez koła przejeżdżającego pojazdu. Wartość przesunięcia wskazywana na ekranie monitora. 4.2.1. Parametry metrologiczne urządzenia: a) system pomiarowy: - przesunięcie poprzeczne płyty pomiarowej przez potencjometr suwakowy, - indukcyjny czujnik najazdu, - indukcyjny czujnik zjazdu, b) zakres wskazań: - poślizg boczny koła ? 20 m/km, c) dokładność pomiaru: - poślizg boczny koła ? 0,5 m/km. 4.2.2. Parametry techniczno-robocze: a) wymiary płyty pomiarowej: - długość - 1000 mm, - szerokość - 700 mm. b) maksymalny nacisk koła na płytę - 75 kN, c) maksymalny przesuw płyty pomiarowej: - w prawo - 20 mm, - w lewo - 20 mm, d) prędkość najazdu na płytę pomiarową 4-8 km/h. 4.2.3. Parametry eksploatacyjne: a) napięcie zasilania - 230 V, b) poziom hałasu - max. 70 dB, c) odporność na zanieczyszczenia, zapylenia, wstrząsy, szok termiczny i wpływ zewnętrznego pola elektromagnetycznego oraz elektrycznego. 4.3. Urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu o d.m.c. do 3,5 t (wersja kanałowa wzmocniona). 4.3.1. Parametry metrologiczne: a) zasada pomiaru - indukcyjna, elektroniczny pomiar amplitudy, b) automatyczne uruchamianie < 600 N, c) wymuszenie ruchu drgającego płyt kontrolnych silnikiem elektrycznym. 4.3.2. Zakresy pomiarowe: a) statyczny nacisk osi 0,01-20 kN, b) skuteczność tłumienia 0-100%. 4.3.3. Zakresy parametrów badanych pojazdów: a) dopuszczalny nacisk na oś przy pomiarze - 20 kN, b) dopuszczalny nacisk na oś przy przejeżdżaniu - do 130 kN, c) maksymalny rozstaw kół - szerokość kanału + 1220 mm, d) minimalny rozstaw kół - szerokość kanałów + 140 mm. 4.3.4. Parametry techniczno-robocze: a) długość zespołu płyt wibracyjnych - 800 mm, b) szerokość zespołu płyt wibracyjnych ( 1 zespół) - max 1200 mm, c) masa zespołu płyt wibracyjnych - (1 zespół) - max. 270 kg, d) wymuszona amplituda drgań - 7,5 mm. 4.3.5. Parametry eksploatacyjne: a) dopuszczalna temp. otoczenia od -10 st. C do +40 st.C, b) napięcie zasilania - 230 - 400 V, c) poziom hałasu - max 70 dB, d) odporność na zanieczyszczenia, zapylenia, szok termiczny, wstrząsy, wpływ zewnętrznego pola elektromagnetycznego oraz elektrycznego. 4.4. Rolkowe urządzenie do sprawdzania hamulców z dwoma prędkościami obrotowymi. Urządzenie musi umożliwiać poprzez pomiar sił hamujących ocenę skuteczności działania hamulców pojazdów, wyposażonych zarówno w hydrauliczne jak i pneumatyczne układy hamulcowe, o d.m.c. do i ponad 3,5 tony. Urządzenie to musi umożliwiać również przeprowadzenie kontroli hamulców motocykli i ciągników rolniczych z przyczepami. 4.4.1. Parametry metrologiczne: a) zakresy pomiarowe: - siła hamowania od 0 do 30 kN, - siła nacisku na pedał hamulca od 0 do 995 N, - ciśnienie w pneumatycznym układzie hamulcowym od 0 do 10 (20) bar, - różnica sił hamowania od 0 do 100%. b) dokładność pomiaru: - siła hamowania ? 3%, - siła nacisku na pedał hamulca ? 10 N, - ciśnienie w pneumatycznym układzie hamulcowym - ? 0,1 bar, - różnica sił hamowania - ? 1 %. 4.4.2. Parametry techniczno-robocze: a) wymiary gabarytowe i masy: - długość zestawu rolkowego do 1150 mm, - szerokość zestawu rolkowego do 1500 mm, - masa zestawu rolkowego (1 zespół) do 600 kg. 4.4.3. Parametry robocze: a) średnica rolek napędowych od 200 do 210 mm, b) długość czynna rolek - 1000 ? 10 mm, c) prędkość obwodowa rolek napędowych - 2,5 (5) km na h, d) dopuszczalny nacisk osi - 130 kN. 4.4.4. Parametry eksploatacyjne: a) napięcie zasilania - 230 - 400 V, b) poziom hałasu - max 75 dB, c) odporność na zanieczyszczenia, zapylenia, szok termiczny, wstrząsy i wpływy zewnętrznego pola elektromagnetycznego oraz elektrycznego. 4.5. Dynamiczna waga elektroniczna z 8 sensorami pomiarowymi stanowiąca integralną część wraz z rolkami hamulcowymi. Pomiar wagi pojazdu wyświetlany na monitorze. 4.6. Hydrauliczny dociążacz osi umiejscowiony na tej samej długości kanału przeglądowego co rolki hamulcowe do symulacji obciążenia pojazdu podczas badania sił hamowania samochodów o d.m.c. do 3,5 t i powyżej 3,5 t oraz przyczep. 4.7. Mierniki ciśnień z nadajnikami radiowymi (2 szt.). Wyniki ciśnień wyświetlane na monitorze jednostki sterującej z możliwością wykonania i wydruku charakterystyk pomiarowych. 4.8. Mierniki nacisku na pedał hamulca: 4.8.1. podłączenie do pilota zdalnego sterowania, 4.8.2. przesyłanie wyników drogą radiową do jednostki sterującej. 4.9. Urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi. Urządzenie elektro-hydrauliczne do sprawdzania luzów w układzie kierowniczym zawieszenia pomocne przy testowaniu osi pojazdu oraz elementów tych osi ze względu na ich zużycie oraz na luzy powstałe w wyniku zużycia. 4.9.1. Parametry: a) siła nacisku na oś - 20 t, b) skok płyt - do 100 mm, c) siła posuwu - do 30 kN, d) moc silnika agregatu - do 3 kW, e) zasilanie - 400 V, f) ciśnienie hydrauliczne - do 120 bar. UWAGA! Urządzenia wymienione w ust. 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.7., 4.8. musza współpracować z centralną jednostką sterowniczą. 4.10. Komputerowy przyrząd do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o d.m.c. do 3,5 ton. W skład urządzenia wchodzi: 4.10.1. szafka, 4.10.2. cztery zespoły pomiarowe zawierające 8 kamer, 4.10.3. komputer z oprogramowaniem i bazą danych pojazdów wzorcowych, 4.10.4. drukarka kolorowa, 4.10.5. przewody połączeniowe, 4.10.6. rozpórki hamulca, 4.10.7. blokada kierownicy, 4.10.8. monitor LCD min. 19 cali, 4.10.9. dwie obrotnice, 4.10.10. dwie płyty rolkowe wzmocnione z najazdami, 4.10.11. zaciski uniwersalne 2 szt. w zakresie min., 12 cali -22cale. Urządzenie podczas pomiaru ma porównywać zmierzone wartości poszczególnych parametrów z wartościami wzorcowymi z bazy danych samochodów opracowanych przez producenta urządzenia. Urządzenie powinno umożliwiać wydrukowanie zmierzonych parametrów w postaci wydruków: alfanumerycznego czyli w tradycyjnej formie literowo-cyfrowej; graficznego, który powinien zawierać rysunek przedstawiający rzeczywiste położenie kół wraz z wartościami parametrów zmierzonych i wartościami wzorcowymi oraz protokołu Stan podwozia pozwalającego na otrzymanie w sposób graficzny i liczbowy pełnego obrazu wzajemnego usytuowania elementów zawieszenia pojazdu powypadkowego (tzn. pomiar poblacharski). Urządzenie powinno wyświetlać wartości mierzonych parametrów w mierze kątowej czyli w stopniach i minutach kątowych oraz stopniach i setnych częściach stopnia jak również w mierze liniowej (w milimetrach lub calach). Wszystkie proponowane urządzenia muszą posiadać deklarację zgodności w języku polskim, a także posiadać oznakowanie CE. Dodatkowo urządzenia powinny spełniać wymagania określone w paragrafie 14 ust. 7.8. ustawy czyli posiadać dokumenty wydane przez jednostkę akredytowaną w polskim systemie akredytacji w zakresie warunków dopuszczenia urządzeń kontroli stanu technicznego pojazdów. Wykonawca musi udzielić Zamawiającemu 2 letniej gwarancji od momentu zabudowy urządzeń.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 383112000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium można wnieść w formie: 2.1. pieniężnej, 2.2. poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancji bankowej, 2.4. gwarancji ubezpieczeniowej, 2.5. w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Konto MZK: Bank Polska Kasa Opieki S.A. w Warszawie, II Oddział w Bielsku Białej nr 63 1240 4142 1111 0000 4825 6793, z dopiskiem: Wadium - linia diagnostyczna; NIP Wykonawcy .............. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj. nie później niż do 24 listopada 2009r. do godz. 09.30. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Zgodnie z art. 46 ust. 4 Pzp, wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki podmiotowe: 1) Wykonawca musi posiadać uprawnienie do wykonywania działalności lub czynności określonej w przedmiocie zamówienia. Wymagane dokumenty: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa oraz spółka komandytowo-akcyjna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz podmioty te występujące wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. b) Pełnomocnictwo do podpisania oferty Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi określać zakres pełnomocnictwa i być podpisane przez osobę lub osoby wymienione z nazwiska w dokumencie rejestrowym. Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.c) Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie, np. jako konsorcjum, spółka cywilna do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp. Wymagane dokumenty: a) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalegaz opłaceniem podatków bądź aktualnego zaświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji organu. Zaświadczenie nie może być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty.b) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, bądź aktualnego zaświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji organu. Zaświadczenie nie może być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty. c) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty. d) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.e) Oświadczenie, stanowiące Załącznik Nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w tym punkcie muszą spełniać wszystkie podmioty. 3) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wymagane dokumenty: a) Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz dat wykonaniai odbiorców Załącznik Nr 4 do SIWZ oraz referencje, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca dostarczył i zamontował minimum dwie linie diagnostyczne na stacjach kontroli pojazdówb) Dokument potwierdzający, że Wykonawca (lub osoby upoważnione przez Wykonawcę) posiadają uprawnienia w zakresie wykonywania projektów budowlanych, uprawniających do sporządzenia projektu dla każdej z branż (uprawnienia do projektowania w zakresie konstrukcji budowlanych, instalacji sanitarnych i elektrycznych), c) Zaświadczenie, że projektant jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. 4) Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomiczneji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wymagane dokumenty: Zamawiający zaleca dołączenie dowodu wniesienia wadium (z uwzględnieniem informacji zawartej w Części IX ust. 4). 2. Warunki przedmiotowe: Wykonawca musi potwierdzić, że oferowane urządzenia odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Wymagane dokumenty: a) Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań opisanych w Części I SIWZ wraz z prospektami określającymi dokładnie nazwę urządzeń.b) Wzorcowe deklaracje zgodności oraz certyfikaty wydane przez jednostkę akredytowaną w polskim systemie akredytacji zgodnie z § 14 ust. 7 i 8 Rozporządzenia. Opis spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywany będzie metodą 0-1, tj. spełnia - nie spełnia, w oparciu o dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: jak wyżej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzkb-b.samorzady.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach