Przetargi.pl
Dostawa trzech fabrycznie nowych samochodów osobowych

Samorząd Województwa Pomorskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3261555 , fax. 058 3261556
  • Data zamieszczenia: 2011-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samorząd Województwa Pomorskiego
    ul. Okopowa 21/27 21/27
    80-810 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3261555, fax. 058 3261556
    REGON: 19168644300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.woj-pomorskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa trzech fabrycznie nowych samochodów osobowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 3 sztuk fabrycznie nowych (nieużywanych) samochodów osobowych posiadających świadectwo homologacji. 2. Zamówienie zostało podzielone na dwie (2) części: Część I zamówienia obejmuje: Dostawę dwóch (2) samochodów osobowych typu sedan które spełniają następujące wymagania : 1/ rok produkcji - 2011 2/ nadwozie - limuzyna sedan, czterodrzwiowe, możliwość przewozu nie mniej niż 5 osób 3/ kolor nadwozia - czarny, mocca, ciemny grafit, szary 4/ długość samochodu - min 4800 mm 5/ manualna skrzynia biegów- min. 6 biegowa 6/ rozstaw osi - min. 2750 mm 7/ silnik wysokoprężny -min.125 kW 8/ pojemność bagażnika - min.550l 9/ średnie zużycie paliwa - do 7,5l/100 km 10/ układ kierowniczy ze wspomaganiem 11/ czujnik parkowania tył i przód l12/ czujnik deszczu 13/ poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera 14/ boczne poduszki powietrzne z przodu 15/ poduszka chroniąca kolana kierowcy 16/ kurtyny powietrzne 17/ regulowana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach 18/ fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, fotel kierowcy z pamięcią ustawień, 19/ elektryczne, podgrzewane fotele przednie 20/ światła przeciwmgielne przednie 21/ elektroniczna klimatyzacja dwustrefowa 22/ sygnalizacja niezapiętych pasów 23/ fabryczny radioodtwarzacz z CD + MP 3 24/ instalacja audio 25/ dodatkowe gniazdo zasilające 12v w tylnej części kabiny 26/ elektrycznie sterowane szyby przód i tył 27/ elektrycznie składane lusterka zewnętrzne 28/ system stabilizacji toru jazdy 29/ reflektory Bi-ksenonowe 30/ zdalnie sterowany centralny zamek 31/ obręcze kół ze stopów lekkich 32/ ESP(z ABS, DSR, EBV, HBA, MSR, ASR, EDL, ACS) 33/ tempomat 34/ dodatkowa nagrzewnica silnika 35/ tapicerka skórzana, wentylowana - kolor jasny, beżowy 36/ norma emisji spalin EURO V, 37/ Emisja CO2 (g/km) -max 160 g/km 38/ pełnowymiarowe koło zapasowe 39/ autoalarm z funkcją monitoringu wnętrza 40/ podgrzewana przednia szyba ABS - Układ przeciwblokujący hamulców; elektroniczny system bezpieczeństwa zapobiegający blokowaniu się kół pojazdu podczas manewrów gwałtownego hamowania. Istota działania systemu ABS polega na optymalnym i nieustannym zapewnieniu kołom kontaktu z nawierzchnią drogi w celu zapewnienia autu jak najlepszej trakcji. Koła samochodu pozbawionego ABS-u w momencie nagłego hamowania ulegały zblokowaniu, co skutkowało brakiem sterowalności pojazdu (zblokowane koła przednie nie były w stanie przenosić na jezdnię instrukcji płynących z koła kierownicy). Rozwiązaniem było hamowanie pulsacyjne (trudne w realizacji w sytuacji stresowej). System ABS rozwiązał problem - sprawił, że podczas nagłego hamowania koła nie ulegają zblokowaniu, a co za tym idzie, kierujący może zmieniać tor ruchu pojazdu (tym samym jest w stanie jednocześnie hamować i omijać przeszkodę). DSR - DSR jest to system podpowiedzi ruchu kierownicy. System ten w razie potrzeby potrafi wykonać lekki manewr kierownicą kontrujący moment obrotowy samochodu występujący w czasie poślizgu. W sytuacji hamowania na nawierzchni o różnej przyczepności (np. prawe koła na lodzie a lewe na śniegu) wystąpi tendencja do obrócenia pojazdu. ESP w takiej sytuacji odpowiednio skoryguje siły hamowania kół co może wydłużyć drogę hamowania. DSR dzięki skontrowaniu toru jazdy kierownicą może uzyskać krótszą drogę hamowania niż przy użyciu samego systemu ESP. DSR wykorzystuje do sterowania kierownicą silnik wspomagania kierownicy a do detekcji momentu obrotowego wykorzystuje system ESP. EBV - Elektroniczny korektor siły hamowania; z uwagi na różne obciążenia osi pojazdu podczas manewrów hamowania, dozowana siła dostarczana do poszczególnych kół pojazdu także musi być zróżnicowana, by nie doprowadzić do niekontrolowanego poślizgu któregokolwiek z kół. W tym celu stosuje się specjalne oprogramowanie, współpracujące ze sterownikiem ABS, które dba o prawidłowy rozkład siły hamowania w całym układzie hamulcowym. Patrz EBD - Electronic Brakeforce Distribution. HBA - System wspomagania nagłego hamowania; patrz Asystent hamowania. MSR - System optymalizacji przyczepności kół napędzanych podczas hamowania silnikiem; moduł dodatkowy układu kontroli trakcji nadzorujący przyczepność kół osi napędowej podczas manewrów hamowania (redukcji biegów) przy zjeździe ze śliskich wzniesień. ASR - System kontroli trakcji (zapobiegający poślizgowi kół podczas zwiększania prędkości) odpowiedzialny za efektywne przenoszenie momentu obrotowego silnika na koła osi napędowej podczas manewrów ruszania lub przyspieszania na nawierzchni o ograniczonej przyczepności. System w swoim działaniu korzysta m.in. z informacji przekazywanych przez czujniki ABS. W razie wykrycia poślizgu któregokolwiek z kół napędowych (system porównuje prędkość obracania się wszystkich kół), wkracza do akcji i podejmuje działania zmierzające do zminimalizowania uślizgu kół (sterowanie mocą silnika poprzez przepustnicę). Patrz ASC - Acceleration Slip Control, TCS - Traction Control System. EDL - Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego; jeden z systemów kontroli trakcji, działający podobnie do mechanizmu blokady układu różnicowego. Istotą działania systemu EDL jest zapewnienie optymalnego przekazywania momentu obrotowego na napędzane koła. Jeśli system wykryje poślizg któregokolwiek z kół napędowych (w oparciu o dane o prędkościach obracania się kół z czujników ABS), wówczas wyhamowuje to koło, by zapobiec niebezpiecznemu poślizgowi auta. Patrz: ABD (Automatic Blocking of Differential) - Automatyczna blokada mechanizmu różnicowego, Blokada mechanizmu różnicowego. ACS - System pokolizyjny Na układ składa się szereg czujników, m.in. zgniotu, które w przypadku wykrycia kolizji auta automatycznie uwalniają szereg reakcji (odblokowanie zamka centralnego drzwi, włączenie oświetlenie wewnętrznego oraz świateł awaryjnych, odcięcie dopływu paliwa) mających na celu zabezpieczyć poszkodowanych w wypadku przed dalszymi obrażeniami (pożar) oraz ułatwić osobom przybyłym na miejsce zdarzenia udzielenie pierwszej pomocy. Część II zamówienia obejmuje: Dostawę jednego (1) samochodu osobowego typu sedan który spełnia następujące wymagania : 1/ rok produkcji - 2011 2/ nadwozie - limuzyna sedan, czterodrzwiowe, możliwość przewozu nie mniej niż 5 osób 3/ kolor nadwozia - czarny, mocca, ciemny grafit, szary 4/ długość samochodu - min 4800 mm 5/ manualna skrzynia biegów- min. 6 biegowa 6/ rozstaw osi - min. 2750 mm 7/ silnik wysokoprężny -min.125 kW 8/ pojemność bagażnika - min.550l 9/ średnie zużycie paliwa - do 7,5l/100 km 10/ układ kierowniczy ze wspomaganiem 11/ czujnik parkowania tył i przód l12/ czujnik deszczu 13/ poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera 14/ boczne poduszki powietrzne z przodu 15/ poduszka chroniąca kolana kierowcy 16/ kurtyny powietrzne 17/ regulowana kolumna kierownicy w dwóch płaszczyznach 18/ fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, fotel kierowcy z pamięcią ustawień, 19/ kierownica wielofunkcyjna zapewniające min. możliwość obsługi radia 20/ światła przeciwmgielne przednie 21/ elektroniczna klimatyzacja dwustrefowa 22/ sygnalizacja niezapiętych pasów 23/ fabryczny radioodtwarzacz z CD + MP 3 24/ instalacja audio 25/ dodatkowe gniazdo zasilające 12v w tylnej części kabiny 26/ elektrycznie sterowane szyby przód i tył 27/ elektrycznie składane lusterka zewnętrzne 28/ system stabilizacji toru jazdy 29/ reflektory Bi-ksenonowe 30/ zdalnie sterowany centralny zamek 31/ obręcze kół ze stopów lekkich 32/ ESP(z ABS, DSR, EBV, HBA, MSR, ASR, EDL, ACS) 33/ tempomat 34/ dodatkowa nagrzewnica silnika 35/ podgrzewane fotele przednie i tylne 36/ tapicerka skórzana , wentylowana- kolor jasny, beżowy, 37/ norma emisji spalin EURO V, 38/ Emisja CO2 (g/km) -max 165 g/km 39/ pełnowymiarowe koło zapasowe 40/ autoalarm z funkcją monitoringu wnętrza 41/ napęd 4x4 42/ niezależne ogrzewanie postojowe ze zdalnym sterowaniem 3. Przedmiot zamówienia (zarówno wskazany w części I jak i II musi spełniać wymagane warunki techniczne oraz posiadać niezbędne wyposażenie zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2003 r. Nr 32, poz.262 ze zm.) 4. Koszt sprawdzenia samochodów będących przedmiotem zamówienia, w tym jazda próbna obciążają w całości Wykonawcę. 5. Wykonawca w dniu odbioru przedmiotu umowy udzieli Zamawiającemu gwarancji na dostarczone samochody. 6. Minimalne okresy gwarancyjne (zarówno dla Części I jak i II): a) na elementy mechaniczne, elektryczne i elektroniczne: minimum 24 miesiące b) na powłokę lakierniczą minimum 36 miesięcy c) na perforację blach nadwozia: minimum 120 miesięcy. 7. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie faktury VAT, na zasadach określonych we wzorze umowy (załącznik nr 4 SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 341100001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 20 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach