Przetargi.pl
Dostawa sprzętu komputerowego w ramach zadań inwestycyjnych pn.: Budowa stołowki, przedszkola i żłobka w Szkole Podstawowej w Jarosławcu oraz żłobek dla Gminy Postomino

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76-113 Postomino, Postomino
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2020-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa sprzętu komputerowego w ramach zadań inwestycyjnych pn.: Budowa stołowki, przedszkola i żłobka w Szkole Podstawowej w Jarosławcu oraz żłobek dla Gminy Postomino
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa sprzętu komputerowego do budynku (części żłobkowej) przy Szkole Podstawowej w miejscowości Jarosławiec w ramach realizacji zadań inwestycyjnych pn. „Budowa stołówki, przedszkola i żłobka w Szkole Podstawowej w Jarosławcu” oraz pn. „Żłobek dla Gminy Postomino”. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup i dostawę do budynku Szkoły Podstawowej w Jarosławcu. 3.2. Na realizację w/w zadania Gmina Postomino otrzymała dofinansowanie: 1) ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej VI Rynek Pracy, Działanie 6.6 Programy zapewnienia i zwiększenia dostępu do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, Projekt „Żłobek dla Gminy Postomino!” nr wniosku RPZP.06.06.00-32-K020/19, 2) ze środków finansowych Funduszu Pracy w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch +” realizowanym w roku 2020. 3.3. Dostawy realizowane będą do budynku Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, ul. Bałtycka 65B, 76-107 Jarosławiec. 3.4. Każdy Wykonawca biorący udział w postępowaniu zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą wydruku ze strony internetowej, potwierdzającego, że oferowany w komputerach procesor w teście wydajności PassMark - CPU Mark osiąga wynik co najmniej 6100 punktów - wg wyników na stronie http://www.cpubenchmark.net/. W/w wydruk ma być wykonany w dniach od wszczęcia postępowania, tj. od 30 lipca do dnia złożenia oferty. 3.5. W ramach otrzymanego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej VI Rynek Pracy, Działanie 6.6 Programy zapewnienia i zwiększenia dostępu do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, Projekt „Żłobek dla Gminy Postomino!” nr RPZP.06.06.00-32-K020/19 realizowane jest zamówienie na następujące artykuły: l.p. Przedmiot zamówienia, zdęcie poglądowe ilość 1 laptop z oprogramowaniem 1/ Komputer przenośny typu notebook 1. Zastosowanie biznesowe 2. Rozmiar ekranu 15,6" o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 px), powłoka matrycy matowa Procesor klasy x86. Procesor musi osiągać w teście wydajności PassMark – CPU Mark wynik co najmniej 6100 punktów wg wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/. Do oferty należy załączyć wydruk ze strony. 3. Pamięć operacyjna RAM - Min. 8GB z możliwością rozbudowy do min 32GB 4. Pamięć masowa - Pojemność dysku nie mniejsza niż 500 GB, typ dysku: SSD (półprzewodnikowy) 5. karta graficzna zintegrowana 6. łączność - karta sieciowa przewodowa 1Gbps, karta sieciowa bezprzewodowa Wifi zgodna ze standardem IEEE 802.11ac, Bluetooth 7. Czas pracy komputera minimalnie 12 godzin. Zasilacz dedykowany do oferowanego laptopa (dla zasilania AC 220-240 V) 8. Waga komputera wraz z zainstalowaną baterią nie może przekroczyć 2,1 kg 9. Multimedia i złącza – Zintegrowana karta dźwiękowa oraz wbudowane głośniki stereo i mikrofon Klawiatura z modułem numerycznym (tzw. klawiatura numeryczna) Touchpad z obsługą gestów Czytnik kart pamięci SD Wymagane są minimum 4 porty USB (w tym min. 2 porty USB 3.0 oraz jeden port typu USB-C) Wyjście HDMI 10. Wyjście słuchawkowe Wymaga się aby komputer był wyposażony: - w czytnik linii papilarnych, - gniazdo umożliwiające podłączenie linki zabezpieczającej przed kradzieżą - sprzętowy moduł szyfrujący TPM 2/ Preinstalowany system operacyjny 1. Licencja na zaoferowany system operacyjny musi być w pełni zgodna z warunkami licencjonowania producenta oprogramowania. 2. Interfejsy użytkownika dostępne w kilku językach do wyboru – minimum w polskim i angielskim, 3. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem „uczenia się” głosu użytkownika. 4. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne – wymagane podanie nazwy strony serwera www. 5. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Zamawiającego, 6. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 7. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6; 8. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 9. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 10. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 11. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 12. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 13. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe – przez politykę Zamawiający rozumie zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 14. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa – polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 15. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 16. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 17. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 18. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. 19. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących); 20. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach – wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny; 21. Mechanizmy logowania w oparciu o: a. Login i hasło, b. Karty z certyfikatami (smartcard), c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 22. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 23. Wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 23. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange dla warstwy transportowej IPsec, 24. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk; 25. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środo-wiskach, 26. Wsparcie dla JScript i VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 27. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji – możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 28. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 29. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 30. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe 31. Udostępnianie modemu, 32. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 33. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 34. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 35. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 36. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 37. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 38. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych 39. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych. 40. Możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu. 3/ Pakiet biurowy edukacyjny, jednostanowiskowy Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania: 1. w polskiej wersji językowej zawierający edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji oraz aplikację służącą do obsługi poczty elektronicznej i organizacji czasu (dostarczenie produktów pochodzących od różnych producentów nie będzie uznane za ofertę zintegrowanego pakietu), 2. całkowicie zlokalizowany w języku polskim system komunikatów, interfejsu użytkownika i podręcznej pomocy technicznej, 3. prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych, 4. w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy), 5. wydruk musi wyglądać identycznie bez konieczności dodatkowej jego edycji, wszystkie funkcje oraz makra muszą działać poprawnie a ich wynik musi być identyczny jak w przypadku MS Office 2016 PL bez konieczności dodatkowej edycji dokumentu, 6. pełna wersja produktu, oprogramowanie nie może posiadać ograniczeń czasowych oraz funkcjonalnych (bezterminowa licencja na użytkowanie), 7. oprogramowanie powinno być w wersji oficjalnej, niedopuszczalne jest dostarczenie w wersji typu alpha, beta, Community Preview (CP) lub innej, która zabrania używania oprogramowania przez urząd administracji publicznej, 8. licencja – bezterminowa, musi umożliwiać bezpłatną aktualizację produktu w całym okresie wsparcia technicznego i pozostawania w ofercie rynkowej, 9. z licencją wieczystą (przypisana do jednego urządzenia nazywanego licencjonowanym urządzeniem) pozwalającą na: a) dodatkową instalację jednej kopii pakietu na urządzeniu przenośnym przeznaczoną do użytku przez jednego głównego użytkownika licencjonowanego urządzenia, b) instalację pakietu z jednakowym kluczem licencyjnym dla wszystkich licencjonowanych urządzeń, c) instalację wcześniejszych wersji oprogramowania i korzystania z nich na licencjonowanym urządzeniu, d) zmianę licencjonowanego urządzenia na inne (licencja nie jest przypisane na stałe do jedynego, konkretnego urządzenia). 10. Edytor tekstów musi umożliwiać: a) edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty, b) wstawianie oraz formatowanie tabel c) wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych d) wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne) e) automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków f) automatyczne tworzenie spisów treści g) formatowanie nagłówków i stopek stron h) sprawdzanie pisowni w języku polskim i) śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników j) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności k) określenie układu strony (pionowa/pozioma) l) wydruk dokumentów m) automatyczne wypisywanie hyperlinków n) wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną o) pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 lub Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu p) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji q) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze bazujące na schematach XML z Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych, które po wypełnieniu umożliwiają zapisanie pliku XML w zgodzie z obowiązującym prawem r) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa s) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze i pozwalające zapisać plik wynikowy w zgodzie z Rozporządzeniem o Aktach Normatywnych i Prawnych. 11. Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać: a) tworzenie raportów tabelarycznych b) tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych c) tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu d) tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice) e) tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych f) wyszukiwanie i zamianę danych g) wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego h) nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie i) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności j) formatowanie czasu, daty i wartości finansowych zgodnie z polskim formatem k) zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku. l) zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2007, 2010, 2013, 2016 z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń m) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji 12. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać: a) przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego, b) drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek c) zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu. d) nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji e) opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera f) umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo g) umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego h) odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym i) możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów j) prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera k) pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, MS PowerPoint 2007, 2010, 2013, 2016. 13. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać: a) pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego, b) filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców c) tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną d) automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule e) tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy f) oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia g) zarządzanie kalendarzem h) udostępnianie kalendarza innym użytkownikom i) przeglądanie kalendarza innych użytkowników j) zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach k) zarządzanie listą zadań l) zlecanie zadań innym użytkownikom m) zarządzanie listą kontaktów n) udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom o) przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników p) możliwość przesyłania kontaktów innym użytkowników 14. Wymaga się, aby wersja instalacyjna pakietu została dostarczona na nośniku zewnętrznym lub w postaci pliku do pobrania z Internetu z autoryzowanej witryny (plik obrazu lub wersja instalacyjna). W przypadku zaoferowania pakietu, dla którego Producent dostarcza autoryzowaną witrynę umożliwiającą pobranie klucza licencyjnego, obrazów, szczegółowej informacji o licencji (po zalogowaniu na konto powiązane np. z adresem e-mail) Zamawiający przekaże wykonawcy adres e-mail do jakiego licencja ma być przypisana (niedopuszczalne jest przypisanie licencji na inne konto niż wskazane przez Zamawiającego). 2 szt. 3.6. W ramach uzyskanego dofinansowania ze środków finansowych Funduszu Pracy w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch +” w 2020 r. realizowane jest zamówienie na następujące artykuły: l.p. Przedmiot zamówienia, opis ilość 1 urządzenie wielofunkcyjne urządzenie wielofunkcyjne – drukarka, kopiarka, skaner, fax; złącze USB typ B i RJ-45, komunikacja WI-FI, maksymalny format papieru A3, komplet tuszy w zestawie, technologia druku atramentowa, druk w kolorze, skaner w kolorze, przewód zasilający, rozdzielczość drukowania 1200x4800, rozdzielczość skanowania optyczna 1200x 2400, szybkość druku mono 32stron/min, kolor 20stron/min, automatyczny druk dwustronny, kolorowy dotykowy wyświetlacz 1 szt. 2 zestaw komputerowy z oprogramowaniem (w tym urządzenie wielofunkcyjne) 1/ Komputer przenośny typu notebook 1. Zastosowanie biznesowe 2. Rozmiar ekranu 15,6" o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 px), powłoka matrycy matowa Procesor klasy x86. Procesor musi osiągać w teście wydajności PassMark – CPU Mark wynik co najmniej 6100 punktów wg wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/. Do oferty należy załączyć wydruk ze strony. 3. Pamięć operacyjna RAM - Min. 8GB z możliwością rozbudowy do min 32GB 4. Pamięć masowa - Pojemność dysku nie mniejsza niż 500 GB, typ dysku: SSD (półprzewodnikowy) 5. karta graficzna zintegrowana 6. łączność - karta sieciowa przewodowa 1Gbps, karta sieciowa bezprzewodowa Wifi zgodna ze standardem IEEE 802.11ac, Bluetooth 7. Czas pracy komputera minimalnie 12 godzin. Zasilacz dedykowany do oferowanego laptopa (dla zasilania AC 220-240 V) 8. Waga komputera wraz z zainstalowaną baterią nie może przekroczyć 2,1 kg 9. Multimedia i złącza – Zintegrowana karta dźwiękowa oraz wbudowane głośniki stereo i mikrofon Klawiatura z modułem numerycznym (tzw. klawiatura numeryczna) Touchpad z obsługą gestów Czytnik kart pamięci SD Wymagane są minimum 4 porty USB (w tym min. 2 porty USB 3.0 oraz jeden port typu USB-C) Wyjście HDMI Wyjście słuchawkowe 10. Wymaga się aby komputer był wyposażony: - w czytnik linii papilarnych, - gniazdo umożliwiające podłączenie linki zabezpieczającej przed kradzieżą - sprzętowy moduł szyfrujący TPM 2/ Preinstalowany system operacyjny 1. Licencja na zaoferowany system operacyjny musi być w pełni zgodna z warunkami licencjonowania producenta oprogramowania. 2. Interfejsy użytkownika dostępne w kilku językach do wyboru – minimum w polskim i angielskim, 3. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem „uczenia się” głosu użytkownika. 4. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne – wymagane podanie nazwy strony serwera www. 5. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Za-mawiającego, 6. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 7. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6; 8. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 9. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 10. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 11. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 12. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 13. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe – przez politykę Zamawiający rozumie zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 14. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa – polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 15. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 16. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 17. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 18. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. 19. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących); 20. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach – wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny; 21. Mechanizmy logowania w oparciu o: a. Login i hasło, b. Karty z certyfikatami (smartcard), c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 22. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 23. Wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 23. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange dla warstwy transportowej IPsec, 24. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk; 25. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach, 26. Wsparcie dla JScript i VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 27. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji – możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 28. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 29. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 30. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe 31. Udostępnianie modemu, 32. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 33. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 34. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 35. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 36. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 37. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 38. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych 39. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych. 40. Możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu. 3/ Pakiet biurowy jednostanowiskowy, edukacyjny Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania: 1. w polskiej wersji językowej zawierający edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji oraz aplikację służącą do obsługi poczty elektronicznej i organizacji czasu (dostarczenie produktów pochodzących od różnych producentów nie będzie uznane za ofertę zintegrowanego pakietu), 2. całkowicie zlokalizowany w języku polskim system komunikatów, interfejsu użytkownika i podręcznej pomocy technicznej, 3. prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych, 4. w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy), 5. wydruk musi wyglądać identycznie bez konieczności dodatkowej jego edycji, wszystkie funkcje oraz makra muszą działać poprawnie a ich wynik musi być identyczny jak w przypadku MS Office 2016 PL bez konieczności dodatkowej edycji dokumentu, 6. pełna wersja produktu, oprogramowanie nie może posiadać ograniczeń czasowych oraz funkcjonalnych (bezterminowa licencja na użytkowanie), 7. oprogramowanie powinno być w wersji oficjalnej, niedopuszczalne jest dostarczenie w wersji typu alpha, beta, Community Preview (CP) lub innej, która zabrania używania oprogramowania przez urząd administracji publicznej, 8. licencja – bezterminowa, musi umożliwiać bezpłatną aktualizację produktu w całym okresie wsparcia technicznego i pozostawania w ofercie rynkowej, 9. z licencją wieczystą (przypisana do jednego urządzenia nazywanego licencjonowanym urządzeniem) pozwalającą na: a) dodatkową instalację jednej kopii pakietu na urządzeniu przenośnym przeznaczoną do użytku przez jednego głównego użytkownika licencjonowanego urządzenia, b) instalację pakietu z jednakowym kluczem licencyjnym dla wszystkich licencjonowanych urządzeń, c) instalację wcześniejszych wersji oprogramowania i korzystania z nich na licencjonowanym urządzeniu, d) zmianę licencjonowanego urządzenia na inne (licencja nie jest przypisane na stałe do jedynego, konkretnego urządzenia). 10. Edytor tekstów musi umożliwiać: a) edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty b) wstawianie oraz formatowanie tabel c) wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych d) wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne) e) automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków f) automatyczne tworzenie spisów treści g) formatowanie nagłówków i stopek stron h) sprawdzanie pisowni w języku polskim i) śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników j) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności k) określenie układu strony (pionowa/pozioma) l) wydruk dokumentów m) automatyczne wypisywanie hyperlinków n) wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną o) pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 lub Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu p) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji q) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze bazujące na schematach XML z Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych, które po wypełnieniu umożliwiają zapisanie pliku XML w zgodzie z obowiązującym prawem r) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa s) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze i pozwalające zapisać plik wynikowy w zgodzie z Rozporządzeniem o Aktach Normatywnych i Prawnych. 11. Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać: a) tworzenie raportów tabelarycznych b) tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych c) tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu d) tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice ) e) tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych f) wyszukiwanie i zamianę danych g) wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego h) nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie i) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności j) formatowanie czasu, daty i wartości finansowych zgodnie z polskim formatem k) zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku. l) zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2007, 2010, 2013, 2016 z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń m) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji 12. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać: a) przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego b) drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek c) zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu. d) nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji e) opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera f) umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo g) umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego h) odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym i) możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów j) prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera k) pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, MS PowerPoint 2007, 2010, 2013, 2016. 13. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać: a) pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego b) filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców c) tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną d) automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule e) tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy f) oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia g) zarządzanie kalendarzem h) udostępnianie kalendarza innym użytkownikom i) przeglądanie kalendarza innych użytkowników j) zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach k) zarządzanie listą zadań l) zlecanie zadań innym użytkownikom m) zarządzanie listą kontaktów n) udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom o) przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników p) możliwość przesyłania kontaktów innym użytkowników 14. Wymaga się, aby wersja instalacyjna pakietu została dostarczona na nośniku zewnętrznym lub w postaci pliku do pobrania z Internetu z autoryzowanej witryny (plik obrazu lub wersja instalacyjna). W przypadku zaoferowania pakietu, dla którego Producent dostarcza autoryzowaną witrynę umożliwiającą pobranie klucza licencyjnego, obrazów, szczegółowej informacji o licencji (po zalogowaniu na konto powiązane np. z adresem e-mail) Zamawiający przekaże wykonawcy adres e-mail do jakiego licencja ma być przypisana (niedopuszczalne jest przypisanie licencji na inne konto niż wskazane przez Zamawiającego). 4/ urządzenie wielofunkcyjne – drukarka, kopiarka, skaner, złącze USB typ B, komunikacja WI-FI, maksymalny format papieru A4, komplet tuszy w zestawie, technologia druku atramentowa, druk w kolorze, skaner w kolorze, przewód zasilający, rozdzielczość drukowania 1200x2400, rozdzielczość skanowania optyczna 1200x2400, szybkość druku mono 22stron/min, kolor 10stron/min 2 zestawy 3 Program do ewidencji wejść i wyjść – opłata jednorazowa Zestaw do ewidencji i rozliczania czasu pobytu dzieci w żłobku: 1/ ścienny rejestrator czasu pobytu dziecka w żłobku wraz z zasilaczem PoE – kolor jasnoszary/kremowy, wbudowany czytnik kart zbliżeniowych, kolorowy panel dotykowy, PoE, automatyczne przejście z trybu wejście na wyjście, połączenie z komputerem administratora poprzez sieć Ethernet lub kabel sieciowy UTP 2/ licencjonowane oprogramowanie, bezabonamentowe, do rozliczania czasu pobytu dzieci w żłobku, program umożliwia definiowanie raportów takich jak: miesięczne raporty wraz z rozliczeniem finansowym dla dziecka, grupy, całego żłobka; dzienne raporty obecności dzieci w żłobku, raporty obecności dzieci zapisanych na posiłki, możliwość naliczenia opłat za wyżywienie, na ekranie widoczna aktualna lista dzieci obecnych 3/ identyfikatory 32szt – w postaci kart plastikowych białych 4/ wsparcie techniczne przez internet i telefon oraz możliwość upgrade oprogramowania przez okres jednego roku 1 szt. 4 Program do organizacji wyżywienia w żłobku – opłata jednorazowa Bezabonamentowy program żywieniowy wspomagający tworzenie jadłospisów, kaloryczności, wartości odżywczych w ułożonym jadłospisie oraz ułatwiający ocenę zbiorowego żywienia zgodnie z wymaganiami Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Program wyposażony w aktualną Bazę Danych Instytutu Żywności i Żywienia. 1 szt. 5 Urządzenie wielofunkcyjne Urządzenie wielofunkcyjne do małego biura, drukowanie, skanowanie, kserowanie, faksowanie, format A4, technologia laserowa, druk tylko monochromatyczny, rozdzielczość drukowania, kopiowania i skanowania min. 600 x 600 dpi, szybkość druku i kopii A4 nie mniejsza niż 22 str./min, obsługa systemu Android oraz iOS, skanowanie w kolorze do plików JPEG, TIFF, PDF, wyświetlacz funkcji i opcji, możliwość druku na kopertach, automatyczny jednostronny podajnik dokumentów, zgodność z systemami operacyjnymi Windows 10 (64bit) i Mac OS X, wbudowana karta sieciowa 10/100 Mbit/s USB 2.0, przewód USB 2.0 A-B o długości 2m, toner o pełnej wydajności 1 szt. 3.7. W ramach środków własnych realizowane jest zamówienie na następujące artykuły: l.p. Przedmiot zamówienia, opis ilość 1 zestaw komputerowy z oprogramowaniem (w tym urządzenie wielofunkcyjne) 1/ Komputer przenośny typu notebook 1. Zastosowanie biznesowe 2. Rozmiar ekranu 15,6" o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 px), powłoka matrycy matowa Procesor klasy x86. Procesor musi osiągać w teście wydajności PassMark – CPU Mark wynik co najmniej 6100 punktów wg wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/. Do oferty należy załączyć wydruk ze strony. 3. Pamięć operacyjna RAM - Min. 8GB z możliwością rozbudowy do min 32GB 4. Pamięć masowa - Pojemność dysku nie mniejsza niż 500 GB, typ dysku: SSD (półprzewodnikowy) 5. karta graficzna zintegrowana 6. łączność - karta sieciowa przewodowa 1Gbps, karta sieciowa bezprzewodowa Wifi zgodna ze standardem IEEE 802.11ac, Bluetooth 7. Czas pracy komputera minimalnie 12 godzin. Zasilacz dedykowany do oferowanego laptopa (dla zasilania AC 220-240 V) 8. Waga komputera wraz z zainstalowaną baterią nie może przekroczyć 2,1 kg 9. Multimedia i złącza – Zintegrowana karta dźwiękowa oraz wbudowane głośniki stereo i mikrofon Klawiatura z modułem numerycznym (tzw. klawiatura numeryczna) Touchpad z obsługą gestów Czytnik kart pamięci SD Wymagane są minimum 4 porty USB (w tym min. 2 porty USB 3.0 oraz jeden port typu USB-C) Wyjście HDMI Wyjście słuchawkowe 10. Wymaga się aby komputer był wyposażony: - w czytnik linii papilarnych, - gniazdo umożliwiające podłączenie linki zabezpieczającej przed kradzieżą - sprzętowy moduł szyfrujący TPM 2/ Preinstalowany system operacyjny 1. Licencja na zaoferowany system operacyjny musi być w pełni zgodna z warunkami licencjonowania producenta oprogramowania. 2. Interfejsy użytkownika dostępne w kilku językach do wyboru – minimum w polskim i angielskim, 3. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem „uczenia się” głosu użytkownika. 4. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne – wymagane podanie nazwy strony serwera www. 5. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Za-mawiającego, 6. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 7. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6; 8. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 9. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 10. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 11. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 12. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 13. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe – przez politykę Zamawiający rozumie zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 14. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa – polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 15. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 16. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 17. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 18. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. 19. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących); 20. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach – wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny; 21. Mechanizmy logowania w oparciu o: a. Login i hasło, b. Karty z certyfikatami (smartcard), c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 22. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 23. Wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 23. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange dla warstwy transportowej IPsec, 24. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk; 25. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach, 26. Wsparcie dla JScript i VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 27. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji – możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 28. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 29. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 30. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe 31. Udostępnianie modemu, 32. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 33. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 34. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 35. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 36. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 37. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 38. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych 39. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych. 40. Możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu. 3/ Pakiet biurowy jednostanowiskowy, edukacyjny Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania: 1. w polskiej wersji językowej zawierający edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji oraz aplikację służącą do obsługi poczty elektronicznej i organizacji czasu (dostarczenie produktów pochodzących od różnych producentów nie będzie uznane za ofertę zintegrowanego pakietu), 2. całkowicie zlokalizowany w języku polskim system komunikatów, interfejsu użytkownika i podręcznej pomocy technicznej, 3. prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych, 4. w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy), 5. wydruk musi wyglądać identycznie bez konieczności dodatkowej jego edycji, wszystkie funkcje oraz makra muszą działać poprawnie a ich wynik musi być identyczny jak w przypadku MS Office 2016 PL bez konieczności dodatkowej edycji dokumentu, 6. pełna wersja produktu, oprogramowanie nie może posiadać ograniczeń czasowych oraz funkcjonalnych (bezterminowa licencja na użytkowanie), 7. oprogramowanie powinno być w wersji oficjalnej, niedopuszczalne jest dostarczenie w wersji typu alpha, beta, Community Preview (CP) lub innej, która zabrania używania oprogramowania przez urząd administracji publicznej, 8. licencja – bezterminowa, musi umożliwiać bezpłatną aktualizację produktu w całym okresie wsparcia technicznego i pozostawania w ofercie rynkowej, 9. z licencją wieczystą (przypisana do jednego urządzenia nazywanego licencjonowanym urządzeniem) pozwalającą na: a) dodatkową instalację jednej kopii pakietu na urządzeniu przenośnym przeznaczoną do użytku przez jednego głównego użytkownika licencjonowanego urządzenia, b) instalację pakietu z jednakowym kluczem licencyjnym dla wszystkich licencjonowanych urządzeń, c) instalację wcześniejszych wersji oprogramowania i korzystania z nich na licencjonowanym urządzeniu, d) zmianę licencjonowanego urządzenia na inne (licencja nie jest przypisane na stałe do jedynego, konkretnego urządzenia). 10. Edytor tekstów musi umożliwiać: a) edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty b) wstawianie oraz formatowanie tabel c) wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych d) wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne) e) automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków f) automatyczne tworzenie spisów treści g) formatowanie nagłówków i stopek stron h) sprawdzanie pisowni w języku polskim i) śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników j) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności k) określenie układu strony (pionowa/pozioma) l) wydruk dokumentów m) automatyczne wypisywanie hyperlinków n) wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną o) pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 lub Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu p) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji q) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze bazujące na schematach XML z Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych, które po wypełnieniu umożliwiają zapisanie pliku XML w zgodzie z obowiązującym prawem r) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa s) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze i pozwalające zapisać plik wynikowy w zgodzie z Rozporządzeniem o Aktach Normatywnych i Prawnych. 11. Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać: a) tworzenie raportów tabelarycznych b) tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych c) tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu d) tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice ) e) tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych f) wyszukiwanie i zamianę danych g) wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego h) nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie i) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności j) formatowanie czasu, daty i wartości finansowych zgodnie z polskim formatem k) zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku. l) zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2007, 2010, 2013, 2016 z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń m) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji 12. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać: a) przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego b) drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek c) zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu. d) nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji e) opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera f) umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo g) umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego h) odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym i) możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów j) prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera k) pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, MS PowerPoint 2007, 2010, 2013, 2016. 13. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać: a) pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego b) filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców c) tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną d) automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule e) tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy f) oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia g) zarządzanie kalendarzem h) udostępnianie kalendarza innym użytkownikom i) przeglądanie kalendarza innych użytkowników j) zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach k) zarządzanie listą zadań l) zlecanie zadań innym użytkownikom m) zarządzanie listą kontaktów n) udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom o) przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników p) możliwość przesyłania kontaktów innym użytkowników 14. Wymaga się, aby wersja instalacyjna pakietu została dostarczona na nośniku zewnętrznym lub w postaci pliku do pobrania z Internetu z autoryzowanej witryny (plik obrazu lub wersja instalacyjna). W przypadku zaoferowania pakietu, dla którego Producent dostarcza autoryzowaną witrynę umożliwiającą pobranie klucza licencyjnego, obrazów, szczegółowej informacji o licencji (po zalogowaniu na konto powiązane np. z adresem e-mail) Zamawiający przekaże wykonawcy adres e-mail do jakiego licencja ma być przypisana (niedopuszczalne jest przypisanie licencji na inne konto niż wskazane przez Zamawiającego). 4/ urządzenie wielofunkcyjne – drukarka, kopiarka, skaner, złącze USB typ B, komunikacja WI-FI, maksymalny format papieru A4, komplet tuszy w zestawie, technologia druku atramentowa, druk w kolorze, skaner w kolorze, przewód zasilający, rozdzielczość drukowania 1200x2400, rozdzielczość skanowania optyczna 1200x2400, szybkość druku mono 22stron/min, kolor 10stron/min 3 zestawy 3.8. Z uwagi na realizację zamówienia w ramach dwóch projektów oraz ze środków własnych, rozliczenie zamówienia nastąpi na podstawie trzech faktur z podziałem według w/w zestawienia. 3.9. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia niezbędnych kart gwarancyjnych i instrukcji w języku polskim. 3.10. Kody CPV: 30213100-6 komputery przenośne. 3.11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Ewentualne wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu nie ma na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a ma jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne o tym samym poziomie wydajnościowym i funkcjonalnym zgodnie z założonym opisem przedmiotu zamówienia. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe systemów, urządzeń i wyposażania zawarte w SIWZ zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały zapewniające uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w SIWZ. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. 3.12. W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Prawo zamówień Publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30213100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.1. Dokumenty oraz załączniki do SIWZ składane przez wszystkich Wykonawców w terminie składania ofert: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, 4) Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy, 5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia – jeżeli dotyczy, 6) Oryginał zobowiązania, o którym mowa w pkt 8.2. – jeżeli dotyczy, 7) wydruku ze strony internetowej, potwierdzającego, że oferowany w komputerach procesor w teście wydajności PassMark - CPU Mark osiąga wynik co najmniej 6100 punktów - wg wyników na stronie http://www.cpubenchmark.net/. W/w wydruk ma być wykonany w dniach od wszczęcia postępowania, tj. od 30 lipca do dnia złożenia oferty. 5.2. Załącznik do SIWZ składany w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert: Oryginał oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach