Przetargi.pl
DOSTAWA SPRZĘTU DO DIAGNOSTYKI POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH w ramach realizacji Projektu pn. Szkoły dobrych umiejętności współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

Powiat Lubelski ogłasza przetarg

  • Adres: 20-074 Lublin, ul. Spokojna 9
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 52 86 600 , fax. 81 52 86 601
  • Data zamieszczenia: 2013-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Lubelski
    ul. Spokojna 9 9
    20-074 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 52 86 600, fax. 81 52 86 601
    REGON: 43102929200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.splublin.bip.lubelskie.pl.
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    DOSTAWA SPRZĘTU DO DIAGNOSTYKI POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH w ramach realizacji Projektu pn. Szkoły dobrych umiejętności współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia - dostawa sprzętu do diagnostyki pojazdów samochodowych dla potrzeb realizowanego przez Powiat Lubelski projektu pn. Szkoły dobrych umiejętności, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, wg poniższej specyfikacji technicznej: 1) zestaw czujników systemów elektronicznych pojazdów: a) stanowisko demonstracyjne przeznaczone jest do prowadzenia ćwiczeń laboratoryjnych mających na celu pomiary sygnałów i opracowanie charakterystyk czujników stosowanych w elektronicznych systemach sterowania pracą silnika, b)stanowisko umożliwia pomiary parametrów czujników ciśnienia bezwzględnego, pomiary parametrów czujników położenia wału korbowego silnika, pomiary czujników liniowych i kątowych przemieszczeń, czujnika spalania stukowego, czujników prędkości pojazdów oraz demonstrowanie momentu wystąpienia iskry zależnie od biegunowości sygnału wejściowego, c) zasilanie: 230 V 2) tester potencjometrów i czujników podciśnienia: a) przeznaczony głównie do oceny podzespołów wchodzących w skład systemów D-Jetronic takich jak: czujniki podciśnienia (MAP-Sensory), silniczki krokowe, wszelkiego rodzaju potencjometry stosowane jako czujniki położenia (potencjometry położenia przepustnicy, zawory recyrkulacji spalin itp.), przepływomierze powietrza (gdzie napięcie jest sygnałem użytecznym), b) na wyposażeniu jest 9 przewodów testowych do czujników podciśnienia tzw. MAP-sensorów napięciowych: Opel, Renault, Honda, Volvo, Peugeot, Polonez, czujników podciśnienia tzw. MAP-sensorów częstotliwościowych - stosowany w Fordach-czujników położenia przepustnic, przepływomierzy powietrza z uchylną przegrodą lub z grzanym termistorem, silniczków krokowych stosowanych m.in. w Oplu, Polonezie, Fiacie, autach amerykańskich, indukcyjnych czujników położenia wału, c) dodatkowe gniazda kontrolne do podłączenia oscyloskopu lub miernika cyfrowego. 3) tester regulatorów napięcia: a) tester regulatorów napięcia i zespołów prostowniczych przeznaczony jest do weryfikacji elektronicznych regulatorów napięcia oraz 6 i 9 diodowych zespołów prostowniczych alternatorów w instalacjach pojazdowych o napięciu 12V i 24V, b) w urządzeniu wbudowano moduł PWM, umożliwiający test regulatorów wymagających sygnału sterującego ze sterownika silnika; weryfikacja regulatorów polega na symulacji pracy regulatora w warunkach około 50% obciążenia prądowego i zakresie zmian napięcia od ok.. 10V do 16,4V dla zakresu 12V oraz 20,2V do 32,6V dla zakresu 24V; sygnalizacja zmian prądu wzbudzenia w odpowiadającym temu zakresie napięcia, jest miarą sprawności regulator;. weryfikacja zespołów prostowniczych polega na zasileniu poszczególnych diod napięciem przemiennym o wartości około 20V i prądzie obciążenia około 1,2A; sygnalizacja procesu prostowania napięcia na wskaźniku diodowym, jest miarą sprawności zespołu prostowniczego. c) zespoły prostownicze i większość regulatorów napięcia muszą być na czas testowania wymontowane z obwodów alternatora. 4) stanowisko testowania alternatorów z falownikiem z modułem do rozruszników: a) stanowisko testowania alternatorów przeznaczone jest do pomiaru i obserwacji zmian parametrów alternatorów o napięciu nominalnym 12V lub 24V w funkcji obrotów i obciążenia, b) umożliwia ono zamocowanie i badanie większości typów alternatorów oraz przeniesienie napędu za pomocą dwóch typów pasków; szerokiego i wąskiego klinowego, c) napęd alternatora odbywa się za pomocą 3-fazowego silnika elektrycznego o mocy 2,2 kW (3 kW w wersji zasilania trójfazowego); dzięki zastosowaniu przekładni pasowej o przełożeniu 2,5:1 oraz falownika umożliwiającego zasilanie silnika z częstotliwością 100 Hz,obroty silnika osiągają około 6000 obr/min.; prąd obciążenia alternatora może być regulowany w 10 podzakresach do 100 A, d) urządzenie wyposażono w dwa wewnętrzne regulatory napięcia (tzw. typ dodatni i ujemny), które umożliwiają sprawdzanie alternatorów bez własnego, wbudowanego regulatora napięcia. Mechanizm mocowania alternatorów umożliwia ich szybki i pewny montaż i demontaż oraz zapewnia poprawną i bezpieczną pracę całego zespołu napędowego. Akumulator stanowiska stwarza rzeczywiste warunki pracy alternatora i regulatora i jest elementem niezbędnym dla jego poprawnej pracy wszystkie mierzone parametry wskazywane sa na wyświetlaczach cyfrowych, e) stanowisko wyposażone w szereg zabezpieczeń chroniących obwody akumulatora i alternatora przed przeciążeniem. f) moduł testera rozruszników do w/w stanowiska: tester rozruszników przeznaczony jest do uruchomienia i sprawdzenia podstawowych parametrów rozruszników o napięciu zasilającym 12Vlub 24V. Umożliwia on zamocowanie i zasilanie większości typów rozruszników oraz pomiar napięcia i prądu rozrusznika w stanie jałowym. Funkcje stanowiska: mechanizm mocowania rozrusznika umożliwia ich szybki i pewny montaż oraz demontaż, wszystkie mierzone parametry wskazywane są na wyświetlaczach cyfrowych, stanowisko wyposażono w zabezpieczenia chroniące przed rozładowaniem akumulatora oraz chroniące przed zbyt długą pracą rozrusznika. Zakres stosowania: testowanie zadziałania wyłącznika elektromagnetycznego poprzez sprawdzenie wyrzucania zębnika oraz zwarcia styku, sprawdzenie napięcia oraz prądu pobieranego przez rozrusznik podczas pracy na biegu jałowym, Parametry techniczne: Napięcie zasilania: 12 V lub 24V, z akumulatora. Maksymalny ciągły pobór prądu: 200A (przez czas 5 sekund) Zakresy pomiarowe i dokładność pomiarów: zakres pomiaru napięcia: 0 ÷ 20,00V, dokładność pomiaru napięcia: 1%, zakres pomiaru prądu: 0 ÷ 500A, dokładność pomiaru prądu: 2,5%. 5) stanowisko SRS - system bezpieczeństwa biernego: a) stanowisko demonstracyjne przeznaczone jest do praktycznego pokazu budowy i oceny jego parametrów, b)rzeczywiste elementy składowe typowego systemu SRS składającego się z: sterownika systemu, poduszki głównej, poduszki pasażera, poduszek bocznych, napinaczy i czujników zderzeń bocznych, umożliwiają omówienie budowy systemu oraz jego diagnostykę; pulpit symulacji usterek umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię; zastosowane podzespoły umożliwiają przeprowadzenie diagnostyki systemu SRS oraz nowoczesnej deski wskaźników, na których znajduje się lampka kontrolna systemu poduszek powietrznych; c) stanowisko posiada złącze diagnostyczne umożliwiające podłączenie przyrządów do diagnostyki takich jak KTS 500, MEGA MACS, ADP-186 lub innych, umożliwiających odczyt i kasowanie kodów usterek, parametrów bieżących, kontrolę wskazań deski wskaźnikowej i wielu innych funkcji. 6) stanowisko demonstracyjne przeznaczone do ilustracji szkolenia z zakresu budowy i funkcjonowania systemu komfortu, czyli klimatyzacji wnętrza pojazdu: a) stanowisko umożliwia pomiar istotnych parametrów systemu, takich jak ciśnienie i temperatury w obiegu termodynamicznym, działanie mechanizmów kierunku przepływu strumienia powietrza, oraz diagnostykę elektronicznego systemu sterowania, b) sprężarka napędzana jest silnikiem jednofazowym z sieci 230 V. Umożliwia przeprowadzenie diagnostyki szeregowej z wykorzystaniem urządzeń diagnostycznych takich jak: ADP 186, KTS-5xx, MEGA-MACS, lub innych poprzez złącze OBD. 7)zestaw plansz dydaktycznych systemów pojazdów: zestaw 10 plansz (2 szt.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 438000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.splublin.bip.lubelskie.pl.
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach