Przetargi.pl
Dostawa oprogramowania do zarządzania zasobami IT - przedłużenie licencji i wsparcia technicznego

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, ul. Słonimska 1
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 869 60 02 , fax. 085 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2012-12-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    ul. Słonimska 1 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 869 60 02, fax. 085 869 62 65
    REGON: 00051500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialystok.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa oprogramowania do zarządzania zasobami IT - przedłużenie licencji i wsparcia technicznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa aktualizacji i usługa wsparcia technicznego posiadanego przez Urząd Miejski w Białymstoku oprogramowania do zarządzania zasobami komputerowymi oraz do audytów sprzętu komputerowego i oprogramowania, tj.: - aktualizacja programu i bibliotek posiadanego przez UM w Białymstoku oprogramowania AuditPro dla 1200 komputerów (1150 szt. - kontynuacja, 50 nowych licencji; moduły: zasoby, monitoring, kody kreskowe), posiadane prawo do aktualizacji wygasa 23.01.2013, - certyfikat i licencja uprawniające do trzyletniego (24.01.2013 - 23.01.2016) prawa do wsparcia technicznego (dożywotnia licencja na używanie programu). 2.Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy. 2.1.W przypadku złożenia oferty zawierającej rozwiązania równoważne: a.od Wykonawcy wymaga się wykazania w ofercie równoważności zaoferowanego rozwiązania w formie tabeli porównawczej zgodnie z wymaganiami określonymi w Tabeli 1 (porównanie obu programów zawierające potwierdzenie równoważności wszystkich dostępnych opcji programu i konsoli zarządzającej) potwierdzone przez Producenta oprogramowania b.za realizację przedmiotu zamówienia w zakresie dostawy uważa się: przeprowadzenie pełnej migracji z posiadanego oprogramowania (zasoby, komputery, użytkownicy, faktury, licencje, ostatni przeprowadzony audyt lub przeprowadzenie nowego), a w szczególności odinstalowanie na wszystkich wskazanych 1150 komputerach w 16 różnych lokalizacjach Urzędu Miejskiego obecnego oprogramowania i zainstalowanie nowego, oraz przeszkolenie 10 użytkowników (w dwóch grupach szkoleniowych) z instalacji, dystrybucji, obsługi programu i konsoli administracyjnej. Szkolenie musi obejmować co najmniej 40 godzin szkoleniowych, w trakcie pięciu następujących po sobie dni roboczych. Terminy szkoleń każdej z grup nie mogą się pokrywać. Sprzęt i salę szkoleniową zapewnia Wykonawca. Szkolenie musi być przeprowadzone w Białymstoku. Dostawa musi nastąpić w dni robocze w godz. 8:00-15:00 w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia podpisania umowy. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę tego terminu Wykonawca zapłaci Zamawiającemu za każdy dzień zwłoki karę umowną w wysokości 0,5% wartości brutto całości zamówienia. Wymagania systemu do zarządzania zasobami komputerowymi oraz do audytów sprzętu komputerowego i oprogramowania: 1.Architektura systemu i GUI: 1)Baza danych - MS SQL/MSDE (Zamawiający posiada MS SQL Server 2005 Standard Edition) 2)3 warstwowa architektura: baza danych, aplikacja serwerowa, agent (skaner). 3)Możliwość tworzenia własnych zapytań SQL dzięki otwartej architekturze bazy danych i wglądu do jej struktury, z możliwością zapisu w systemie własnych zapytań w celu późniejszego wykorzystania. 4)Dane z audytów w bazie SQL przetrzymywane różnicowo 5)Obsługa interfejsów bazy danych: a)OLEDB - ODBC b)OLEDB - SQL c)SQL Native Client d)SQL Native Client 10 6)Współpraca z Acitve Directory, DCOM, WMI 7)Agent (skaner) skanujący komputery klienckie ważący nie więcej niż 4MB. 8)Interfejs użytkownika - standardowy Windows MDI, wersja konsoli administracyjnej w języku polskim, kontekstowy WinHelp, wyszukiwanie tekstu w pozycjach, możliwość zapamiętywania otwartych okien przy zamknięciu programu, Drag & Drop 9)Kontrola systemu - pobieranie komputerów z Microsoft Network, pobieranie PC według IP, synchronizacja użytkowników i komputerów z Active Directory, pobieranie użytkowników z NT, planowanie masowych zadań (operacje grupowe), logi wydarzeń. 10) Identyfikacja komputerów w sieci po: a)adresie MAC karty sieciowej b)numerze seryjnym dysku twardego c)SMSID d)nazwie komputera e)numerze seryjnym BIOS-u f)numerze seryjnym płyty głównej komputera 11) Klient (skaner) współpracujący z systemami - DOS, Windows 95/98/NT/2000/XP/Vista/7/CE oraz 64bit XP/Vista/7 12) Komunikacja z klientem (przesyłanie wyników skanowania) za pomocą protokołów: TCP/IP, SMTP/POP3, FTP, http 2.Audyt i ewidencja oprogramowania oraz plików: 1)Rozpoznawanie oprogramowania z uwzględnieniem produktów, pakietów, platform 2)Zdalne wywołanie skanowania komputerów znajdujących się w sieci 3)Możliwość skanowania komputerów nie będących w bezpośrednim połączeniu z aplikacją serwerową, za pomocą harmonogramu off-line (np. komputery przenośne użytkowane poza miejscem pracy). 4)Możliwość przeprowadzenia audytu oprogramowania na komputerach nie będących w żadnej sieci komputerowej (przekazanie agenta i danych wynikowych na nośniku zewnętrznym) 5)Możliwość skanowania zasobów dysków USB, napędów FDD i CD-ROM, dysków sieciowych 6)Przeszukiwanie archiwów: ZIP, RAR, CAB 7)Biblioteka produktów i producentów - możliwość wprowadzenia własnych definicji, automatyczne aktualizacje z Internetu, eksport/import własnych definicji 8)Możliwość identyfikowania oprogramowania na podstawie biblioteki produktów, rejestru Windows jak i równocześnie obu tych metod. 9)Informacje o kluczach produktowych oprogramowania Microsoft Windows i Microsoft Office 2003-2007 10) Raportowanie posiadanych licencji wraz z informacją o brakach i nadwyżkach 11) Baza licencji - prowadzenie ewidencji posiadanych licencji, informacje o przydzieleniu do komputera i użytkownika, dostawców licencji, wersji językowych, OEM, obniżenie i podwyższenie wersji (upgrade i downgrade), wprowadzanie faktur zakupowych, certyfikatów i innych dokumentów jako załączniki 12) Możliwość definiowania jakie rodzaje plików mają być skanowane. Pobieranie informacji o: a) ścieżce dostępowej (lokalizacji), b) nazwie pliku, c) rodzaju/typie, d) rozmiarze, e) dacie utworzenia, f) dacie modyfikacji, g) dacie ostatniej dostępności, h) właścicielu (użytkownik). 13) Raporty obejmujące ilość i wielkość plików multimedialnych (zdjęcia, muzyka, filmy) znajdujących się na komputerach z podziałem na: a)rozszerzenia plików, b)komputery. 14) Możliwość definiowania dodatkowych rozszerzeń plików - np. czcionki 15) Historia zmian w oprogramowaniu w stosunku do poprzedniego audytu. 16) Możliwość wykonania automatycznych audytów przy wykryciu zmian w oprogramowaniu po stronie komputera klienckiego 17) Możliwość tworzenia profili oprogramowania w celu standaryzacji oprogramowania na poszczególnych grupach komputerów. 18) 3 tryby priorytetu skanowania komputerów: niski, normalny, wysoki 19) Audyt uprawnień do plików 3.Audyt sprzętu komputerowego: 1)Zdalne skanowanie komputerów w celu ewidencji podzespołów i sprzętu komputerowego - producent/model, numer seryjny, dodatkowe parametry (dane pobierane z WMI). 2)Rozpoznawanie sprzętu w zakresie a)procesor b)pamięć RAM c)dysk twardy d)karta graficzna e)karta sieciowa f)karta dźwiękowa g)płyta główna h)modem i)mysz/klawiatura j)monitor k)napęd optyczny CD/DVD l)napęd FDD m)porty komunikacyjne i sloty: RS, COM, LPT, USB, SCSI, PCI, PCMCIA, IR 3)Historia zmian w konfiguracji sprzętu komputerowego w stosunku do poprzedniego audytu. 4)Możliwość wykonywania automatycznych audytów przy wykryciu zmian w sprzęcie/podzespołach po stronie komputera klienckiego 5)Możliwość tworzenia profili sprzętu 4.Monitorowanie stacji roboczych i użytkowników: 1)Monitorowanie pracy komputerów - wydajność procesora, pamięci RAM, zajętość dysku systemowego, ilość przesłanych danych przez interfejsy sieciowe z uwzględnieniem ethernet, WiFi itp. 2)Monitorowanie aktywności użytkowników - historia otwieranych stron WWW (Internet Explorer, Firefox), daty logowania do Windows z uwzględnieniem sesji terminalowych, statystyczna aktywność klawiatury i myszy, uruchamiane aplikacje (aktywne i w tle) 3)Możliwość raportowania przeglądanych stron WWW z podziałem na definiowalne rodzaje i typy witryn - profile internetowe 4)Monitorowanie wydruków - z podziałem na komputery, drukarki i użytkowników. Informacje o drukowanych dokumentach w zakresie ich nazwy, rozmiar, jakość, ilość stron oraz daty i czasu (hh:mm:ss) wydruków 5)Monitorowanie lub/i blokowanie uruchamianych przez użytkowników zdefiniowanych jako zabronione aplikacji w określonych godzinach 6)Monitorowanie ruchu plików na pamięci zewnętrzne/USB 7)Monitorowanie obciążenia pamięci RAM i procesora przez uruchamiane aplikacje 5.Ewidencja zasobów i środków trwałych, oraz kody kreskowe: 1)Prowadzenie ewidencji dowolnych zasobów (sprzęt komputerowy, inne urządzenia, środki trwałe wszelakiego rodzaju i typu) 2)Możliwość tworzenia dowolnych atrybutów (tzw. cech opisujących sprzęt) do każdego z zasobów 3)Możliwość przypisania użytkowników do dowolnego zasobu 4)Rejestracja przesunięć zasobów pomiędzy różnymi magazynami (sprzęt w użyciu, serwis, magazyn, nieaktywne) z możliwością wyboru automatycznego tworzenia protokołu przesunięcia (plik edytowalny w formacie doc, docx, rtf lub odt), szablon protokołu konfigurowalny w oparciu o parametry przesuwanego zasobu 5)Prowadzenie ewidencji serwisów i napraw (historia procesów) 6)Możliwość dołączania do zasobów dokumentów i plików: faktury, dokumentacja, zdjęcia itd. 7)Generowanie kodów kreskowych z dowolnego atrybutu opisującego zasoby 8)Obliczanie amortyzacji, raporty deprecjacji wartości urządzeń 6.Inne opcje: 1)Zdalna ankieta użytkownika - możliwość zbierania informacji o użytkowniku 2)Dowolna struktura drzewiasta sprzętu, użytkowników i zasobów 3)Możliwość eksportowania raportów i wyników do plików w formacie: CSV/XLS, ODF, SXC, DOC, RTF, SXW, HTM, MDB 4)Indywidualny kreator raportów 5)Możliwość przedstawienia danych na wykresach graficznych (min. kołowe, słupkowe) 6)Informacje o zajętości bazy danych i logów 7)Obliczanie amortyzacji i raporty deprecjacji wartości urządzeń/zasobów 8)Raporty finansowe 9)Harmonogram tworzenia kopii zapasowych bazy danych 10)Możliwość blokowania pamięci masowych (karty pamięci, pen drive, dyski USB) 11) Powiadomienia za pomocą poczty elektronicznej o zmianach dotyczących: a)podzespołów, b)metryk komputerów, c)ważności licencji i umów, d)zajętości dysków twardych, e)obciążenia procesora i pamięci RAM, f)zasobów, g)instalatora Windows (MSI) h)instalacji lub deinstalacji oprogramowania i)prób uruchomienia zabronionych aplikacji, oraz wybranych zapytań SQL zdefiniowanych przez administratora 12)Wbudowany harmonogram zadań i procesów - integracja z kalendarzem w konsoli administracyjnej 13) Możliwość uproszczenia interfejsu poprzez zautomatyzowanie części funkcji - jednym klawiszem - tryb zaawansowany/prosty 14)Możliwe automatyczne aktualizacje: a)konsoli administracyjnej, b)aplikacji serwerowej, c)biblioteki produktów (baza wzorców) 15) Konsola administracyjna - nieograniczona ilość instalacji 16)Dożywotnia licencja na używanie programu 17)Możliwość tworzenia kont dostępowych do konsoli administracyjnej (indywidualne uprawnienia z dostępem do poszczególnych modułów) 18) W pełni konfigurowalna konsola administracyjna z funkcją definiowania własnych pasków i zapytań wyświetlanych zaraz po uruchomieniu konsoli, łączących audyt i monitoring - np. programy używane a niezainstalowane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 480000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.bialystok.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach