Przetargi.pl
Dostawa oprogramowania dla pracowni mikrobiologii, jego wdrożenie oraz serwisowanie.

Specjalistyczny Szpital im. dr Alfreda Sokołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 58-309 Wałbrzych, ul. Sokołowskiego 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 6489742 , fax. 074 6489746
  • Data zamieszczenia: 2010-06-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Specjalistyczny Szpital im. dr Alfreda Sokołowskiego
    ul. Sokołowskiego 4 4
    58-309 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 074 6489742, fax. 074 6489746
    REGON: 89004744600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdrowie.walbrzych.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa oprogramowania dla pracowni mikrobiologii, jego wdrożenie oraz serwisowanie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Oprogramowanie i wdrożenie Laboratoryjnego bakteriologicznego Systemu Informatycznego dla pracowni mikrobiologii - Laboratoryjny System Informatyczny (LSI) obejmuje: - oprogramowanie (licencja), - podłączenie analizatorów, - wdrożenie (instalacje, konfiguracje, szkolenia), - nadzór nad działaniem systemu w okresie min 36 m-cy. - W celu realizacji zamówienia Zamawiający udostępni sieć komputerową w pomieszczeniach laboratorium i zapewni zdalny dostęp dla serwisu poprzez VPN zainstalowany przez Wykonawcę. - Oprogramowanie LSI musi zapewnić obsługę i zarządzanie pracownią mikrobiologii Zakres oprogramowania musi objąć obsługę punktu pobrań i lokalną bazę danych, oraz dodatkowe stanowisko z dwoma podłączonymi analizatorami oraz zapewnić dostęp min. trzem pielęgniarkom epidemiologicznym zlokalizowanym w osobnych budynkach. - Konfiguracja LSI musi zapewnić pracę w trybie ciągłym 7-7 24-24 i ochronę danych (przed utratą i przed dostępem osób nieupoważnionych). - LSI musi zapewnić, w przypadku awarii któregokolwiek z elementów, możliwość uruchomienia i rozpoczęcia pracy (w trybie awaryjnym), w czasie maksimum 4 godzin od zgłoszenia telefonicznego awarii. - Wszystkie bezwzględnie wymagane funkcje i możliwości oferowanego oprogramowania muszą posiadać wdrożenia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji wdrożenia, w miejscu wskazanym przez Oferenta. Weryfikacja negatywna lub nie wskazanie przez Oferenta miejsca wdrożenia skutkują odrzuceniem oferty. Minimalne wymagania dla oprogramowania: Rejestracja pacjentów i zleceń - rejestracja pacjentów, prowadzenie kartoteki pacjentów, rejestracja zleceń - rozsyłanie (dystrybucja) badań na poszczególne pracownie - centralna dzienna książka zleceń, automatyczny, wariantowy wybór ceny z wielu cenników Finanse (wystawienie rachunków za wykonane usługi, rejestry sprzedaży) Pracownie diagnostyczne - wprowadzanie pojedynczych wyników bezpośrednio do zleceń - wyniki opisowe, wieloparametrowe - dokumentacja materiału pacjenta - rejestracja izolacji organizmów, testów identyfikacyjnych i procedur - antybiogramy pojedyncze i w zestawach (dynamiczna rozbudowa) - słowniki: organizmów, antybiotyków, tekstów i opisów oraz materiałów biologicznych - standardowe opisy mechanizmów lekooporności - książki zleceń i wyników Walidacja wyników - znakowanie, przyczyny błędów - podgląd wyników (poprzednie), - ocena (weryfikacja) i autoryzacja (zatwierdzenie, odprawa) wyniku Wyniki i zestawienia - archiwizacja wszystkich wyników, różne kryteria wyszukiwania, wydruk odpisów - wyniki dla pacjenta: pojedyncze, zbiorcze, definiowane formularze, wydruk grupowy - zestawienia okresowe i zbiorcze: - liczby i wartości badań - różne kryteria, dwupoziomowe podziały (oddziały-punkty pobrań, lekarze, płatnicy, wykonawcy, aparaty, rodzaje błędów, rodzaje pacjentów, osoby zatwierdzające itp.), typy badań (w tym definiowane przez użytkownika), pełne lub podsumowania, kody ICD - wykazy imienne: wg nazwisk, zleceń, badaniami, podziały, daty i godziny przyjęcia materiału - kosztowe (koszt własny badań), podziały jw., (uwzględnienie metod i powtórzeń) - rozliczeniowe dla płatników, - statystyki mikrobiologiczne: liczby wyhodowanych organizmów w różnych podziałach, lekooporności, mapy mikrobiologiczne, zestawienia zakażeń szpitalnych, - zestawienia statystyczne wyników (ilości, z uwzględnieniem okresów wykonania, grup wiekowych, płci, itp.) w różnych podziałach. Statystyki mikrobiologiczne dostępne dla upoważnionych osób bezpośrednio z oddziałów Dokumentacja systemu jakości - śledzenie historii zmian - odtwarzanie przebiegu pracy dla każdej próbki materiału (pobranie, rejestracja, wykonanie, autoryzacja, wydanie itp., kto i kiedy, powody, typy błędów) Automatyczne naliczanie kosztów (z uwzględnieniem metod) Baza wyników dostępna w sieci wewnętrznej (intranet) i zewnętrznej (internet) Współpraca z systemem szpitalnym w zakresie automatycznego przyjmowania zleceń i zwrotnego odsyłania wyników (bezpośrednio do zleceniodawców), standard HL7 (wykonanie prac związanych ze współpracą systemów tylko po stronie systemu laboratoryjnego).Podgląd na zatwierdzony wynik w oddziałach szpitalnych oraz u pielęgniarek epidemiologicznych poprzez przegladarke www niezależną od platformy systemowej. Konfiguracja środowiska, administrowanie i inne Oprogramowanie 100% w języku polskim, graficzny interfejs użytkownika, Baza danych programu zainstalowana na systemie linux, automatyczne (bez udziału użytkownika) tworzenie kopii bezpieczeństwa we wskazanym miejscu, możliwość tworzenia dodatkowych kopii zabezpieczających na żądanie użytkownika, możliwość automatycznej publikacji zatwierdzonych wyników w sieci zewnętrznej (Internet) i-lub wewnętrznej (Intranet), dostępnych dla odbiorców za pomocą popularnych przeglądarek web, działających na platformach windows lub linux, z uwzględnieniem systemu uprawnień ograniczającego taki dostęp do podmiotów uprawnionych, architektura klient-serwer, transmisja danych w systemie w sieci minimum Fast Ethernet 100 Mbit-s, podłączenie i automatyczna rejestracja wyników z oferowanych analizatorów oraz innych aparatów wskazanych przez Zamawiającego, w łącznej liczbie do 2 szt., Licencja nieograniczona czasowo, do podłączenia min 3 stacje robocze. ZAKRES USŁUG SERWISOWYCH A. Prace serwisowe 1. Reakcja na zgłaszane przez Użytkownika awarie i usuwanie możliwych do usunięcia ich skutków. 2. Usuwanie błędów oprogramowania, na poniższych warunkach: - usunięcie błędu uniemożliwiającego pracę, a w przypadku spowodowanej nim awarii usunięcie możliwych do usunięcia jej skutków i uruchomienie systemu w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od chwili przyjęcia zgłoszenia; - błędy oprogramowania nie uniemożliwiające pracy usuwane w ramach nowych wersji (upgradeów). Użytkownik uzyskuje prawo do bezpłatnego otrzymania takiej wersji; - usunięcia awarii serwera bazodanowego w czasie nie dłuzszym niż 12h - aktualizowanie systemu serwerowego 3. Konserwacja zainstalowanego oprogramowania, porządkowanie plików systemowych, okresowa kontrola poprawności zapisów. 4. Niezbędne konfiguracje i rekonfiguracje systemu i podłączonych do niego analizatorów, w ramach posiadanych licencji. Przyjmowanie i natychmaistowe rozpatrywanie reklamacji użytkowników systemu. 5. Instalacja wersji i rozszerzeń systemu wynikających ze zmian przepisów prawnych. 6. Konsultacje w zakresie: 3. pomocy w przypadku trudności w wykonaniu czynności operatorskich, 4. pomocy w diagnostyce problemów związanych z oprogramowaniem, 5. doradztwa w zakresie implementacji i konfiguracji systemu u Użytkownika. 7. Diagnozowanie uszkodzeń, naprawa i zapewnienie sprawności technicznej serwera bazodanowego i aplikacyjnego sytemu. 8. Diagnozowanie uszkodzeń i naprawy okablowania podłączeń analizatorów. 9. Analiza i zgłaszanie Użytkownikowi potrzeb w zakresie napraw, modernizacji czy wymiany sprzętu. 10. Wykonawca zapewni bezpłatną opiekę serwisową oprogramowania w okresie 12 miesięcy od daty zakupu Ii przyjęcia przez Użytkownika praw licencyjnych do oprogramowania B. Warunki dodatkowe - Administratorem danych Systemu jest Użytkownik (po okresie wdrożenia zakończonym podpisanym przez strony protokołem odbioru). Wszelkie ingerencje w dane Użytkownika wymagają pisemnego zlecenia. Wyjątkiem jest ingerencja związana z usunięciem awarii, dla której podstawą jest zgłoszenie awarii. Każda ingerencja w dane Użytkownika jest dokumentowana protokołem, którego kopia jest mu przekazywana. - Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia, na żądanie serwisu, zdalnego dostępu do systemu via VPN. - Wykonawca ma prawo zainstalować u Użytkownika własny komputer komunikacyjny (router) pośredniczący w wymianie danych między systemem a środowiskiem zewnętrznym. - W razie braku mozliwości naprawy uszkodzenia via internet zarówno sytemu aplikacyjnego jak i bazodanowego Wykonawca zobowiazuje się do przyjazdu i naprawy ww uszkodzeń na własny koszt w przeciągu 24h od zgłoszenia awarii. OCHRONA TAJEMNICY - Strony uznają niżej wymienione dziedziny informacji za informacje poufne: - postanowienia umowy, - dane techniczne, technologiczne i metodologiczne o przedsiębiorstwie drugiej Strony, - finanse, organizacja i procedury postępowania przedsiębiorstwa drugiej Strony, - oprogramowanie aplikacyjne, programy i algorytmy, - dokumentację, materiały treningowe, wewnętrzne raporty i analizy, - plany rozwojowe stron, - tożsamość klientów lub potencjalnych klientów Stron, - warunki i postanowienia kontraktów (istniejących lub proponowanych) i inne dane o charakterze handlowym, - dane osobowe w rozumieniu Ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, - dane medyczne, - wszelkie inne informacje oznaczone przez Strony jako poufne. - Mając na względzie powyższe Strony zgadzają się: - uzyskiwać wgląd w informacje poufne wyłącznie gdy jest to niezbędne do realizacji umowy, - utrzymywać w tajemnicy informację poufną i nie ujawniać, bez wzajemnej pisemnej zgody, żadnej jej części jakiejkolwiek innej stronie, - ograniczyć rozpowszechnianie informacji poufnej w obrębie własnej organizacji, jedynie do osób, które muszą posiadać taką wiedzę w celu realizacji umowy, - wykorzystywać informacje poufne jedynie do celu podjęcia działań, dostarczenia usług i-lub wytworzenia produktów objętych umową, - podjąć niezbędne działania, włączając w to odpowiednie umowy ze swoimi pracownikami oraz odpowiednie ich poinstruowanie, w celu umożliwienia wywiązania się ze zobowiązań wynikających z umowy, - poinformować osoby fizyczne i prawne współpracujące ze Stroną, bez względu na podstawę prawną takiej współpracy, o poufnym charakterze udostępnionych informacji oraz zobowiązać je do zachowania poufności. - Strona może ujawnić informację poufną, jeżeli obowiązek taki jest wymagany obowiązującymi przepisami prawa lub ujawnienie wymagane jest na żądanie organu do tego uprawnionego. - Każda informacja poufna ujawniona przez jedną ze Stron drugiej lub jej pracownikom, przed datą zawarcia umowy, staje się przedmiotem umowy. - Postanowienia niniejsze nie stosują się do informacji poufnej podanej do wiadomości publicznej przez Stronę do tego uprawnioną. - Strony zobowiązane są do usunięcia, po zakończeniu lub ustaniu umowy, wszelkich udostępnionych przez drugą stronę informacji i danych poufnych, w szczególności danych osobowych, medycznych i kopii udostępnionych baz danych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 480000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwota wadium wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu: 600,00 zł (słownie: sześćset zł). DATĄ UZNANIA WPŁATY BĘDZIE DATA WPŁYWU NA KONTO ZAMAWIAJĄCEGO. Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania. Konto bankowe: Kredyt Bank S.A. o/Wałbrzych 36 1500 1764 1217 6005 2413 0000.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Zp/68/PN-61/10
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach