Przetargi.pl
dostawa naturalnej wody źródlanej

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza przetarg

  • Adres: 00-928 Warszawa, ul. Chałubińskiego 4/6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6301649 , fax. 022 6301649
  • Data zamieszczenia: 2009-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ministerstwo Infrastruktury
    ul. Chałubińskiego 4/6 4/6
    00-928 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6301649, fax. 022 6301649
    REGON: 00012464700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mi.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    dostawa naturalnej wody źródlanej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa naturalnej wody źródlanej, dzierżawa urządzeń dozujących ciepłą i zimną wodę (dystrybutorów) oraz dostawa jednorazowych kubków do wody. 2. Zamawiający wymaga, aby woda: 1) była źródlana, niegazowana, nisko lub średniozmineralizowana, 2) po podgrzaniu w czajniku pozbawiona była zawiesiny i osadu, a napar bez białej pianki, 3) posiadała świadectwo wydane przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny zawierające ocenę i kwalifikację rodzajową; dostarczana woda musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie naturalnych wód mineralnych, naturalnych wód źródlanych i wód stołowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 120, poz. 1256 z późn. zm.), 4) była zdatna do spożycia w okresie minimum 3 miesięcy od dnia dostawy, 5) była dostarczana w oryginalnych zwrotnych butlach o poj. 18,9 litrów. Butle muszą być hermetycznie zamknięte, z etykietą nakładaną na korek i nieusuwalną do pierwszego otwarcia opakowania oraz przekazane nieodpłatnie do eksploatacji. 3. Zamawiający przewiduje cotygodniową dostawę wody do dwóch siedzib Ministerstwa Infrastruktury, tj. do siedziby znajdującej się przy ul. Chałubińskiego 4/6 oraz siedziby mającej miejsce przy ul. Wspólnej 2/4 w Warszawie. 4. Wielkość zamówienia w zakresie wody w okresie 24 miesięcy wyniesie 263 088 litrów. 5. Transport i rozładunek wody w butlach w miejscu wskazanym przez Zamawiającego należy do obowiązków Wykonawcy. 6. Wykonawca wydzierżawi na okres obowiązywania umowy dwa rodzaje urządzeń dozujących (typu ekspres barek): 67 szt. wysokich i 5 szt. niskich. 7. Zamawiający wymaga, aby urządzenia dozujące, o których mowa w pkt 6: 1) posiadały aktualny atest higieniczny wydany przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny, były czyste, estetyczne i bez uszkodzeń, 2) dostarczały wodę gorącą o temperaturze powyżej 90?C i wodę schłodzoną o temperaturze poniżej 9 ?C, 3) posiadały diody/lampki informujące o pracy grzałki, 4) dostarczenie i instalacja urządzeń dozujących do Ministerstwa Infrastruktury należy do obowiązków Wykonawcy, 5) były zainstalowane w miejscach wskazanych przez Zamawiającego wraz z pierwszą dostawą wody: - ul. Chałubińskiego 4/6 52 szt. - ul. Wspólna 2/4 20 szt. 7) miejsce instalacji urządzeń wskażą wyznaczeni pracownicy Zamawiającego, 8) wykonanie bieżących napraw urządzeń należy do obowiazków Wykonawcy. W przypadku awarii Zamawiający powiadomi o tym Wykonawcę telefonicznie lub faksem, a ten w ciągu dwóch dni od odebrania zgłoszenia awarii usunie awarię lub wymieni urządzenie na sprawne, 9) Wykonawca zobowiązany jest do przyjęcia zwrotu wadliwych urządzeń dozujących na własny koszt, 10) Wykonawca odbierze urządzenia dozujące w ciągu 4 dni roboczych od dnia zakończenia umowy. 8. W używanych urządzeniach dozujących, przed dostarczeniem ich Zamawiającemu winna być przeprowadzona sanityzacja na koszt Wykonawcy. 9. Zamawiający wymaga aby w okresie obowiązywania umowy Wykonawca wykonał nieodpłatnie 4 sanityzacje urządzeń dozujących, co najmniej raz na 6 miesięcy. Terminy sanityzacji zostaną określone w porozumieniu z Zamawiającym. 10. Dostawa kubków jednorazowych do wody. 1) Kubki jednorazowe do wody, bez nadruku, o poj. około 200 ml, w opakowaniach (rękawach) po 100 szt. powinny posiadać atest higieniczny wydany przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny, 2) Wielkość zamówienia w okresie 24 miesięcy wyniesie 144 opakowań (po 6 opakowań na miesiąc).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 411100003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 2 000,00 zł 1. Wadium może być wniesione w następujących formach, według wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu, wpłaconym przelewem na rachunek bankowy Ministerstwa Infrastruktury SWIFT: NBPLPLPW Pl. Powstańców Warszawy 4 00-950 Warszawa Nr rachunku: 79 1010 1010 0056 0113 9120 0000 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 2. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - RZP 2/12/09/PN/B - w przetargu nieograniczonym na dostawę naturalnej wody źródlanej. 3. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert. 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 5. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 6. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Dowód wniesienia wadium może zostać dołączony w formie oryginału lub potwierdzonej za zgodność przez Wykonawcę kopii. 7. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci niezwłocznie po zawarciu umowy sprawie zamówienia publicznego. 12. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków, o których mowa w ust. 1, przedstawia się następująco: 1) za spełniających warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 zostaną uznani Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. minimum jedno zamówienie z zakresu dostawy wody źródlanej, na kwotę minimum 100 000,00 zł brutto; 2) za spełniających warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, zostaną uznani Wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na wartość nie mniejszą niż 50 000,00 PLN. Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie występujących w Postępowaniu warunki określone w ust. 1 pkt 2) - 4) może spełniać łącznie grupa Wykonawców wspólnie występujących w Postępowaniu. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły /spełnia/ - /nie spełnia/ na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty złożonej w przedmiotowym Postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz dokumentów, które mają dostarczyć w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego 1. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ; 2) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ; 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS, potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5) wykaz wykonanych, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). Do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy podać: przedmiot zamówienia, wartość zamówienia, daty wykonania i odbiorców. Ponadto do każdego zamówienia wymienionego w wykazie należy załączyć dokument potwierdzający, że zamówienia te zostały wykonane należycie; Wykaz powinien potwierdzić spełnienie warunku opisanego w Rozdziale V ppkt 2) SIWZ. 6) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na wartość nie mniejszą niż 50 000,00 PLN 2. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające, że oferowane przez niego dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Rozdziale III SIWZ: 1) świadectwo wydane przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny zawierające ocenę i kwalifikację rodzajową; dostarczana woda musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie naturalnych wód mineralnych, naturalnych wód źródlanych i wód stołowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 120, poz. 1256 z późn. zm.), 2) atesty Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higienydla urządzeń mających kontakt z wodą: urządzenie dozujące ciepłą i zimną wodę (ekspres barek), butle, korki do butli i kubki do wody. 3. Wykonawca zamiast zaświadczeń, o których mowa w pkt. 2 ppkt 1) i 2), może złożyć równoważne zaświadczenia wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 3) i 4), składa odpowiednie dokumenty wskazane w § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 z późn. zm.). 5. Dokumenty załączone do oferty z wyłączeniem pełnomocnictwa muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 6. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów załączonych do oferty, chyba że co innego wynika z treści pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii lub sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu. 7. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez Wykonawcę. 9. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Wykonawcy mogą wspólnie brać udział w postępowaniu. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta tych Wykonawców zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Uwaga: W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wymóg złożenia dokumentów, o których mowa w pkt.1 ppkt 2), 3) i 4) dotyczy każdego z Wykonawców. Pozostałe dokumenty Wykonawcy mogą złożyć odrębnie lub wspólnie. Dokumenty te będą rozpatrywane łącznie. Zamawiający dopuszcza, aby oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do SIWZ) zostało złożone przez pełnomocnika w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Nie dopuszcza się uczestniczenia danego Wykonawcy w więcej niż jednej grupie wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym również jest złożenie przez jednego Wykonawcę równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mi.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach