Przetargi.pl
Dostawa, montaż oraz utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach pozostających w zarządzie Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie w 2021 r.

Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Bernardyńska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6883100 , fax. 14 6883115
  • Data zamieszczenia: 2020-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg i Komunikacji w Tarnowie
    Bernardyńska 24
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 6883100, fax. 14 6883115
    REGON: 12268012100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdik.tarnow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa, montaż oraz utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach pozostających w zarządzie Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie w 2021 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest Dostawa, montaż oraz utrzymanie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach pozostających w zarządzie Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie w 2021 r. 1) Na przedmiot zamówienia składa się: a) bieżąca kontrola widoczności i czytelności oraz naprawa oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach pozostających w zarządzie Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie; b) dostawa, wymiana i montaż nowego lub pochodzącego z odzysku oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, malowanie antykorozyjne elementów oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wykonywanie innych napraw na drogach pozostających w zarządzie Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie. 2) Szczegółowy zakres zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3) Zamawiający wymaga udzielenia: a) minimum 7 lat rękojmi za wady dla dostarczonych i zamontowanych tarcz znaków typu I-go oraz tabliczek z nazwami ulic (wiersz 1-3 tabeli, zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2), ogrodzeń segmentowych U-12a z wypełnieniem siatką, ogrodzeń łańcuchowych U-12b, stalowych barier segmentowych typu „mini guard”, słupków blokujących U-12c i stylizowanych (wiersze 12, 21, 22, 25 tabeli zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2) licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem zapisu w ust. 14 pkt 4 SIWZ (na potwierdzenie spełnienia powyższych wymagań, wykonawca składa w ofercie oświadczenie o czasie udzielonej rękojmi). b) 10 lat rękojmi na dostarczone i zamontowane tarcze znaków drogowych oraz tabliczki z nazwami ulicy wraz z łącznikami i elementami konstrukcyjno-montażowymi przewidywanymi do ich mocowania do konstrukcji wsporczych dla tarcz znaków typu II-go od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia (wiersz 5 tabeli zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2). c) 3 lat rękojmi na dostarczone i zamontowane słupki przeszkodowe U-5a, słupki znaków drogowych Ø60 mm, słupki o profilu 60x60x2 mm od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia (wiersz 8, 9 i 13 tabeli zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2). d) 5 lat rękojmi na dostarczone i zamontowane lustra drogowe poliwęglanowe U-18a i U-18b, ogrodzenia segmentowe z wypełnieniem z płyt przezroczystych i słupki U-1a od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia (wiersze 10, 11, 14, 20 tabeli zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2). e) 10 lat rękojmi na dostarczone i zamontowane konstrukcje kratowe, bariery chodnikowe proste, balustrady U-11a, drogowej bariery skrajnej przekładkowej U-14a, barieroporęczy U-11b oraz gniazda wielokrotnego użytku do montażu słupków od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia (wiersz 7, 15, 18, 19, 23, 24 tabeli zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2). f) 2 lat rękojmi na dostarczone i zamontowane elementy progów zwalniających listwowych U-16d, płytowych z przejściem U-16b, wyspowych U-16, azyle dla pieszych i separatory ruchu U-25a i U-25b oraz na powłokę antykorozyjną na elementach oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia (wiersze 26-30, 40 tabeli zamieszczonej w załączniku nr 1 do SIWZ – § 2 ust. 3 pkt 2). 4) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub usługi spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 5) Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. a) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp, wymaga aby osoby wykonujące poniżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia zatrudnione były na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę: - kontrola ustawienia i czytelności znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, - prowadzenie całodobowego dyżuru, - przeprowadzanie szczegółowego przeglądu, - czynności związane z bieżącą naprawą oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, - czynności związane z dostawą, wymianą i montażem nowego lub pochodzącego z odzysku oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. b) Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 5 lit. a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt 5 lit. a oraz sankcje z tytułu nie spełniania tych wymagań, jak również określenie rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, zawarte są w projekcie umowy (załącznik nr 2 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50230000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 13 000,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (dokument winien być dołączony do oferty). Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia; - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. 3. Zamawiający będzie oceniał, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 Pzp. 4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczania, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami; b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiącym załącznik do SIWZ. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4 pkt 2 i pkt 3. 7. Kilku wykonawców może złożyć ofertę wspólną. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu wspólnie lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia wspólnie umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących w postępowaniu wspólnie powinno jednoznacznie określać: a) kto został ustanowiony pełnomocnikiem, b) wykonawców, którzy ubiegając się o zamówienie ustanowili pełnomocnika, c) zakres umocowania, d) postępowanie, do którego pełnomocnictwo się odnosi. 9. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 10. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 11. Wykonawcy, o których mowa w pkt 7 są zobowiązani do łącznego spełnienia takich samych warunków udziału w postępowaniu, jak wykonawcy występujący samodzielnie. Przy ocenie spełniania warunków zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał techniczny wykonawców, ich łączne kwalifikacje i doświadczenie. 12. Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony przez konsorcjum w przypadku, gdy jeden z członków konsorcjum spełni warunek, bądź warunek zostanie spełniony łącznie. 13. Wykonawcy składający wspólną ofertę ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązania. 14. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach