Przetargi.pl
Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych

45 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 69-211 Wędrzyn,
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 7556236 , fax. 95 7556222
  • Data zamieszczenia: 2016-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 7556236, fax. 95 7556222
    REGON: 08052101800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z transportem, rozładowaniem i wniesieniem do magazynów Zamawiającego materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, zgodnych z opisem przedmiotu zamówienia i polskimi normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane. Szczegółowy wykaz materiałów eksploatacyjnych wraz z szacunkową ilością przedmiotu zamówienia zawiera Formularz cenowy, stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Miejscem dostaw będzie magazyn 1W na terenie 45 WOG w Wędrzynie, magazyn 1M na terenie Jednostki Wojskowej 5700 w Międzyrzeczu. Zamawiający wymaga, aby dostawy były realizowane w całości zgodnie ze złożonym zleceniem. Koszty transportu związane z dostawą towarów ponosi Wykonawca. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 3. Oferowane towary muszą spełniać wszystkie parametry określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i formularzu cenowym, być fabrycznie nowe i wolne od wad oraz posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania. 4. Materiały eksploatacyjne zostały wymienione w Formularzu cenowym (Załącznik nr 2 do SIWZ) poprzez wskazanie symbolu oryginalnego produktu (OEM), do którego są przeznaczone. 5. Zamawiający wymaga dostarczenia materiałów eksploatacyjnych fabrycznie nowych (nieużywanych), pełnowartościowych, kompatybilnych ze sprzętem, do którego są przeznaczone, oryginalnych lub równoważnych z zastrzeżeniem pkt 14. 6. Oznakowanie wyrobu kodem kreskowym: Wyroby należy oznakować kodem kreskowym zgodnie z Decyzją nr 3 MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 stycznia 2014 r. w sprawie wytycznych określających wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej. Dostarczone wyroby powinny być oznakować zgodnie z 4 pkt.1 ppkt.5 (grupa materiałowa 5) ww. decyzji. Zastosowane etykiety powinny spełniać wymagania określone w 5 dla grupy materiałowej 5 ww. decyzji. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przekazania wypełnionej Karty wyrobu w postaci elektronicznej (format MS Excel) do odbiorcy wyrobu zamówienia w karcie wyrobu Wykonawca powinien umieścić numer GTIN i dane uzupełniające wyrobu (zgodnie z załącznikiem nr 6 ww. decyzji). Wykonawca kartę wyrobu powinien przekazać do Odbiorcy zamówienia najpóźniej w dniu dostawy (opcjonalnie 14 dni przed dostawą Odbiorca wnioskuje o wprowadzenie identyfikatorów GTIN w systemie informatycznym JIM.). W przypadku, gdy do dnia realizacji umowy nie zostanie wyznaczony nr GLN Zamawiającego, wyroby w tej części nie będą znakowane kodem kreskowym. 7. Materiały eksploatacyjne będą dostarczane sukcesywnie partiami, stosownie do potrzeb Zamawiającego. 8. Wielkość i asortyment każdej partii materiałów eksploatacyjnych będzie wynikać z jednostronnej dyspozycji, tj. złożonego zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 20.000,00 zł brutto jednorazowo, od osoby upoważnionej ze strony Zamawiającego. 9. Ceny jednostkowe wskazane przez Wykonawcę w Formularzu cenowym w kolumnie nr 8 (Załącznik nr 2 do SIWZ), służą dla celu porównania ofert i przyznania przez Zamawiającego punktacji w kryterium Cena, a następnie do realizacji umowy z wyłonionym Wykonawcą. Ceny te będą niezmienne i będą obowiązywały przez cały okres obowiązywania umowy. 10. Zamawiający informuje, że ilości wskazane przez Zamawiającego w kolumnie nr 10 Formularza cenowego (Załącznik nr 2 do SIWZ) są ilościami szacunkowymi, które mogą ulec zmianie, tj. zwiększeniu lub zmniejszeniu w toku realizacji umowy. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości dokonywania zmian ilościowych w toku realizacji umowy w przedstawionym asortymencie stosownie do rzeczywistych potrzeb, przy zachowaniu cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym. 12. Zamawiający w toku realizacji umowy gwarantuje złożenie zamówień na poziomie co najmniej 40% w ramach kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia. 13. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze względem Zamawiającego w przypadku niezrealizowania przez Zamawiającego umowy na poziomie wyższym niż 40% w ramach kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia. 14. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert na materiały eksploatacyjne równoważne do materiałów produkowanych przez producentów drukarek, kserokopiarek i faksów, pod warunkiem, że: 14.1. materiały eksploatacyjne równoważne (innych firm niż wymienione w specyfikacji) są fabrycznie nowe, bez śladów używania i uszkodzenia, w oryginalnych, hermetycznie zamkniętych opakowaniach producenta, pełnowartościowe, nieregenerowane. Pod pojęciem fabrycznie nowe należy rozumieć materiały, które w swoim całym procesie produkcyjnym (za wyjątkiem kartonowego opakowania) są wytwarzane z elementów wytworzonych od podstaw, bez użycia w jakikolwiek sposób komponentów uzyskanych z innych produktów wcześniej użytkowanych (w szczególności dotyczy to obudowy); 14.2. ich stosowanie nie narusza praw gwarancyjnych producentów sprzętu. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za uszkodzenia sprzętu spowodowane używaniem zaoferowanych materiałów. Wykonawca zobowiązuje się do zagwarantowania serwisu sprzętu i pokrycia kosztów serwisowania w przypadku, gdyby usterka została wywołana przez stosowanie produktów równoważnych. W takim przypadku koszt ekspertyzy związanej z oceną kwestionowanych materiałów oraz koszt ekspertyzy sprzętu ponosi Wykonawca; 14.3 . nie naruszają praw patentowych materiałów eksploatacyjnych pochodzących od producentów sprzętu; 14.4. posiadają znak firmowy producenta oraz etykiety identyfikujące dany produkt pozwalające na ich identyfikację bez konieczności naruszania opakowania, z wszelkimi zabezpieczeniami stosowanymi przez producentów (np. hologramy) a także w sposób chroniący przed działaniem czynników zewnętrznych (hermetyczne wewnętrzne opakowanie); 14.5. są kompatybilne ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych bądź lepszych niż odpowiadające im produkty OEM (pojemność tuszu/ tonera, ilość uzyskanych kopii nie może być mniejsza niż dla produktów oryginalnych); 14.6. materiały eksploatacyjne muszą być fabrycznie nowe, niewchodzące wcześniej (pierwotnie) w całości ani w części w skład innych materiałów (nieużywane). Muszą one posiadać znak firmowy producenta, etykiety zawierające numer katalogowy i termin jego ważności; 14.7. w przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie atramentu-tonera, produkt równoważny musi posiadać analogiczny element; 14.8. oferowany asortyment będzie projektowany, wytwarzany i dystrybuowany pod nadzorem zintegrowanego systemu zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001:2008 i systemem zarządzania środowiskowego zgodnie z ISO 14001:2004 lub równoważnymi normami; 14.9. jeżeli w trakcie trwania umowy Zamawiający stwierdzi, iż wydajność, jakość lub niezawodność dostarczonych produktów niekorzystnie odbiega od parametrów produktu oryginalnego (pochodzącego od producenta urządzenia, do którego materiał jest przeznaczony) lub jeżeli produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tuszu lub tonera, Wykonawca na żądanie Zamawiającego winien materiał oferowany w asortymencie, którego żądanie dotyczy, wymienić na materiał nowy, spełniający wymagania Zamawiającego. W przypadku trzeciej reklamacji danego typu zamiennego materiału eksploatacyjnego Zamawiający ma prawo żądać dostaw materiałów oryginalnych producenta urządzenia (OEM), a Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć takie materiały w cenach jednostkowych ofertowych, określonych w umowie. Taka zmiana asortymentu dostawy nie będzie stanowić zmiany umowy ani oferty, na podstawie której umowa została zawarta. 15. Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych regenerowanych - nie zostaną one uznane za równoważne. 16. Okres zdatności do użytku dostarczanych materiałów eksploatacyjnych nie może być krótszy niż 12 miesięcy od daty otrzymania przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego. 17. Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z umowy. 18. W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego towaru lub dostarczenia towaru wadliwego, towar nie zostanie odebrany, a Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia i wolnego od wad. 19. Wykonawca zobowiązany jest poinformować telefonicznie Zamawiającego o planowanej dostawie przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem. Niedochowanie powyższych zapisów skutkować będzie nie przyjęciem dostawy przez Zamawiającego. 20. Dostawy towarów do magazynów Zamawiającego odbywać się będą w dni robocze od poniedziałku do czwartku od godziny 8:00 do 13:00. 21. Wykonawca zobowiązuje się do wystawiania faktur po dostarczeniu całego asortymentu do danego zamówienia. 22. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca, który zaoferuje produkty równoważne do opisywanych przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca składając ofertę na produkty równoważne musi złożyć: 22.1. certyfikaty potwierdzające, że oferowane materiały eksploatacyjne równoważne są projektowane, produkowane i dystrybuowane pod nadzorem zintegrowanego systemu zarządzania jakością i zgodnie z wymogami norm ISO 9001:2008 i systemem zarządzania środowiskowego zgodnie z wymogami norm ISO 14001:2004 lub normami równoważnymi; 22.2. raporty z testów wydajności zgodnie z normami: - ISO -IEC 19752 i ISO- IEC 19798 (odpowiednio dla kaset z tonerem do drukarek monochromatycznych i kolorowych), - ISO- IEC 24711 (dla wkładów atramentowych) lub norm równoważnych. Raporty te muszą być sporządzone w języku polskim oraz muszą zawierać wszystkie informacje wymagane przez wskazane normy. 22.3. dla materiałów, które nie podlegają ww normom - deklaracje zgodności oferowanego produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych dla tego sprzętu. UWAGA! Dla celów umożliwienia weryfikacji do jakiej pozycji Formularza cenowego odnosi się przedłożony raport z testów wydajności-deklaracja zgodności, Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w prawym górnym rogu tego dokumentu oznaczenie pozycji z Formularza cenowego, której dokument dotyczy. 22.4.w przypadku, gdy producentem produktu równoważnego jest producent produktu odniesienia- produktu oryginalnego - dokumentem potwierdzającym wydajność może być wydruk ze strony internetowej producenta (poświadczony za zgodność kopii dokumentu z oryginałem przez Wykonawcę). 22.5. oświadczenie Wykonawcy, że oferowane produkty równoważne są wyrobami fabrycznie nowymi, nieregenerowanymi, w pełni kompatybilnymi ze sprzętem, do którego są przeznaczone, o parametrach takich samych w stosunku do typu zamawianego produktu stanowiącego przedmiot zamówienia oraz że proces produkcji i stosowanie wyprodukowanych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie narusza praw patentowych producentów oryginalnych tonerów, tuszy i kaset, jak również że użycie tego produktu do serwisowanych w ramach gwarancji urządzeń nie spowoduje uszkodzenia naruszającego warunki gwarancji (wg wzoru Załącznik nr 8 do SIWZ). 23. Materiały eksploatacyjne stanowiące przedmiot niniejszego postępowania, po ich zużyciu, zostaną przekazane Wykonawcy, wpisanemu do rejestru właściwego starosty (Ustawa o odpadach z 14.12.2012r., Dz.U. 2013r., poz.21). 24. Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia transportu i odbioru odpadów na Karcie Przekazania Odpadu wystawionej przez Odbiorcę według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2010, nr 249, poz. 1673).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 301251105
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: NBP oddział w Zielonej Górze nr 28 1010 1704 0060 0213 9120 1000 z dopiskiem: Przetarg nieograniczony na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany powyżej, przed upływem terminu składania ofert. Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty. Termin ważności wadium złożonego w innej formie niż pieniądz, powinien obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku form innych niż pieniądz, musi być precyzyjnie określone: kto jest gwarantem, beneficjentem oraz zleceniodawcą gwarancji, wysokość kwoty gwarancji, termin ważności oraz zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do zapłaty wadium w przypadkach przewidzianych w art. 46 ustawy, mianowicie: Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 cyt. ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Również poręczenie musi precyzyjnie określać, za kogo poręczyciel dokonuje poręczenia, do jakiej wysokości i na jaki czas oraz wskazywać przedmiot poręczenia. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacją np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego - zgłoszone w terminie związania ofertą - wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji i art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy - następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Dowodem wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz jest załączenie do oferty kopii gwarancji lub poręczenia. Oryginał dokumentu (wadium w formie niepieniężnej) należy zdeponować w kancelarii jawnej (bud.33 II piętro, pok. 211), wskazanej jako miejsce składania ofert w terminie tożsamym, z terminem składania ofert, tj. 20.05.2016r. do godz. 9.45. W przypadku wniesienia odwołania po otwarciu ofert Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin dostawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.45wog.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach