Przetargi.pl
Dostawa laptopów wraz z oprogramowaniem biurowym w ramach projektu grantowego "Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR”

GMINA MIEJSKA NOWE MIASTO LUBAWSKIE ogłasza przetarg

  • Adres: 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, Rynek 1
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. +48564729629
  • Data zamieszczenia: 2022-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MIEJSKA NOWE MIASTO LUBAWSKIE
    Rynek 1
    13-300 Nowe Miasto Lubawskie, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. +48564729629
    REGON: 871118885
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umnowemiasto.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa laptopów wraz z oprogramowaniem biurowym w ramach projektu grantowego "Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym - Granty PPGR”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa:a) 181 sztuk fabrycznie nowych laptopów (komputerów przenośnych), w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT- EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dostarczone laptopy były takie same, tj. pochodziły od tego samego producenta i miały ten sam typ/model. Zamawiający nie dopuszcza dostawy przedmiotu zamówienia typu refurbished, poleasingowego, itp.,b) 181 sztuk oprogramowania – pakiet biurowy, w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT- EU, działanie 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”.5.2. Zamówienie jest przeznaczone do użytku osób fizycznych, dlatego zgodnie z art. 100 ust. 1 PZP, Zamawiający przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, w szczególności w zakresie opisu elementów i parametrów dotyczących m.in.: wagi laptopa z zasilaczem nieprzekraczającej 2 kg, przekątnej ekranu powyżej 15 cali, matrycy z powłoką antyrefleksyjną, czytelnych znaków na klawiszach klawiatury, klawiatury z wydzielonym blokiem numerycznym, konieczności posiadania wbudowanego w obudowie głośnika, mikrofonu i kamery oraz czasu pracy akumulatora nie mniejszej niż 6 h.5.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załączniku B do niniejszej SWZ.5.4. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia określa również treść projektu umowy stanowiący załącznik A do niniejszej SWZ.5.5. Przez pojęcie „dostawy” każdorazowo należy rozumieć: odpowiednio zakup/sprzedaż kompletnego produktu, instalację systemu operacyjnego i oprogramowania na każdym zamówionym laptopie, opakowanie, załadunek, transport, rozładunek i wniesienie przedmiotu zamówienia do wskazanego miejsca w siedzibie zamawiającego, które będzie wyznaczone na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Nowym Mieście Lubawskim (adres ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie), w godzinach pracy Zamawiającego.UWAGA W przypadku, gdy Wykonawca lub podmiot świadczący dla Wykonawcy usługę kurierską lub doręczenia lub inną o podobnym charakterze zleconą w celu dostarczenia laptopów do Zamawiającego, nie wykona we własnym zakresie rozładunku i/lub wniesienia, Zamawiający ma prawo: odmówić przyjęcia dostawy z winy Wykonawcy, obciążyć go karami umownymi oraz odstąpić od umowy z winy Wykonawcy.Jeśli podmiot świadczący dla Wykonawcy usługę kurierską lub doręczenia lub inną o podobnym charakterze zleconą w celu dostarczenia laptopów do Zamawiającego w celu rozładunku i/lub wniesienia zażąda od Zamawiającego zapłaty za te czynności, wówczas Zamawiający ma prawo: odmówić przyjęcia dostawy z winy Wykonawcy, obciążyć go karami umownymi oraz odstąpić od umowy z winy Wykonawcy.5.6. Wszelkie koszty dostawy, o których mowa w pkt 5.5 powyżej, będzie ponosił Wykonawca. W tym celu wszelkie koszty dostawy muszą zostać wycenione w cenie złożonej oferty, w tym m.in. koszty: załadunku, transportu, zakupu paliwa, wynagrodzenia, rozładunku i wniesienia, związane z należytą realizacją przedmiotowego zamówienia oraz zawartą na tą okoliczność umowy.5.7. Do realizacji przedmiotowego zamówienia wykonawca zobowiązany będzie:a) dostarczyć przedmiot zamówienia zgodny z minimalnymi wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ;b) dostarczyć Zamawiającemu, wszystkie laptopy: kompletne, fabrycznie nowe z uwzględnieniem aktualnych technologii, pierwszej kategorii, nieuszkodzone, sprawne technicznie, o wymaganych minimalnych cechach, parametrach i elementach wyposażenia, nieobciążone prawami osób trzecich. Przy czym rok produkcji laptopów nie może być starszy niż 2021;c) dostarczone laptopy muszą spełniać wymagania jakościowe potwierdzone przez producenta w systemie pełnego zapewnienia jakości stosowanego podczas projektowania, produkcji, badań i końcowej kontroli wyrobów;d) dostarczyć laptopy, które nie były używane, nie były elementem: pokazowym, serwisowanym, powystawowym, ekspozycyjnym, testowym lub zamiennym;e) dostarczyć do każdego egzemplarza sprzętu i oprogramowania, odpowiednio kartę gwarancyjną, licencję oraz instrukcję użytkowania i obsługi w języku polskim, jeśli Zamawiający będzie tego wymagał.5.8. Zgodnie z treścią art. 101 PZP, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy własne, dopuszcza się odpowiednio: rozwiązania, elementy, materiały, urządzenia równoważne.Za równoważne uznaje się: rozwiązania, jak również elementy, materiały, urządzenia, oprogramowanie o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych ale nie gorszych do tych, które zostały zakreślone w opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.Przy czym istotne jest to, że produkt, który nie jest identyczny, tj. tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada istotne dla Zamawiającego zbliżone i nie gorsze do produktu referencyjnego: standardy, cechy i parametry. Za istotne dla Zamawiającego standardy, cechy i parametry należy rozumieć takie, które pozwolą uzyskać parametry i cechy funkcjonalne i jakościowe nie gorsze od założonych w opisie przedmiotu zamówienia. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO/UZP 1400/08 „Uznaje się, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry”.Parametry i wymagania wskazane w SWZ określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać dostarczony zamawiającemu przedmiot zamówienia.Jeżeli w SWZ bądź w załącznikach do SWZ zostały wskazane jakiekolwiek nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty, normy czy pochodzenie (materiałów lub urządzeń), należy przyjąć, że Zamawiający zawsze dopuszcza rozwiązanie równoważne. Celem niniejszego postępowania jest osiągnięcie określonej w SWZ jakości i funkcjonalności.Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Ciężar udowodnienia, że materiał lub produkt jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub produkty lub urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne do określonych w SWZ, w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami zamówienia. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwiązań równoważnych opisywanym. W takim wypadku, procedurę opisaną na wstępie niniejszego ustępu stosuje się odpowiednio.W przypadku przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub produktów równoważnych, do oferty musi być dołączony wykaz tych produktów lub materiałów, który będzie w swej treści zawierał podanie co najmniej: pełnej nazwy zastosowanego materiału / produktu, precyzyjnego i jednoznacznego określenia typu/modelu materiału lub produktu oraz jego parametrów. Ponadto dla produktów i/lub materiałów równoważnych, Zamawiający wymaga udokumentowania równoważności, m.in. za pomocą załączonych do wykazu materiałów/produktów równoważnych np. atestów, aprobat, deklaracji zgodności z przepisami i normami produktów/materiałów równoważnych, kart technicznych producenta lub dystrybutora, specyfikacji technicznej producenta lub dystrybutora urządzenia, itp. Dostarczone Zamawiającemu dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych rozwiązań w stosunku do przyjętych w SWZ. W przypadku wątpliwości, co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników produktów lub materiałów równoważnych, Zamawiający na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. Zamawiający nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równoważności, winien przedłożyć w ofercie, z zastrzeżeniem że nie będą to oświadczenia własne wykonawcy, ale dokumenty niezależnych jednostek oceniających lub producenta. Materiały / produkty równoważne oceniane będą pod względem możliwości uzyskania określonych dla produktów lub materiałów poziomów jakości, funkcjonalności, kosztów eksploatacji, niezawodności działania.Z uwagi na ograniczoną ilość znaków opis przedmiotu zamówienia zawarto w pkt 5 SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30213100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt 8 SWZ oraz spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.d) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca musi wykazać, że: że posiada doświadczenie w przedmiocie zamówienia , tj. jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał w sposób należyty dostawę co najmniej 80 komputerów przenośnych o wartości pojedynczej umowy nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto.W przypadku, gdy wartość dotycząca spełnienia ww. warunków określona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość na podstawie średniego kursu walut NBP dla danej waluty z daty ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-19

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach