Przetargi.pl
Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na terenie Gminy Kiszkowo na lata 2020 -2022

Urząd Gminy Kiszkowo ogłasza przetarg

  • Adres: 62-280 Kiszkowo, ul. Szkolna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 297 019 , fax. 614 297 011
  • Data zamieszczenia: 2019-05-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Kiszkowo
    ul. Szkolna 2
    62-280 Kiszkowo, woj. wielkopolskie
    tel. 614 297 019, fax. 614 297 011
    REGON: 53848400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kiszkowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na terenie Gminy Kiszkowo na lata 2020 -2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rodzaj zamówienia: dostawa 2. Przedmiotem zamówienia jest a) dostawa obejmująca zakup paliwa gazowego w postaci gazu ziemnego wysokometanowego typu E (GZ-50) dla 7 (siedem) punktów poboru usytuowanych na terenie Gminy Kiszkowo, powiat gnieźnieński, w latach 2020-2022 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2018r., poz. 755 z późn. zm.) b) wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 2 do umowy 3. Szczegółowy wykaz punktów poboru gazu ziemnego z mocami umownymi zawiera załącznik nr 8 – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – lista obiektów zamawiającego stanowiący integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Prognozowane szacunkowe zużycie paliwa gazowego w okresie od dnia 01.01.2020r. do dnia 31.12.2022r. wynosi: 2 199 000,00 kWh 5. Szacunkowe poziomy zużycia paliwa gazowego na lata 2020 -2022 oparty jest na rzeczywistym zużyciu paliwa gazowego w okresie styczeń 2017 r. – marzec 2019 r. 6. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy dostawy gazu ziemnego – załącznik nr 5 do SIWZ. 7. Prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter orientacyjny, służący do porównania ofert i w żadnym wypadku nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu paliwa gazowego w podanej ilości. Powyższa wartość wolumenu gazu jest wartością szacunkową i może ulec zmianie. W przypadku różnicy między zużyciem planowanym a faktycznym, Wykonawca nie będzie z tego tytułu dochodził roszczeń finansowych innych niż te, wynikające z ilości faktycznie zużytego paliwa gazowego 8. Dostawa paliwa gazowego odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz.U.2018.755 ze zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi. 9. Standardy jakościowe przedmiotu zamówienia paliwa gazowego powinien spełniać parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami, które zapewniał będzie OSD. 10. Klasyfikacja – Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7– gaz ziemny 65210000-8 – przesył gazu 11. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia został uszczegółowiony w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 12. Rozliczenie sprzedaży odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia paliwa gazowego przy stałych cenach jednostkowych za 1 kWh w całym okresie realizacji zamówienia. 12.1. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania wszelkich formalności i czynności niezbędnych do przejęcia obowiązków sprzedawcy paliwa gazowego w terminie umożliwiającym rozpoczęcie zakupu paliwa gazowego od dnia 01.01.2020 r. 12.2. Warunkiem rozpoczęcia dostaw paliwa gazowego we wskazanym (w odniesieniu do poszczególnych punktów poboru) terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, posiadanie przez odbiorcę ważnej umowy o świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego oraz skuteczne wygaśnięcie dotychczas obowiązujących umów. Uwaga! Punkt poboru nr 1301447035 (Szkoła podstawowa w Kiszkowie – kuchnia) – umowa zawarta na czas nieokreślony. 12.3. Zamawiający nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów związanych z wykonaniem tych czynności jak również kosztów wynikających z uchybień Wykonawcy wynikłych w trakcie ich realizacji. Zamawiający może dochodzić odszkodowania wynikającego z niedotrzymania terminu oraz innych poniesionych szkód z winy Wykonawcy. 13.1. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy paliwa gazowego odbywa się po raz kolejny dla wszystkich punktów poboru. 13.2. Ważność obowiązującej umowy na zakup paliwa gazowego dla 6 punktów poboru (zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ) upływa z dniem 31.12.2019 r. Umowa na zakup paliwa gazowego dla punkt poboru nr 1301447035 (Szkoła podstawowa w Kiszkowie – kuchnia) zawarta na czas nieokreślony. 13.3. Wykonawca odpowiedzialny będzie za przebieg i terminowe wykonanie zamówienia. 14.1. Obecnie sprzedaż paliwa gazowego na potrzeby zamawiającego realizowana jest w oparciu o umowy kompleksowe z PGNiG. z siedzibą w Warszawie (02-566), przy ul. Puławskiej nr 2. 14.2. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) Zamawiającego jest Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowie, ul. Wojciecha Bandrowskiego 16; 33-100 Tarnów. 14.3. Zamawiający ma podpisane umowy o świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego na potrzeby punktów poboru na terenie Gminy Kiszkowo na czas nieoznaczony. 15.1. Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo (załącznik nr 9), zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiającego umowy sprzedaży paliwa gazowego właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami. 15.2. Wykonawca dokona zgłoszenia punktów poboru wyłącznie w oparciu o przekazane przez zamawiającego (po zawarciu umowy sprzedaży paliwa gazowego) dane do zmiany sprzedawcy. 16. Zamawiający po wyłonieniu Wykonawcy przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej niezwłocznie po podpisaniu umowy. 17. Formularz oferty oraz załączniki do oferty, powinny być wypełnione przez Wykonawcę wg postanowień niniejszej specyfikacji. 18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 19. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09123000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty. Przez wniesienie na rachunek bankowy zamawiającego rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku z poniższych form: 1) Pieniądzu - wadium zostanie uznane za wpłacone w terminie, jedynie pod warunkiem, że pieniądze znajdą się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Dowód wniesienia wadium powinien być załączony do oferty. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. 3) Gwarancjach bankowych. 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych. 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy zamawiającego Bank Spółdzielczy Gniezno O/Kiszkowo Nr 48 9065 0006 0050 0500 0273 0025 z dopiskiem: Wadium: Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na terenie Gminy Kiszkowo na lata 2020 -2022 5. Oryginał wniesienia wadium w innej formie niż pieniężnej, należy dołączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię wpiąć do oferty. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie, bez konieczności dołączania jakichkolwiek dokumentów na wypadek gdyby wykonawca: 1) W odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o który mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 3) Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przedkładana gwarancja musi wskazywać jakiego postępowania dotyczy, określić wykonawcę, beneficjenta gwarancji oraz gwaranta, kwotę gwarancji i termin jej ważności. W przypadku, gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w treści dokumentu winna znaleźć się informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy. Brak którejkolwiek z wymaganych adnotacji w treści dokumentu wadialnego będzie skutkować odrzuceniem oferty. 8. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda we wskazanym terminie ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie. 2) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu (sprzedaży) gazem ziemnym , tj. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ważną Koncesję na obrót gazem ziemnym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki obowiązującą przez cały okres realizowania zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich oddzielnie musi spełniać warunki udziału w postępowaniu w zakresie Uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. każdy z nich musi posiadać ważną koncesję na obrót gazem ziemnym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz oświadczeń składanych przez każdego wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą (formularzem ofertowym – zał. nr 1 do SIWZ) każdy wykonawca winien złożyć aktualne na dzień składania ofert: a) Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu – załącznik nr 2 b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (w tym również podwykonawców będących jednocześnie podmiotami, na których zasoby wykonawca powołuje się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli dotyczy – załącznik nr 6. d) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie- jeżeli dotyczy. e) oświadczenia w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych wynikających z RODO – jeżeli dotyczy. 6. Każdy Wykonawca, który złoży ofertę, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy (załącznik nr 4). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach