Przetargi.pl
Dostawa fotoradaru dla Straży Gminnej w Łagowie

Gmina Łagów ogłasza przetarg

  • Adres: 26-025 Łagów, ul. Iwańska 11
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. (041) 307 40 33, 307 41 21 , fax. (041) 307 42 36
  • Data zamieszczenia: 2009-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łagów
    ul. Iwańska 11 11
    26-025 Łagów, woj. świętokrzyskie
    tel. (041) 307 40 33, 307 41 21, fax. (041) 307 42 36
    REGON: 00054531400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lagow-gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa fotoradaru dla Straży Gminnej w Łagowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego fotoradaru. Minimalne wymagania techniczne dla fotoradaru - wersja mobilne przystosowana do instalacji w pojeździe. Urządzenie samoczynnie ujawniając i rejestrując w postaci zdjęć cyfrowych naruszenia przepisów ruchu drogowego przez kierujących pojazdami powinno posiadać parametry nie gorsze niż: 1. Pomiar prędkości pojazdów z wykorzystaniem efektu Dopplera. 2. Zakres pomiarowy od 30 do 240 km/h. 3. Zakres temperatury pracy od -10 do +60oC. 4. Rozdzielczość zdjęcia min. 9 mln pikseli. 5. Urządzenie mobilne przystosowane do zainstalowania w pojeździe bez potrzeby dokonywania zmian konstrukcyjnych i dodatkowych badań. 6. Urządzenie przystosowane do przeprowadzania pomiarów z pobocza drogi, podczas postoju pojazdu z fotoradarem oraz podczas jazdy umożliwiające wykonywanie zdjęć w niekorzystnych warunkach atmosferycznych, przy zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej opadami atmosferycznymi - np. deszcz, śnieg. 7. Urządzenie powinno być wyposażone we własne niezależne źródło zasilania - czas pracy ciągłej nie krótszy niż 5 godzin; akumulator powinien mieć możliwość doładowywania w trakcie pracy silnika pojazdu. 8. Urządzenie powinno mieć możliwość odtworzenia na miejscu lub w innym czasie zdjęcia kierowcy - sprawcy zarejestrowanego wykroczenia w ruchu drogowym. 9. Pomiar z rozróżnieniem kierunków ruchu pojazdu (pojazdy odjeżdżające i nadjeżdżające). 10. Automatyczna rejestracja wykroczenia ze zdjęciem po przekroczeniu zadanego limitu prędkości. 11. Rejestracja wykroczenia w postaci zdjęcia cyfrowego: - obraz czarno - biały lub kolorowy w technice cyfrowej z czytelnym wizerunkiem twarzy kierowcy i numerem rejestracyjnym pojazdu uzyskany podczas pracy o każdej porze dnia i nocy bez względu na warunki atmosferyczne, - kamera o cyfrowym zapisie zdjęć umożliwiająca wykonanie rejestracji przez szybę pojazdu oraz umożliwiająca bezbłędną identyfikację odblaskowych tablic rejestracyjnych. 11. Rejestracja informacji identyfikujących wykonany pomiar: - prędkość zmierzona, - prędkość dopuszczalna, - identyfikator ograniczenia prędkości (norma, znak drogowy), - data, - czas, - kierunek ruchu pojazdu, - numer zdjęcia, - numer urządzenia pomiarowego. 12. Rejestracja informacji identyfikujących miejsce pomiaru: - miejsce, - stanowisko, - dozwolony limit prędkości. 13. Prezentowanie na zdjęciu (oraz na wydruku zdjęcia) informacji identyfikujących wykonany pomiar. 14. Brak możliwości usunięcia przez obsługę zarejestrowanego zdjęcia. 15. Brak możliwości ingerencji w informacje zarejestrowane w czasie pomiaru. 16. Zabezpieczenie urządzenie przed obsługą i dostępem do zarejestrowanych informacji przez osoby niepowołane. 17. Umożliwienie przenoszenia zarejestrowanego materiału do komputera (na stanowisko komputerowe z odpowiednim oprogramowaniem) celem obróbki danych i wydruku zdjęć za pomocą pamięci przenośnej flash. II. Sprzęt dodatkowy: 1. Komputer mobilny spełniający parametry nie gorsze niż: - procesor min. 2 GHz, - pamięć RAM min. 2 GB, - dysk twardy min. 160 GB, - zasilacz samochodowy, - zasilacz sieciowy 230 V, - system operacyjny Windows XP, - min. 2 porty USB, - wbudowany napęd DVD lub CD, - torba. 2. Serwer wraz z systemem operacyjnym o parametrach nie gorszych niż: - dysk(i) min. 1 TB, - kontroler SATA - przynajmniej 4 porty, - pamięć RAM - 4 GB, - procesor - 2 GHz. III. Wymagania dotyczące oprogramowania: 1. Oprogramowanie komputerowe - dostawa oraz instalacja na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach komputerowych zintegrowanego, licencjonowanego programu w wersji klient - serwer do obróbki zdjęć, archiwizowania i opracowania dokumentacji mandatowej wraz z oprogramowaniem serwera zarządzającego bazą danych. 2. Program do obróbki zdjęć powinien spełniać poniższe wymagania (parametry nie gorsze niż): - indeksowanie wpisów do bazy danych zapewniające wyróżnienie zdarzeń odczytanych, oczekujących na ujawnienie, będących przedmiotem postępowania w sprawie o wykroczenie oraz spraw zakończonych oraz ich wizualizację w postaci widoków według powyższych indeksów, - możliwość wyszukiwania wykroczeń według zadanych kryteriów - daty, czasu, prędkości, numeru zdjęcia, numeru rejestracyjnego pojazdu, nazwiska sprawcy, rodzaju wykroczenia, - możliwość wyeksponowania dowolnego fragmentu zdjęcia (np. twarzy, numeru rejestracyjnego) zapewniające identyfikację sprawcy wykroczenia oraz numer rejestracyjny pojazdu, - wydruk dokumentacji składającej się z dwustronnego wezwania zawierającego zdjęcie, oświadczenia, koperty C5 i C6, zwrotnego potwierdzenia odbioru, powiadomień, karty PRD5/1, mandatów karnych i karty informacyjnej, - rejestrować przebieg i sposób zakończenia czynności wyjaśniających, - rejestrować własna korespondencję i sporządzać wydruk pocztowej książki nadawczej, - drukować zestawienia za okres zdefiniowany przez użytkownika zawierające dane o sposobie zakończenia czynności wyjaśniających i ich ilość, - drukować dzienny raport z wykonanych czynności, - generować raport o zdjęciach i nagraniach, które nie stanowią materiału dowodowego zezwalającego na podjęcie czynności wyjaśniających - zgodnie z Rozporządzeniem MSWiA w sprawie wykonywania niektórych czynności przez strażników miejskich i usuwać na żądanie użytkownika wyszczególnione zapisy z bazy danych wraz z odpowiadającymi im plikami utworzonymi przez fotoradar, - zapewnić definiowanie poziomu uprawnień poszczególnych użytkowników, - zapewnić bezpieczeństwo zgromadzonych danych osobowych zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych. IV. Warunki gwarancji dotyczące sprzętu oraz oprogramowania: 1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na dostarczony przedmiot dostawy, co najmniej na okres 24 miesięcy od dnia dostawy i oddania fotoradaru do użytkowania. 2. Wykonawca zobowiąże się w ramach serwisu gwarancyjnego do usuwania wszelkich usterek i wad w czasie nie dłuższym niż 14 dni, licząc od dnia zgłoszenia usterki lub wady na własny koszt, bez względu na jego wysokość oraz zapewni bezpłatny transport urządzenia do punktu serwisowego. 3. W przypadku przedłużania się czasu naprawy przekraczającego 14 dni wykonawca zapewni urządzenie zastępcze o tych samych parametrach technicznych. 4. Wykonawca zobowiąże się do zapewnienia serwisu pogwarancyjnego oraz zapewni dostępność części zamiennych do przedmiotu zamówienia przez okres 6 lat od daty upływu gwarancji. Koszt dostawy sprzętu do naprawy Zamawiający pokrywa tylko do punktu serwisowego znajdującego się na terytorium RP. 5. W trakcie trwania okresu gwarancyjnego wykonawca zobowiąże się do dokonywania niezbędnych aktualizacji oraz usuwania usterek programu służącego do obróbki zdjęć w ramach gwarancji (na własny koszt). Po okresie gwarancyjnym zostanie ustalony abonament miesięczny za korzystanie z oprogramowania lub też zostaną ustalone opłaty za każdą aktualizację. V. Wymagane warunki dodatkowe: 1. Dokumentacja urządzenia, instrukcje obsługi, oprogramowanie, wydruki, menu obsługi winny być w języku polskim. 2. Wykonawca złoży wraz z ofertą szczegółowy opis techniczny oferowanego urządzenia i oprogramowania. Dokumenty, pod rygorem odrzucenia oferty, mają być złożone w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski. 3. Urządzenie musi posiadać decyzję Prezesa Głównego Urzędu Miar w sprawie zatwierdzenia typu radarowego urządzenia do pomiaru prędkości - dokument należy złożyć wraz z ofertą. 4. Urządzenie musi posiadać orzeczenie o spełnieniu wymagań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska, wydane przez uprawnione Laboratoria Ochrony Radiowej - dokument należy złożyć wraz z ofertą. 5. Urządzenie musi posiadać aktualne Świadectwo Legalizacji Urzędu Miar - dokument będzie wymagany wraz z dostawą urządzenia. 6. Urządzenie musi być kompletne i realizować funkcje pomiaru prędkości i rejestracji wykroczeń bez konieczności zakupu jakichkolwiek innych dodatkowych akcesoriów eksploatacyjnych. 7. Wykonawca zobowiąże się do przeszkolenia w terminie 14 dni od daty dostawy osób wskazanych przez Zamawiającego do stopnia bezbłędnego, praktycznego opanowania umiejętności obsługi sprzętu i oprogramowania. Szkolenie przeprowadzi przedstawiciel wykonawcy w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 8. Wykonawca zamontuje fotoradar w pojeździe dostarczonym przez Zamawiającego. VI. Dostawcy zobowiązani są dołączyć do oferty: 1. 3 zdjęcia wykonane przy pogodzie słonecznej, 2. 3 zdjęcia wykonane przy pogodzie pochmurnej. Każdy wykonawca, w celu zweryfikowania i potwierdzenia przez Zamawiającego jakości dostarczonych zdjęć może być zobowiązany po terminie składania ofert do wykonania w obecności przedstawiciela Zamawiającego zdjęć fotoradarem stanowiącym przedmiot zamówienia na terenie gminy Łagów we wskazanej przez Zamawiającego lokalizacji. Do przeprowadzenia testów Zamawiający może wezwać wykonawców, których oferty spełnią wymogi formalne i techniczne określone w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 381151005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 3000,00 zł (trzy tysiące złotych)
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki: 1. Złożą ofertę na druku Formularz ofertowy. 2. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich). Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, 2) koncesje, zezwolenia lub licencje jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwoleń lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotowym zamówieniem, 3) złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ( przypadku wspólnego ubiegania się dwóch i więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny oraz łączne doświadczenie zawodowe i kwalifikacje). Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: 1) wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia (wymagana minimum jedna dostawa fotoradaru w tym okresie), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie - załącznik nr 2, 2) informację o podwykonawcach - wykaz części dostaw, którą oferent zamierza powierzyć podwykonawcom - załącznik nr 3. 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch i więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa, przy czym oświadczenie z art. 22 składa każdy z nich). Warunek zostaje uznany za spełniony na podstawie: 1) oświadczenia złożonego w trybie art. 22 ust1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, 2) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, ze uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch i więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oświadczenie z art. 24 składa każdy z nich) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży: 1) oświadczenie złożone w trybie art. 24 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. Wniosą wadium. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z regułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych do oferty załącznikach, oświadczeniach i dokumentach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca ubiegający się o zamówienia publiczne musi załączyć do oferty niżej wymienione dokumenty i oświadczenia: 1) Wypełnić druk Formularz ofertowy, który należy sporządzić ściśle wg wzoru druku załączonego przez zamawiającego do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - załącznik nr 1 do siwz. 2) Dowód wniesienia wadium 3) Doświadczenie zawodowe tj.: - wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia (wymagana minimum jedna dostawa fotoradaru), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie - załącznik nr 2 do SIWZ, 4) Informacja o podwykonawcach - wykaz części dostaw, która oferent zamierza powierzyć podwykonawcą - załącznik nr 3 do SIWZ. 4) oświadczenie złożone w trybie art. 22 ust1 pkt 1-4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 4 do SIWZ 5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, ze uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7) oświadczenie złożone w trybie art. 24 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 4 do SIWZ 2. W przypadku, gdy oferenta reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (oryginał), określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do występowania w imieniu oferenta. 3. W przypadku konsorcjum dostawca zamieszcza w ofercie niezbędne dokumenty zgodnie ze wskazówkami zawartymi w rozdziale III niniejszej specyfikacji. W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i przy zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uwaga: 1. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 2. Zamawiający wzywa wykonawców w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lagow-gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną