Przetargi.pl
Dostawa energii elektrycznej w roku 2018 w ramach wspólnego zamówienia prowadzonego przez Gminę Wyry w trybie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych

Gmina Wyry ogłasza przetarg

  • Adres: 43-175 Wyry, Główna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 325 68 00 , fax. 32 325 68 09
  • Data zamieszczenia: 2017-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wyry
    Główna 133
    43-175 Wyry, woj. śląskie
    tel. 32 325 68 00, fax. 32 325 68 09
    REGON: 276257736
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wyry.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dostawa energii elektrycznej w roku 2018 w ramach wspólnego zamówienia prowadzonego przez Gminę Wyry w trybie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej w roku 2018 na potrzeby Gminy Wyry oraz jednostek organizacyjnych Gminy Wyry, o szacunkowym wolumenie 1.135,837 MWh, w podziale na nw. taryfy: a) Taryfa C11: 277,928 MWh, b) Taryfa C12b - I strefa/dzień/szczyt: 147,009 MWh, c) Taryfa C12b - III strefa/noc/poza szczytem: 250,566 MWh, d) Taryfa C21: 453,584 MWh, e) Taryfa G11: 6,750 MWh. Ilość układów pomiarowych rozliczających zużytą energie elektryczną: 82 punkty. 2. Szacunkową ilość zużycia energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej określono w załącznikach od A do J do SIWZ. - Wykaz punktów poboru energii elektrycznej. 3. Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami, w szczególności zgodnie z rozdziałem 10 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U.2007.903.623 ze zm.): Parametry jakościowe energii elektrycznej i standardy jakościowe obsługi odbiorców oraz. sposób załatwiania reklamacji. 4. Wykonawca wykona przedmiot umowy zgodnie z postanowieniami SIWZ i obowiązującymi przepisami i aktami prawnymi, tj. m. in. zgodnie z: a) ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U.2012.1059 ze zm.), oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (tj. Dz.U.z 2013 poz. 1200), b) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 201 Ir. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz.2013.1200), c) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U.2007.93.623 ze zm.), d) Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/72/WE z dnia 13 lipca 2009r. dotycząca wspólnych zasad rynku wewnętrznego energii elektrycznej i uchylająca dyrektywę 2003/54/WE (Dz. U. UE L 09.211.55), e) innymi aktami prawnymi, rozporządzeniami i ustawami związanych z przedmiotem zamówienia. 5. Do realizacji umowy w zakresie każdego punktu poboru konieczne jest jednoczesne obowiązywanie umów: a) umowy o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, tj. Tauron Dystrybucja S.A., b) generalnej umowy dystrybucyjnej zawartej pomiędzy Wykonawcą a Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na terenie którego zlokalizowane są punkty poboru energii elektrycznej wyspecyfikowane w załącznikach od A do J do SIWZ, z terminem obowiązywania do 31.12.2018 roku. 6. Do obowiązków Wykonawcy należy m.in.: 1) Zamawiający udzieli wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy pełnomocnictwa do: - zgłoszenia w imieniu zamawiającego umowy sprzedaży do Operatora Systemu Dystrybucyjnego w celu realizacji zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej, - reprezentowania zamawiającego w procesie zmiany sprzedawcy. Pełnomocnictwo i jego zakres jest integralną częścią umowy i stanowi do niej załącznik. 2) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia oraz przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie zamówienia. 3) Spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających zobowiązujących przepisów prawa. 7. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego: Tauron Dystrybucja SA, z którym zamawiający posiada zawartą umowę o świadczenie takich usług. 8. Zakup energii elektrycznej odbywać się będzie na postawie umów zawieranych odrębnie przez Gminę oraz poszczególne jednostki organizacyjne Gminy Wyry wymienione w rozdziale I SIWZ - liczba umów 10 (w tym 2 umowy dla Gminy Wyry, osobno na oświetlenie ulicznie i oświetlenie obiektów) w okresie dostaw tj. nie wcześniej niż od dnia 1.01.2018r. do dnia 31.12.2018r. 9. Zamawiający posiada obecnie rozdzielone umowy na sprzedaż i dystrybucję energii. Umowy na dystrybucje zawarte są na czas nieokreślony z zachowaniem 14 dniowego wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. 10. Zamawiający nie podpisywał aneksów dotyczących programów lojalnościowych i promocyjnych. 11. Zamawiający posiada tytuł prawny do dysponowania wszystkimi obiektami. 12. Aktualna umowa sprzedaży energii elektrycznej obowiązuję do dnia 31.12.2017r., okres wypowiedzenia jest zgodny z kodeksem Cywilnym, umowa nie została podpisana w ramach akcji promocyjnej, aktualnym dostawcą energii elektrycznej jest: Innogy Polska S.A., ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41, 00-347 Warszawa. 13. Umowa o świadczenie usług dystrybucji pozostanie ważna przez cały okres obowiązywania umowy, a w przypadku jej rozwiązania zamawiający poinformuje o tym Wykonawcę w formie pisemnej w terminie 7 dni od momentu złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu umów o świadczenie usług dystrybucji. 14. Umowa na sprzedaż energii elektrycznej reguluje wyłącznie warunki sprzedaży energii elektrycznej i nie zastępuje umowy o świadczenie usług dystrybucyjnych. 15. W przypadku zmiany formy organizacyjnej jednostek objętych postępowaniem, zmiany te wprowadzone zostaną do umowy poprzez zawarcie aneksu. 16. Umowa z wyłonionym Wykonawcą może być zawarta na drukach tegoż. Jednakże zawierana umowa musi zawierać wszystkie postanowienia zawarte w załączniku nr 5 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - ogólne warunki umowy. Przed dokonaniem wyboru oferty najkorzystniejszej Zamawiający nie będzie dokonywał żadnej weryfikacji przesłanych przez Wykonawców druków umów i jej załączników. 17. Nie będzie stanowiło rozwiązania całej umowy zaprzestanie sprzedaży energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej ujętych w załączniku nr 1 do umowy, chyba że przedmiotem wypowiedzenia będą wszystkie punkty poboru określone w tym załączniku. 18. Na fakturach VAT otrzymywanych przez Gminę Wyry oraz jej jednostki organizacyjne, należy zawsze i wyłącznie wskazywać NIP nadany Gminie Wyry, natomiast nabywcą będzie zawsze Gmina Wyry, a płatnikiem i odbiorcą jednostka, której dotyczy faktura, według niżej zamieszczonego wzoru: Nabywca: Gmina Wyry ul. Główna 133 43-175 Wyry NIP: 365-18-32-290 Odbiorca: Nazwa jednostki organizacyjnej (zgodnie z rozdziałem I SIWZ np. Szkoła Podstawowa w Wyrach) adres jednostki organizacyjnej (zgodnie z rozdziałem I SIWZ np. ul Puszkina 10, 43-175 Wyry) 19. Zamawiający określa dzień zapłaty faktur VAT jako datę obciążenia rachunku Zamawiającego. 20. Zamawiający wymaga odrębnego wystawiania faktur VAT dla każdego z punktów poboru energii elektrycznej PPE z dołączonym: załącznikiem ze zużyciem dla każdego punktu osobno, z podaniem odczytu licznika z poprzedniego okresu rozliczeniowego i obecnego. Dotyczy to wszystkich punktów energii elektrycznej wyspecyfikowanych w załącznikach A i B do SIWZ (oświetlenie ulic i obiektów będących własnością Gminy Wyry). 21. Dodatkowo zamawiający wymaga odrębnego wystawiania w wersji elektronicznej (np. pdf.) faktur VAT dla każdego z punktów poboru energii elektrycznej PPE z dołączonym: załącznikiem ze zużyciem dla każdego punktu osobno, z podaniem odczytu licznika z poprzedniego okresu rozliczeniowego i obecnego. Dotyczy to wszystkich punktów poboru energii elektrycznej wyspecyfikowanych w załącznikach A i B do SIWZ (oświetlenie ulic i obiektów będących własnością Gminy Wyry). Ww faktury w wersji elektronicznej winny być przesyłane na adres: urzad@wyry.pl. 22. Dodatkowo zamawiający wymaga wystawienia zbiorowej lub odrębnych faktur VAT dla każdej jednostki organizacyjnej Gminy Wyry, obejmującej więcej niż 1 PPE z dołączonym: załącznikiem ze zużyciem dla każdego punktu osobno, z podaniem odczytu licznika z poprzedniego okresu rozliczeniowego i obecnego. Sposób wystawienia ww faktur winien być zgodny z opisem zamieszonym w załączniku K do SIWZ. Dotyczy to wszystkich punktów energii elektrycznej wyspecyfikowanych w załącznikach od C do J do SIWZ. Wymaga się również wersji elektronicznej ww faktur VAT przesyłanych na adresy poczty elektronicznej podane w zawartych umowach. 23. Rozliczenie kosztów sprzedanej energii odbywać się będzie na podstawie odczytów rozliczeniowych układów pomiarowo-rozliczeniowych dokonywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego zgodnie z okresem rozliczeniowym stosowanym przez właściwego OSD, zestawienie w formacie Excel należy przesyłać do zamawiającego do 5 dni od daty wystawienia faktury. 24. W przypadku powstania nowych punktów poboru energii elektrycznej w trakcie obowiązywania umowy, ceną jednostkową za energię elektryczną dla tych punktów będzie cena jednostkowa energii elektrycznej, zgodnie z ofertą Wykonawcy w obrębie odpowiedniej grupy taryfowej. Zwiększenie punktów poboru jest możliwe jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy. 25. Ceny jednostkowe netto energii elektrycznej nie ulegną zmianie przez cały okres obowiązywania umowy. Jedynie przewiduje się możliwość wprowadzenia zmiany wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego. Podatek VAT naliczony będzie według obowiązujących przepisów, w przypadku zmiany podatku akcyzowego zmianie ulegnie wartość netto, powiększona zostanie o różnicę w zmienionej stawce podatku akcyzowego. Zmiana stawki podatku od towarów i usług oraz zmiana stawki podatku akcyzowego oraz wartość umowy wprowadzona zostanie aneksem do umowy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 26. Ceny jednostkowe wyrażone będą w zł/kWh z dokładnością do czterech miejsc po przecinku. Natomiast wartość za zrealizowanie przedmiotu zamówienia należy podać do dwóch miejsc po przecinku. 27. Przewidywana jest dostawa energii elektrycznej o łącznym wolumenie około 1.135,837 MWh. W związku z charakterem zamówienia nie można określić dokładnego zużycia energii elektrycznej objętej przedmiotem zamówienia. Z tego powodu Zamawiający przedstawił orientacyjną ilość zużycia energii elektrycznej. Zamawiający przewiduje, iż rzeczywista ilość zużycia energii elektrycznej może ulec zmniejszeniu przy zachowaniu zaoferowanych cen jednostkowych. Tym samym opisane prognozowane zużycie energii nie stanowi dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu. Niezależnie od wielkości zużycia energii elektrycznej, wybrany Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na realizację zamówienia, zobowiązany jest w każdym przypadku realizować dostawę energii elektrycznej, w cenach wynikających z wybranej oferty. Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiających żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający zakupią mniejszą ilość energii niż prognozowana w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości punków poboru energii (PPE). 28. Wykonawcy winni zbadać z należytą starannością Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia i każdą zmianę treści SIWZ oraz wyjaśnienia SIWZ, wydane podczas postępowania o udzielenie zamówienia. 29. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na łub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. B. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny kod: 09.31.00.00-5 Elektryczność C. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp Z uwagi na rodzaj zamówienia Zamawiający nie określa wymagań w zakresie art. 29 ust. 3a Pzp. D. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. E. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09310000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1.3. spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa z art. 22 ust. 1b Pzp dotyczące: 1.3.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U.2017.220 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) załącznik nr 1 – Formularz Oferty, b) załącznik nr 2 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, c) załącznik nr 3 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, d) oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeśli dotyczy), e) oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; f) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. F. Informacja dotycząca podwykonawców 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku braku takiego oświadczenia, zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców. 4. Powierzenie wykonawcy części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 5. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowalnych. 6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. G. Informacja dotycząca wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego 1. Zamawiający dopuszcza wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Zgodnie z art. 23 Pzp podmioty występujące wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo. Powinno ono jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika (może to być lider). 4. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5. Wszelka korespondencja między zamawiającym a Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia będzie kierowana do ustanowionego Pełnomocnika ze skutkiem dla mocodawców. 6. W sytuacji gdyby została wybrana jako najkorzystniejsza oferta podmiotów występujących wspólnie Pełnomocnik zobowiązany jest przed terminem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego dostarczyć umowę regulującą współpracę tych podmiotów tj.: a) przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są do przedstawienia umowy spółki cywilnej, b) podmioty występujące wspólnie jako konsorcjum zobowiązane są do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 7. Umowa podmiotów występujących wspólnie jako konsorcjum musi zawierać co najmniej: a) cel gospodarczy, b) czas trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, c) solidarną odpowiedzialność każdego członka konsorcjum wobec zamawiającego za wykonanie umowy, d) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia, e) zakaz zmian w umowie bez zgody zamawiającego. 8. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. 9. W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach